Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط مکرر
سلام خانم دکتر.من چهار بار سقط داشتم.خیلی هم درمان کردم.نسبت فامیلی هم نداریم.به محض وارد شدن در ماه سوم حالت لرزش شدید به من دست داده و بعد از سونو. بچه دیگر ضربان ندارد.ممکن راهنماییم کنید.بخدا خسته شدم.
- بارداری
سلام میخاستم بدونم وای فا هفته های اول بارداری و کل روزای بارداری مضره؟وچرا همش دل ضعف میگیرم؟
- لکه بینی
سلام من روز در روز ششم پریودم که فکر میکردم پاک شدم رابطه محافظت نشده داشتم و روز بعدش قرص اورژانسی مصرف کردم و متوجه شدم هنوز پریودم تمام نشده و تا روز نهم ادامه داشت . البته از روز پنجم خونریزی ندارم و فقط به صورت قهوه ای رنگ هست . پنج روز بعد از اتمام دوره پریودم نزدیکی محافظت شده داشتم و روز بعد لکه بینی قهوه ای داشتم که با امروز میشه دو روز که لکه بینی دارم . تا بحال سابقه لکه بینی بین دوتا پریود نداشتم . نگرانم لطفا بفرمایید دلیل این لکه بینی چی هست؟ ممکنه بارداری باشه؟
- لزوم تکرار آزمایش غربالگری مرحله اول؟
با سلام ببخشین تو هفته 13 بارداری و فرزند دومم هست هفته پیش مرحله اول غربالگری رفتم خداروشکر هم سونو هم آزمایش نرمال بودن و دکترم گف چون 30 سالت هس دوباره آزمایش رو تکرار کنیم البته گفتن اجباری نیس آیا باز لازمه دوباره برم آزمایش؟ آخه هزینشون زیاده .دکتر خودشم گفتن نرمالن.فقط اینکه 30 سالم هس برا اونه.
- بارداری
سلام من تو ۱۳ هفته و دوروز سونوگرافی غربالگری اول که رفتم اندازه جنین را ۷۱.۲ mm و ان تی را ۲.۰۹ mm زده ( ۶۷ درصد پرسنتایل ) . جواب را بعد گرفتن جواب آزمایش به دکترم نشون میدم ولی تا آنموقع خیلی نگرانم . آیا نرماله ؟
- آزمایش خون بارداری
سلام.. خانم دکتر این در بسیاری از سایت ها گفته میشه حداکثر 12 روز بعد از لقاح هورمون hcg در خون ترشح میشه درسته و با توجه به اینکه میگن اسپرم حداکثر 5 روز زنده میماند.. پس اگر حداکثر 17 روز بعد از نزدیگی آزمایش خون بارداری بدیم.. میتونیم به نتیجه اش مطمئن باشیم
- بارداری
سلام خانم دکتر من قرص لتروزول خوردم آزمایش خون دادم باردار بودم رفتم سونو واژینال انجام دادم امروز ساک بارداری تشکیل شده بود ولی جنین معلوم نبود. اینکه جنین تشکیل نشده زوده هنوز یا مشکلی دارم؟ این جواب سونوم بود: تصویر یک ساک حاملگی با حدود منظم و موقعیت مناسب در کاویته رحم مشاهده میشود. اکو و ضخامت واکنش دسیدوائی طبیعی ست. سن حاملگی براساس MSD=7mm، 5wk میباشد. در حال حاضر yolk sac وfetal pole قابل مشاهده نیست. در آدنکس ها ضایعه ای مشاهده نشد. مایع خفیف در لگن مشاهده گردید. تورو خدا راهنماییم کنین خیلی نگرانم،ممنونم از شما
- پریود بعد از سقط
سلام. هفته پانزدهم سقط با قرص داشتم و بعدش دو هفته خونریزی داشتم. پنج هفته گذشته و پریود نشدم. شانس بارداری مجدد وجود دارد؟ چطوری میتونم به بدنم کمک کنم چرخه قاعدگی رو شروع کنه؟
- قرص مولتی ویتامین
سلام وقت بخیر با توجه به داشتن تیروئید کم کار میتونم در ماه ۷ بارداری مکمل ای ویتا بخورم که ید داره؟ دکتر تجویز کرده
- سایز فولیکول
سلام،وقتتون بخیر من ماه پیش با داروی لتروزول فولیکولهای ۳۳ و ۱۳ و ۱۴ داشتم دوروز بعد مجدد سونوگرافی انجام شد فولیکول ۳۳ به سایز ۲۸ رسیده بود ولی فولیکول های ۱۳ و ۱۴ همون سایز بودن حالا سوالم اینکه فولیکول های ۱۳ و ۱۴ماه پیش از بین رفته یا برای این ماه ذخیره شده است؟ آیا در صورت باقی موندن فولیکولهای ۱۳ و ۱۴ اینماه هم از داروی لتروزول استفاده کنم یابدون مصرف دارو فولیکول ۱۳ و ۱۴ به سایز مناسب بارداری میرسن؟
- آنفولانزا
سلام .آنفولانزا در ماه ششم بارداری برای جنین خطری دارد؟
- بارداری
من روز22 پریودی به عبارتی 8 روز مونده به زمان اصلی پریودی لک دیدم و روز بعد قطع شد میخواستم بدونم آیا احتمال بارداری هست؟ چه زمانی باید از بی بی چک استفاده کنم یا آزمایش خون بدم؟ ممنونم
- مشکلآت مربوط به بارداری
باسلام بنده ۲۸سالمه ۴ماه پیش پرولاکتینم بالا بود این ماه آزدادم نرماله...فیبروکیستیک هم دارم ..قبلا پریودام منظم بود اما این ماه ۲بارپریودشدم مث همیشه ۵روز .. ۱باراول خرداد باردوم ۲۶خردادولی ۳روزبودوتمام.ایا تست بارداری بدم یا طبیعیه ..هرماه تخمگ گذاری دارم وهیچ گونه پیشگیری ندارم
- سلام.وقتتون بخیر.۳۹سال دارم بارداریپنجم ولی یک دختر۵سال ونیمه دارم ۳تاسقط داشتم،الانم تازه متوجه شدم باردارم۱۲هفته،۳سا۴باردرمعرض اشعه رادیولوژی قرارگرفتم وبه خاطربیماری پوستی ال اس ای،پمادموضعی تاکریل مصرف کررم ،الان خیلی لسترس دارم که واسه جنین مشکلی پیش بیاد،خواستم نظرشماروبپرسم.
- انتقال جنین
سلام من ۱۱/۵انتقال جنین داشتم سه تا جنین برام انتقال دادن رحم اجاره ای هستم و امروز خودبه خود به خون ریزی شدید افتادم امکان داره هرسه تا جنین سقط شده باشن
- سونوگرافی
باسلام.من امروز۶هفته م تموم میشه فردامیرم توهفته ۷ .دیروز سونودادم برانوشتس تصویر ساک فاقدفتال پل وyolksacو همچنین تصویرناحیه اکوژن به ابعادتقریبی ۱۱.۸درداخل ساک ک می تواند مطرح کنندا هموراژی باشد و دوهفته دیگ هم سونوکنترل توصیه کردن ممنون میشم راهنمایی کنید
- بارداری
من ۲ بار رابطه حفاظت نشده داشتم یعنی منی مرد داخل رحممم ریخت فردای عصر قرص اورژانسی خوردم یعدش لک داشتم فقط الان خستم حالت تهوع دارم .احتمال بارداری هس ؟
- ماه
سلامد۳۰هفته چندماهه هستیم
- بارداری سوال مهم
سلام من در ماه چهارم بارداری هستم رابطه پهلو دارم ولی الت به داخل واژن اصلا نکردم همنجوری همسرم لایی میزنه و اب میاد ایا اینم به شکم فشار میاره مشکلی هس
- بارداری
سلام خسته نباشید ماه پنجم بارداری رو تموم کردم از ابتدای بارداری هرشب اسپرین ۸۰ استفاده کردم اما امروز هنگام شستشوی صورت و بینی یهو خون دماغ شدم خیلی زیاد ...به مدت ۱۵ دقیقه طول کشید تا شدتش کم شد...چیکار باید انجام بدم ؟


