Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست تخمدان
با سلام.من کیست اندومتریوز دارم.ایا باردار میشم؟قرص وروژست مصرف کنم ایا مانع حاملگی میشه؟من الان قصد بارداری دارم.قرص قطع کردم.چه کنم؟
- مهم
سلام من ماه اخر بارداری هستم و سینه سمت راستم یکم کوچیکتر و نوکش هم از اونکی کوچیکتر ایا مشکلی هس خیلی استرس دارم انگار هاله سیاه شده دور نوک سمت چپ هم از اینکی بیشتره چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟
- پرولاکتین بالا
سلام. من 33 سال دارم. ماه قبل برا ازمایشات قبل بارداری به دکتر مراجعه کردم. آزمایشاتم کلا خوب بود. تیروئیدمم عالی بود. فقط پرولاکتینم بالا بود.52.54ng/ml. من داروی رفلاکس معده مصرف میکردم. آیا ممکنه از داروهای معده باشه که پرولاکتینم بالا رفته؟ از سینه هام شیر میاد. وقتی برا ازمایش رفتم داروی معده مصرف میکردم. یکی دو هفته بعد ازمایشم از سینه هام شیر اومد وگرنه قبلا اصلا اینطور نبودم. از وقتی که شیر ا سینه م اومد دیگه داروهای رفلاکس و ترک کردم. به نظر شما حتما باید پرولاکتینمو درمان کنم بعد باردار بشم؟ پریودی منظم 24 روزه دارم. ممکنه با وجود پرولاکتین بالا بار دار بشم؟ شما دارویی پیشنهاد میکنید؟
- سونوگرافی رحم و ضمائم
رحم با ابعاد ۴۱×۹۴ م م و اکوی پارانشییمال هموژن مشاهده میگردد ضخامت اندومتر ۱۲م م میباشد تخمدانها با ابعاد و اکوی استرومال طبیعی مشاهده میگردد در تخمدان راست تعدادی فولیکول ریز مستقر در پریفرال تخمدان مشاهده میگردد .در ادنکس چپ و راست توده فضا گیرCystic و یا solid مشهود نمیباشد. د لگن و کلدو ساک قدامی و خلفی مایع ازاد دیده نمیشود.تو رو خدا دکتر جان بگین که حامله نیستم.ده روز بعد تاخیر پریود هست این سونو
- قرص لترزول و کلومیفن باهم مصرف شده خونریزی شدید دارن باید چکار کنم
قرص لترزول و کلومیفن باهم مصرف شده خونریزی شدید دارن باید چکار کنم
- ازمایش انومالی
سلام ازمایش غربالگری اول را دادم کروموزوم t21 با خطر بالا ذکر شده ۱/۵۳
- آیا باردارم
سلام و خسته نباشید . من ماه قبل حدود یکی دو ساعت ساعت قبل از پریودم با همسرم رابطه داشتم بدون دخول و پریودشدم و طبیعی و عادی بود . خواستم بپرسم امکان بارداری هست؟ این ماه هنوز پریود نشدم حدودا یک یا دو روز تایمش هست
- بارداری
سلام روز بخیر من قرص ال دی مصرف میکنم ۶روزه هستش پریودم هر ماه ۵ام هست ولی من قرص و از ۲۸فرودین شروع کردم ۵فروردین پریود شدم از ۲۸ام قرص میخورم ولی در کنارش قرص تیروئید هم مصرف میکنم صبح ها ظهر ام ال دی بار اولم هم هست مصرف میکنم آیا امکان بارداری هست بازم ؟دیشب ناخواسته منی داخلم ریخته شده امروز هم قرص سرماخوردگی خوردم نگرانم بعدش یادم افتاد ممکنه اثر نکنه ممنون میشم جواب بدین
- تست بارداری
باسلام من یک تست بارداری انجام دادم ک خطcقرمز پررنگ ولی خطTلحظه ای ب مدت 5ثانیه قرمز کم رنگ شد و سپس تمام شد..ب نظرتان این چجور نتیجه ایست؟ایا اگر هنگامی ک ادرار را در تست ریختیم تست را تکان بدهیم ممکن است نتیجه تغییرکند؟
- سقط جنین
سلام همسر من بارداره سه ماه و نیم و ما داریم جدا میشیم از هم بخاطر مشکلاتمون ایا جایی هست زودتر بتونیم سقط جنین انجام بدیم لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم
- توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده…
سلام،
توی سونوگرافی 18 هفتگی nb دیده نشده کلا، ما بخاطر آزمایش غربالگری آمینوسنتز انجام داده بودیم قبلش وجواب آمینو خوب بود. اما بخاطر همین که توی 18 هفتگی nb نداشت دکتر گفت سونوی کالرداپلر و سه بعدی انجام بدین و این سونوهم گفت تیغه ی بینی استخوانی تشکیل نشده هنوز و فقط بصورت غضروفیه و بهتره که آزمایش نمونه ازبندناف انجام بدین.
واقعا الان تاآخرهفته میشه بیست هفته کامل و الان میشه سقط کرد، ولی مجوز نمیدن و میگن چون آمینوسنتزش خوب بوده و سندروم داوون نداره اجازه سقط ندارین، ولی خود دکتر میگه احتمال اینکه سندروم نوع دیگه ای باشه هست! الان کاوه خاکی بریزیم روسرمون، توی پنج ماهگی بفهمیم که بچه مشکل داره و دیگه مجوز سقط نمیدن، اصلا چرا باید آزمایش بند ناف انجام بدیم، بفهمیم مناقصه که چی بشه؟ وقتی بچه الان که بیست هفته سه هنوز nb نداره، حتما یه مشکلی داره دیگه، ماالان میفهمیم مشکل داره، امابه هیچ دکتری نمیتونیم بفهمانیم ومیگه باید جواب آزمایش بیاد و تابیاد هم هرمشکلی داشته باشه دیگه اجازه سقط ندارین. - مسافرت در هفته ۱۳بارداری
سلام در هفته۱۳بارداریم ایا میشه به منطقه ییلاقی که ارتفاعش۱۸۰۰هست برم؟!
- لکه بینی دربارداری
سلام لکه بینی دارم توبارداری دکتر برام شیاف فرتیژست و کپسول خوراکی اوتروژستان تجویز کرده با مصرف کپسول دچارخونریزی شدید و سرگیجه میشم چکارکنم
- مصرف دارو وارفارین
سلام وقت بخیر قرص وارفارین نازایی میاره؟
- طول سرویکس
سلام خسته نباشید من درآخرهفته۲۵ هستم سونوی واژینال دادم طول سرویس۲۵ درجواب سونونوشته شده: lnt osبسته است وباانجام مانور والسالوا نمای funnelingمشاهده نشد. ممنون میشم که به من مشاوره بدیدکه بایدچیکارکنم
- سونوگرافی رحم و تخمدانها
اگر اکوی مترمرو غیر یکنواخت باشه یعمی چی
- بارداری
سلام وقت بخیر من 23 سال دارم و پریودی هام تقریبا 31 روزه بوده اما این ماه پریود نشدم و 5الی6 روز مرتب کمر درد و دل درد به همراه حالت تهوع داشتم و یبوست هم دارم، بعد آزمایش بتا اورژانسی دادم مثبت بوده رفتم سونوگرافی گفتن که کیست اکوفری یونی لوکولار در تخمدان سمت راست به ابعاد40×57 میلیمتر دیده شده و گفتن که در حال حاضر ساک بارداری دیده نمیشه! میشه بهم بگید که الان من باردار هستم یا خیر! و اینکه لکه بینی نداشتم و فقط ترشحات سفید و رقیق به طور مکرر دارم
- بارداری
سلام .ببخشید من بانامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی مایع منی نامزدم روی واژنم ریخته شود ولی بلافاصله شستم الان ۲۷ ساعت میگذره ب نظرتون قرص اورژانسی مصرف کنم یانه خواهشا جواب بدید
- اقدام به بارداری
سلام من دوره قاعدگیم ۲۸ روزه است روز چندم سیکل اقدام به بارداری کنم .ممنون از شما
- مصرف قرص ال دی لویتود بعد رابطه
سلام تورو خدا جواب بدین من مجردم با دوست پسرم رابطه بدون دخول داشتم آبش یکم رفت داخل یکساعت بعد قرص ال دی ۴ تا خوردم و ۱۲ ساعت بعد ۴تای دیگه خوردم .ایا احتمال بارداری هست چکاربایدکنم


