Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- افت فشار
باعرض سلام و ادب و احترام حضور خانم دکتر عزیز من به تازگی وارد ماه چهارم بارداری شدم و چند روزی هست که احساس ضعف میکنم به صورتی که یک بار در حدی دچار سرگیجه شدم که افتادم...روز بعد مجدادا در زمانیکه نشسته بودم این اتفاق افتاد و بلافاصله کمی آب قند خوردم و بعد از ده دقیقه که فشارم را اندازه گیری کردم فشارم بین نه و ده بود فکر می کنم دلیلش همین کمبود فشار و افت ناگهانی آن باشه با توجه به اینکه ایام عید نزدیک هست و مطب بسیار شلوغ هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید پیشاپیش عید نوروز رو به شما و جناب آقای دکتر کرم بین تبریک عرض میکنم و سال خوبی رو برای شما و عزیزانتان آرزو میکنم...
- کلاسهای بارداری
باسلام . من هفته 30 بارداری هستم . میخوام در کلاسهای بارداری شرکت کنم . ولی دکترم چیزی دراین باره نگفته . به نظر شما برای شرکت در کلاسها دیر شده ؟
- بارداری؟
با سلام خانمی سی و نه ساله هستم که حدود پنج ماه هستش اقدام به با رداری کردم اما تنبلی تخمدان دارم این ماه قرص کلومفین ودگزا برام تجویز شد وروز دوازدهم سنو واژینال انجام دادم بدون استفاده از قرص دگزا با کلومیفن سایز فولیکول 18 20بودش در ماهای قبل اما این ماه شد 9و الان از تاریخ پریودم ده روز هستش که گذشته احتمال بار داری وجود داره یانه همه علایم پریودشدن رو دارم با درد در کشاله ران لطفا راهنمایی بفرمایید
- من در هفته ۱۵باداری سقط داشتم.بعد سقط ،چون بقایا مونده بود همون روز سقط و دو روز بعد ،دوبار کورتاژ شدم.بعد منومرخص کردن و متیل ارگونوین دادن برای شش روز .توی این یککاه،مچمدام ترشحات خونابه. ای داشتم.سونوانجام دادم.گفتن باز هم بقایا مونده.وکیستمولتی لوکاله هفت سانتی دارم.و قرص ضد بارداری تجویز کردن.ایا با قرص بر طرف میشه؟ اینکیست تخمک ازاد نشده هست؟کی مجدد برم سونو؟الان ده روزه قرص ال دی مصرف میکنم برای درمان
- ساختار ایزواکو در سونوگرافی
ساختار ایزواکو round در سونوگرافی به ابعاد ۱۲ در ۱۲ میلیمتر دارای فلوی عروقی پریفرال میتواند مطرح کننده کورپوس لوتئوم در حال regression و نشانه آغاز بارداری باشد؟
- باردای
سلام روز بخیر بنده باردارم و در هفته ۷ هستم با سرکلاژ شکمی. آزمایشFBSنوشته شده نورمالشup to99 برای من۹۷ هست دکترم گفتن آزمایش پودرقند۷۵گرم بدم میخواستم بدونم مگه عدد آزمایشم نرمال نیست؟و این که ازمایش پودر قند در هفته ی بارداری من ضرر نداره؟
- سقط جنین
میخاستم ببینم سقط تو هفته ی ۷ ام با سایتوتک مقدار دوز ۸۰۰ میکروگرم ب صورت واژینال یک کجا بهتره یا تکی ب فاصله ی نیم ساعت گذاشته بشه بهتره؟
- باردار شدن خانمهای سن 40 سال
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر، آیا راه حل درمانی دارو برای سریع تر باردار شدن خانمهای سن 40 سال وجود داره?
- قرص آهن
سلام خانم دکتر خسته نباشین یه سوال داشتم از خدمتتون اینکه قرص آهن easy iron دیگه تو بازار نیست و من 2 روز که ezine plus میخورم 9 روز دیگه زایمانم هست اگه همین قرص بخورم کافیه؟ یا مارک دیکه ای پیشنهاد میکنید؟ با تشکر از زحماتتون
- بارداری
طول سرویکس حدود۳۳میلیمترمی باشد funnelingمش اهده نشد یعنی چی
- سرکلاژ شکمی یا سرکلاژ واژینال
سلام
آيا سركلاژ شكمي محكم تر از سركلاژ از راه واژيناله؟ من دوتا سقط داشتم كه دومي سركلاژ شده بودم اما تو بيست دوهفته سقط شد اولي تو بيست شش هفته سقط شد؟
- احتمال بارداری
سلام
من مبتلا به پی سی او هستم و به خاطر همین برای پریود شدن قرص میخورم سیپترون کامپامد وقتی دو روز بود قطع کرده بودم قرصم رو با همسرم رابطه داشتم و منی داخل واژنم ریخته شد فرداش من پریود شدم به کمک همین قرص هایی که مصرف میکنم ولی دیگه قرص اورژانسی برای جلوگیری از بارداری نخوردم تا تو پریودم اختلال ایجاد نشه الان روز ۵ پریود هست و من دوباره قرص هارو شروع کردم ولی درد شدیدی مثل روز اول پریود دارم میترسم باردار شده باشم آیا امکانش هست؟
- سلام هفته ۱۸ بارداری هستم یعنی ۱۷ هفته و ۲ روز. جفت هم خلفی هست اصلا حرکت وتکونهای جنینو احساس نمیکنم دلیلش چیه؟
- پوسیدگی دندانها در بارداری
سلام خانم دکتر وقت بخیر، ببخشید در مورد پوسیدگی دندان در بارداری سوال داشتم الان ۲۶ هفته و چند روز باردار هستم و از اوایل بارداری ی دندونم درد داشت و سوراخ شد در فک بالا سمت چپ بعد چند هفته ی دندون دیگه ام سوراخ شد اونم فک بالا کنار دندون نیش و ریخت و در حدود ۲۴ هفتگی وسط دو تا دندونم در قسمت جلو فک بالا هم سوراخ شد و ریخت در واقع پوسیده شدن و سوراخ دیده میشه، میخواستم بدونم در این تایم بارداری میتونم برم دندونپزشکی یا خیر؟ اگه دندون پزشکی نرفتم و اگه تا بعد زایمان صبر کنم واسه جنینم مشکلی نداره؟ مطالبی در خصوص فلج مغزی جنین شنیدم نگران شدم توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- ناباروری
سلام 7ساله باردار نشدم تنبلی تخمدان دارم در مرحله ای وی اف بودم که تخمک کشی کردم گفتن جنین تشکیل نشده حالا بهم کمپول اووبوست داده امکان داره باین کمپسول باردار بشم
- افزایش وزن در بارداری
سلام خسته نباشيد خانم دكتر من هفته ٢٤ بارداري هستم از اول بارداري تا الان سه كيلو وزنم اضافه شده از ٦٣به ٦٦ رسيدم من ديابت بارداري دارم و٨واحد لومير هر شب استفاده ميكنم ماه دوم هم يك كيلو وزنم كم شد ايا اين نرماله؟ افزايش وزنم كم نيست؟
- عدم پریود
سلام پریودم این ماه عقب افتاده 10روزی میشه بعدش لکه بینی دارم ک صورتی کمرنگ پایین دلم درد میکنه و لکه بینی بعد از نزدیکی بیشتر چکار کنم
- تاثیر سونوی NTو NB بر غربالگری ها و تاثیر غربالگری ها بر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز
سلام خانم دکتر من سوال پرسیدم ولی شما در جواب فقط . گذاشتین در صورتی که سوالم تکراری نبود لطفا سوالمو پاسخ بدین ممنون میشم سوالم این بود:سلام ببخشید من به جواب سونوگرافی NTو NBشک دارم میخوام بدونم اگه این سونوی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام دادم غلط بوده باشه ممکنه به خاطر اون نتیجه آزمایشهای غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری غلط بشه؟ و اگه غربالگری مرحله اول و مرحله دوم بارداری و سونو NTو NBغلط بشه ممکنه باعث بشن جواب آمنیوسنتز هم غلط بشه؟ توروخدا راهنمایی بفرمایید.
- امپول پرولوتون
سلام باردارم هفته ۲۳ هستم هفته ای یه امپول پرولوتون میزنم جایی که تزریق میشه میخاره همون محدوده ازبس خاروندم زخم شده ایا من حساسیت دارم ؟ باید چیکار کنم البته بلافاصله بعدازتزریق خارش نمیگیره چندروزبعد خارش شروع میشه
- باردارم یا نه؟
سلام.من پنج روز پیش نزدیکی داشتم و امروز رفتم ازمایش خون دادم ببینم مثبته یا نه.گفتن فعلا منفیه ولی با دکتر صحبت کن احتمالش هست مثبت باشه. منظورشو نفهمیدم چیه. جواب بدید ممنون میشم


