Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- مدروکسی پروژسترون
سلام. خانم دکتر من پریودی های نامنظم داشتم. دکتر برام شیاف پروژسترون تجویز کرد. بعد از پریودیم به مدت ۱۰ شب استفاده کردم. امشب که تخمک گذاریم بود دیگه شیاف نذاشتم و میخاستم اقدام کنم برای بارداری. ولی متاسفانه خونریزی دارم. در حد لکه بینی. اول اینکه میخام ببینم میتونم اقدام کنم؟ یا چون خونریزی دارم شانس بارداری نیست. دوم اینکه دلیل این خونریزی چیه؟
- تست سلامت جنین
سسلام خانم دکتر، خسته نباشید. شما در سونوی nt روی هفته 50% های لایت زده بودید و من در فرمی که در آزمایشگاه به من دادند و هفته بارداری را می خواستند همون هفته 5% را نوشتم اما برای مرحله دوم نمی دونم باید کدام هفته را بنویسم 5% یا 50% چون برام های لایت نزدید. با تشکر
- آسپرین در طول بارداری
با عرض سلام و خسته نباشید من باردارم ۲۰هفته.دکترم بهم قرص آسپرین داده ماکزیمم فشار خونم بین ۱۰ تا ۱۲ متغیره .تو اینترنت سرچ کردم برای جنین خطرناکه .چیکار کنم؟
- cell free DNA
سلام وقتتون بخیر میخواستم بپرسم این آزمایش cell free DNA رو حتما باید دکتر بنویسه یاآزاد هم میتونیم انجام بدیم؟؟؟ اگه خودمون درخواست کنیم دکتر مینویسه برامون؟هفته چندم بارداری میشه انجام داد وجنسبت جنین رو تا چند درصد درست میگه؟ ممنون میشم جواب بدید
- سرکلاژ
سلام خسته نباشید من دوقلوی همسان که در یک کیسه آب و یک جفت دارند باردارم .. در هفته ۱۲ طول سرویکس ۳۱ بود ... بنظر شما نیاز به سرکلاژ هست ؟ تا چند هفتگی فرصت برای سرکلاژ می باشد ؟ سونو گرافی سه بعدی در ۱۸ هفتگی زمان مناسبی هست ؟ الان ۱۶هفته هستم .. ممنون میشم پاسخ سوالات منو بدید بخاطر شرایط پیش اومده نمیتونم شهر دیگ برم پیش دکتر با تجربه مجبورم شهر خودم بمونم نیاز به کمک شما دارم مچکرم
- مصرف آسپرین در بارداری
سلام وقت بخیر. ببخشید من هفته ی ۱۳ بارداری هستم و توی آزمایشم هموگلوبین خون ۱۴و نیم بود. برام روزی ۱ آسپرین 80 تجویز شده اما من میترسم مصرف کنم خواستم نظر شما رو بدونم ممنونم🙏
- بارداری
سلام من یه روز مونده به تخمک گذاری نزدیکی داشتم واسه بارداری یک روزم بعداز تخمکگذاری ولی بعدلز هر بار اقدام زیر شکمم و پهلوهام خیلی درد میکردن تقریبا یه ساعت میکشید درداش تا حالا تو نزدیکیام اینطوری نشده بودم قبل اقدامم چک آپ کامل داده بودم گفتن مشکلی ندارم ۲۱سالمه یه ساله عروسی کردم.الانم ده روز به پریودم مونده ترشح خیلی دارم ایا از اون ترشحات میشه فهمید باردارم؟
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من تا 20روز دیگه میخوام برای بارداری اقدام کنم ولی چون عفونت داشتم شیاف واژینال مترونیدازول استفاده کردم حالا میخوام بدونم این شیاف اثرش تا 20روز دیگه از بین میره یعنی مشکلی نداره که باردار شم؟
- زنان و زایمان
سلام خسته نباشید من ۳۵ سالمه ده روز پیش سقط جنین داشتم ت ۱۶هفتهو۳روز بودجنین ولی خونریزیم باز تموم نشده طعبیعی زایمان کردم
- جنسیت
سلام خدمت شمامیخواستم بپرسم من باداشتن دوتادخترگل دوست دارم بچه سومم پسرب دنیابیادمیخواستم شرایطش وهزینه های تعیین جنسیت وبدونم وآیامیشه رورژیک درمانی اکتفاکردوبدون استرس ب نتیجه رسیدخیلی استرس اینودارم ک پسرنشه..چون شوهرمم یه پسره ومن هم فقط یه حواهردارم..۳۱سالمه ممنون میشم پاسخگوباشید..
- واکسن کزاز
سلام خانم دکتر ببخشید خانم دکتر من بهمن ماه واکسن کزاز تزریق کردم البته نمیدونم اون موقع سرما خورده بودم یا نه بعد اون من اقدام به بارداری کردم که در طی چندین اقدام ۲۸اردیبهشت ماه بیبی چک مثبت شد، میخواستم بدونم ممکنه واکسن کزاز تو جواب سونوگرافی NTو NB که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام شد و آزمایش غربالگری مرحله اول که در ۱۲ هفته و ۴ روز انجام شد و مرحله دوم که در ۱۶ هفته انجام شد و در حدود ۱۵ هفته آزمایش آمنیوسنتز انجام شد و سونوی آنومالی که در ۱۸ هفته و ۵ روز انجام شده تاثیر بگذاره؟ در سایر آزمایشات بارداری چطور؟ تاثیر دارد؟
- آزمایش بارداری
سلام خانوم دکتر من هفته ی ۱۸ بارداری هستم،یک سری از آزمایش های پیش از بارداری من مونده بود که شما نوشتید و چند روز پیش انجام دادم در جواب این آزمایش نتیجه ی vzv igG رو ۱۷.۴ زده که جلوش نوشته کمتر از ۹ منفی،بین ۹ تا ۱۱ مشکوک و بالاتر از ۱۱ مثبت،خیلی نگرانم،عدد ۱۷.۴ رو هم در جواب آزمایش بزرگ تایپ کرده
- بارداری
سلام خانم دکتر ۳۲ هفته باردارم وزن جنین ۲۲۰۰ هست آیا خوبه؟؟؟
- زایمان طبیعی
:احتمال زایمان طبیعی ، بعد از دو سزارین چقدره ؟آیا میشه طبیعی زایمان کرد ؟
- بارداری
سلام خانم دکتر.خسته نباشید..من 33هفته باردارم..به مطب زنگ زدم پاسخگو نبودن..آیا مطب باز هست؟من باید مراجعه کنم یا فعلا منتظر بمونم؟با تشکر از شما...
- بارداری
سلام تست بارداری دادم مثبت بوده سونوگرافی دادم yolksecوفپال رویت نشد ایا برداری پوچ
- زایمان
باسلام من در هفته ششم بارداری بودم ولی سونو نشون داد که کیسه زرده و کلا جنین تشکیل نشده با قرص سایتوتک سقط انجام دادم بعد از ۳ ساعت خونریزی کم داشتم و بعداز ۵ساعت یک تیکه کرم رنگ شل مثل کیست که یک نقطه قرمز کنارش بود با مقدار کمی لخته بهمراه درد دفع کردم ولی حالت ترشی و کمی تهوع بارداری هنوز دارم آیا سقط انجام شده و چیزی که دفع شده چی بوده الان یکروز میگذره و مثل پریودی خونریزی دارم چه اقدامی انجام بدم
- اکوژن روده گرید ۲
سلام من ۱۹ هفتم وسونو ک رفتم اکوژن روده گرید ۲ نشون داد وآزمایشات غربالگریمم سالمن والان خیلی استرس دارم میخاستم بدونم جنینم مشکلی داره یا ن
- درباره بارداری
سقط داشتم در 5ماهگی به دلیل زیاد شدن اب به دور سر بچه
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر محترم...من 34 سال دارم و قصد بارداری دوم دارم البته من یک سالی هست که استرس و تپش قلب دارم و وقتی استرس دارم فشارم بالا میرود اما در حالت عادی فشارم طبیعی است و نزددکتر اعصاب و روان رفتم و قرص ضد استرس فلووکسامین مصرف میکنم و حالم خوب است سوالم اینست که خیلی نگرانم برای بارداری دوم میتوانم قرص اعصاب تحت نظر پزشکم استفاده کنم و به جنین آسیبی نرسد...پزشک اعصاب و روان میگوید میتوانم و مشکلی ندارد قرص متناسب بارداری میدهد میخواهم نظر شمارا هم بدونم ؟البته در بارداری اول هم استرس داشتم اما فشارم طبیعی بود ولی دیابت بارداری بدلیل استرس بالا گرفتم اما بدلیل ترسم قرص اعصاب استفاده نکردم.... توروخدا راهنمایی بفرمایید خیلی نگرانم...ممنونم


