Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کپسول نوافن و مترونیدازول در شیردهی
سلام ۸ دی ماه ۱۴۰۴ سزارین شدم نوزاد دختر دارم شیر خودم میخوره، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ دندونم درد میکرد کپسول نوافن دوتا خوردم نمیدونم با فاصله نوافن خوردم یا دوتانوافنو باهم خوردم یا جدا ،چون یادم رفته و نمیدونم بلافاصله به بچه شیر دادم یا با فاصله زمانی، قبل اونم فک کنم قرص مترونیدازول خوردم ی دونه نمیدونم ۲۵۰ بود یا ۵۰۰ چون نوشته اش پاک شده بود،میخواستم بدونم واسه بچه مشکلی نداره؟ سوال ۲:امروز متوجه شدم که به خاطر عفونت دندونم گونه ام ورم داره و همسرم مجبورم کرد مترونیدازول بخورم باز چون نوشته دارو کنده شده بود و پاک شده بود نفهمیدم مترونیدازول ۲۵۰ بود یا ۵۰۰ ی دونه خوردم میخواستم بدونم واسه بچه ضرر داره؟سوال ۳: تو شیردهی واسه عفونت دندان چه دارویی بخورم بهتره؟سوال ۴:اگه بعد خوردن کپسول نوافن بچه شیر بخوره واسش ضرر داره؟ خیلی نگرانم چون بچه ام بی قراری میکنه همیشه مجبور میشم هر لحظه بهش شیر بدم حواس نمونده واسم واسه همون یادم نمونده اون موقع هم که کپسول نوافن خوردم نمیدونم دوتا کپسول نوافنو باهم خوردم یا با فاصله ؟ و یادم نیس بلا فاصله بعد خوردن کپسول نوافن به نوزادم شیر دادم یا با فاصله زمانی؟ امروزم نمیدونم بلافاصله بعد خوردن مترونیدازول به نوزادم شیر دادم یا چند ساعت بعد،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ببخشید اگه طولانی شد.
- درخصوص کیست اکوفری
ایاکیست اکوفری به دیامتر ۶۰*55 میلی متردرقسمت قدامی فوقانی رحم نیازبه عمل دارد؟
- پریود
چرا در دوران پریود مقعد خیلی درد میکند
- سلام وقتتون بخیر من ۱۵ سالمه و الان ۵ روزه که پریود باید میشدم و نشدمچیکارکنمب نظرتون
- معرفی اورولوژیست
سلام خانم دکتر لطفا متخصص اورولوژیست خوب معرفی میکنید ممنون
- استفاده همزمان قرص راکوتان و ال دی مشکلب ابنجاد نمیکنه؟؟؟
قرص راکوتانو استفاده میکنم الان میخوام برم زیارت و از قرص ال دی استفاده کنم مصرف هم زمان این دو قرص مشکلی ایجاد نمیکنه؟؟؟
- فالوآپ ومایع داخل کاویته رحم
با سلام،من دو سه روز پیش سونو واژن دادم.نوشته بود ضخامت آندومتر نسبتا یکنواخت بوده وحدود۴ mm ومقدارکمی مایع داخل کاویته رحم مشاهده شده وفالو آپ توصیه شده،درضمن هیچ موردی مربوط به خونریزی ندارم ویک بار فقط درد خفیفی زیر شکمم احساس کردم،آیا خطر دارد
- عقب افتادن پریود با تزریق واکسن گارداسیل
با سلام و خسته نباشید من باید ۲۹ آبان پریود میشدم که ۸ روز عقب انداختم و رفتم دکتر آزمایش خون خون دادم و منفی بود و دکتر ۴ عدد آمپول پروژسترون بهم داد و تزریق کردم و الان هم بعد ۴ آمپول تزریق ۱۱ روز میگذره ولی من پریود نشدم ولی فقط سه روز لک خیلی کم شدم و من حدود ۶ سال مشکل ناباروری دارم الانم از لک باز خبری نیست چیکار کنم خانم دکتر لطفاً راهنماییم کنید
- سونوگرافی کبد
باسلام وخسته نباشیدببخشید جناب دکتر من ازشهرتان تماس گرفتم جواب سونو گرافی خانمم به ای صورت است کبد با ابعاد نرمال واکوی پارانشیمال یکنواخت افزایش یافته درحد کبد چرب گرید 1-2 مشاهده گردید. تصویر mass با ابعاد تقریبی 61.5855833mmوبا نمای ایزواکو وهتروژن وحاوی حداقل یک جز اکوژن احتمالا کلسیفیه باحداکثر قطر تقریبی 3.6mm ,وچند کانون واسکولاریته نسبی پراکنده داخلی وبا حدود تقریبا مشخص وهاله هایپو اکو بادرگیری تقریبا ساسر پارانشیم سگمان!! کبدی دررلوب چپ مشاهده شد لطلفا بفرمایید یعنی چی وچکار کنیم ممنون می شم خیلی نگرانم
- خوردن رازیانه برای خانم ها
سلام خانم۴۹ساله که پریودش نامنظم شده وهردویاسه ماه پریودمیشه جواب سونوگرافی واژینال مایع آزاددرلگن وضایعه اکوژن ونیوم دیده شده خوردن رازیانه وتخم کتان مانعی نداره؟
- ضخیم شدن رحم همراه با لکه بینی
سلام خسته نباشید حدودا ۳هفته ست لکه بینی دارم رفتم سونوگرافی گفت ضخامت اندومتر ۲۵ هست باید تست بار داری بدی آیا باردارم کیست هم نداشتم همه چی طبیعی بود
- پریودی نامنظم دارم
سلام ٤٢ سالم هست از خرادماه در هر ماه حدود ٢٠ روز پرويود بودم كه ابن مورذ بعد از واكسن استرزينكا به وحود امد و چون چاق شده بودم شروع به خوردن قرص لاغري كزدم كه وقتي رفتم براي درمان اين مورد خونويزي گفت بابد ارمايش fsh بدیذ که جواب امده که ۲۹/۵ هست که این علایم یایسگی هست سوال این هست ممکن هیت قرص لاغری روی هورمن های من تاثیر گذاسته باشد و جواب ازمایش را مجدد تکرار کنم یا خیر چون دبکه این قرص لاغری نمیخورم ممنون
- لک صورت
سلام وخدا قوت من دختر 37ساله مجرد هستم رفتم دکترمتخصص پوست برای لکه های صورتم نزولک انجام دادم وکبسول ترنسید نسخه کرده اگه مصرف کنم برا من ضرر ندارد من دوران پریودی منظم است
- انتقال جنین
سلام من پونزده روز بعداز انتقال ازمایش دادم بتا شد دو ایا داروهام مقطع کنم یا دوباره ازمایش بدم
- مشکل ایمنی و انعقادی
سلام خانوم دکتر من دوسال پیش آزمایش ایمنی انعقادی دادم و مشکل داشتم حین بارداری انکسوپارین و پردنیرولون استفاده کردم الان میتونم استرازنیکا بزنم 34 سالمه. ممنونم
- قرص سیپروترون کامپاند
سلام دکتر من قرص سیپروترون برای کیستم تجویز کردن که گفتن از اولین پریودم تا زمان تموم شدنم ۷ روز بخورم بعد یک هفته نخورم دوباره به همین ترتیب به نظر شما مشکلی بوجود میاد؟
- hpv
- بی اختیاری ادرار
مادرم 80 سالشه و دکتر براش پماد استرومارین تجویز کرده، ولی پیدا نمیشه،به جاش میشه از واژینال باریج استفاده کرد یا نه؟
- قطع قرص ضدبارداری
سلام خانم دکتر عزیز. من از روز 5 پریودم به مدت 4 روز قرص ضدبارداری کنتراسمین خوردم به خاطر عوارضی که داشت قطع کردم الان دوباره پریود شدم. آیا طبیعیه؟ چون هفته پیش پریود بودم. به خوردن قرص مجدد ادامه بدم؟ یا بذارم این دوره خونریزی تموم شه؟ این خونریزی پریود محسوب میشه یا نه با توجه به اینکه هفته پیش پریود بودم؟ با توجه به این شرایط پریود بعدیم بهم میریزه دوباره؟ سپاس از پاسخگویی
- تخمدان راست با ابعاد بزرگتر از طبیعی به ابعاد ۵۸.۵۳به همراهافزایش اکوژنیسیتهfatاطراف ان رویت گردید یعنی چی


