Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریود
سلام خانم دکتر من ۱۷ سالمه و ازدواج نکردم و من کیست تخمدان داشتم که با قرص در عرض یک ماه رفع شد من قبل از کیست تخمدان قاعدگی منظم داشتم و ۷ روز طول میکشید ولی خب دو روز آخر فقط لکه بینی داشتم و همچین بعد از درمان کیست مجدد قاعدگیم منظم شد و فقط یک یا دو روز با ماه قبل شاید تفاوت داشته باشه ولی خب الان من بعد از ۳ روز قبل از اتمام پریودی لکه بینی دارم و این طبیعی هست یا نه و روز های آخر دیگه من حتی اگه بینی هم ندارم
- قرص دوفامد
باسلام.دکتر به دلیل کیست وتنبلی تخمدان و۴ماه پریود نشدن قرص دوفامد بهم دادن که تا۱۰شب مصرف مکنم یه دونه ازقرص مونده که پریود شدم، قرص رو ادامه بدم یا نه؟ممنون
- مشکل هورمونی
سلام من ۲۰سالمه و چند ماهی میشه ک خونریزی پریودم کم شده و نگرانم از این بابت.موی زائد بدنم زیاده و روی نوک سینه و شکمم مو دارم.اما درحالت کلی بصورت منظم پریود میشم.یبار بصورت نا منظم پریود شدم و مشخص شد کیست دارم و با قرص برطرف شد و یبارهم با اینکه منظم پریود میشدم ولی میزان خونریزی به نسبت خیلی کمی کم شده بود مشخص شد کیست دارم و با قرص برطرف شد.ریزش مو دارم ولی پوست بشدت خشکی دارم و پوست سرم هم خشکه .آدم مضطربی هستم درکل.صدام هم ضخیم نیست و کاملا زنانه است.ممکنه که من آندروژن بالا داشته باشم و سندرم پلی کیستیک داشته باشم؟
- سقط جنین
سقط دارویی در هفته پنج بارداری داشتم بعد سقط مترژن استفاده کروم در سوند ضخامت رحم ۱۲میلی بود و کیست فاقد جز ساید با جدار نازک در تخمدان راست بود و تخمدان راست هتروژن واسکولاربود الان بیست و شش روز از سقط گذشته و خونریزی کلا یک هفته اول سقط داشتم و الان بعد بیست و شش روز حالت خونابه کم دارم ابن اولین پریود بعد سقط حساب میشه؟چون گفتن ال دی بخورم از روز پنجم
- اسید فولیک
سلام دکتر من سه ماه به صورت تقریبا مرتب فولیک اسید مصرف کردم ولی یک ماه نیم دو ماه نخوردم البته چند روزه دوباره شروع به مصرف کردم و در حال اقدام هستم میخواستم بپرسم مشکلی پیش نمیاد بخاطره این یکی دو ماه نخوردنم؟
- کرم کلوترمازول واژینال
سلام دوشب هست هز کرم واژینال استفاده می کنم ولی بعد از یک ساعت کل کرم سفت میشه و با راه رفتن یا دستشویی رفتن به از واژن بیرون میاد مشکل از چیه؟ قبلا استفاده می کردم اینطور نمیشد
- پستان فیبروکیستیک
سلام خانم دکتر خسته نباشید ماموگرافی و سونوگرافی پستان انجام دادم که یک کیست در پستان چپ مشاهده شده و توصیه به ماموگرافی سالیانه کردند. دو ماهی است که در روزهای بین سیکل درد و سنگینی پستان دارم که حدود ۷ تا ۸ روز طول میکشه و به صورت دوطرفه می باشد ،۴۴ ساله هستم، ویتامین ای ۴۰۰ و گل مغربی ۱۰۰۰ را به چه صورت باید مصرف کنم؟
- مهم
سلام وقت بخیر با قرص ال دی پریودم بهم خورده فاصله بین پریودم ۱۵ روزه هس چیکار کنم فاصله پریودم بیشتر بشه؟؟؟؟ اگع میگید ال دی بخورم تا چند وقت بخورم ؟؟
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۵ سالمه و شش ساله ازدواج کردم و یه پسر سه و نیم ساله دارم. قبل از حاملگی اولم تنبلی تخمدان داشتم و با مصرف دارو و آمپول شش ماهه باردار شدمو بعد از زایمان تا دوماه پیش سیکلم کاملا منظم بود ولی دوماهه که هرماه چندروزی عقب میفته پریودم. ممکنه دوباره تنبلیه برگشته باشه؟ باید چیکار کنم؟
- سقط۱
سلام من ۳۹ سالمه سال ۹۹ زایمان داشتم سزارین ، سال بعد باردار شدم تا هشت هفته قلب جنین تشکیل نشد مجبور به شدم، سال بعدش هم باردار شدم سونو انجام دادم گفتن ساک حاملگی دفرمه تو هفته پنجم که بعد ۳ روز خودبخود سقط شد میشه راهنماییم کنین چیکار کنم
- عمومی
سلام خسته نباشید علت اینکه بعد از رابطه همون لحظه که منعی ریخته میشه داخل واژن همون لحظه بیرون میریزه چی میتونه باشه من درحال اقدام هستم این برام خیلی سوال شده حتی نمیزاره یک ثانیه بگذره سریع میریزه بیرون ببخشید بی پروا صحبت کردم
- عفونت قارچ
عفونت قارچی واژن گرفتم، که سه کرم هیدروکورتیزون، ایپوزینک و کلوتریمازول رو با هم ترکیب می کنم و روزی 2 بار تمام قسمت های قارچی شده رو میزنم. در مورد ژل شستشوی دئودراگ می خواستم بپرسم چه زمانی باید استفاده کنم؟ بعد از اینکه کرم ها رو زدم برای شستشوی کرم استفاده کنم یا مثل بقیه ژل های شستشو هفته ای 2 بار هست؟
- ترزیق سینال اف
سلام خانم دکتر من دکترم برام سینال اف ۴۵۰نسخه کرد گفت روزی یکی ۶تا نسخه کردم هروز یکی بزنم .نمیدونم چطور استفاده کنم چون پنجره براش مشخص نکرد روپنجره چند بزنمشون
- جلوگیری از بارداری
با سلام و عرض ادب، آیا می شود در سال دوم شیردهی برای جلوگیری از بارداری از قرص سیپروترون کامپاند استفاده کنم؟ من حدود 6 سال قبل از بارداری از این قرص استفاده می کردم بعد از زایمان 6 ماه از قرص های شیردهی استفاده کردم ولی بعد از آن به روش طبیعی.. آیا الان که بچه من 14 ماه دارد می توانم از قرص سیپروترون استفاده کنم ؟
- پریودنامنظم
سلام دکترم خانمی ۳۳ساله هستم وبچه۱۷ماهه شیرمیدم هربارکه پریودمیشدم۳یا۴روزعقب مینداختم همسرم یکساله که فوت شدن الان این ماه تقریبا۸روزه که عقب انداختم وپاهام داغ میشن ونمیدونم چراپریودنمیشم کشورها ندارم که بگم تحملم ممنون میشم کمکم کنیداجرتون باخدا
- خونریزی ولکه بینی
سلام من فیبرم دارم ورحم بزرگ فیبرم به قطر ۳ ویکی هم قطر ۸ پریودم شدید هست لخته الان ۱۰ روز هست قرص مفنامیک وترنسید میخورم بهتر شده ولی همچنان ادامه داره دکتر امپول دیفرلین تجویز کرده ۲۸ روز یکبار الان که ۱۰ روز هست خونریزی دارم باید اولین امپول را بزنم از کی باید شروع کنم وایا خونریزی قطع میشه نگرانم که بیشتر نشه لطفا راهنمایی کنید
- فتق ناف
یک سال پیش عمل فتق بالای ناف داشتم.دوماه پیش سنوگرفتم معلوم شدفتق ناف دارم.آیابدون عمل میتونم حامله بشم؟
- سلام قرص ویتاگونس مخورم چرا زیر دلم درد میکنه
- سلام .من تقریبا دوماه از واکسن اچ پی وی من گذشته میتونم اقدام به بارداری کنم؟یا باید دوز سوم هم بزنم بعد؟
- بارداری
سلام من الان ازمایش خون دادم جوابم مثبت بود یعنی باردارم ولی ماه اول نمیدونستم واس همین قرص چاقی خوردم وحدود سه هفته قطعش کردم مشکلی ایجاد میشه؟؟


