Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام سزارین چهارم
من سه بار سزارین شدم و چسبندگی نداشتم آیا میتونم برای بار چهارم بار دار شوم ؟
- بارداری
سلام وقت بخیر من سمت چپ پایین شکمم فتق دارم که دوجا پارگی ایجاد شده و قصد بارداری دارم سوالم اينه که ميتونم باردار شوم یا باید قبل بارداری عمل فتق رو انجام بدم؟
- بواسیردربارداری
سلام هفته۲۷بارداریم امروز فهمیدم بین مقعدوواژنم ی چیزیه..میتونه بواسیرباشه؟واس جنین ضررداره؟
- باداری+
سلام. خانم دکتر من باردار هستم. ۴ روز از پرپودم گذشته تست دادم مثبت بود. خانم دکتر من یه چند روز قبل موعد پریودم یه کم وسایل سنگین برداشتم و جابه جا کردم، با توجه به اینکه سابقه ۲ تا سقط دارم، ممکنه اینکارم باعث سقط بشه؟؟؟ خیلی خیلی نگرانم. ممنون
- تاخیر رشدجنین
سلام خانم دکتر عزیزم من هفته ی 32 بارداری ام اما جنین رشد 30هفته داره و هفته ی قبل دکتر میلانی گفتن iurg نیست ولی این هفته گفت iurg محسوب میشه آیا ممکن است قرص پردنیزولون باعث شده یک هفته بیشتر رشدش کم شده باشه چون دقیقا از هفته ی پیش قرص رو بهم دادید . خیلی نگرانم چون قبلن با یک هفته تاخیر داشت رشد میکرد این هفته که سونو بیوفیزیکال کردم دو هفته تاخیر داشت ولی همه چیز بچه خوب بود
- آزمایش خون بارداری
سلام وقتتون بخیر من این ماه در دوره تخمک گذاریم یه رابطه پر خطر داشتم و ۲۴ ساعت بعدش یه قرص اورژانسی۷۵ درصد خوردم و ۱۲ ساعت بعد یکی دیگه الان از اون روز۱۷ روز میگذره و طبق دوره پریودم که ۲۸ روزه است باید امروز پریود میشدم ولی نشدم شنبه یعنی۵ روز پیش آز خون دادم و منفی با عدد ۱ بود چیکار کنم آیا قطعا باردار نیستم یا امکانش هست ؟؟چرا پریود نمیشم اگر باردار نیستم؟؟
- درد حاملگی
سلام من 20 سالمه که باردارم ولی هفته های اولم درد خفیفی شبیه دردپریودی زیرشکمم دارم موقع خواب یا نشستن توماشین دکترم برام شیافی نوشتن که کمیاب هست نتونستم پیداش کنم اگراستفاده نکنم مشکلی پیش میاد؟؟ممنون
- سقط
سلام وقت بخیر باردار بودم و در 6هفتگی سقط با قرص داشتم یک هفته بعد از سقط سونوگرافی انجام دادم و تشخیص این بود که بقایا جنین چیزی نمونده در صورتی الان 22 روز خونریزی دارم و روز 21خونریزی بسیار شدید با لخته ها خون همراه بود ... ممنون میشم راهنمایی کنید
- تداخل دارویی قرص اورژانسی
درد زیر شکم عصبی دارم که ناگهانی درد شدیدی میگیره که قابل تحمل نیس. دکتر مفنامیک اسید و قرص نورتریپلیتین رو دادن. قرص اورژانسی ضد بارداری مصرف کردم، شانسا بلافاصله بعد اون درد همیشگیم ناگهان گرفت و من نورتریپلیتین و مفنامیک اسید رو باهم مصرف کردم چون دردم شدید بود. بعد یادم افتاد که قرص اورژانسی مصرف کرده بودم و نباید قرص دیگه ای میخوردم. اللن از بابت تداخل دارویی نگرانم که مانع اثرگذاری قرص ضدبارداری بشه. تو اینترنت خوندم که افزایش تعداد قرص تاثیری توی میزان اثربخشی نداره، پس حالا که امکان تداخل دارویی هست راه حل چیه؟ اگه قرص بیشتر خوردن جوابگو نیست باید چیکار کنم برای مطمان شدن از اثرگذار بودن ضد بارداری؟!
- عقب افتادن عادت ماهیانه
سلام خانم دکتر وقت خوش
من یه سوالی داشتم ممنون میشم جواب برید و راهنماییم کنید .
تقریبا ۱۱ روز هست که عادت ماهیانه من عقب افتاده ، ۳ شب قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم . یه شب نخوردم و فرداش ازمایش بتا دادم که منفی بود . آیا مصرف این ۳ عدد قرص ، تاثیری روی جواب آزمایش میتونه داشته باشه؟ چون هیچ علایمی ندارم مبنی بر عادت ماهیانه شدن. ۳۵ ساله هستم متاهل و دارای یک فرزند. - دردسمت راست شکم
سلام من هفته ۲۲ام ازمایش ادرارهمه خوب بود دکتربرام انتی بیوتیک دادبراترشحاتم ولی دردپهلو وسمت راست شکمم خوب نمیش حالت گرفتگی وکش اومدن دارد طبیعی
- اقدام به بارداری
سلام وقت بخیر من ۱۰ ساله ازدواج کردم ۳۴ سالمه قصد بارداری دارم سونوگرافی رحم انجام دادم هیچ مشکلی نداشتم دکترم گفت یکسال طول میکشه باردار بشی فقط قرص اسید فولیک مصرف کن ولی من میخوام زودتر باردار بشم همسرم آزمایش داده فقط حرکت اسپرم هاش کم هست که دکتر بهش قرص داده آیا امکانش هست من قرص لتروزول بخورم تا زودتر به نتیجه برسم؟
- آزاد سازی تخمک
سلام خانم دکتر مهربون من تخمدان پلی کیستیک دارم و توحالت عادی فولیکول بالغ ندارم اما الان حدودا ۳ماهه تحت نظر دکتر متفورمین مصرف میکنم ۴عدد قرص با دوز ۵۰۰ در روز. امروز سیزدهمین روز پریودم سونو دادم ۲تافولیکول بالغ به سایزهای ۱۹ و ۲۰ داشتم سوالم اینه که حتما حتما یکی از اینها آزاد میشه ؟ امکان داره اصلا آزاد نشن و پریود بشم؟
- مایع آمنیوتیک
سلام من درهفته ۲۷بارداری هستم درجواب سونونوشته شده مایع دوربچه ۱۰۰میلی متر شده ومایع آمینیوتیک حاوی ذرات اکوژن است یعنی چه؟
- بارداری
سلام .من با همسرم رابطه داشتم بعد ارضا شدن ادرار کردم و بعد ۱ ساعت مجدد رابطه داشتم ممکن هست اسپرم از رابطه قبلی مونده باشه باعث بارداری باشه
- هماتوم
با سلام و خسته نباشید -بنده مدت 8هفته است باردارم و هماتومی به ابعاد 25*35 دارم که طبق نظر سونوگرافی 50درصد از حاملگی رو فراگرفته-همچنین در هفته ششم سونوگرافی اعلام کرد که قلب جنین تشکیل نشده هنوز و رشد جنین کم است-سئال بنده این است با داشتن هماتومی به این ابعاد ایا امکان سقط دارم؟ طی هفته های گذشته خونریزی های شدید داشتم و در حال حاضر شیاف سیکولوژیست استفاده میکنم.ولی همچنان تشرحات قهوه ای دارم-با توجه به شرایط فوق ایا به جنین آسیبی وارد نشده است؟
- کیست مغز جنین
ضمن عرض سلام خدمت جنابعالي به استحضار ميرسانم براي ، مشكلي برايم پيش آمده كه جسارت كردم تا در رابطه با آن وقت حضرتعالي بگيرم. در سونوگرافي غربالگري بارداري همسر اينجانب كه در حال حاضر در دوره 20 هفتگي بارداري است، دو كيست در دو طرف مغز جنين مشاهده شد كه به دليل بزرگ بودن اندازه آنها ( 19 و 11 ميلي متر) ما را بسيار نگران كرد. به توصيه پزشك متخصص زنان آزمايش cell free DNA انجام شد كه مشكلي از جهت تريزومي هاي 13،18 و 21 مشاهده نشد. پزشك معالج سونوگرافي هاي دوره اي تا پايان بارداري را جهت پيگيري وضعيت كيستها توصيه كرد. ولي ما همچنان نگرانيم و نميدانيم در حال حاضر چطور بايد از سلامت كامل جنين آگاه شويم؟ (تصوير سونوگرافي پيوست ميباشد). بسيار ممنون ميشويم اگر لطف كرده و در اين زمينه ما را راهنمايي بفرماييد.
- بارداری
با سلام و عرض ادب
خانمی 42 ساله هستم و یک دختر 17 ساله دارم
پریود من یک هفته هست که عقب افتاده بود و با آزمایش خونی که امروز دادم و جوابش مثبت بود فهمیدم که باردار شده ام
من الان چندین سال هست که پروسه لاغری را طی میکنم و تا به امروز قرص های زیادی از جمله ونوستات ، توپیرامات 50 ، فلوکستین 20 و انواع و اقسام کرم های رتیونل برای آکنه و ... مصرف میکنم . حتی شوهرم هم به دلیل یک سری مسائل روحی و عصبی بودن در حال مصرف فلوکستین 20 هست . مطالب زیادی مطالعه کردم که بایستی مصرف این نوع داروها 6 ماه قبل تر بایستی متوقف و سپس اقدام به بارداری کرد . بارداری من کاملا ناخواسته اتفاق افتاده است . الان سوالی که دارم اینست که وضعیت من با مصرف انواع و اقسام داروها و جنین چه خواهد شد و آیا بایستی سقط جنین کنم ؟ ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید - سقط جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر من سقط داشتم بخاطر بارداری نول اولین روز آخرین پریودم پنجم دیماه ۱۴۰۲بود بخشی از سقطم ۱۱ اسفند در خانه انجام شد بصورت ناقص و ۲۰ اسفند دچار خونریزی شدید شدم ک به بیمارستان رفتم و ۳ تا قرص میزوپرستول بهم دادن و جفت سقط شد اما خونریزی کمی دارم تا الان و ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ دو لخته متوسط دفع کردم که سنو واژینال انجام دادم شرح سنو: رحم با ابعاد طبیعی و اکوی ادنومیوتیک 95*48 میلی متر ضخامت آندومتر ۱۲ میلی و مختصر غیریکنواخت محتوای اکوژن۲۰*۱۶*۱۰میلی وحجم ۲ سی سی در کویته آندومتر فوتبال دارای واسکولاریته از دیواره قدامی به نفع بقایای بارداری مشاهده شد رفتم بیمارستان قرص ال دی دادن روزی ۲ عدد تا۵ روز بخورم فشارخون ۱۴ هست مشکلی پیش نمیاد و به این روش بقایا کامل دفع میشه؟؟؟؟ از چه روشی استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید سپاسگزارم
- روده سفید
سلام این سومین بارحامله شدم تودوبارقبل مشکل روده سفیدنداشته بچهام امروزسونو۱۸هفته گرفتم بردم دکترمیگه بروازمایش بگیرهزینش میشه ۳۷۰۰میلون بعددوباره رفتم گفتم هزینه ندارم گفت بایدبری اب بچه روبرداری چکارنم دکترراهنمایی کن


