Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست سینه
سلام من سونو دادم گفته توی سینه راست کیست به ابعاد mm21*32 در ساعت نه کیستهای پراکنده به دیامتر حداکثرmm 5_6 در پستانها مشاهده شد که بعضی از آنها حاوی سپتای اکوژن ظریف داخلی هستند میخواستم بدونم این یعنی سرطان؟؟
- پریودی روز کنکور
سلام. برای جلوگیری از پریود شدن در روز کنکور باید چیکار کنم ؟
- بارداری
باسلام من عمل هرچی ناف انجام دادم .الان یک ماه ونیم هس خواستم بدونم چند ماه بعد میتونم بارداربشم .واگه باردار بشم چیکار کنم تا فتق ناف عود نکنه.
- اکوژن در کیست تخمدان چپ
سلام خسته نباشید من کیست تخمدان چپ رو دارم با ابعاد 54mm با قطر ۴mm باید چیکار کنم؟؟
- خونریزی غیرطبیعی
باسلام خدمت خانم دکتر من بعداز کوتارژ اولین پریودم ۱۲ روزه طول کشیده چکار باید کنم
- هماتوم
سلام خانوم دکتر عزیز هماتوم یا همون لخته خون پشت جنین به چه علت به وجود میاد ؟ایا راهی وجود داره که از به وجود اومدنش جلوگیری بشه؟
- برجستگی زیر خط سزارین
سلام وقت بخیر چهل و دو سالمه و نوزده روزه سزارین سوم شدم و متاسفانه با وجود مراقبتها که آخرین روزش یک روز قبل از سزارین بود همه چی نرمال بود و در روز سزارین سی و نه هفته بچه مرده بدنیا اومد،چند روزیه که برجستگی سفتی زیر خط سزارین سمت راست لمس میشه به ظاهر مشخص نیست لطفاً بفرمایید این برآمدگی چی میتونه باشه؟ ممنون از پاسخگویی شما
- لکه بینی قبل پریود
سلام. من 39 ساله و مجردم. برای اولین بار یک هفته قبل از پریود به مدت سه روز لکه قهوه ای دیدم به اندازه ای که لباسم کثیف میشد. بعد از این سه روز لباسم پاک است اما هنگام ادرار از بدنم لخته های کوچک خون خارج می شود. حقیقتش فقط برای نماز خواندن میخواهم بدانم این خون مانده در رحم است یا خون جاری؟ و دیگر اینکه باید حضوری به پزشک مراجعه کرده و کاری انجام دهم یا طبیعی است. ممنون که راهنمایی می کنید.
- خودارضایی
سلام وقت بخیر ببخشید که یکم رُک میگم پس از خود ارضایی در هنگام ادرار یک نقطه خیلی کوچک خون خیلی تیره دیدم و اینکه اصلا نزدیک به پریودی نیستم و دوماه قبل بدون خوردن غذا خودارضایی کردم و پس از دوش گرفتن که ۵ دقیقه می گذشت شکم درد خیلی شدیدی گرفتم که کمرم و زیر شکمم و لگن پاهام رو درگیر می کرد و اینکه خود ارضایی مالشی بوده و هیچ گونه دخولی به وجود نیومده و میخوام بدونم پردم سالمه خیلی استرس دارم
- سفیدک روی کلیتوریس در دختر ۱۷ ساله
سلام خانم دکتر ببخشید من ۱۷ سالمه روی ناحیه کلیتوریس و پشت لابیا داخلی سفیدک داشتم که روی کلیتوریس به صورت دونه سفیده بنظرتون ممکنه چی باشه بی بو هست و ترشحاتمم عادیه
- قطع پریودی در آبلە مرغان
من سە روز بود پریود شدە بودم ک آبلە مرغان.گرفتم، و قطع کرد خونریزیمو. البتە هرروز چن تا لکە داشتم،من چن روز قبل پریودی رابطە داشتم ولی فوری اورژانسی خوردم. بی روز میگذرە اما میترسم قطعی برا آبلە نباشە و نکنە حاملە باشم.امکان دارە آیا؟؟؟
- سلام میخواستم درباره قرص یوهمبین وPowERcqLبدونم آیا این قرصها می تونه برای همیشه ناتوانی جنسی همسرم برطرف کنه میشه راهنمایی کنید لطفا و مشکلی نداره برای بارداری من
- عوارض امپورپروژسترون
سلام من28سال داشتم مجردهم بودم خونریزی شدیدداشتم یکسال متوقف نمیشدانقدربه دکترمراجعه کردم به من6تاامپورپروژسترون دادن من 6روز تزریق گردم بعدازتزریق خونریزیم متوقف شدش اما الان15سال میگذره دیگه پرینت نشدم درسن30سالگی یائسه شدم میخواستم بدونم علتش تزریق آمپوربودش
- افسردگیو قرص روکین
سلام من دو روزه مصرف قرص روکین رو شروع کردم تا الان دو عدد قرص خوردم اما شدیدا دچار ناراحتی روانی شدم مرتب گریه م میگیره یا عصبانی میشم. آیا میتونم الان مصرف قرص رو قطع کنم؟ اگه مصرف قرص رو قطع کنم پریود میشم؟
- ویروس
سلام خسته نباشید خانم دکتر آیا بعد از لیزر زگیل تناسلی بازهم ویروسش در بدن میمونه ؟ و آیا توی آزمایش های ازدواج مشخص میشه این موضوع که طرف قبلا دچار زگیل بوده یا همین الان دچار زگیل هست؟و یا توی آزمایش های مربوط به حاملگی این موضوع مشخص میشه ؟
- بهترین روش جلوگیری
سلام خسته نباشید من ۳۲ سال دارم ودوفرزند یک سقط هم ۱۴ اسفند ۹۹ داشتم به طور نا خواسته فرزند دوم رو هم ناخواسته بود ولی نگه داشتم ولی چون در بارداری دوم ناراحتی قلبی پیدا کردم بارداری برام خطرناک شده سومی رو سقط کردم برای دومی تا سه ماهگی پریود میشدم وپاک میشدم با اینکه حامله بودم سر دومی گفتن باید لوله هاتو ببندی تا دیگه باردار نشی همسرم دیر رسید نتونست امضا بده الان میخوام بدونم بهترین راه جلوگیری جی هست برای من با توجه به این شرایط بعد از دومی در ۴ ماهگیش عمل قبل انجام دادم اریتمی قلبی داشتم ببخشید طولانی شد ممنون میشم کامل جواب دید چون همسرم هم راضی نمیشه لوله ها شو ببنده واصلا همکاری نمیکنه روش جلوگیری هم طبیعی هست
- سلام خانم دکتر پسر خودم دسدش اشکال داره از قرص گین اپ
- درد کنارسینه
سلام ببخشید بعضی وقتها وقتها که پویود میشم کنار سینه ام درد میگیره ۱۰ اسفنر پریود شدم خوب شد الان باز کنار سینه ام درد میکنه ولی دردش زیادتر شده میخواستم ببینم چرا دوباره سینه هام درد گرفته نشونه ی چیه علائم بارداری میشه باشه آخه من ۱۹ بهمن قرص اورژانسی استفاده کردم یا میشه علتش قرص اورژانسی باشه میشه منو راهنمایی کنید من از نگرانی در بیارید ممنون
- خونریزی بعد از دوران قاعدگی
سلام خانم دکتر. من 27 سالمه و مجردم. حدود یکسال پیش به دلیل اینکه بعد از اتمام پریودم هر دو ماه در میون خون تیره همراه باترشحاتم از من خارج میشد به پزشک مراجعه کردم ٍ بعد از آزمایش و سونوگرافی چیزی مشخص نشد و پزشکم گفتن که در این جور مواقع تست واژینال تجویز میشه که برای من قابل اجرا نیست تا زمانیکه ازدواج کنم. بعد از ان هر چند ماه یکبار این اتفاق خیلی کوتاه تکرار میشد. تا اینکه بعد از آخرین دوره پریودم دوباره این اتفاق واسم تکرار شده. البته به همراه کمی خارش در ناحیه مهبل که با مصرف پماد تریا مسینولون ان. ان تا حد زیادی خارشم بر طرف شده. ولی موضوع اصلی واقعا نگرانم کرده. به نظرتون مشکل چی میتونه باشه؟؟؟ در ضمن هنگام سونو گرافی پزشک بهم گفت که رحم من به صورت برعکس قرار گرفته و گفتن که مشکلی ایجاد نمیکنه. آیا نظر شما هم چنین است؟؟؟؟؟
خیلی ممنون میشم که به سوالاتم پاسخ بدهید
تشکر از زمانی که برایم میگذارید. - ترشح خونی
سلام خانوم دکتر.من ترشح خونی داشتم بعد ارضا شدن رفتم دکتر گفت پرده بکارتت سالم و از نوع حلقوی هست یه التهاب هم پایین پرده وجود داره که قرص میترادینازول و یک قطره بهم دادن که باید بشینم تو تشت آب.دقیقا مشکل من چی هست؟امکان داره پرده بکارتم مشکل داشته باشه اما دکتر نفهمیده باشه؟


