Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ivf
آندوتریوز 6یعنی خوبه یانه ..روز12سبکل
- آندومتر ضخیم
سلام وقت بخیر
۲۰مهر نوبت پریودم بود ۱۰ روز عقب افتاد و بعد ۱۷ روز طول کشید
سال ۱۴۰۱ ضخامت آندومتر ۱۴ بود و سونو امسال آندومتر۳۴ میلی بود با کیست تخمدان و فیبروم
مجرد و ۴۰ ساله ام ما امکان سونو واژینال یا نمونه برداری نداریم چکار باید کرد؟
آیا میشه با دارو برطرفش کرد؟ ۲۰تا مجسترول مصرف کردم و این ماه یه تکه دفع داشتم
الانم پریودم و خونریزی خیلی کمی دارم - باسلام فورشت کجای واژن هستش؟
- زنان
قرص دوفامد مصرف میکنم برای تنبلی تخمدان من تو این دوره ک داشتم میخوردم وسطش پریود شدم همیشه دوروز بعد قط قرص میشدم الان چیکار کنم قرصو رو ادامه بدم یا نه
- من خانم ۳۷ ساله ،متاهل ودارای یک فرزند هستم .در ۲ماه اخیر دوران قاعدگی کوتاه و در حد لکه قهوه ای و کمی خون صورتی هست که گلاب به روی تان موقع دستشویی مشخص میشه ،در ضمن قبلا مشکل کیست و فیبروم داشتم که با دارو رفع شده است با سپاس قبلی بابت پاسخ گوییتان
- قرص ال دی
سلام خانوم دکتر گفتین از اولین روز پریود قرص را در ساعت معین شروع کنم یک هفته پس از اتمام جعبه ، جعبه بعدی را شروع کنم 1-سوالم اینکه اگر قرص ال دی را در اولین دوز مصرف کنم پریودم را قطع نمیکنه ؟ 2-یعنی یکهفته بعد از اینکه جعبه اول به اتمام رسید یکهفته بعدش جعبه دوم را شروع کنم؟
- استفاده از امپول لوپرومر
خانمی ۵۱ ساله هستم وبه خاطر خونریزی ماهانه شدید و داشتن فیبرم وکیسیت به دکتر مراجعه کردم و برایم سه ماه لوپرومر تجویز کرد الان آخرین آمپول را زدم ومدت ۳۰ روز از آن میگذرد نگران خونریزی شدید مجدد هستم چون قصد سفر دارم لطفا مرا راهنمایی کنید
- ناباروی
با سلام.من ۵سال اقدام بارداری دارم که ۴ بار انتقال ناموفق و بدون سقط الان دکتر بهم قرص متفورمین داده برای ۳ماه دوماه استفاده کردم حقیقتش من از دوره درمان آی وی اف خسته شدم من تمخمدانم پلی کیست هستش ومیخوام کمک داروی با متفورمین که میخورم استفاده کنم آیا میتونم از کلومفین یا استرادیول استفاده کنم؟ امکانش وجود داره؟ خواهشا راهنمایی کنید اگه شده یه دوره داروی کمک باروری استفاده کنم یک بار دیگه امتحان کنم کدام قرص بهتر هستش؟
- سونو واژینال
سلام من سونو واژینال دادم و داخل جواب نوشته ((هر تخمدان حدود پنج فولیکول به دیامتر ۴ الی ۹ م م دارد)) میخواستم بدونم این نرماله؟ و البته من ۱۸ سالمه و نزدیک ۴ روز از اتمام پریودیم میگذره
- مختصر مایع در کلدوساک خلفی رویت شد
من دختر ۴۴ سال دارم مجرد هستم سه ماهه پریود نشدم
- مصرف قرص
با سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم میخاستم ببینم همزمان قرص well woman و قرص گل مغربی استفاده کنیم مشکلی نداره؟ قرص گل مغربی رو بخاطر کیست سینه مصرف میکنم میخام قرص وول ومن هم استفاده کنم ولی میترسم مشکلی باشه ممنون میشم جواب سوال لطق کنید
- جنین اهدایی
سلام خسته نباشد من خانم ۲۴ ساله هستم خودم سالمم ولی همسرم مشکل ناباروری دارد ایشون بیضه سمت چپ شون رو جراحی کردن و۴ مرحله شیمی درمانی شدن من دو بار ای وی اف انجام دادم و متسفانه منفی در اومد الان میخواهیم از جنین اهدایی استفاده کنم میخواستم شما لطف کنین مارا رهنمایی کنین ما چیکار کنیم از کجا شروع کنیم
- سونوگرافی
سلام داخل سونوگرفیم نوشته (تخمدان چپ فاقد ماکروفولیکول و ضایعه فضاگیرسیستیک و سالید مشهود است.مامروفولیکول به دیامتر ۱۵م م در تخمدان راست مشاهده شد)میخواستم معنیشو بدونم؟ لطفاااا کنکم کنین خیلی استرس دارم
- اورولوژی
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم ما در شهرمون اورولوژی خانوم نداریم. من خانوم هستم و باید به اورولوژیست مراجعه کنم اشکالی ندارخه برای معاینه پیش اقا برم؟
- پولیپ
سلام یک ضایعه هایپراکوبیضی شکل قطر7.5در5م م درپروگزیمال کاویته رحم هست چی هست خطرناکه
- تاخیرافتادن پریود
الان نزدیک ۵هفته است ازپریود عقب افتاده. هیچکدوم ازعلائم بارداری ندارم ولی علائمی که ذکرکردید باعث تاخیر میشه داشتم مث مصرف قرص تیروئیداسترس بدلیل فوت ناگهانی پدرم بهم خوردن وعدهای غذا کم خونی نداشتن اشتها انجام کارهای مراسم. ولی الان ۳ ماهه شروع به خوردن قرص کردم هر ۱۵ روز یکهفته پریود میشدم ماهی ۲ بار ازشما دکترمحترم درخواست راهنمایی دارم
- عمومی
با سلام و خسته نباشید ما ۱۸ شهریور جمعه عازم کربلا خواهیم شد و من باتوجه به اینکه نزدیک پریودم بود از روز چهارده شهریور قرص ضد بارداری استفاده میکنم برای جلوگیری از پریود و لکه بینی ولی امروز لکه های خون مشاهده کردم لطفا راهنمایی کنید که من از چه چیز استفاده کنم تا کامل لکه بینی قطع شود ممنونم اگه پاسخ بدید چون سخت نیاز دارم و نگرانم لطفا کمکم کنید اجرتون با امام حسین
- دفع تکه گوشت بزرگ در زمان پریودی علت چیست
سلام من ۱۶ سالمه در زمانپریودی دردی ندارم بعضی ولی در زمان پریودی لخته خوم دارم ولی امروزروچهارمپریودیمبود که تکهگوشت بزرگی اندازه دو بند انگشت از من خارجشد یهلحظه درد داشتمبعد نگا کردماینطور بود ترسیدم میتونید کمکم کنید علتشو بگید
- بیوپسی اندومتر
دربیوپسی نوشته شده Disorder proliferative endometrium ۴ماه پیش بعدازکورتاژ نشخیس هایپرپلازی بدون آتیپی داده شد۳ماه محسترول مصرف کردم آیا درنمونه بیودسی هایپرپلازی برطرف شده؟
- واژن
با سلام خدمت خانم دکتر.ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار میدهید.سوالم اینه که آیا میتوان برای رفع موهای زاید اندام تناسلی حتی داخل و روی لبها را با موچین برداشت.؟ آیا مشکلی دارد؟چون در جایی خواندم از ریشه کندن مو اندام تناسلی باعث تحریک غدد لنفاوی در اون قسمت میشه و ممکنه خطرناک باشه. ممنون ازاینکه به سوالم پاسخگو هستید.


