Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اف اس اچ
سلام خدمت خانوم دکتر عزیز،میخواستم بپرسم جواب آزمایشم ای ام اچ ۰/۱ و اف اس اچ زیر یک هستش و ال اچ ۷ یعنی چه؟آیا درمانی داره؟میتونم بچه دار بشم؟
- توده زیر خط بخیه
سلام من توده در محل خط بخیه دارم و خیلی درد داره و اذیت میکنه امکان داره جواب بدین دارویی هست که آب کنه با لاید حتما عمل جراحی به متکرم
- بارداری با بتای پایین
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، من ۲۰ روز پیش انتقال جنین انجام دادم اولین آزمایشم بعد از دو هفته بتا شد ۲ ؛بعد از ۴۸ ساعت دوباره آز دادم بتا شد ۲،۷ ؛ به من گفتن داروهاتو قطع کن ؛هنوز حتی لکه بینی هم ندارم ،فقط یه دریایی شبیه پریودی دارم اونم خفیف، به نظرتون نیازه دوباره آزمایش بدم یا ز طریق سونو میشه فهمید که باردارم یا نه؟ آخه زیر شکمم هم سفت شده
- بارداری
سلام خسته نباشید. من تیر ۸ پریود شدم مرداد ۷ از ۱۸ مرداد در اقدام هستم یک شهریور پریود شدم آیا ممکنه لانه گزینی باشه یا پریود؟تفاوتشان چیه؟
- بارداری
سلام خانم دکتر،من هفته ۲۸ بارداری هستم،میشه به جای قرص easy iron شربت فروگلوبین بخورم؟
- تخلیه کیست بارتولن باسرنگ
باسلام خواهش میکنم جوابم روبدین. آیا میشه کیست بارتولن رو با سرنگ تخلیه کرد؟ چون فعلا نمیخوام جراحی شم. دراینصورت شما انجام میدین؟ ممنون میشم پاسخ بدین.
- ورژست
سلام.من از روز اول پریودیم دارم قرص ورژست میخورم الان که هشت روزمیگذره خونریزی بیشتر شده .آیا همچنان به خوردن قرص ادامه بدهم.
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۵ مهر زایمان زود راس داشتم الان ۲ روزه خون ریزیم قط شده میخواستم بدون چند وقت دیگه پریود میشم و بت برای زود تر پریود شدن میتونم از امپول پروژسترون استفاده کنم؟؟
- پرمویی
با سلام دکتر من دختر 22 ساله هستم با سابقه کم کاری تیرویید از کودکی تیروییدم کنترل شده ست و دارومصرف میکنم. فقط مدتیه دارومو قطع کردم و پرمویی و جوش های شدید بازو و صورت پیدا کردم پریودم هم منظمه میخواستم بپرسم این علایم از تیروییدم میتونه باشه؟ به ویژه پرمویی زیر چانه... و اینکه لازم هست سونوگرافی انجام بدم چون تیرویید تنبلی تخمدان هم میاره متشکرم ازتون... و میخواستم بپرسم با اینکه پریودم منظمه ممکنه تنبلی داشته باشم؟
- ایا باید قرصمو قطع کنم؟
سلام پهلوی سمت چپم مدتیه درد میکنه .چند ماه قبل بخاطر لکه بینی تشخیص کیست اندومتریوما داشتم که قرص مارولین از ۷ سانت به ۳ سانت رسید بعد متوقف شد mri دادم و تایید کردن کیست اندومتریوما گفتن قرص وروژست بخور سه بسته تموم کردم.الان سونو دادم گفتن هیچ مشکلی نداری نه سنگ کلیه نه کیست تخمدان .علت درد چیه سابقه سنگ کلیه داشتم.گفته بودن تا ۶ ماه وروژست بخورم آیا ادامه بدم؟
- سقط
سلام خانم دکتر آیا آمپول سلکسان قویتره یا آمپول کلکسان انوکساپارین کدوم یکش برای جلوگیری از سقط تاثیر بهتری داره
- بارداری
سلام هفته ۲۷ بارداری هستم.امروز متوجه شدم کف دوتا دستام انگار ورم کرده و حالت خواب رفته داره ..فشار خونم نرماله و مشکل خاصی تاحالا نداشتم.ورم پا رو که داشتم..ولی ازاحساس مورمور و خواب دست نگرانم
- قرص دوفامد
اگر این قرص را دکتر ۴۰ عدد تجویز کرده باشه شبی ۲ عدد اگه یه شب یادمان رفت مصرف کنیم باید چیکار کنیم؟
- نامنظم بودن پریودی
من ۳۵ روزه از پریودیم میگرره رفتم دکتر بهم قرص دوفامد داده که بعد سیکل ماهیتانه مصرف کنم هنوز پریود نشدم باید چیکار کنم ایا قرص رو باید بخورم یا نه بازم صبر کنم یا برم پیش دکترم
- سیپروترون کامپاند
سلام من ۲۳ مسافرت در پیش دارم و۲۲پریوددمیشم،میتونم از الان قرص سیپروترون کامپاند و به مدت ۲۱ روز استفاده کنم تا تو مسافرت پریود نشم؟
- سلام من باردار هستم هفته 14 ولی دکتر گفت جفت پاینه ودل درد دارم
- بارداری وپروستات
باسلام وخسته نباشیدخانوم دکترمن این سوالوازجانب خواهرم میپرسم :سلام خانوم دکتر من28سالمه دوتادختردارم شوهرم 36سالس دوسال بودبخاطردردزیرناف دکترمیرفت بعدازسونومشخص شد پروستاتش مشکل داره وگفتن عددش 25 دقیق نميدونم یعنی چی الان بعدمصرف دارو مقدارش 21شده سوالم اینه که جلوگیری ماطبیعی هست همیشه طبیعی بوده میخوام ببینم این روش باعث بدترشدن وضعیت شوهرم ميشه؟ واقعاربطی داره؟ جلوگیری طبیعی وایجادبعضی ازمشکلات درمردها نميدونم راهنماییم کنیدمن تصمیم دارم تایکسال آینده فرزند داربشم ومیخوام جنسیتش پسرباشه وشنیدم مردبایدقوی باشه آیا جلوگیری طبیعی واون مساله مشکل سازخواهدبود؟تشکر
- میزان قند نرمال در بارداری
سلام خانوم دکتر. میزان نرمال قند خون یک ساعت بعد از ناهار یا شام تو بارداری هفته بیست و هفتم چقدر باید باشه؟
- میوم رحمی
سلام خانم دکتر ، 32 سالمه مجرد هستم از تهران. به خاطر لک بینی و خونریزی زیاد در زمان پریود به دکتر مراجعه کردم سونو و ازمایش برام نوشته اند. سونو به شرح زیر است: رحم با اکوی پارانشیمال یکنواخت و ابعاد طبیعی 119*62 میلیمتر دیده می شود. رحم بزرگتر از طبیعی اکوی آن هتروژن و حاوی هایپواکوی کوچک است که مطرح کننده رحم میوماتوز می باشد . میوم های برجسته به قرار زیر است : میوم ترنس مورال 56*21 میلیمتر در قدام فوندوس که باعث اثر فشاری بر اندومتر زیرین شده است. میوم اینترا مورال با ابعاد 16*18 میلیمتری در قدام بادی میوم های اینترا مورال 5-10 میلیمتری به صورت پراکنده . فولیکول 15 میلیمتری تری در تخمدان سمت راست رویت شد. آندومتر با ضخامت 6.5 میلیمتر توسط میوم عا نامنظم و جابه جا شده اند. ابعاد تخمدان راست 22*36 میلیمتر و تحمدان سمت چپ 33*18 میلیمتر می باشد. خانم دکتر خیلی نگرانم ایا این میوم ها خیلی خطرناک هستند و مشکلی در اینده جهت بارداری ایجاد می کنند؟ خیلی ممنون از پاسختان
- جواب پاتولوژی هیستروسکوپی
COMPAtible with Disorderedporiliferativeendometriom Focal polypoid features,compatible with Endometrialpolyp


