سلام
بعد از تست پاپ اسمیر ازمابش سالم، ولی توده سفید مثلثی در رحم دیده شده، لطفا راهنمابی میکنید
Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سنگ کلیتوریس
سلام من تاحالا رابطه جنسی نداشتم یه چیزی شبیه سنگ در ناحیه کلیتوریس من وجود داشت ولی خب سنگ نبود چون انعطاف پذیری داشت هرچند خیلی کم به رنگ سفید درس آوردم آیا بیماری هست ؟ دارم میترسم دیگه چون چند بار دیگه هم یه همچین چیزی دیدم
- سلام خسته نباشی من نزدیک دوماه ازپریودم گذشته ازقرص مدروکسی پروژسترون استفاده میکردم امکان داره حامله باشم یانه نزدیکی که میکردم منی راداخل نمی ریختیم حالاامکان داره حامله باشم
- فالوآپ ومایع داخل کاویته رحم
با سلام،من دو سه روز پیش سونو واژن دادم.نوشته بود ضخامت آندومتر نسبتا یکنواخت بوده وحدود۴ mm ومقدارکمی مایع داخل کاویته رحم مشاهده شده وفالو آپ توصیه شده،درضمن هیچ موردی مربوط به خونریزی ندارم ویک بار فقط درد خفیفی زیر شکمم احساس کردم،آیا خطر دارد
- آمپول دکاپپتیل
سلام من ۵۱ سال دارم از سال گذشته تقریبا اواخر مهر پریودم قطع نمیشه فقط کم میشه در حد لکه بینی و دوباره شروع میشه. اسفند کورتاژ دادم مشکل بد خیمی نداشتم کلی ضخامت رحمم ۱۸ شده و مرتب پریود هستم. به علت اینکه سال ۹۲ عمل سینه انجام دادم و پنج سال رالوکسیفن مصرف کردم پزشکان از دادن دارو امتناع میکردند ولی بعد از مشورت با پزشک جراحم اجازه داد که به مدت ۶ ماه میتونم هورمون مصرف کنم. الان یک دوره مجسترول خوردم ولی تاثیری نداشته و خونربزیم شدید شده. میخواستم بدونم با شرایط من امکان استفاده از آمپول دکاپپتایل وجود داره که بزنم و یائسه بش؟
- درد و قرمزی محل بخیه سزارین بعد از چهار سال
سلام من چهار ساله سزارین کردم دو قلو داشتم یه گوشه از محل بخیه سزارینم باز بود که بعد از یک سال تحت نظر پزشک بودم تا بسته شد ودوسال بعد به دلیل درد زیاد رفتم سونو بافت نرم گفت که یه تیکه نخ بخیه به ابعاد سه میلی جامونده و حالا هم درد دارم نظر شما چیه به کجا مراجعه کنم
- احتمال داره جنین بعد از انتقال بیرون بیاد چون من احساس کردم بعد انتقال مایع از من خارج شد
- پلیپ
من پليپ داخل رحم داشتم و بعد مصرف دارو بعد سه هفته پريود شدم و الان به مدت ٢٠روز هست كه خونريزي دارم ميتونم قرص مدوكسي پروژكسترون مصرف كنم يا اين حالت طبيعيه؟
- قرص ترنسید
سلام خانم دکتر گرامی من 36 ساله و مجرد هستم، چند ماهه پریودم از 8 روز به 10 روز تبدیل شده (5 روز لکه بینی حدود دو روز خونریزی و سه روز لکه بینی) هیچ علامتی از عفونت مثل خارش، سوزش، تغییر رنگ ترشح و نامنظم شدن تاریخ پریود و.. هم ندارم. به دکتر زنان مراجعه کردم ایشان سونوگرافی، مامو گرافی و آزمایش برایم نوشتند ولی برایم آمپول ویتامین کا، قرص اسید مفنامیک و آنتی بیوتیکهای آزیترومایسین و مترونیدازول 250 به اضافه قرص ترنسید 250 تجویز کردند. من که سرچ کردم دیدم این قرص در خونریزیهای شدید و برای کم کردن حجم خونریزی است و نه کم کردن روزهای پریود. من اصلا خونریزی زیادی ندارم فقط مشکلم طولانی شدن لکه بینی است که گویا این قرص تأثیری در آن ندارد. به نظر شما آیا درست است این قرص را مصرف کنم؟ از اینکه وقت میگذارید و به پرسشم پاسخ میدهید بسیار سپاس گزارم.
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر عزیز وقتتون بخیر سوال من اینه که دختر من وقتی ۱۶ سالش بود خودش رو معاینه میکنه ینی واژن اش رو یا از همون جایی که خون پریود خارج میشه بازش کرده و دخترم میگه حین باز کردن واژن و بعد از باز کردن واژن اش درد وگرفتگی داشته حدود ۵ بار اون قسمت واژن اش رو باز کرده و آخرش پرده رو دیده بعد یک روز دخترم پریود شد پریودش یک هفته جلو افتاد بعد از اون موقع خیلی استرس گرفت اومد که به من گفت بعداز پایان پریودش خواستم خودم ببینم که به خودش حین معاینه آسیبی نزده ولی اصلا واژن اش باز نمیشد خیلی منقبض شده خانم دکتر عزیز دیگه از استرس دارم میمیرم آیا به نظر شما درد حین باز کردن واژن و بعد از باز کردن طبیعیه آیا طبیعیه که در اثر معاینه پریودش جلو افتاده یا پرده آسیب دیده ؟؟ علت گرفتگی بعد از پایان پریود چیه به خاطر معاینه شده ؟؟ خانم دکتر عزیز پرده دخترم سالمه یا نه ؟؟ قربون شما وسواس گرفتم دارم دیوونه میشم خدا خیرت بده به این چند تا سوال من پاسخ بدی بیزحمت
- کیست وP.C.O.M
سلام من چند روز پیش این سوال پرسیدم (در هر دو تخمدان تصویر تعدادی کیست های ریز فونکسیونل مشهود بود که به نفعP.C.O.M) میباشد شما گفتین تنبلی تخمدان دارم برای منه دختر 19سال برای آینده ام مشکلی ایجاد نمیکنه واینکه آیا دارویی داره که مصرف کنم و سوال آخرم اینکه که من الان نزدیک به 4ماه که روز پاکی اصلا نداشتم 5یا6روز خونریزی داشتم بقیه روز ها لک بینی قهوهای خیلی پر رنگ و دکتر برای قرص زیلپا تجویز کرده و هیچ نتیجه ای نگرفتم به نظر شما چه دارویی مصرف کنم خیلی خیلی ممنون میشم پاسخ سوالات ام رو بدهید
- بارداری
سلام ببخشید من روز ۱۳ سیکل ماهانه ام وقت عصب کشی دندان دارم روز ۱۴ سیکل هم تخمک گزاری ،ایا میتوانم اقدام به بارداری کنم ؟
- کیست اندومتریوز
سلام خانوم دکتر عزیزم... من دوماه پیش اومدم مطب شما و برای دوماه بهم قرص ال دی دادین و خوردم.. الان باید سونو بدم تا اندازه کیست اندومتریوزم معلوم شود و بیایم پیش شما... ایا این ماه هم باید ال دی بخورم یا نه لازم به خورن نیست... اکر بخورم بهتر است یا نه
- بقایای سقط جنین
سلام من ۱۰روز پیش سقط داشتم ۵روز بعدش رفتم سونوگرافی ببینم کامل دفع شده یان ک داخل سونوگرافیم نوشته دربخش میانی و ناحیه فوندال کویته رحم ضایعه آکوژن ب ابعاد 8*23 میلیمتر دارای رگ خونرسان مشهود است ک مطرح کندده ی بارداری اخیر است این یعنی چه؟یعنی سقط کامل شده یا ن؟
- زگیل تناسلی
با سلام خدمت خانم دکتر میبخشید من روز شنبه مزاحمتون شدم به اسم یاسمن محمدی شما فرمودید که من زگیل در قسمت دهنه رحم دارم من عقدم و عروسی نکردم و پرده بکارتم هنوز هست من بابت این مزاحم شده بودم که احساس میکردم در قسمت دیواره های واژه جوش هستش اما شما فرمودید اون نیست بلکه زگیله راستیش یه کرم دادید من الان نمیدونم دقیق اون زگیل کجاست آیا رنگ زگیل فرق میکنه؟ باید دوباره بیام مطب ؟ ممنون میشم جواب بدید
- پرده بکارت
سلام من با دوس پسرم نزدیکی داشتم بعد چند روز درد داشتم رفتم دکتر گفت سالمی ولی بعدش گفت ک 24 سال ب بعد ازدواج کنی دیگه خون نمیاد چون خراش برداشته میشه در این مورد توضیح بدین
- سونوگرفی برای تشخیص کیست و عفونت
سلام خسته نباشید ببخشید سونو واژینال و پاپ اسمیر و روز چند بعد پریودی باید انجام بدیم؟
- سلام من قرص ترنسید با قرص ال دی رو باهم مصرف کردم و الان ده روزه قطع کردم و پریود نشدم باید چیکار کنم؟؟
- سرکلاژ شکمی
سلام و عرض ادب من سرکلاژ شکمی هستم دکترم نظرش اینه سه تاجنین بلاست برام انتقال بدن ولی من خودم میگم دوتا نظر شما چیه؟به فرض اگه دوقلو شد ریداکت کنم یا لازم نیست؟
- سوزش پستان
سلام خسته نباشید مادر بنده ۵۷ سال سن دارن سال ۹۰ تخلیه رحم و تخمدان توسط شما برای مادرم انجام شد. مدتی بعد اون سوزش روی پستان داشتن که شما رو روغن گل مغربی رو تجویز کردین.الان هم سوزش روی پستان دارن ایا میتوانند از همین روغن گل مغربی هر روز استفاده کنن یا تجویز دیگه ای دارین ؟ ممنون از لطف شما
- کیست بزرگ تخمدان چپ
سلام . سونوگرافی کیست با سپتای نازک متعدد و اکوی داخلی و ابعاد ۹۹×۶۷ مشاهده شده که داپلر واسکولاریتی پریفرال دارد (اکوی ۲) و Ri آن 0/56 می باشد که مطرح کننده سیست ادونم با منشاء تخمدان چپ است آیا این کیست سرطانی هست ؟ آیا باید با تخمدان برداشته شود.


