Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- استفاده از قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید،،من امروز پروییدم تموم شد،وشب رابطه داشتم،حین رابطه کاندوم پاره شد منی ب داخل واژن ریخت،،بلافاصله رفتم دستشویی وشستم،،میخواستم ببینم اشکال داره قرص اورژانسی مصرف کنم با توجه به اینکه یک روز از زمان پاکیم میگذره،وقرص اووسیزو چجوری مصرف کنم
- کیست سینه
سلام خسته نباشید من ۳۴ سالم و ۴ ماه پیش سونوی پستان رفتم هر دو سینه داری کیست های پوچ بود کیستهای یونی لوکولر با دیامتر ۲ -۴میلیمتر نگرانم احساس میکنم سینه چپ ام حجمش از بالا خالی شده ممنونم
- مربوط به زنان
تصویر کانون اکوژن به ابعاد ۷.۱*۱۰.۷mmدارای مناطق کلسیفیه داخلی وباحدود نامنظم چسبیده به قسمت قدامی اندومتر رویت شد یعنی چی؟
- آزمایش اسپرم
سلام خسته نباشید
بنده آزمایش اسپرم دادم
مشخص شده که اسپرم پیش روندگی نرمال نداره وکمتر از حد نرمال هست.
میخواستم ببینم چکار باید بکنم؟؟
آیا درمان داره ؟ برای بارداری و بچه دار شدن مشکل خاصی وارد میکنه ؟ - پرده بکارت
سلام 19ساله هستم و نامزدم. بعد ۲ روز از تموم شدن پریودی
با نزدیکی بدون دخول آلت
دلیل خون اومدن چیه. فقط دستشو داخل واژنم کرد بعد یک ساعت ک با دستمال خودمو پاک کردم دیدم خونیه. - مصرف دارو در بارداری
سلام آیا مصرف قطره بتامتازون چشمی و اشک مصنوعی در زمان بارداری ایرادی داره یا نه ؟
- قرص سیپروترون کامپاند و لکه بینی
سلام من ۳۰ خرداد و ۵ تیر رابطه محافظت شده داشتم و ۱۴ تیر پریود شدم از یک روز بعد پریودم(روز ۸ سیکل) قرص سیپروترون کامپاند استفاده کردم و ۱۶ مرداد(۶ روز بعد از قطع قرص) پریود شدم خونریزی ۴ ۵ روز ادامه داشت و خون قرمز بود اما حجم خون کم بود بسته بعدی قرص سیپروترون رو طبق دستور ۷ روز بعد از بسته اول(روز دوم پریود شد) شروع کردم اما امروز ۶ شهریور روز ۲۲ سیکل هست و دو روز مونده قرص ها تموم بشه امشب و فردا شب اما بی دلیل لکه بینی خیلی کم داشتم در حد چند قطره خون همراه با ترشح بود که فقط رنگ ترشح رو کمی قهوه ای کرده بود میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟و اینکه آیا این دفعه هم ۶ روز طول میکشه تا پریود بشم؟ از ۵ تیر رابطه جنسی نداشتم آیا امکانش هست لکه بینی بارداری باشه؟خیلی استرس دارم هیچ علائمی خم ندارم
- دندان درد
سلام خانم دکتر عزیز من در هفته 14 بارداری هستم و لثه هام به شدت درد میکنه و عفونت کرده و یه طرف صورتم کمی باد کرده،چکار کنم تا کمی خوب شه تا بتونم راحت غذا و مایعات بخورم؟مرسی از وقتی ک اختصاص میدن برای جواب دادن به سوالای ما.
- سرکلاژ
باسلام من سرکلاز کردم والان 18 هفته هستم دچار یبوست شدم امروز خیلی سخت دفع کردم وترسیدم که بخیه هام باز شده باشن امکان هس
- درد تخمدان
سلام وقت بخیر من دیروز بچه خواهرم اتفاقی با پاش به شکم پریدمن درد داشتم و در دوران پریود هستم حالا تخمدان چپم درد میکنه ایا احتمالش هست نازا بشم
- بارداری
سلام 21 سالم هستش 4ماه دیگه عروسیم هستش ولی دخترم وازمایش باردار مثبت بود چکارکنم
- لکه بینی در زمان قاعدگی
سلام من چند روز بعد ازاتمام پریودی رابطه جنسی داشتم مشکوک به پارگی کاندوم بعداز۷ ساعت قرص اورژانسی مصرف کردم الان دوهفته از زمانی که باید پریود میشدم گذشته بود که دوتا بی بی چک استفاده کردم منفی بود الان دچار لکه بینی هستم به نظرتون باردارم؟
- انتقال جنین بلاست
سلام خسته نباشید انتقال جنین بلاستانجام دادم هیچعلایمی ندارم
- پیج اینستاگرام
سلام لطفا پیج اینستاگرام رو بفرمایید
- تعویق انداختن پریود
با سلام من دختر ۱۸ ساله هستم ومجرد،، برای سفر زیارتی میخوام چهار روز پریودم عقب بیفته آیا خوردن قرص ال دی ال رو پیشنهاد میکنید ؟ضرر نداره ومشکلی ایجاد نمیکنه؟ فاصله ببن پریود قبلیم تقریبا ۲۰ روزه ممنون میشم راهنماییم کنید
- نازایی
سلام من یکسال اقدام بارداری کردم طی این یکسال پنج ماهشو خودمون ولی بعد با امپول دارو اخرین مصرف یدونه لتروزول ودوتا کلومفین بوده با سه عدد امپول سینال اف ..موفق نشدم باردارشم الان پتج ماهه همسرم اسپرمش ضعیفه ولی نزد معاینه نرفته. .ایا مشکل بیشتر ازازمنه یا همسرم بخدا دیگه خسته شدم ..نمیشه
- سلام خانم دکتر برام قرص سیبل تجویز دادن برای تنبلی تخمدان چطور مصرف کنم و آیا درسته قرص های جلوگیری باعث تنبلی تخمدان میشوند چطور مصرف کنم دقیق توضیح بدین ممنون میشم
- پروژسترون در بارداری
باسلام خدمت شما. بنده باردارم دوقلو و تقریبا اوایل هفته ۱۴ هستم. که بدلیل داشتن هماتوم ۲در۱ سانتی دچار خونریزی شدم.پزشکم شیاف سیکلوژست ۴۰۰رو دادن که دوروز به تعداد یک عدد از این شیاف استفاده کردم و بعد بدلیل ادامه خونریزی روزی دوتا شیاف گذاشتم و تا الان بمدت ۶ روز است که روزی دوتا استفاده میکنم.خواستم بپرسم تا کی از این شیاف استفاده کنم و آیا این شیاف با این دوز اختلال جنسیتی برای جنینها ایجاد نمیکند؟؟؟؟
- پرسش دارویی
سلام سه ماه پیش آی وی اف موفق دارم ، دکترم شهرستانه گفتند قرص استرادیول و آمپول پروژسترون را تا هفته 12 استفاده کنم و برای ادامه درمان پیش متخصص تو شهر خودمون برم دکتر شهرمون میگه تا هفته16ادامه بدم حالا موندم چکار کنم لطفا راهنماییم بفرمایید حالا تو هفته 15 هستم و دارو ها را مصرف میکنم ،قرص استرادیول میگن بر جنین خطرناکه
- کیست اکوفری حاوی mural node
سلام خسته نباشید خانومی ۴۶ ساله هستم با ۴ فرزند کیست لکوفری حاوی mural node به ابعاد ۳۸ در ۴۴ دارم اکوژن ۵*۸ به علت تاخیر در پریود به پزشک مراجعه کردم بعد از اون ازمایشات تومور مارکر دادم که خدارو شکر نرمال بود ... آیا باز هم امکان بدخیمی کیست وجود دارد؟


