Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بی نظمی پریود
سلام وقت بخیرخانم دکتر، آیاخودارضایی مکرر وطولانی مدت باعث اختلال درپریودوتاثیربرباروری می شود؟
- داوالاگ
سلام دکتر من کرم واژینال داوالاگ زدم موقع استفاده سوزش میگیرم وصبح که بیدار میشم بهترم.آیا حساسیت هست یاخیر
- بارداری
سلام بچه از چند هفته دنیا بیاد مثل بچه کامل میشه؟اخه شنیدم بچه هایی که زود تر ب دنیا میان از بچه هایی که ۳۸ میاد دیر تر حرف میزنن و میشینن و راه میرن' باید تا چند هفته بمونه در رحم؟ یکم خطر زایمان زود رس دارم
- کم شدن اب دور جنین
سلام وقتتون بخیر کم شدن اب دور جنین چ خطراتی میتونه داشته باشه؟
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر خواهر من وقتی ۱۸ سالش بود خودش رو معاینه کرد ینی محل خروج خون قاعدگی یا واژن را باز میکرد تا ۳و ۴ بار این کار رو انجام داد تا پرده رو دید خانم دکتر هنگام باز کردن مقداری درد و گرفتگی در محل واژن اش داشت بعد از باز کردن هم یه مقداری درد داشت تو اون قسمت واژن اش آیا این دردها طبیعی هست ؟؟ بعدش خانم دکتر فک کنم ۱ روز بعد از معاینه خودش پریودش ۷ روزی جلو افتاد ۳ یا ۴ روز پریود شد آیا این طبیعی است یا خون ریزی علت دیگه ای مثل آسیب به پرده داره ؟؟ خانم دکتر بعد از پایان پریود هم که اون قسمت واژنش که باز میکرد شدیدا منقبض شده آیا از استرس این طوری شده یا علت آسیب به پرده هست ؟؟ خانم دکتر عزیز به خاطر کرونا نمیتونه بره معاینه خیلی هم وسواس فکری گرفته خدا خیرتون بده به این ۳ تا سؤالش پاسخ بدین بی زحمت ممنونم
- باردار
سلام درسونوی شکمی ساختمان هتروژن به ابعاد۳۵*۴۰*۴۵دردیواره قدامی بادی رحم مشاهده میشود یعنی چه؟باید حتما عمل بشم یا نه؟برای بارداری مشکل ایجاد میکنه
- سلام خانم دکتر
من 10ساله که ازدواج کردم باردار میشم .اما شش ماه سقط میکنم .آخرین بار در12هفتگی سرکلاژکردم .داکترگفت دهانه رحمت باز بود.بعداز ده روز درد وآب ریزی پیدا کردم بازم بچه ام سقط شد .این بار درچهار ماهگی .خیلی نگران استوم ،هربار داکتر میروم آزمایش و سونوگرافی ام نرمال است .اما بچه ام سقط میشه .تاهنوز علت سقط ام را مشخص نگفته .حالا زنده گی ام پراز درد وغصه شده
- ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ
با سلام وخسته نباشید من هشت ساله که رحم وتخمدانم را در آوردم وبه خاطر خشکی از ژل مرطوب کننده واژینال واژیهیل باریچ استفاده می کنم با توجه به این که دارای گیاه رازک و ویتامین ای هست ومن رحم وتخمدان را درآوردم این برای من ضرری نداره؟
- ترشح خونی به صورت قطره ایی
سلام وقت بخیر دکتر من دختر ۲۴ ساله هستم بعد از یه هفته پریودی قطره های خونی لزج از رحمم خارج میشه حدودا ۳ روزی میشه همراه بادرد در قسمت زیر شکم پایین کمرم و پشت پاهام مشاهده میکنم بنظر شما علتش چیه نگرانم لطفا جوابم را بدهید.با تشکر
- آندومتریوز
سلام حدودا پارسال فهمیدم روی جدار شمکم یه آندومتر دارم اندازه گردوتصمیم گرفتم هم لیپو ابدو کنم هم آندومترو در بیارم لاپاراسکوپی هم فرستادم جوابش خوب بود اما بعد از گذشت ۷الی۸ماه همون علائم که قبلا آندومتر داشتم پیدا کردم رفتم سونوگرافی و ام آرآی آزمایشهای زیادی همدادم که گفتن سرطانی نیست ولی اندازه یا لپه هست اونم دوتا الان دوهای هست که قرص وروژست میخورم ولی یک هفته مونده قرصم تموم بشه لکه بینی و کمی درد پرسودی دارم نمیدونم قرص و ادامه بدم یا نه اینم بگم من قرص رو سر تایم مشخص نمیخورم عز ساعت ۹شب تا ۱۲تو این چند ساعت ولی حتما میخورم دلیل لکه بینیم برای این نیست تروخدا درمانش چیه ویش هر دکتری میرم یه چیزی میگه من قصد بارداری دارم آیا امکانش هست درمان بشم وباردار؟ من مشکل زخم معده وشقاق هم دارم معدم خیلی نفخ میکنه آیا به آندومترم ربط دار این مشکل؟
- سرکلاژ غ
سلام خانم دکتر سرکلاژ شکمی به دوروش اینترنال و سگمان دوخته میشه یا کلا به یه روش دوخته میشه
- قرص پردنیزولون۵
هفته بیست ونه بارداری هستم پلاکتم ۹۰ هزار دکترپردنیزولون ۵ داده خاستم بدونم برای جنین ضرر نداره وباعث زایمان زودرس نمیشه
- سقط۱
سلام من ۳۹ سالمه سال ۹۹ زایمان داشتم سزارین ، سال بعد باردار شدم تا هشت هفته قلب جنین تشکیل نشد مجبور به شدم، سال بعدش هم باردار شدم سونو انجام دادم گفتن ساک حاملگی دفرمه تو هفته پنجم که بعد ۳ روز خودبخود سقط شد میشه راهنماییم کنین چیکار کنم
- سوزش واژن بعد از فریز
سلام من حدود ۲هفته پیش فریز انجام دادم زخم دهانه رحم داشتم ۱۰ روز بعد دکتر دید گفت خوبه مشکلی نیست دارو هم نیاز نیست الان سوزش دارم خیلی اذیت میشم خارش ندارم خیلی نگرانم علت سوزش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید
- هماتوم محل اسکار سزارین
سلام خانم دکتر من ۴۲ روز سزارین شدم خونریزیم قطع نشد سونو دادم تشخیص وجود هماتوم و بافت گرانولاسیون به ابعاد ۱۸ در ۲۰ میلی در محل اسکار سزارین قبلی دادن ک با آندومتر در ارتباط است آیا مشکل حاد هست ممکنه دوباره عمل بشم؟
- درد و سوزش هنگام نزدیکی
من و همسرم هردو حدود ۶۵ سالیم همسرم دوسه سالی است هنگام نزدیکی درد دارد و میگوید احساس میکنم جسم سختی را تحمل میکنم در صورتی که من نغوظ کامل ندارم آیا ممکن است رحمش آسیب ببیند
- قرص سیپروترون کامپاند
سلام دکتر من قرص سیپروترون برای کیستم تجویز کردن که گفتن از اولین پریودم تا زمان تموم شدنم ۷ روز بخورم بعد یک هفته نخورم دوباره به همین ترتیب به نظر شما مشکلی بوجود میاد؟
- مصرف استرادیول در بارداری ای وی اف
من تو فاصله یک ساعت نیم دوباره استباهی قرص استرادیول والرات2میلی گرم مصرف کردم مشکلی برام پیش نمیاد روز 17 انتقال جنین هستم جواب آزمایشمم مثبت شده برای خودم جنین خطری ایجاد نمیکنه تو رو خدا یکی جواب بده؟
- سرکلاژ
دکتر،سرکلاژشکمی کردم الانم باردارم هفت هفته ،نزدیکی نداریم ،اگه تحریک بشم ضرر داره سقط میکنم ؟
- تیرویید
سلام خانم دکتر، هفته شش بارداری هستم تازه متوجه شدم پرکاری تیروئید دارم، چه کار کنم آیا خطرناک هستش؟ ممنون


