Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- استفاده از قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید،،من امروز پروییدم تموم شد،وشب رابطه داشتم،حین رابطه کاندوم پاره شد منی ب داخل واژن ریخت،،بلافاصله رفتم دستشویی وشستم،،میخواستم ببینم اشکال داره قرص اورژانسی مصرف کنم با توجه به اینکه یک روز از زمان پاکیم میگذره،وقرص اووسیزو چجوری مصرف کنم
- بارداری طول سرویکس
سلام خانم دکتر وقت بخیر ببخشید من در 12 هفته سرویکسم بود 33-34 .اما الان در 15 هفته شده 31-32 . کمی کمردرد دارم . ایا خطر دارد . و نیاز ب سرکلاز دارم ؟ ممنون
- پرده بکارت
اگه با مسح کردن با دستمال محکم پاره نميشه پرده خون که از شما پرسیدم مگه خون که دیدم ماله چیه؟ممکن چی باشه
- مصرف قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید من دو روز بعد از اتمام پریود با همسرم نزدیکی داشتیم ومنی کامل در بدنم خالی شد ومن بلافاصله همزمان دو قرص ۷۵ مصرف کردم آیا نیاز هست دوباره مصرف کنم؟چقدر از بابت باردار نشدن مطمعن باشم؟؟؟
- نارسایی رحم
خانوم دکتر چطوری میشه تشخیص داد که دلیل زایمان زودرس نارسایی رحم است ازمایش و سونو خاصی داره؟
- هیپو اکو
سلام، سنو مامانم نوشته در قدام فوندوس توده هیپو اکو با دیامتر 10mm با حدود ill-defined مشاهده شد، هنوزم چون تعطیلاته نبردیم پیش دکتر، به نظر شما خطرناکه؟
- بارداری
سلام من باردارم وقراره دوهفته دیگه برای با سوم سزارین بشم دکترم اصرار داره که لوله بندی را انجام دهد چون بارداری بر ای بارچهارم خطرناک است وکلی بددهنی کرد،خداروشکر من توی این بار داری هیچ گونه مشکلی نداشتم ،خواستم نظرشمارودرمورد لوله بندی بپرسم ایا واقعا سزارین چهارم اینقدرخطرناک است که دکترم می گویید
- ترشح قهوه ای پستان
با سلام.2 سال از قطع شیر دهیم میگذره از پستان چپم وقتی فشار میدهم ترشح قهوه ای بیرون می آید. بعضی اوقات خودم به اندازه یه قطره خیسی روی پیراهنم سمت چپ حساس میکنم و در پستان چپم کیست 1و نیم میل و چند کیست ریز هم دارم.فقط یه ده روز مانده به زمان پریودیهام درد و سنگینی و احساس سفتی در سینه چپ دارم و پریود که میشم درد و سفتی برطرف میشه و راحت میشم باید چه کار کنم نگرانم. 34 سال سن و یه بچه دارم. راهنماییم کنید ممنون
- محاسبه روز سوم پریود
من امروز صبح (دوشنبه)پریود شدم برای آزمایشی که روز سوم پریود باید بریم چهار شنبه باید مراجعه کنم یا پنج شنبه؟
- بارداری
سلام وقتی که باردار میشویم سینه ها تغییر رنگ میکنه ؟
- قرص سیپروترون کامپاند
من از این قرص استفادمیکنم اگهتخم بره داخل ایا حامله میشم یانه این قرص چه عوارضی داره
- قرص لووتیرکسین ۵۰
سلام دکتر تیرویید تشخیص داده که من کم کاری تیرویید دارم و TPOهستم البته TSH۲/۲۰ بود در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۴، آیا مصرف قرص لووتیروکسین در نتیجه آزمایشات غربالگری مرحله اول و دوم باردای تاثیر دارد؟چون من در هر دو این آزمایشات اون روزایی که آزمایش دادم، صبح قبل صبحانه قرص لووتیرکسین ۵۰خورده بودم
- تداخل دارویی دروسبلا و کابرگولین
سلام من قرص کابرگولین نیم هفته ای یک عدد استفاده می کنم به خاطر پرولاکتین بالا می خواستم بدونم با قرص دروسبلا تداخل نداره و عارضه ای ایجاد نمی کنه
- کوچک شدن سینه
در شیردهی فرزند دومم سینه چپم کوچک و شل شد والان آخر شیردهی فرزند سومم هست هنوز کوچک و شل 33ساله ام آیا قابل درمانه؟
- کیست ساده تخمدان
با سلام و وقت بخیر خانم دکتر من کیست ساده تخمدان به ابعاد 23*14میلیمتر دارم دکترم برام آمپول واریوپپتیل تجویز کردند که در روز دوم پریودی بزنم امپل را زدم و خونریزیم خیلی کم شد ود و روز دیگر قطع شد الان 19 روز از زمان پریودیم گذشته و دلدردهای شکمی و کمر درد دارم حالت گرگرفتگی شدید هم هفته های قبل داشتم این هفته کمتر شده سوالم اینه که کی پریود میشم و آیا ممکنه باردار شده باشم؟
- سرکلاژشکمی
سلام میبخشید من سرکلاژ شکمی شدم و دوتا زایمان زودرس داشتم و ازاینکه طبیعی باردار نمیشم مجبور شدم ای وی اف کنم میخواستم بدونم دکترم دوتا واسم انتقال میدن اگ یوقتی دوقلو گرفت میتونم نگهشون دارم ایاممکنه با دوقلو رحمم جواب بده ازاینکه استراحت مطلقم باشم باید بازم یکیش روریداکت کنم یامیشه دوتاش نگه دارم؟ ممنون
- غربالگری
سلام خسته نباشین ببخشید من تو غربالگری اول ان تیم ۲ .۴۸ بود ازمایش غربالگری اول و دومم خیلی خوب بود تو انومالی پیلکتازی خفیف دوکلیه و اکوژن دیده شد اکو قلب هم سالم بود امینوسنتز شدم جواب نومده خیلی نگرانم میشه بگین چن درصد احتمال داره بچه مشکل داشته باشه
- بارداری
سلام من باردارم هفته 18 هست جفت پایینه بعد دیشب رابطه داشتم ارضا شدم الان زیر شکمم خیلی درد میکنه میشه بگید چیکار کنم
- کیست
سلام، آیا میتونم با وجود کیست اندو باردار بشم
- شیاف پروژسترون ۴۰۰
با سلام ببخشید خانم دکتر من از اوایل بارداریم دکترم برام شیاف پروژسترون ۴۰۰نوشته و الان هم که بین ۱۶ _۱۷هفته هستم حدودا، میخواستم بگم اگه استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ادامه بدم در جنین مشکل ایجاد میکنه؟ آخه ی جایی خوندم که باعث مشکل در جنسیت جنین میشه و باعث دوجنسه شدن جنین میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.


