Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نحوه مصرف قرص سیبل
سلام دکترم واسم قرص سبیل داده واسه منظم شدن پریودم بعد گف از روز پنجم پریودی بخوری من اشتباهی دوشب سفیدها خوردم چ کنم سفید هارو ادامه بدم
- مصرف قرص سیبل
سلام وقتتون بخیر من به تجویز دکتر برای مشکل لکه بینی و فیبروم رحم، از روز ۶ قاعدگی مصرف قرص سیبل رو شروع کردم. ۴ روز مصرف شده ولی پاک نشدم. امروز روز دهم قاعدگیم هست. ایا باید روزانه یک عدد مصرف کنم یا دو عدد؟ معمولا با مصرف قرص جلوگیری چند روز طول میکشه تا پاک بشم؟ متشکرم
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز وقت بخیر سال ۹۰ دخترم را شما در بیمارستان گیل بدنیا آوردید .و حالا بعد ۱۲ سال به صورت ناخواسته مجدد باردار شدم ۳۲ ساله هستم و هفته ۸ بارداری هستم .در حال حاضر در شهر دیگری زندگی میکنم . آیا امکانش هست تمام معاینات دوران بارداری را در شهری که هستم انجام بدم و فقط برای زایمان، مجدد پیش شما بیام ؟ و سوال دیگه که خیلی باعث استرس من شده اینه که من موقع بارداری اول توسط شما سرکلاژ شدم آیا بارداری دومم هم احتمال سرکلاژ هست ؟چون تو این شهر تنها هستم و بالاخره دختر بزرگ دارم و باید به مدرسه و کلاس های متفرقه ببرمش ممنون میشم به همه سوالات پاسخ بدین
- سلام من تنبلی تخمدان دارم و پریود نمیشم
- پریودی نامنظم
سلام وقت بخيرپنجشنبه پنجم فروردين پريود شدم،امروز بعد از بيست روز(٢٠فروردين)مجددا خونريزي دارم نميدونم پريود هست يا مشكل ديگه اي دارم؟اينم بگم كه اسفند ماه سونو واژينال انجام دادم كه كيست يا مشكلي نداشتم و براي بارداري هم اقدام كردم
- سوال
سلام وقت خوش. میشه درموردسونوگرافیم توضیح دهیدنیازبه کورتاژ هست؟ دربررسی رحم وتخمدان(واژینال) رحم باسایزmmm52*90رویت شد. اکوی میومترهتروژن وافتراق میومتروآندومترکاهش یافته مطرح کننده درجاتی از اندومیوزیس رویت شد. اندومترباضخامت افزایش یافته16mmهتروژن می باشد.(توصیه به ارزیابی تکمیلی درصورت صلاح دید بالینی) تصویردو میوم اینترامورال8*13 mm و9*8 mm درقدام بادی رحم ومیوم اینترامورال7*10 mm درفوندوس رویت شد. ابعادتخمدان راست 15*24 mmوتخمدان چپ 17*25 mm رویت شد. هردوتخمدان باسایز والگوی فولیکول نرمالند. مایع آزاد درون لگن رویت نمی شود.
- اولین عادت ماهیانه
با سلام ، در مورد اولين عادت ماهيانه در دخترها،آيا رژيم غذايي و يا ويتامين خاصي توصيه مي شود؟ اولين بار معمولا چند روز ادامه پيدا مي كند و آيا در ماههاي اول اي پريود منظم است يا خير؟ ممنون از راهنمايي شما
- سوال مهم
ببخشید خانم دکتر آیا امکان داره تشخیصی باشه برای اینکه که پرده بکارت در اثر رابطه از بین نرفته و چیز دیگه ای بوده من استرس دارم رابطه نداشتم ولی خود ارضایی در بچگی میکردم بدون این که اصلا بدونم چیه ؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید خدا خیرتون بده
- قرص اورژانسی لوونورژسترل تاریخش ۲۰۲۳ ۱۲ ۹۴ هست آیا تاریخش گذشته ؟
- عکس رنگی
سلام من روز ۱۰ پریود عکس رنگی دادم یکی از لوله بسته بود باز کردن ولی الان ۸ روزع لکه بینی دارم و تموم نمیشه خسته شدم ایا خطرناگه باید معاینه بشم؟
- تهوع بارداری
سلام. من دو ماه پیش رابطه داشتم با کاندوم ولی ابی داخل نرفت بعد از دوماه پریودم میشم ولی حالت تهوع و سرگیجه دارم.با بیبی چک تست گرفتم ی خط نشون داد با حرفc امکانش هس حامله باشم.لطفا جواب بدین
- عمومی
سلام خانم دکتر خیلی شرایط بدی دارم الان ۲۰ سالمه از ۸ سالگی تا ۱۶ سالگی بدون اینکه بدونم چیه خود ارضایی می کردم بعد از اون که فهمیدم هیچ وقت با اراده ی خودم دیگ مرتکب این کار نشدم ولی دو سه سالی هست نا خود آگاه مثلا تو خوابم از استرس با فشار ران به هم خود ارضایی می کنم خیلی ناراحتم دیشبم که پریود بودم دو باره تو خواب این کار و کردم خواستم بدونم آیا امکان آسیب به پرده با فشار ران بدون ورود جسم خارجی اونم تو دوران قاعدگی هست ؟ میترسم سپاس از شما
- پریود
سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه و پریودام نامنظم بود دکتر زنان برام قرص سیبل تجویز کردن بسته اولشو که خوردم هم زمان با اخرین قرص سفید بدون هورمون پریود شدم. الان بلافاصله باید بسته دوم رو شروع کنم؟
- دهانشویه در بارداری
سلام خسته نباشید خانم دکتر میخواستم بدونم تو حاملگی میتونم از دهانشویه استفاده کنم؟ کلا خوبه برای محافظت از دندونها در بارداری از دهان شویه ها استفاده کرد و اینکه باید نوع خاصی استفاده بشه یا فرقی نداره؟
- سلام .الان چند وقته در جای برش بخیه سزارین بعد دوازده سال دارم به حدی که نمیتونم روزمین بشینم واینکه گر گرفتگی زیاد دارم در طی روز شاید ده بار
زه
- خراش پرده بکارت
سلام عذر می خوام من چند وقت پیش خود ارضایی انجام دادم روز ششم پریودیم بود البته قبلش خون نیومد تموم شده بود بعد خود ارضایی خون دیدم هیچ چیزیرو داخل نکردم پیش ماما رفتم گفت پردت پاره نشده اما خراش داره این یعنی گواهی سلامت نمیدن گفت سر این ماه بیا بگم چقدره خراشه چون الان خون مردگی هست خون مشخص نیست
- بکارت
سلام.من پارتنرم یکمی آلتشو فشار داد به واژنم اما خیلی درد داشتم هم اون لحضه و چند روز بعدش زیر شکمم و ورودی واژنم. میخواستم بدونم معاینه پرده بکارت برای من که مجرد هستم انجام میشه ؟؟؟بدونِ دردسرو...؟؟چون میخوام بدونم پردم چه نوعه تا بعدش رابطه داشته باشم
- طب کرونا
سلام مادر:تعریف یک خاطره و تجربه:زمانی که در قسمت زباله سوز بیمارستان در فصل زمستان کار میکردم هنگام کاردچارسوزش وخارش هنجره شدم وهمراه باطبی تازه رسیده که علائم آنفولانزا بوده. آن هنگام دست به کار شدم و باتهیه گاز استریل کمی محلول درموسپت رو بر روی گاز استریل ریختم و بر روی بینی به مدت 4 دقیقه قراردادم وبه آرامی و خوب استشمام کردم،از آنجایی که محلول درموسپت کمی از الکل غلیظ تر است ماندگاری بیشتری رو روی ریه از لحاظ ساختاری داره سبب محو شدن بیماری آنفولانزا شد.برای پیشگیری و مشاهده عوامل آنفولانزا و طب استفاده مکرر از این روش شاید ابتدایی می تواند موثر در پیشگیری از بیماری طب کرونا شود.ممنون از مادر.پدرام.
- تاثیر قرص گین اپ بر پریودی
سلام من از قرص گین اپ استفاده میکنم و الان ۱۵ روز یه بار پریود میشم ماه قبل تا وقت پریودم ۵ روز مونده بود و الان خیلی میترسم ک مشکلی داشته باشم اگ میشه راهنمایی کنید و قرصی یا چیزی رو بهم معرفی کنید ممنون میشم
- پریودی نامنظم
برای پریودی نامنظم و زود به زود با خونریزی زیاد در سن چهل و پنج سالگی هستم چیکار کنم ؟


