Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- نزدیکی در بارداری
سلام خانم دكتر
من در هفته ١١ بارداری هستم. ماما در هفته ٦ ام بودم فرمودن نزديكي فعلا انجام نده، ولی تا كي؟ الان هفته ١١ ميتونم نزديكي كنم ديگه؟
با تشکر
- دیدروژسترون برای لکه بینی
سلام، چند سالی هست ۳ یا ۴ روز قبل از پریود ترشحات قهوه ای کم (ولی پیوسته) دارم، سونو رحم و تخمدان دادم جواب کوچکی تخمدانها بود. دکتر ۳۰ قرص دیدروژسترون تجویز کرد از روز ۸ تا ۱۵ قاعدگی. نظر شما چیه؟ روزی یکبار مصرف کنم؟
- کیست هموراژیک
اصلاح سوال با سلام و احترام دختر ۲۶ ساله هستم حدود ۱۲ روز مانده به شروع قاعدگی سونوگرافی انجام دادم رحم دارای اندازه و اکومتر طبیعی و اندازه اندومتر ۹ میلی متر تخمدان ها سایز بزرگتر از حد نرمال و نمای مولتی فولیکولار دارند و در تخمدان چپ کیست هموراژیک ۲۴ میلی متر رویت شد که فالوآپ رو توصیه کردند . مقداری مایع هم در حفره لگن دیده شد ازمایش هورمون هم دادم ۱۲ روز مانده به قاعدگی میزان( پرولاکتین ۱۸.۸ ) (TSH 2.3) , ( FreeT4 0.99),(FSH 1.8), (LH 15.2) , (testestron 0.9) آیا نیاز به مصرف دارویا اقدام خاصی هست؟ یا برطرف میشه؟ اینکه نزدیک قاعدگی ابن سونو انجام شده میتونه دلیلی بر نمای مولتی فولیکولار باشه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏
- مصرف قرص واژینال مترونیدازول در شیردهی
سلام خانم دکتر.من بعد از زایمان دچار سوزش موقع ادرار و رابطه شدم.بعد معاینه پزشک زنان گفت عفونت شدید داری پماد واژینال کلوتریمازول و قرص واژینال مترونیدازول و قرص افلوکساسین تجویز کرده.من یه نوزاد پنج ماهه دارم و از شیر خودم تغذیه میکنه.اما من مرددم مترونیدازول رو مصرف کنم یا نه؟اخه وقتی بعد از شکل خوراکی خوراکی تا ۴۸ ساعت نباید به نوزاد شیر دهیم پس داروی مطمئنی زیاد نیست.چه داروهای جایگزینی میتونم مصرف کنم که تو دوران شیردهی ممنوع نباشه و عفونت من ظاهرا هم قارچی و هم باکتریایی بوده.ممنون.
- زگیل تناسلی
سلام من ۱۷ سالمه و هنوز ازدواج نکردم چند ماه پیش متوجه شدم زگیل تناسلی دارم و دکتر گفت باید لیزر کنم باتوجه به اینکه سنم کمه آیا لیزر باعث نازایی در من نمیشه! یا برام مشکلی در آینده ایجاد نمیکنه؟؟؟
- سلام خانوم دکتر من 23سالمه و بچه کی بودم 11سالم بود ک یکی از پشت ایستاده التشو لای پاهام فرستاد و نوک التش به پرینم خورد و سریع خودمو عقب کشیدم وقتی رفتم دستشوی دست که گذاشتم اون پایبن یکم خون شد قددستم میخام بدونم بکارتم اسیب ندیده خیلی نگرانم
سلام خانوم دکتر
- خونریزی
سلام من یک هفته بعد از اتمام پریودی دوباره خونریزی شروع شدهمراه با کمردرد شدید و کمی هم دلدرد بعد ده روز رفتم دکتر زنان برام ترنسید و مفنامیک اسید تجویز کردن با مصرف ترنسید حجم خونریزی خیلی شدید شد دوروز خوردم دیدم شدیدتر میشه دیگه نخوردم الآنم هنوز خونریزی رو دارم ممنون میشم راهنمایی کنید سونو هم انجام دادم مشکلی نداشتم ولی دکتری که سونو رو انجام میداد گفت تنبلی تخمدان داری ولی دکتر که رفتم سونو رو نشون دادم گفت مشکلی نداری ممنون میشم راهنمایی کنید
- هیدرویاهماتوسالپنکس
سلام توی سونوم ساختارتوبولارباسایز 13 در27میلی دراندنکسراست مدیال به تخمدان راست دکترنوشته تشخیص افتراقی هیدرویاهماتوسالپنکس مطرح است سونوی کنترل توصیه شود یعنی چی یعنی اگه عفونت لوله ی رحمی دارم باقرص برطفرف میشه؟!!! خیلیاشنیدم میگن عفونت مزمنی وبا داروبرطرف نمیشه باید دربیاری خیلی نگرانمم من فقط یه بچه دارم قصدبارداری دارم و30 سالمه
- تنبلی تخمدان و تغییر پریود؟؟
سلام وقتتون بخیر خانم دکتر.بنده ۷ ماه هست پریودم نسبت به قبل از ۵ روز شده ۱۰ روز یعنی ۷روز خونریزی و ۳روز لکه بینی دارم و تنبلی تخمدان تو این مدت گرفتم.قرصا روکین دو دوره و سیپروترون کامپاند(فعلا یک دوره)خوردم خوب نشدم دیگه خسته شدم چیکار کنم؟ امکانشه مشکل حادتری باشه؟سونو اردیبهشت دادم تشخیص تنبلی دادن و ازمایشاتمم هر چی دادم خوب بوده و مجرد و ۲۴سالم هست و قد و وزنمم خوبه هیچوقتم مشکل پریود نداشتم جز فقط دل درد میشم که قرص میخوردم خوب میشد فقط این چند ماه تغییر کرده و حتی درد پریودیمم بیشتر شده ولی اوایل این تغییر حتی سونو و ازمایشمم خوب بوده خیلی نگرانم ممکنه مشکل جدیتری باشه؟ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم خوب بشم لااقل
- قرص ضدبارداری
با سلام بنده پریود شدم و از روز اول پریودی دروسبلا مصرف کردم و الان پریودم ب کل قط شده چیکارکنم😔
- سلام خانم دکتر من دو ماه عمل تخلیه رحم وتخمدان انجام دادم ازمایش هیچ مشکلی نداشته الان لکه بینی دارم گفتم ببینم طبیعیه
- سلام جواب سونوگرافی ک انجام دادم ب این شرح..خواستم راهنماییم کنید؟Bothovariesshowenlargedsize….pcod
- زنان
سلام من کیست اندومتریوز دارم ودکترم ورژست تجویزکردن درست سر زمان مقرر پریودم ،اول لکبینی وسپسپریود شدم دکتر رفتم وتعداد قرص رو دوتا کردن الان این تجویز درسته؟
- خونریزی بعد قطع قرص ضد بارداری
با عرض سلام من از روز اول پرسود قرص ضد بارداری مصرف کردم بعد ۸ روز به دلیل حالت شدید تهوع قطع کردم و الان مثل روزهای پریود دوباره خونریزی دارم آیا مفنامیک اسید بخورم
- درد شدید هر دو تخمدان بعد از مصرف شیاف کلوتریمازول ۱۰۰
سلام ببخشید من عفونت داشتم دکتر بهم شیاف کلوتریمازول ۱۰۰ قرص کلیندمایسین وفلوکونازول داد الان بعد گذشت ۵روز تخمدان هر دو طرف درد میکنه مخصوصا صبح هااعلتش چیه؟؟؟
- سقط جنین
من 32سالمه بعد 8سال نازایی باردار شدم ولی تو هفته 22سقط شد بدلیل باز شدن دهانه رحم الان 40روز از سقط میگذره کی میتونم دوباره اقدام کنم برای بارداری؟
- سلام .ببخشید از کرم دالاواگ چجوری استفاده کنم .قبل از رابط یا بعد از رابط اصلا میشه انجام داد ممنونم پاسخ بدبد
- پرده بکارت
با سلام، اگر پرده بکارت خراش سطحی داشته باشه امکان ترمیم خودبه خودی هست یا خیر؟ ممنونم از راهنماییتون
- با سلام من تازه باردار شدم میتونم از قرص گین آپ استفاده کنم لطفا کمکم کنید ممنون میشم
- درد در مقعد هنگام پریود شدن


