سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- HPV
سلام و خسته نباشید روزتون به خیر خانم دکتر من یک دختر ۲۲ ساله هستم و هیچ گونه رابطه جنسی نداشته ام. اخیرا ۶ ماه هست که عمه ام با ما زندگی میکند، و من متوجه شدم که سالها پیش زگیل تناسلی داشته و تحت درمان بوده.البته الان حدود ۱۰ سال است که با همسرش رابطه جنسی ندارند و صرفا با هم زندگی میکنند.هم چنین به علت فیبروم حدود ۲۰ سال است هیسترکتومی کرده است.من و عمه ام هر دو از توالت فرنگی استفاده میکنیم.میخواستم ببینم امکانش هست HPV به طور نهفته در او باقی مانده باشد و از طریق توالت فرنگی به من منتقل شده باشد؟ عمه ام زائده ندارد و من هم علائمی ندارم ولی به شدت نگران هستم.خیلی ممنونم از لطفتون
- ایسموسل
ایسموسل دارم دوتا سزارین انجام دادم ۳۵سالمه ای وی اف تعیین جنسیت میخوام انجام بدم بعد جراحی ایسموسل میتونم بارداربشم؟خواهش میکنم راهنمایی کنید
- قرص بلاژست
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من کیست اندومتریوز دارم بهم قرص بلاژست دادین و قرار شد چندروز دیگه مصرف کنم و من یادم رفت بهتون بگم که میگرن دارم ایا این قرص باعث شدید شدن میگرن نمیشه؟
- قط پریود
ببخشید من 15سالمه دوبار قرص ال دی خوردم برای بارداری ک مشکل نداره
- قرص دوفاستون
با سلام من دو ماه پیش قرص دوفاستون را برای تنظیم قاعدگی ک باید 30عدد را در سه ماه هر ماه از روز 14قاعدگی ب مدت 10روز بخورم ب اشتباه هر 30عدد را پشت سر هم خوردم.الان این ماه پریودم 5روز جلو افتاده ک معمولا هیچ وقت جلو نمی افتاد..ایا قرص تاثیر خود را گذاشته و پریودم منظم شده و دیگر از روز 14این پریودم نباید ب روش صحیح بخورم؟یا 30عدد بگیرم سه ماه هرماه 10عدد مصرف کنم؟
- درد در ناحیه مقعد اول پریود
درود و خداقوت
دختری ۱۵ ساله دارم که دو ماهی است دو، سه روز اول پریود به شدت دچار درد در ناحیه مقعد می شود، لطفا راهنمایی بفرمایید چه کمکی میتونم به وی کنم.
بسیار سپاسگزارم. - امپول جلوگیری از بلوغ
سلام دخترم زیرنظر متخصص غدد هست بلوغ زودرس داره ماه قبلی اولین بار پریود شد دکتر براش سوزن جلوگیری از بلوغ نوشت زده اما این ماه بازم پریود شد چرا؟
- سلام خانم دکتر ببخشید من چهار روز هست خیلی استخوان واژنم درد می کند بار دار نیستم اما افتادهگی دارم خیلی سخته برام خیلی درد دارد
- پریود
سلام خسته نباشید خانم دکتر من چند ماه بود که پریودی منظمی داشتم (تخمدان فیبرو کیستیک دارم و هر دو تخمدان بزرگتر از حد نرمال هست) ماه پیش سه هفته ای پریود شدم یعنی یک هفته لکه بینی داشتم و بعد آن سر موعد ماه قبل پریود شدم و ۳شهریور پاک شدم مجدد ۱۶ شهریور لکه بینی داشتم به طوری که یک ترشح شیشه ای مانند کش دار که داخلش خون بود ۵ روز همینجوری بود و از دیشب ۲۰ شهریور دیگه داخل ترشحات ام خون نبود و دیگه لکه بینی تموم شده البته عفونت هم زیاد دارم به نظر شما علت چیست و چکار باید انجام بدم
- سونوگرافی شکم
سلام من سونوگرافی انجام دادم تخمدان راست حاوی یک توده اکوژن همراه با انها نسمنت خفلی به ابعاد ۲۵×۲۰mmمیباشد(بااحتمال کیست درموئید) ایا مشکل جدی وجود داره؟؟
- درد در ناحیه زیرشکم سمت راست
س.دوماهه سزارین شدم.در ناحیه سمت راست شکمم درد دارم
- فریز و کورتاژ
سلام من برای نازایی رفتم دکتر گفتن باید فریز شم یک ملیون وپونصد و کورتاژ تا پولیپ رو بردارن پنج ملیون آیا زیاد نگفتن میترسم دکتر فقط به فکر پول باشه
- دلیل وجود مایع در کلدوساک خلفی چیست؟
سلام، وقت بخیر.
من دختری ۲۸ ساله و مجرد هستم. پریودی منظم دارم و هیچ مشکل و یا علایم خاصی ندارم. برای چکاپ سونوگرافی کلی شکم و لگن انجام دادم. در سونو همه چیز کاملا نرمال است ولی قید شده که مختصر مایع در کلدوساک خلفی مشهود است. این مشکل چیست و چرا به وجود آمده؟ باید چه اقدام درمانی انجام داد؟ - سلام من روز 13انتقالمه صب لکه بینی قهوه ای داشتم و لخته های پریودی چیکار کنم
سلام من روز 13انتقالمه صبح لکه بینی قهوای داشتم الانم لخته های پریودی چیکار کنم
- کورپوس لوتئوم
سلام ۱۹ سالمه سونو دادم زده تخمدان چپ کورپوس لوتئوم با قصر ۲۶ mm رویت شد مشکل حاد هست یا نه؟؟ چکار باید کرد؟
- لکه بینی حین مصرف قرص ضد بارداری
سلام من بخاطر عدم پریود سونو شدم و متوجه شدم کیست ساده ۳۱*۲۰ دارم و دکترم قرص ضد بارداری کنتراسمین برای دوماه نوشت. من با شروع پریودی قرص رو مصرف کردم و الان چند روزه لکه بینی دارم. میتونم الان که لکه بینی دارم نزدیکی هم داشته باشم؟
- لکه بینی
سلام خانوم دکتر من ورزش پیلاتس انجام میدم روزهای 12 و 14 پریودی که روزهای تخمک گذاری هست وقتی ورزش میکنم تا یههفته لک بینی پیدا می کنم میخواستم علت لک بینی هنگام فعالیت ورزش رو بدونم؟
- مصرف قرص جلوگیری سیپروترون کامپاند
سلامم وثت به خیر من در اولین دوره از مصرف قرص سیپروترون کامپاند هستم. بعد از اولین روزمصرف در روز اول عادت ماهانه خونریزی ام قطع شده . الان باید ادامه بدم قرص هارو یا نخورم ؟
- عقب انداختن پریود.
سلام خانم دکتر خدا قوت من بیمار شما هستم ۴۱ سالمه ۶ خرداد باید پریود میشدم که نشدم به دلیل استرس و ..بی بی چک منفی هست ولی به دلیل در پیش داشتن مراسم مهم فعلا نمیخوام پریود بشم الان چه کاری میتونم بکنم تا فعلا عقب بیفته؟ممنون
- عمومی
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت دکتر عزیزم.خانم دکتر من تقریبا پنج روز پریودیم به تاخیر افتاده هم آزمایش خون دادم هم با بی بی چک تست کردم جواب هر دو منفی بود دلیل چی میتونه باشه آیا احتمال بارداری هستش.ممنون از راهنمایی تون


