Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- علت ترشح وخونریزی واژن
با سلام خانمی 40 ساله هستم سال 95 دچار کانسر سینه شدم جراحی شدم بعد از جراحی شیمی درمانی وپرتو درمانی،هورمون مثبت بودم تاموکسیفن 20 مصرف میکنم وآ مپول دیفرلین هر 28 روز تزریق داشتم که به مدت 4ونیم آ مپول رو زدم ،الان یکسال هست با تشخیص دکتر آ نکولوژ آ مپول نمیزنم ولی همچنان قرص تاموکسیفن را مصرف میکنم که تا الان 5 سال ونیم شده، مشگل من اینه که دچار خشکی واژن شدم شدید وبعد از قطع آ مپول ترشحات من زیاد شده به دکتر زنان مراجعه کردم پماد واژینال دادن که مصرف کنم بعد از مصرف خونریزی من شروع شده زباد نیست ولی واضح هست که خون هستش،الان من باید چکار کنم چون من هر روز این مشگل رو دارم ، متاسفانه به خاطر خشکی واژن گرفتن تست پاپ اسمیر هم ممکن نیست ،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید که آ یا این ترشحات طبیعی هست یا نه؟
- بارداری
سلام خسته نباشید بارداری اولم هست و شیاف پروژسترون مصرف میکنم الان هفته دهم بارداری هستم و چهار پنج روزه که باسن و پاهایم گرفته است و احساس کوفتگی دارم و یکبار در پنج هفته سقط داشته ام نگرانم این درد ها علتش چیست و نگران کنندست؟؟
- بارداری
سلام خسته نباشید من همونم دوقلو همسان باردار بودم و یکی رو از دست دادم ... ممنونم که به سوالاتم جواب میدید من در ۲۶ هفتگی در دو روز ۶ عدد بتامتازون و ۲۹ هفتگی نیز ۶ عدد بتامتازون مجموع ۱۲ عدد تزریق کردم 1.الان ۳۲ هفته تمام هستم خواستم بپرسم باز نیاز ب تزریق هست؟ 2.و اینکه من یه هفته بستری بودم بیمازستان و تست های انعقادی در دو روز انجام دادم و یک روز درمیان ان اس تی انجام دادم که همه خوب بود و دکتر گفت اگر بخوام میتونم مرخص شم خواستم نظر شمارو بدونم 3.و اینکه در این ۲ ..۳ هفته باقی مانده چه مراقبت هایی رو باید انجام بدم ؟ 4.رشد این جنین روی نمودار رشد در سونو داپلر در ۳۱ هفته و ۳ روز (۶۵ درصد هست) خواستم بدونم خوبه؟
- لکه بینی حین مصرف دوزسپتیو
سلام من از سیکل بعدی دارو های پانکچر رو شروع خواهم کرد پزشکم دوماه است که داروهای مکمل رو با قرص دوزسپتیو تجویز کرده که در روز 20 پریودم لکه بینی شدیدسیاه رنگ دارم آیا مصرف قرص را قطع کنم یا ادامه بدهم؟
- عادت ماهیانه و علایم
با سلام من یکی دو روز قبل پریودی خارش بیرونی و یکم داخلی واژن میگیرم علت چیست
- سقط جنین
من تازه باردار هستم فک کنم هنوز یه ماه کامل نشده میخوام سقط کنم چکار باید کنم لطفاً کمکم کنید راهی هست
- Hpv
سلام وقتتون بخير من امروز لبه واژنم يه مورد عجيب ديدم كه با پرسوجو در اينترنت احتمال زگيل تناسلي رو دادم ولي نمي دونم اين طبيعت همه خانمهاست يا واقعا زگيل تناسليه
- تکه گوشت انداختن
سلام خسته نباشید الان دو روزه پریود شدم از دیشب تا الان خیلی درد دارم مثل درد زایمان بعد یه دفعه از تخمدان سمت چپم یه تیکه گوشت بزرگ چند تا لکه سفید هم داخل شهر الان هم تخمدان سمت راستم درد میکنه
- تخمدان
سلام روز بخیر من امروز رفتم سونا نوشته تو تخمدان راست کورپوس لوتئوم ۱۴*۱۳رویت شده میخواستم بدونم چیه مشکلی نداره باید چیکار کنم؟ممنون از پاسخ شما
- درد تخمدان ها
سلام. من هنگامی که خواب بودم دچار درد شدیدی در ناهیه تخمدان ها و اطراف ناف شدم و دردش حالت تیر کشیدن یا گرفتگی عضله داشت به سختی میتونستم راه برم و یت حتی نمیتونستم عطسه کنم ...حالت تهوع زیادی هم داشتم اما حتی اگه میخواستم استفراغ کنم تخمدان ها درد میگرفت...مادرم کمی گلاب بهم دادن و وقتی نشستم جایی بعد مدت کوتاهی بهتر شدم...من دچار pco هستم ...درحال حاضر شرایط دسترسی به پزشکم رو ندارم کیشه کمی راهنمایی کنید که این مسئله بخاطر چه چیزی میتونه باشه؟
- اقدام برای بارداری
سلام خانوم دکتروقتتون بخیر من تنبلی تخمدان دارم قرص لتروزول لتراکس خوردم از3قاعدگی تا5روزخوردم. دیروز پاک شدم اقدام کنیم برای بارداری ؟؟؟راستی خانوم دکتر مدروکسی پروژسترون 6ماه دارم میخورم اگه این ماه هم حامله نشدم تاکی قرص پروژسترون بخورم؟؟؟ برای نامنظمی پریدم میخورم
- درد جای بخیه ای سزارین بعد چند یال
سلام وقت بخیر من 6سال پیش عمل سزارین داشتم چند ماه میشه جای بخیه سزارین خیلی درد میکنه از داخل شکم دکتر رفتم سنوگرافی کردم گفت فیبروم داری قرص دارو زیادی داد ولی هنوز هم درد دارم و این که پریودی نامنظم دارم اصلا پریود نمیشم تا نرم امپول نزنم لطفا بگین من چیکلر کنم
- کیست نابوتین ۵م م
- پلی کیستیک
سلام وقتتون بخیر من ۲۱سالمه ومتاهل هستم تنبلی تخمدان دارم ۷ماه دوفاستون مصرف میکردم و۳ماه هست که قطع کردم توی این سه ماه همیشه روز ۲۶ام پریود میشدم ولی این ماه یه فشار روحی وجشپسمی خیلی شدیدی داشتم وروز ۱۴ام تا۱۸ام لکه بینی داشتم وبعد قطع شد سینه هام هم خیلی درد میکردن والان که روز۳۰ام هستم هنوز پریود نشدم وکمر درد دارم شرمنده به خاطره پلی کیستیکه که پریود نمیشم یا لکه بینیه همون پریود بوده؟ ممنون
- امپول لوپرومر
سلام خدا قوت برای قبل انتقال جنین امپول لوپرومر تجویز کردن که ضخامت رحمم بالا بره یه دوز زدم دوز بعد رو گفتن ۲۸روز بعد تزریق کن و ۱۴روزبعد از تزریق امپول دوم به مرکز مراجعه کن آیا اون موقع که برم منو وارد سیکل انتقال میکنن؟؟
- با سلام حدود هفتاد روز هست که سزاربن سدم الاک پریود شدم قبل پریودی کار سنگین انجام دادم بعدش پریود شدم الان میزان خون ریزی نیبت به دوره های قبل قاعدگی زیاد تر است آبا احتمال باز شدن جای بخیه وجود دا د ؟ لخیه هام درد نمز کنخه فقط خونریزی زیاد هست در مقایسه با قبل
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر، ببخشید دوره های پریودی من 42 تا 45 روزست سونو انجام دادم بهم گفتن کیست ندارم بنظرتون طبیعیه یا ممکنه تنبلی تخمدان باشه؟
- خونریزی
سلام من سرطان سینه دارم وچهارمین جلسه ی شیمی درمانیمو ۱۰ روز پیش انجام دادم والان چند روزه که پریود شدم وخونریزیم خیلی شدید هست دکتر آنکلوژی برام دکاپپتیل تجویز کرده میخواستم ببینم اشکال نداره استفاده کنم ؟
- کیست کلورویدپلوکوس
- نازایی
سلام خانم دکتر، من پج سال ازدواج کردم یک سال و چهار ماه برا ی بارداری اقدام کردم نتیجه نگرفتم دارو هم استفاده کردم هر بار فلیکول با سایز مناسی داشتم اما بارداری حاصل نشده، من یک میوم 6سانتی دارم از نوع اینترامورل مماس بر اندومتر ایا این فیبروم مانع بارداری میشه برای درمان جراحی لازم؟ بعد جراحی مشکلی برا بارداری وجود ندارد؟
- سلول بنیادی خون قاعدگی
سلام خسته نباشید در اینترنت خوندم تزریق سلولهای بنیادی خون قاعدگی باعث افزایش ذخیره تخمدان میشود در رشت انجام میشود؟ چقدر موثر است؟ عوارض جانبی ندارد؟


