Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دردقاعدگی
سلام بنده تازه زایمان کردم و سیکل بعدزایمانم ۳۱روز و دومی ۳۰روزه و سومی ۲۹روزه و فعلا روز پنجم قاعدگی هستم و درد شدید زیر شکمم احساس کردم دلیل این درد چی میتونه باشه واینکه سیکلم منظم هست یانامنظم و برای بارداری بعدیم مشکلی بوجود نمیاره اگه هر چرخه ی روز میادجلو سپاس فراوان
- بقای سقط جنین
من حدود ۳هفته پیش سقط داشتم با قرص ۶هفته و۳روز بود جنینم،دیروز سونو دادم گفت ۳سی سی باقی مونده،آیا در پریودی بعدی دفع میشه یا باید قرص استفاده کنم نمیخوام کورتاژ کنم
- سوال
سلام خانم دکتر من ۶ ماه زایمان کر م بعضی وقتا اخساس میکنم یه چیزی شکمم حرکت میکنه
- بارداری
سلامخانوم دکتر،من پریودیم ده روز هستش،روز یازدهم نامزدم دستشون به پیشاب الوده شد و زد به واژنم ایا احتمال بارداری هست؟ البته من بخاطر اینکهماه قبل خونریزی زیاد داشتم از روز چهارمپریودیم قرص دروسبلین و دوپاگولین بخاطر پرولاکتین مصرف میکردم، و الان که قرص دروسبلین 21 که یه بستهشو تموم کردم خونریزی دارم ولی با حجم کمتر از ماه قبل، آیا این خونریزی میتونه به معنی عدم بارادی باشه؟ و اینکه حجم کم خونریزی اینماهم میتونه دلیلش مصرف قرص ها باشه من نگرانیم بیشتر بخاطر بارداری هست راهنماییم کنید ممنونم
- جراحی فیبروم و کیست درمویید
سلام ، لطفا بهم بگید برای جراحی فیبروم ۱۱ سانت اینترامورال و سابسروزال و کیست درمویید ۶ سانت باید متخصص انکلوژی عمل کنم با لاپاراسکوپی ،۴۰ ساله هستم ،قصد بارداری هم دارم،بین دکتر مدرس گیلانی و دکتر مهدیزاده کاشی مرددم
- باعرض سلام من یکسال ونیم هست ک پرل ویتامین دی مصرف دارم الان میخوام اقدام ب بارداری کنم ایا اشکالی برای من وجنین ونوزاد نداره؟لطفا راهنماییم کنید
باعرض سلام ،من حدود یکسال ونیم هست ک پرل ویتامین دی مصرف دارم و15،30هرماه میخورم همچنان درحال مصرف کردن هستم الان تصمیم ب بارداری گرفتم ایا اشکالی برای جنین وبارداری نداره؟لطفا سوال منو جواب بدید ممنون میشم از لطف شما
- خونریزی شدید
سلام. بعد از چند ماه پریود شدم یک هفته لک بینی بود بعدش خونریزی که رفته رفته شدید شد حدود ۴ هفته ادامه داشت به پزشک مراجعه کردم PROGESTERONE 50MG/ML AMP تجویز کردن که دو تا همزمان بزنم خونریزی قطع و در حد لکه بینی شد ولی بعد ۴ روز مجدد دچار خونریزی شدید شدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. سونوگرافی دادم فیبروم و . نداشتم
- سلام من یک ورق قرص سیبل را برای تنبلی تخمدان و تنظیم پریود خوردم از ۷تا قرص سفید ۲تا قرصم مونده که امروز پریود شدم نمیدونم اون ۲تا قرص سفید رو در حین پریودی هم مصرف کنم یا نه ؟ ممنون میشم جواب بدین
- سلام من ۲۶ روز هست که انتقال جنین دادم سونو واژینال شدم ساک بارداری و مایع زرد تشکیل شده از روز ۲۳ انتقال خونریزی داشتم مشاوره دکترم گفتن تا دوهفته دیگه یعنی تا تشکیل قلب جنین روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن دوتا روز یکی شب میخاستم بدونم ضرر نداره؟؟؟ قبلا بجای امپول شیاف روزی ۳تا میزدم و امپول دورنافی از بعد خونریزی گفتن فقط روزی ۳تا آمپول پروژسترون بزن خیلی نگرانم خطر نداشته باشه
- بارداری
سلام وقت بخیر .تو سونوی ۸ هفته و ۲ روز من ، ضربان قلب جنین رو ۱۷۲ زده آیا طبیعی است یا مشکلی داره .
- سلام دکت من ۴ بار سقط داشتم سرکلاژ هم کردم باز هم سقط شد در ماه ۴ ۵ ۶
- قرص سیپروترون کامپاند
سلام من همسرم دو ماهه که قرص سیپروترون کامپاند مصرف میکنه امروز بیست و یکمین قرص رو خورده که ماه دوم تموم میشد و رابطه ی محافظت نشده داشتیم که بعد از رابطه ۴ قرص برای اطمینان بیشتر مصرف کرده لازمه بدون استراحت دادن قرص رو دوباره شروع کنه؟ و اینکه احتمال بارداری چقدره؟
- پروید
هنگام پروید درد شدیدی در معقد دارم موقع مدفوع کردن علتش چیست
- سرکلاژ شکمی
سلام خانم دکتر منظورت از اینکه سرکلاژ شکمی رد کنندهست واسی من یعنی چی با توجه سقطم با وجود سرکلاژواژینال سقط کردم یعنی باید سرکلاژ شکمی بشم یا بازهم جواب نمیده برام 3تا سقط داشتم بالای 3ماه
- کیست تخمدان و قرص لتروفم
من کیست تخمدان دارم و۱۳ میلی است دکتر گفته سه روز اول قاعدگی قرص لتروفم مصرف کن تا کیست از بین بره درضمن هرچه میکنم باردار نمیشم دقیق روز تخمک گذاری چه روزیه؟ نظر تو در این باره چیست؟
- درد مقعد
سلام دختری ۲۲ ساله ومجرد هستم . چند سالی است که با پریود شدنم درد در مقعدم دارم. که این درد فقط در روز اول و برای چندین ساعت است. وشدت درد در ماه های مختلف متفاوت است. اگر نفخ داشته باشم یا مدفوع این درد شدید تر میشود و پس از تخیله دردم کمی کمتر میشود اما قطع نمیشه. البته با اینکه چندین بار عمل مدفوع همیشه صورت میگیرد اما گه گاهی استفراعم در اخر میکنم و گاهیم عارق میزنم. معد ه ای اسیدی هم دارم اما نیازی بقرص خوردن ندارم . بعداز خوردن قرص مسکن پس از یکی دوساعت بهتر میشوم . حال سوال من اینه ایا درد مقعد طبیعیع؟؟!
- اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر من حدود یک سال میشه که تواقدام برای بارداری دوم هستم ولی باردار نمیشم دوسه ماه پیش دکتر زنان رفتم گفتن مشکلی نداری میخوام اگه عوارضی نداره سر خود کلومیفن استفاده کنم میشه راهنماییم کنید شوهرم دیگه نمیزاره برم دکتر تورو خدا کمکم کنید خسته شدم دیگه
- سوال دارم برای باردارشدن
سلام وقتتون بخیر من دکتر قرص مدروکسی پروژسترون داده و گفتن از چهاردهم پریودی بخور ب مدت ده روز روزی دو عدد حالا من ۱۹ مهر پریود شدم خاستم ببینم این ۱۹ مهر روز اول پریودی حساب میسه یا از فرداش میشه روز اول ؟ الان روز چهاردهم پریودی من کِی میشه ممنون میشم جواب بدین.
- هایپرپلازی یا پولیپ
سلام برای خانم یائسه در سونوگرافی واژینال تشخیص هایپرلازی فوکال یا پولیپ دادن به علت ضخامت آندونتر روش درمان چیست و از کجا باید مطمئن شد هایپرپلازی اس یا پولیپ ؟ طول ضخامت 12 در 3 است
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز


