Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام من ۱۲هفته باردارم سنم ۳۳هستش آزمایش غربالگری کم خطر شده گفتن تکرار کنم ماه بعد به نظرتون خطرناک؟
- ترمیم بکارت
سلام خانوم دكتر چه موقع خوبه ترميم پرده انجام بشه؟چه تايمي قبل ازدواج؟
- مایع آزاد جزیی لگنی
با سلام و خسته نباشید خدمت خانوم دکتر.در روز ۲۰ سیکل قاعدگی ؛سونو انجام دادم که تو جواب سونو مایع آزاد جزیی لگنی بود .دلیلش چی میتونه باشه؟
- آبله مرغان و تاخیر پریود
سلام خسته نباشین من تقریبا ۳ هفته پیش آبله مرغان گرفتم الان که وقت پریودم هست، ۵ ، ۶ روزه به تاخیر افتاده. میخواستم بدونم آبله مرغان میتونه علت این تاخیر باشه؟
- پریودی
مجرد هستم ۳۹ سالمه دو هفته است پریود نشدم علائم پریودی دارم ولی پریود نمیشم .این مشکل ماههای گذشته هم داشتم ی راهنمایی میخواستم
- نازایی
سلام وقت بخیر خانم ۴۱ ساله ام برای بارداری اول مشکلی نداشتم یک بچه ۱۵ ساله دارم برای دومی اقدام کردیم بارداری صورت نگرفت بعد از مراجعات و آزمایش و عکس رنگی از رحم مشکل خاصی نداشتم همسرم اسپرم های نرمال ۱ درصده دارد تحرک اسپرم کمه واریکوسل داشتند جراحی شدند اما تاثیری در تعداد اسپرم های نرمال نداشت ivf شدم ناموفق بود سوالم اینه آیا مجدد ivf بشم بارداری میتونه مثبت بشه ؟ با وجود عکس رنگی که مشکلی نداشتم آیا سونوگرافی یا عکس برای تشخیص آندومتریوز نیاز هست انجام بدم؟ تشکر میکنم پاسخگو باشید
- کیست
باسلام با مصرف قرصهای ال دی_داستانیکس_اچ دی_و.... هنوز لکه بینی و کیست وجود دارد راه درمان بعدی چیست؟
- کرم
سلام من بعد از استفاده از کرم موضعی کلوتریمازول و کورتینیل سوزش دارم. علت چیست
- انقباض رحم
سلام حانوم دکتر. هفته ی سی ودو بازداری هستم. از یک ماه قبل در طول روز که گاهی زیر شکمم درست خط سزارینم و اطرافش منقبض میشد خیلی جدی نگرفتم. الان تقریبا هر ساعت یکی دوبار اینجوری رحمم سفت میشه. ایا نشانه زایمان زودرس هست؟
- فیبروم و ضخامت رحم
سلام من سه بار رفتم دکتر دو نفرش گفتن چیزی نیست اما یه دکتر. دیگه رفتم گفت فیبروم داری هیچ داروی نداد پریودیم نامنظم دوسال پیش ۴ماه خون ریزی داشتم خودم قرص ال دی خوردم سه ماه ر وقت بود دوباره یک ماه نمیشم بعدم که میشم خون ریزم طول میکشه خواستم از خانم دکتر سوال کنم چ قرصی بخورم قطع شه
- مایع آزادجزئی پار اوزیکال راست
پاراوزیکال کدوم عضو بدنه ومایع آزاد یعنی چه
- حبس ادار
سلام خانم دکتر ,۶ خرداد اول روز پریودیم بود من هفته پیش دو بار برای بارداری نزدیکی کردم,البته قبل اون رابطه مقعدی داشتم,اطراف مقعدم تاول چرکی زد و خیلی درد وسوزش داشتم و دفع برام سخت و دردناک بود هنوزم همونطوری است,یکی دو روز بعد سوزش ادرار برام ایجاد شد و یه روز بعدش بانشستن نتواستم ادرار تخلیه کنم باید وایسم واب گرم به پاها و شکم و الت تناسلیم بزنم تاادرارم کم کم بیاد و با فشار کم میاد پاهام درد میکنه موقع دستشویی رفتن و نشستن تقریبا بیشتر اوقات اطراف وازنم درد میکنه,کشاله رانم هردو طرف درد میکرد کمی سرفه تب و بعضی اوقات لرز داشتم یه دکتر زنان رفتم سفالکسین ۵۰۰هر۶ساعت برام نوشت و پیش مجاری ادرار رفتم سفکسیم ۲۰۰هر۱۲ ساعت تجویز کردن,دو روزه هردوتا رو استفاده میکنم ,کمکم کنین ایا اگه این ماه لقاح انجام گرفته باشد مصرف این داروها همزمان چه طوره ?اسیبی به جنین داره یا خیر? شما چه دارویی برای رفع مشکلم مناسب میدونین?یه ربع بیست دقیقه هربار برای تخلیه ادرا تو دستشویی میمونم
- پروژسترون
سلام خسته نباشین خانم دکتر میخواستم بدونم قرص پژروسترون میخورم میتونم اقدام به حاملگی کنم
- در مورد عادت ماهانه
باسلام من یک سقط ۴ماهه داشتم بعد از آن شوهرم وازکتومی کرد بعداز مدتی عادت ماهانه من خیلی زیاد شد آيا ربطی به سقط دارد يا نه وراه درمان دارد يا خیر
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید من میخوام ازدواج کنم و این مورد خیلی برام مهمه من وقتی اولین بار عادت ماهانه شدم حدود ۹ سال پیش و روز اخر رفتم حموم اندازه یک بند انگشت اشاره یا کمتر ولی نهایت اندازه یک بند انگشت اشاره داخل واژنم کردم بعد حدود نیم ساعت تا یک ساعت بعد از انگشت کردن از من خون اومد به مدت چند روز یا هفته دقیق یادم نیست ولی خیلی کم میخواستم بدونم بکارتم اسیب دیده
- پله دربارداری
سلام من سرکلاژ ابدومینال شدم ببینم من مجبورم روزی ۲بار۶تاپله رابالا برم خطر داربرا م فعالیتم درحد کارای شخصی هفته۲۲ام
- کم شدن اب دور جنین
سلام وقتتون بخیر کم شدن اب دور جنین چ خطراتی میتونه داشته باشه؟
- آمپول دیفرلین
سلام من ۳۰ سالمه آمپول دیفرلین ۱۵ دی استفاده کردم بعد از اینکه پریودم تموم شد ، با همسرم رابطه داشتم و قرص اورژانسی مصرف کردم بعد ۵ روز باز پریود شدم ، بخاطر قرص هستش ؟
- یبوست در بارداری
سلام وقت بخیر بنده درهفته۱۸بارداری هستم و سرکلاژ شکمی و در استراحت کامل داروهای مصرفی شیاف پروژسترون.انوکساپارین.آمپول پرولوتون.مولتی ویتامین و قرص فروفورت میباشد. متاسفانه در دفع مدفوع اذیت میشم دکتر گوارش گفتن از شربت هیدروکساید منیزیوم استفاده کنم ولی من به خاطر عوارضش استفاده نکردم به نظرتون مصرف قرص آهن قطع کنم و یا از قرص آهنی که دوز کمتری داره استفاده کنم یا از شربت هیدروکساید استفاده کنم؟ چون وقتی قرص اهن نمیخورم حداقل یکبار در روز دفع دارم البته در مولتی ویتامین هم آهن وجود داره ممنون از پاسخگوییتون
- بکارت
خودارضایی به طوری که کلا لابیا دختر از هم باز بماند و دیگر به هم نچسبد ،وبه راحتی سوراخ واژن باباز کردن پاها قابل مشاهده شود میتواند دلیلی بر از بین رفتن بکارت شود


