Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تخمدان پلی کیستیک
سلام من سونو دادم و فهمیدم تخمدان پلی کیستیک دارم و چون سه ماه بود پریود نشده بودم دیواره رحمم ضخیم شده بود قرص پروژسترونو مصرف کردم که پریود بشم پریود شدم و از اولین روز پریودیم قرص سیبلو شروع کردم که تنظیم بشه دوری پریودیم الان چهارمین قرص سفیدم از بسته اولو مصرف کردم ولی من هنوز پریودم باید چیکار کنم؟
- خونریزی واژینال
خسته نباشید. حدود یک ماه هست که خونریزی واژینال دارم به خصوص در زمان تحریک جنسی. درد و سوزش ندارم خون در هنگام تحریک به صورت لخته هست ولی در زمان دخول خون روشن میاد
- مشکلات زنانه
سلام خدمت شما. من هفت ماه و نیم هست که زایمان کردم و کمی بعد از زایمان داغی پا و دست دارم که شبها گاها به قدری آزار دهنده هست که مجبورم دستمال مرطوب به دور پاهام بپیچم. تست تیروییدم خوب بود و ویتامین B هم مصرف میکنم. احساس میکنم بخاطر هورمون های زنامه است چون جدیدا متوجه شدم که از حدودای زمان تخمک گذاری تا یک هفته بعد از پریود بدتر میشه. ماده ژلاتینی هم که همیشه اواسط پریود از بدنم خارج میشد خیلی زیاد خارج میشه و بیش از یک هفته ادامه پیدا میکنه. من ایران زندگی نمیکنم و اینجا نمیتونیم خودمون بریم پیش متخصص. نامه پزشک عمومی میخواد که متاسفانه همکاری نمیکنند و تا شرح حال میدم تست تیرویید و ویتامین و ... مینویسند. لطفا راهنمایی کنید. ممنون somayehrouhi@gmail.com
- ضربه خوردن زیر شکم
سلام وقت تون بخیر خانم دکتر ، من یه دختر ۲۵ سال تو کارگاه کار میکنم اشتباهی به میز خوردم و ریز شکمم صدمه دید ، همون یه روز تمام کلی درد داشت درد که میتونستم تحملش کنم ، میترسم برام مشکل جدی یی پیش بیاد خیلی ممنون
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۵ سالمه و شش ساله ازدواج کردم و یه پسر سه و نیم ساله دارم. قبل از حاملگی اولم تنبلی تخمدان داشتم و با مصرف دارو و آمپول شش ماهه باردار شدمو بعد از زایمان تا دوماه پیش سیکلم کاملا منظم بود ولی دوماهه که هرماه چندروزی عقب میفته پریودم. ممکنه دوباره تنبلیه برگشته باشه؟ باید چیکار کنم؟
- سلام آیا بعد از عمل دیاستاز و فتق جدار شکم میتوان دوقلو باردار شد
من ۹ ماه پیش جراحی انجام دادم
- پریودی طولانی و لکه بینی
باسلام من بعد از يك هفته پريودي يك هفته لكه بيني داشتم ترشحات مشكي قهوه اي بعد از يك هفته دوباره پريود شدم علت چيه
- درد پریودی
سلام خانم دکتر
ازتون راجع به درد در این دوران سوال کرده بودم و لطف کردید و پاسخ دادید که "چون درد پیشرونده دارید لازم است یکماه آز قرص LD OCP ضد حاملگی بهمراه قرص ویتامینB6 استفاده کنید اگر درد کاهش پیدا کرد درمان را ادامه دهید خاطرتان باشد که این یک نوع درمان است"
قرص LD رو بایستی از روز خاصی به نسبت شروع پریودی استفاده کرد یا اهمیتی نداره و فقط کافی هست که یک ماه مصرف بشه؟ اگر بخوام این درمان رو ادامه بدم دوره مصرف قرص به چه صورت باید باشه؟
ممنون می شم اگر راهنمایی بفرمایید - رابطه جنسی
سلام.. خانم دکتر این باور ک میکن اگه در طی 48 ساعت چندبار رابطه جنسی پشت سر هم داشته باشید.. احتمال بارداری در آخرین نزدیکی بسیار کم است.. تا چه حد درست است
- عفونت اداری
سلام ببخشید برای عفونت اداری که سوزش اصلن ندارم فقط رنگ ادرام مایل به قرمزی هست و تو آزمایش هم نشون داده عفونت اداری دارم درضمن قدیمیه مال یه سال میشه چه قرصی مصرف کنم
- تزریق واریوپپتیل
سلام. من به تجویز پزشک زنانم روز اول پریود اولین دوز واریوپپتیل ۳/۷۵ را تزریق کردم و الان بعد از ۱۲ روز مجدد پریود شدم. این طبیعی هست؟ آیا میتونم دوز بعدی رو که ۱۶ اسفند هست تزریق کنم؟
- لکه بینی
سلام من 18 سالمه مجردم یه هفته قبل پریودیم نگاه فیلم تحریک کننده کردم درح د چند دقیقه بعددوساعت لباسم عوض کردم به یه پیاده روی طوالانی رفتم 5 ساعت بعدش در لباس زیر خون تیره دیدم بعد از پد بهداشتی استفاده کردم در حد دو قطره خون به رنگ سیاه بود تازه نبوداز فرداش قطع شد و به مدت یه هفته لکه های قهوه ای میدیدم یه روز از همی یه هفته یه لکه خون کوچک بازدوباره در لباس زیرم بود بعد قرص میترنیتازول خوردم گفتم شاید عفونی دارم بعد که یه روز خوردم پریود شدم یعنی پریودیم به موقع اومدولی نمیدونم علت این خون ریزی چیه تا به الان اینطوری نشدم برای دفعه بعد هم که پریود شدم همچین اتفاقی نیافتاد میترسم خون برای پرده باشم چون غیر طبیعی بوده من حتتی خود ارضایی هم نکردم و چیزی هم تا الان وارد واژنم نکردم میشه بهم بگید علت این خون ریزی چی بوده ؟؟؟ ممنون
- جوش صورت
سلام خسته نباشید ازتون پرسیدم که منوبرای جوش های زیر گردنم ۳سال اسپیرولاکتون استفاده کردم ممکنه ک در بیارم دوباره جوش گفتید بله ؟ ازتون یه خاهش دارم یعتی هیچ دارویی برای جوش های هورمونی وجود نداره ک جوش رو خوب کنه بدون اینه جوش صورت بگرده؟باید همیشع تا اخر عمر قرص بخورم ؟من ۱۹ سالمه کیست ندارم آندروژن بالا دارم خوردن این قرص تا اخر عمر نازایی نمیاره ؟ مشگلی برام اینجا نمیکنه ؟
- عفونت واژن
سلام من عفونت واژن داشتم رفتم دکتر قرص سیپروترون کامپاند واسم با چند قرص دیگه تجویز کردن بعد این قرص رو اگه کسی از خانواده سرطان پستان داشته باشن باید با مشورت پزشک مصرف بشه من مادرم سرطان پستان داره میتونم قرص رو شروع کنم
- قرص آسپرین۸۰دربارداری
دکترم گفتن در آزمایش غربالگری که دادم باید آسپرین مصرف کنم تا آخر بارداری وگرنه دچار مشکل میشم موقع زایمان و اینا خوب توضیح ندادن میخاستم بدونم چ مشکلی برام پیش میاد؟
- برفک تناسلی
سلام من بدلیل سفید شدن بین لب های درونی و بیرونی واژن از پماد کلوتریمازول استفاده کردم ولی فایده نداشته هرچقدر استفاده میکنم دوباره برمیگرده دیگه خسته شدم خودمم وسواسی ام توروخدا اگه راه حل دائمی داره بگین لطفا
- پاره شدن بخیه زایمان
سلام خانم دکترمن سه تازایمان طبیعی داشتم که راحت بودن سراولیودومی اثلابخیه نخوردم سرسومی که متاسفانه توبیمارستان رشت بودم وبچه درشت بوداحتیاج به بخیه داشتم ودورازجون مثل موش آزمایشگاهی دوسه تادانشجودوساعت عذابم دادن وبخیه زدن که اثلا خوب نزدوبخیه هام بعدچندروزپاره شدودوسال ازاونموقم میگذره تورخدادکترراهنماییم کنیدچون شرایط دکتررفتن ندارم وخیلیترس ازبخیه دارم دارویی چیزی نیست که بگیرم تاخوب شم بخدادعاتون میکنم
- قطع پریودی در آبلە مرغان
من سە روز بود پریود شدە بودم ک آبلە مرغان.گرفتم، و قطع کرد خونریزیمو. البتە هرروز چن تا لکە داشتم،من چن روز قبل پریودی رابطە داشتم ولی فوری اورژانسی خوردم. بی روز میگذرە اما میترسم قطعی برا آبلە نباشە و نکنە حاملە باشم.امکان دارە آیا؟؟؟
- درمورده پرده بکارت
سلام..من کسی ازدواج کردم که پرده بکارت نداره.وبهم میگه ارتجای هستش..واجازه هم نمیده ببرمش دکتر..الان نزدیک به ۱۰سال میگذره..من دارم عذاب میکشم..توروخداکمکم کنید..تابدونم به چه شخصیتی دارم زندگی میکنم.
- توده نسبتا بزرگ در قسمت پایین ناحیه واژن
دختر۱۹ساله هستم در حدود سه سال پیش بطور ناگهانی متوجه یک برامدگی و توده نسبتا بزرگ در ناحیه واژن خود شدم در ابتدا درد زیادی در این ناحیه احساس نمیکردم اما با گذشت زمان این درد و تورم سفت شدت یافت بطوری که وقت هایی که به حالت نشسته هستم به مدت طولانی درد زیادی را احساس میکنم و با گذشت سه سال همچنان این توده سفت همراه با درد باقی مانده است با این تغییر که قبلا در قسمت چپ و پایین ناحیه واژن قرار داشته و الان همان توده سفت که زیر پوستی هست در سمت راست و پایین ناحیه واژن قرار گرفته است همراه با درد شدید در همان ناحیه


