Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کیست اکوفری
سلام من 27 سالمه امروز رفتم سونو کیست اکوفری با جدار نازک به ابعاد 65*87در میدلاین لگن ومتمایل به ادنکس راست مشاهده شد خیلی نگرانم کیست خطرناکه؟؟ روز سوم پریود این سونو رو انجام دادم میشه راهنمایی کنید
- عوض کردن قرص ضدبارداری بعد از ۳ ماه
سلام من ۳ ماه قرص ضدبارداری خوردم حس میکردم سردرد میگیرم حالا اخرین قرص رو خوردم و تا ۷ روز قطع کردم الان هفتمین روز هستش میتونم قرص روکین مصرف کنم چون قبلا ۳ سال مصرف کردم و عالی بوده؟عوض کردن ۷ روز بعد از اتمام قرص قبلی و سوم پریودی باعث بارداری نمیشه؟
- پربودی
سلام خانم دکتر من از وقتی سرکلاژ شکمی کردم و همراهش عیسترو تشخیصی انجام دادن برام بعد از این عمل پریودیم شد ده روز قبلاً ۷روز پاک بودم ولی الان ۹روز پاکم و ده رو دیگه حموم میکنم سونو واژینال چند بار دادم گفتن هیچ مشکلی نداری میخاستم ببینم طبیعی هست یا باز برم دکتر
- سـوال
به پرشک عمومی مراجعه کردم برای شوزش ادرار و تکرر قرص فنازومکس تجویز کردن با توجه به اینکه بنده یائسه شدم مشکلی برام پیس نمیاد
- بلوغ زود رس دخترم هشت سال ونیم داره وتمامی علائم بلوغ را داره ولی سونو رحم وتخمدان مناسب باسن گفت نمیدونم آیا تزرزق واریوپپتیل کار درسیه نگران آیندش هستم
با سلام دختر من ۱۱/۵داره و یک ماه پیش پریود شد این ماه نشد بردم دکتر غدد و امپول لوپرومر۷/۵گفت تزریق کن خیلی میترسم تزریق کنم ولی تجویز پزشک هست این امپول چه کاری انجام میده؟ آیادخترم قد میکشه الان۱۴۵هست قدش
- سلام احتمال داره حین مصرف قرص دوفامد لکه بینی پیش بیاد
سلام خسته نباشید من الان دو دوره که دارم باامپولمنوتروپین واچ سی جی وقرص دوفامد اقدام به بارداری میکنم این سری امپولهام بیشتر کرد دکتر وسه تا فولیکول خوب داشتم از روز شانزدهم پریودی هم قرص دوفامد مصرف کردم اخرین قرص که خوردم یه لکه بینی کوچک داشتم ولی زود قطع شد الان باید چکار کنم یعنی پریود شدم یانه
- ۲۱ سالمه قسمت لگن وباسنم دوماه شدیددردمیکنه وخیلی هم لاغرشدم ریزش مودارم بعضی وقتاهم سوزش علت چیه
- آندومتریوز
سلام وقت بخير آندومتريوز ممكن باعث سرطان بشه؟
- من 14ساله هستم ب خاطر تنبیلی تخمدان قرص سیبل دادن روز پنجم قاعدگی سب روز کی بخورم منضور وفتشو نمیدونم هر روز چند تا بخورم
- درمان سقط مکرر
باسلام خانوم دکتر بزرگوار، من ۲ تا سقط داشتم که درهردو بادارو باردارشدم اما در۶ هفته رشدقطع شد و یکی بارداری پوچ بود همه آزمایش های ژنتیک وخون خودم و همسرم سالم ، چه راهی برای من وجود داره که بارداری سلامتی داشته باشم ؟🙏🙏
- لکه بینی
سلام خانم دکتر من ۲۵ سالمه ودوسال ازدواج کردم بچه هم ندارم فعلا من سونو انجام دادم گفتن که یک میوم ساب سروزال به قطر ۱۴ م م در ناحیه خلفی رحمم دیده شده یعنی چی خیلی هم نگرانم ودرمانش چیه برای پلیپ هم سوال کردم وجواب دادین فک نمیکردم جواب بدین خیلی ممنونم. دکتر رفتم گفتن چیز خاصی نیست یه سری دارو عفونتی برام نوشتن ولی بازم نگرنم که درمانش باید چطور باشه
- میوم کلسیفیه ووترشحات
باسلام وتشکر،۵۸ ساله هستم و۱۰ سال است یائسه شده ام .سابقه فیبرومهای متعددکوچک و بزرگ بین سنین ۴۰ تا۵۰سالگی دارم .درگرافی کمر،دوسه توده به اندازه گردوونارنگی دررحم مشاهده شدکه گفتند احتمالامیوم کلسیفیه است.آنچه نگرانم میکند،ترشحات است که هنوز ادامه دارد.آیانبایدقطع میشد؟
- درد ناحیه کلیتوریس
- پاسخ به سونوگرافی
رحم با ابعاد 85ضربدر32میلیمتر با اکوی میومتر نرمال آندومتر13میلیمتر علی رغم AUBدر مقطع طولی مشاهده شده تخمدان راست ابعاد و اکوی نرمال داشته و حاوی چند فولیکول ریز باحداکثر متر ۸ میلیمتر می باشد تخمدان چپ ابعاد واکوی نرمال داشته با حاوی چندفولیکول ریز با حداکثر دیامتر ۶ میلیمتر میباشد میخواستم بپرسم این مریضیش چیه خیلی ضرر دارد؟ و به نازایی ربط دارد یا نه؟
- قرص سیپروترون کامپاند
من از این قرص استفادمیکنم اگهتخم بره داخل ایا حامله میشم یانه این قرص چه عوارضی داره
- علت نا باروری آژنزی واژن؟
ببخشید خانم دکتر عزیز من از شما پرسیده بودم که آیا حقیقت داره که کسانی که آژنزی واژن دارند بعدازاصلاح و نقص آن باردار نمیشوند. شما درجواب گفته بودید که احتمال ناباروری در این گروه بیشتر است .خواستم بپرسم که علت ناباروری در آژنزی واژن چی هستش ؟
- درد پریودی
-سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، آزمایش خون نرمال بود و دوره ها منظم 29-30 روزه. روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: ” در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد.”
به توصیه شما سه ماه از قرص LD OCP ضد حاملگی بهمراه قرص ویتامینB6 استفاده کردم ولی دوباره درد دارم. این شرایط نرمال هست یا بایستی جدی تر پیگیری کنم؟ ممنون می شم اگر راهنمایی کنید - درد
آیا درد در ناحیه شکم بعد از غذا خوردن بعد از عمل هیسترکتومی طبیعی هست؟
- بلوغ دیر رس
سلام خسته نباشید من الان بیس سالمه و علاعم بلوغ ندارم فقط موهای زاعد دارم ازمایش و سنوگرافی کردم ازمایشم ک سطح هورمونام خیلی پایینه سنوگرافی هم ک تخمدان خیلی کوچیکن نه پریود شدم و ن سینه رشد کزده من الان زیر نظر متخصص زنان و متخصص غدد در تهران هستم متخصص غدد بهم قرص یدفولیک کلسی تریول 60 روکین تجویز کردن ک الان دوشب هس ک من مصرف میکنم ولی دکتر زنان بهم قرص استرومارین دادن ک شبی دوتا بخورم ب مدت پونزده روز ولی پریود نشدم اما سینه هام یکم حالت برامدگی شده و دست میزنه درد میکنن و ترشح زیاد میبینم و بعد بهم دکتر زنان ام ار ای نوشتن ک قراره برم انجام بدم راهنماییم کنید لطفا خیلی نگرانم
- کیست
سلام من توده اکوژن ۲۳ م م در تمخدان راست که نشانه کیست در موئد هستش دارم به همره یک کیست هموراژیک ۴۰ م م درتخمدان راستم ممنون میشم راهنمائیم کنید .


