Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سنوگرافی
سلام خسته نباشید. 19 سال سن دارم. سنوگرافی رحم و تخمدان ها: رحم به ابعاد 32×88 مشاهده شد. اکوی میومتر هموژن می باشد. ضخامت آندومتر 7 می باشد. تخمدان ها اندازه و اکوی نرمال دارند. مایع آزاد در داخل لگن مشهود نیست. مثانه ضخامت جداری طبیعی داشته و سنگ و توده در آن مشاهده نشد. (ذرات اکوژن درون مثانه مشاهده شد که مطرح کننده خون یا دبری می باشند جهت بررسی بهتر U/A و U/C توصیه میشود.)
- بارداری
سلام خسته نباشید من ۱۸سالنه ۴ماهه ازدواج کردم یک ماه پشت هم رابطه بدون جلوگیری داشتم و رفتم دکتر بهم قرص دوفامد داد گفت روزی ۲تا تا ۱۰شب بخورم به نظرتون باردار هستم الان روز ۱۱ هست و پریود نشدم
- سوال
سلام به تخمدانم ضربه ی محکمی وارد شد و خونریزی داشتم و در سنوگرافی اندازه ی تخمدان نرمال بود و فقط موقه ی سنو ازم پرسیدن پریودیت منظمه.پریودیم بعد از ضربه نامنظم شد و بعد از ضربه قند خونم بالا رفته بود و تاری دید هم داشتم و سرم سنگین و گیج بود. بعد دو سال ام ار ای دادم و غده ی ادنوم مشخص شد و دوباره میخوام سنو بدم پرولاکتینم 20. میخواستم بدونم درمان میشم؟ موقه ی پریودی درد شدید تخمدان دارم حتی پا و لگنم درد داره. یعنی به تخمدانم اسیب رسیده و باعث ادنوم شده؟
- پریود بعد از جراحی
سلام خانم دكترعزيزم من چهار ماه پيش جراحي لاپاروسكوپي آندومتريوز انجام دادم و بعدش يك آمپول سه ماهه ديفرلين زدم گفته بوديد نبايد فعلا پريود بشم امروز پريود شدم،البته خونريزيم خيلي كمه ميخوام بدونم ازين به بعد بايد جلوشو بگيرم؟؟همچنان بهتره پريود نشم؟
- بیمارستانهای طرف قرارداد
خانم دکترشما با بیمارستان گیل گلسارو آریا طرف قرارداد هستید.
- سینال اف
سلام وقت بخیر اگر امپول سینال اف را به جای ۶ بار در یک بار تزریق شود چه میشود
- طول کشیدن پریودماهانه
سلام خسته نباشین خانم دکتر من الان نزدیک به ۳۵روزه که خوریزی شدید دارم دکتر هم رفتم ولی شدید ترشده به نطرتون چیکار کنم خونریزیم قطع بشه
- بی میلی جنسی
من قرص آسنترا میخورم وکلرودیازپوکساید آیا این قرص ها باعث بی میلی جنسی میشن آیا اگه بخوام قرص xovit بخورم با این قرص ها تداخل دارویی داره ؟
- خونریزی رحم دارم
من یک ماه پیش عمل کورتاژ فیبروم کردم فیبروم بزرگی داشتم .آزمایش پاتولوژی هم سالم اومد .اون موقع لکه بینی داشتم بعد از عمل تا ۱۵ روز بعد از اون پریود شدم سنگین و با درد و ده روز بعدش دوباره پریود زیاد با لخته های خون و بعد رفتم دکتر بهم امپول واریوپپتیل ۳/۷۵داد یدونه زدم ولی لکه بینی قطع نمیشه و الان که ۶ روز۶ زدم همش لکه بینی دارم و بعد عمل کورتاژ همش تکرر ادرار دارم مخصوصا شب و هر وقت دسشویی دیر برم فشار میاد و خون میاد و بعد ادرار هم تو دسشویی خون میاد
- درد بخیه زایمان بعد ۵ سال و درد زیر شکم
سلام خسته نباشید من سه ساله سزارین شدم الان نزدیک پنج شیش ماهه بخیه هام میسوزهودردمیکنه به طوری که بعضی وقتا ازدرد دولا راه میرم میخواستم ببینم علتش چی میتونه باشه
- سلام خسته نباشیدمیخواستم بپرسم عددNT1.42 باCRL57.5در12 هفته ودوروز طبیعی خوبه عددش خیلی نگرانم لطفا جواب بدید
- سقط جنین
سلام وقت بخیرمن امروزک رفتم برای کیست تخمدانم متوجه شدم باردارم ودکترمن ازاین کیست به خوبی حرف نزدوگفتندحتماعمل بایدشه درتخمدان چپم 35*23یه کیست دارم بنظرشمامن میتونم سقط جنین داشته باشم چون اصلااین بچه رونمیخوام ایامشکلی برای کیست من بوجودمیاره یانه؟
- کیست کورپوس لوتئوم
سلام من این سیکل قاعدگی فقط خونریزی در حد لکه بینی دارم و سونو انجام دادم که کیست کورپوس لوتئوم در تخمدان راست به ابعاد ۱۹ میلی متر داشتم .
- نیش زنبور زرد
سلام من در ماه ششم بارداری هستم وامشب زنبور نیشم زد روی انگشت بزرگم ایا برای بچم خطر دارد
- جواب سونوگرافی
رحم با ابعاد ۸۵*۵۴ و با اکوی هموژن دیده میشود تصویر یک ناحیه سیستیک و هترون به سایز تقریبی ۵۱*۵۶ با واسکولاریته در کاویته اندومتررویت میشود که متواند مطرح کننده حاملگی مولار باشد لذا تیتر BHCG و سونوگرافی کنترل بصورت ترانس واژینال توصیه میشود
- سقط
سلام من سه ماهه بچم خودبه خودسقط شدولی هنوزپریودنشدم دلیلش چیه
- متفورمین
سلام مصرف همزمان متفورمین با یدوفولیک اسید مانعی ندارد؟ پزشکم قبلا متفورمین را برای تنبلی تخمدان تجویز کرد.ویدو فولیک اسید برای قبل بارداری مصرف میکنم
- کیست
سلام خسته نباشین من ۲۱ سالمه سمت چپم یک کسیت یونی لوکولار به ابعاد ۴۱×۳۲ در تخمدان چپ دارم آیا وجود این کیست مانع بارداری من میشود؟
- مشکلات زنانه
سلام خسته نباشید من 27 سالمه این ي ساله ک برا بارداری تحت نظر پزشکم برام آمپول پی دی هوموگ نوشته ک از 7،8،9پریودی بزنمشون ک الان آخریش شکسته خواستم بدونم میشه فردا تزریقش کنم یعنی 10پریودی سونو سایز برا 12دارم
- لکه بینی
سلام من از روز ۵ ام پریودیم شروع کردم قرص روجا خوردن ولی بعد ۱۰ روز از پاکیم لک دیدم می خوام برم سفر زیارتی با وجود خوردن قرص استروژن کونژوگه ۱۲۵ تموم نشده البته هنوز یکی خوردم چیکار کنم تموم بشه؟؟؟؟


