Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خوردن قرص هورمونی استروژن برای دوران یاسگی
بادرود،من۵۱ساله ازدواج نداشتم حدود۱۱سال پیش رحم و تخمدان رابرداشته بدلیل ۲فیبروم بزرگ و قطع پریود حتی باخوردن دارو،قبل از عمل استروژن و پروژسترون حدود۵سال مصرف کردم وچن دوره کوتاه بعدازعمل مشکل پوکی استخوان دارم گرگرفتگی بیخوابی بدخلقی دارم قرص گل مغربی مصرف میکنم ولی بدلیل چروک وپیری زودرس و ریزش مو وبیخوابی و پوکی میخوام هورمون درمانی کنم چون رحم ندارم نیاز ب پروژسترون ندارم مشکلم الان با خوردن استروژن اینکه ترسحات بسیار شدید بعداز خوردن ۱۵ روز شروع میشه که خیلی اذیت میشم همچنین انگار تورم ناحیه زنانگی باخوردن قرص ایجاد میشه استروژن ۶۲۵مصرف میکنم البته ۱ماه که مصرف میکنم سوالم اینه آیا با توجه ب علایم گرگرفتگی داروی دیگه ایی میتونم جایگزین استروژن کنم البته هیچ داروی گیاهی حتی گل مغربی هم کامل عوارض یایسگی رو درمن از بین نمیبره داروی اویستا هم چن چال پیش مصرف کردم الان موجودنیست، چه دارویی رومیتونم جایگزین کنم که موجود باشه سپاس از شما
- خراش بکارت
سلام خسته نباشید خانم دکتر خوبین من دو بار معاینه بکارت پیش یه ماما انجام دادم بار اول گفت سالم و حلقویه بار دوم رفتم پیششون گف بکارتت سالمه اما یه خراش بسیار ریز کوچولو داره که دور از چشمه و با دقت معاینه کردن میشه اونو دید که گفت گواهی داده میشه آیا با وجود این خراش گواهی بهم میدن؟ آیا این خراش بیشتر میشه؟ باید برای این خراش مراقب بود؟
- عفونت ادرار شدید بعد از سزارین
سلام من نسا جعفري در تاريخ ٩٤/٥/٣ در بيمارستان گلسار سزارين شدم ديشب لرز شديد داشتم به اورژانس مراجعه كردم بعد از ازمايش عفونت شديد ادرار تشخيص داده شد. داروهاي تجويز شده واژينال كلوتريمازول ١٠٠- واژينال منرونيدازول ٥٠٠- سيپروفلوكساسين ٥٠٠ هستن ميخايتم قبل از مصرف با شما مشورت كنم تا نظرتون رو بدونم ممنون
- لیزر بیکینی
سلام خانم دکتر وقت بخیر ..من حدودا یک سالی میشه که غده لنفاوی کشاله رانم قابل لمس شده است و سونوگرافی هم رفتم گفتند غدد لنفاوی ری اکتیو است .آیا با وجود غده لنفاوی قابل به لمس میشه لیزر بیکینی انجام داد و مشکلی ایجاد نمیکنه ؟با جراح عمومی صحبت کردم و ایشون فرمودن جاهایی از بدن که غدد لنفاوی قابل لمس داره نباید لیزر کرد بدخیم نمیکنه اما ممکن عفونت کنه عده لنفاوی ... میخواستم نظر شما هم بدونم در این رابطه چون بنده بیمار شما هستم و چون زیر هم زیر بغل و هم کشاله رانم غدد لنفاوی ری اکتیو داره ایشون فرمودن لیزر برای زیر بغل و بیکینی انجام ندم
- ایا بقایای سقط ۲ سانتی جنین با پریودی دفع میشه
- ناباروری
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز؛ پریودهای من ده روز طول می کشه و فاصله دو پریودم دو هفته است یعنی دارای سیکل ۲۴ روزه ام. یازده ماهه که ازدواج کردم و دو ماهه که اقدام به بارداری کردیم اما متاسفانه باردار نشدم ؛ همیشه سر ۱۴ روز پریود میشم بار اولی هم که برای بارداری اقدام کردم سر موقع پریود شدم اما دفعه دوم سه روز دیر تر یعنی روز هفدهم پریود شدم که برخلاف همیشه هم درد دل و کمر داشتم هم خون ریزیم به صورت تیکه ای بود, نگرانی من از این بابت که با توجه به کوتاه بودن سیکل پریودهام شاید مشکل بچه دار نشدن از من باشه آخه تاچهارده سال پیش پریودهام منظم بود اما به دلیل مصرف قرص جلوگیری زمان مسافرت و ماه رمضان پریودم به هم ریخت توی این چهارده سال چند باری به متخصص مراجعه کردم و تجویز همه باتوجه به نداشتن کیست و تیروئید و بالا بودن پرولاکتین قرص بروموکریپتین برای پایین امدن پرولاکتین و قرص جلوگیری و پروژسترون برای تنظیم پریودم بود که وقتی مصرف می کردم شرایطم بدتر می شد یعنی سه هفته پریود بودم و یک هفته پاک بار اخر نزد دکتر غدد رفتم که ایشون تشخیص دادن مصرف قرص جلوگیری باعث بالا رفتن پرولاکتین میشه البته ایشون هم داروهای قبلی رو تجویز کردن و شرایطم به هم ریخت من هم دیگه هیچ دکتری نرفتم الان که ۱۵ ماهه قرص جلوگیری نخوردم تازه چند ماهیه که پریودم ثابت شده خانم دکتر عزیز با توجه به اطلاعاتی که خدمتتون عرض کردم ایا من مشکل دارم و باردار نمیشم؟ علت عقب افتادن پریودم و داشتن درد و لخته بودن خون ریزیم چیه؟ ابا تشکر از شما
- زنی پنجاه ساله هستم تقریبا یک چند هفته ای است که مثل زن جوان سکس را دوست دارم و خیلی به طرف همسرم میرم در حالی که قبل اینگونه نبوده مشکلی دارم
- رابط
سلام خسته نباشید خانم دکتر من در رابطه جنسی خیلی درد دارم واژنم خشکه از شما میخواستم که یک ژل روان کننده مارک خوب بهم معرفی کنین مرسی؟؟
- کیست
سلام خانم دکتر خسته نباشید من یکم تنبلی تخمدان داشتم که برطرف شد حالا یه کیست معمولی دارم.به دنبال این مشکلات یکممم پوست ناحیه تناسلیم تیره شده.میخوام بدونم با رفع کیست و پایان مصرف قرصام به مرور زمان رنگ پوستم خوب میشه؟؟
- پریود دوم بعداز قرص اورژانسی
سلام خوبید ببخشید من ششم پریود شدم و روزهفتم یعنی دوازدهم رابطه بدون محافظت داشتم سیزدهم قرص اورژانسی مصرف کردم هفت روز بعدش یعنی نوزدهم خونریزی داشتم خیلی کم به مدت هفت روز و باید ششم دوباره پریود می شدم نشدم می خواستم ببینم باردارم یاخیر ممنون می شم جواب بدید
- قطع مصرف قرص سیبل
سلام من چند ماهه که آ یو دی گذاشتم و به دنبالش فاصله ی پریودم کم شده بود و خونریزیم زیاد . دکترم قرص سیبل رو تجویز کردن . اما بلافاصله بعد از اتمام پریودیم دچار دردهای خفیف زیر شکم و ادامه ی لکه بینی شدم . طوری بعضی از روزای آخر مثل روزای پریود خونریزی دارم . می تونم مصرف قرص رو قطع کنم ؟ تا الان حدود ۱۵ تا استفاده کردم
- تفسیر تست پاپ اسمیر
- بقایای سقط جنین
باسلام. من بقایای بارداری داشتم دکتر داروی سقط داد بعد از دوهفته سونوگرافی رفتم نوشته مقداری پارتیکل شناور در اندومتر فوقانی به ابعاد۹ونیم ×۶ونیم از بقایای بارداری دیده شد.آیا نیاز به کورتاژ دارم یا با دارو دفعه میشه این مقدار.
- نزدیکی در بارداری
سلام خانم دکتر،وقتتون بخیر،در سه ماه دوم بارداری هستم و تا اینجا روند خوبی طی شده است ،تا الان نزدیکی نداشتم،آیا می توانم نزدیکی داشته باشم ؟در ماه پنجم هستم ،ممنونم
- سرکلاژ شکمی
سلام و عرض ادب ممنون از وقتی که برای سوالات ما میگذارید من دوبار زایمان زودرس داشتم و با سرکلاز واژینال جواب نگرفتم سرکلاژ شکمی انجام دادم میخواستم بدونم اگر مشکل فقط نارسایی دهانه رحم باشد سرکلاژ شکمی چقدرموثر هست؟ امیدی برای مادرشدن افرادی مثل من هست؟
- پریودنشدن
سلام من ۸ماهه سزارین کردم در این مدت یک روز پریود شدم چه مشکلی دارم همیشه سر موقع پریود میشدم۴روز بعد از قطع قرص ال دی میشدم ولی حالا نمیشم چکار کنم سر بچه اول سر هر ماه پریود میشدم ولی سر بچه دوم نشدم
- سقط جنین
سلام من هفته ۱۵بارداری هستم قصد سقط دارم با قرص سایتوتک حدود ۲سال و ۳ماه پیش عمل رحم انجام دادم مشکلی پیش نمیاد؟
- عفونت واژن
سلام مدتی است که ازعفونت قارچی همراه باسوزش واقعاعذاب میکشم به دکترمراجعه کردم یه سری قرص تینیدازول وفلوکونازول با لاکتوفم و لاکتوواژ برام تجویز کرد ولی متاسفانه بامصرف اوناهم خوب نشدم حال ازشما خواهش میکنم راهنماییم کن تا واسه درمان چکارکنم دیگه خسته شدم ازاین وضع به طورکلی زودبه زود عفونت میکنم باتشکرازراهنمایی َشما لازم ب ذکر است با دادن آزمایش پاپ اسمیر مشخص شد عفونتم قارچی ست .لطفا جواب بدید
- پولیپ
سلام و درود خانم ۵۱ ساله هستم از ۴۵ سالگی بعد دوران پریودم لکه بینی داشتم ک ۶ماه ۶ ماه ب پزشک مراجعه میکردم و قرص ترنسید و مفنامیک تجویز می کرد تا اینکه بدلیل ضخامت رحم و خونریزی زیاد دوران پریود تجویز کورتاژ تشخیصی کرد و سال ۱۴۰۲ کورتاژ تشخیصی انجام دادم همیشه فیبروم ریز ک ب گفته پزشک اندازه شنریزه بود حدود دوسه تا داشتم و پزشک گفت ضایعه ای میبینه در رحم ک بعد کورتاژ متوجه شد پولیپ بوده بعد کورتاژ تشخیصی تا چن ماه خوب بودم وپس از سه ماه بعد کورتاژ پزشکم داروی هورمونی پروژسترون تجویز ک پس از مصرف دارو دچار خونریزی شدید و ادامه دارشدم ک دکتر گفت بدنت با داروی هورمونی سازگارنیس و چهار ماه برام آمپول یائسگی تجویز کرد ک یائسه بشم بعد از چهار ماه با قطع آمپول مجدد پریود شدم و بخاطر عوارض آمپول ادامه ندادم الانم پریودم همیشه منظمه و حجم خونریزیم همیشه از اوایل بلوغ زیاد بوده در دوران پریود ولی بعد از پاک شدن از پریود بازهم تا روز بیستم پریود ترشحات آبکی زرد و گاهی صورتی و گاهی قهوه ای زیاد دارم تاروز بیستم چرخه قاعدگی ک کاملا قطع میشه الان تازه دوباره سونو انجام دادم میشه بررسی کنید و راهنماییم کنید ممنونم. رحم ابعاد بزرگتراز حد طبیعی و با اکوی هتروژن و میوماتوز 96×73×144 میلی متر رویت شد. کانون افزایش پولیپویید در سگمان تحتانی اندومتر بانمای hyper hetero echo و حداکثر ابعاد 21×11×55میلی مترهمراه با گسترش تحتانی به ابتدای کانال اندوسرویکس و همراه با رویت ساقه وسکولار از سایر قسمت ها حداکثر ضخامت اندومتر9mmاندازه گیری شد. ●میوم ترانس مورال در میومتر قدامی و سمت چپ بادی رحم با ابعاد 53×60میلی متر رویت شد. (Figo=4-5) ●میوم سای موکورال با ابعاد 19×37 میلی متر در میومتر خلفی و راست فوندوس رویت شد. (Figo=3) ●چند میوم اینترامورال در بادی و فوندوس با حداکثر دیامتر 20mmرویت شد. هردو تخمدان حجم و نمای نرمال دارند. سایز تخمدان راست16×27 تخمدان سمت چپ 18×31میلی مترمی باشد. فولیکول غالب 20mmدز تخمدان چپ رویت شد. ضایعه سیستیک و یا سالید در ادنکسها دیده نمی شود. چند کیست Nabothianدرسیروکس باحداکثردبامتر10mmرویت شد. مایع آزاد درحفره لگن دیده نشد.
- زایمان
سلام من سزلرین چهارم هست البته بعد از ۱۱سال می خوام بدونم مشکلی واسم پیش نمیاد ودنبال یه دکتر خوب و با تجربه واسه زایمان هستم چکار کنم


