Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پریودی طولانی
سلام خسته نباشید 25سالمه وپریودیم قطع نمیشه چه کنم دل دردوکمردردهم ندارم ..ممنون میشم راهنماییم کنید
- دردهای پریودی
سلام وقت بخیر ۴۰ سال سن دارم ، متاهل ، بیمار دیابتی وابسته به انسولین ، انسولین نوروپید و لومیر مصرف میکنم و به خاطر تیروئید کم کار روزی یک عدد قرص لووتیروکسین ۱% مصرف میکنم به جز روزهای جمعه به خاطر استرس و اضطراب بیش از حد و عصبی شدن بیخودی ، دیابت کنترل نشده دارم سابقه بارداری نداشتم و ۴ ماه هست که در حال اقدام هستم درد های پریودی زیادی دارم طبع بدنم خیلی سرد هستش و در دوران پریودی سردی بدنم بیش از حد میشه و دائما سردمه و سریع دل درد و دل پیچه و کمر درد میگیرم سونو انجام دادم و هیچ مشکلی نداشتم پریودم همیشه سه روز زودتر از ماه قبل هستش اکثر اوقات پریودم قطع و وصل میشه یا به صورت لخته خون هستش از روز سوم پریود حجم خونریزی کمتر میشه و دردهای زیادی در ناحیه لگن احساس میکنم درست مثل دردهای پریودی در روز اول که این درد ها به پاها هم سرایت میکنه و درد لگن و درد پا و یخ شدن پاها واقعا اذیتم میکنه وقتی خونریزی جریان داره این دردها کم هستش اما وقتی خونریزی کم یا قطع میشه این دردها در ناحیه لگن و پاها بیشتر میشه و دائما گرمیجات مثل دارچین و زنجبیل و سیاهدانه مصرف میکنم تا کمی دردم کاهش پیدا کنه اما تاثیر چندانی نداره همیشه در روزهای سوم و چهارم با درد وحشتناکی در دوره پریودم مواجه میشم با عرض پوزش بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی یا تعویض پد بهداشتی خودم رو با آب گرم شستشو میکنم و خشک میکنم و از پد جدید استفاده میکنم ممکنه این شستشوهای مکرر در دوره پریود باعث بوجود اومدن این دردهای مکرر پریودی باشه از نظر فیبروم یا آندومتریوز یا کیست، پنج ماه پیش سونو انجام دادم و مشکلی نبوده و از گذشته همیشه دردهای پریودی رو به صورت شدید تجربه کردم که مسکن ها هم جوابگوی این دردها نیست خودم احساس میکنم بیشترین دلیل این دردها دیابت و تیروئیدم هست خواستم نظر شمارو هم بدونم دائما استرس دارم و نگرانی جدیدمم اینه که سنم رفته بالا و چرا اقدام به بارداریم جواب نمیده و نکنه دیگه بچه دار نشم و نازا هستم
- پریود
سلام خانم دکتر از چند نفر شنیدم رازیانه برای رحم خوبه برای تنظیم شدن زمان پریود هر شب عرق رازیانه بخورم موقع خواب مشکلی پیش میاد ؟؟ به نظر شما چکار کنم مصرف کنم یا نه
- واژینال
سلام خانم دکتر روزتون بخیر.من این سوال وقبلا هم از شما پرسیدم موقع بارداری...یک توده کوچک اندازه نخود یالوبیا داخل واژن سمت راست یک بند انگشت داخل دارم که هم درد وهم خارش دارد..گفتید شایدجای بخیه یا بدلیل بارداری برآمده شده الان یک سال از بارداری میگذره بچم یک سالشه..۶ماه بعد زایمان رفتم دکتر معاینه کرد گفت کیست کوچکه مهم نیست وداروی عفونت داد...الان که چند ماه گذشته خوب نشده درد دارم واندازه همون لوبیاس خانم دکتر چکار کنم استرسم زیاده ممنونم.این چه توده ای است؟
- سوزش زیر شکم در بارداری
سلام من ۲۱ هفته هستم دیروز عطسه و سرفه کردم از دیروز زیر دلم میسوزه و سروس بهداشتی میرم میام یکم انگار ادرار موقع خم شدن ازم میاد در حالت عادی نمیاد مشکلی هس
- سلام خانم دکتر من خانم ۳۰ساله ام واسه اقدام به بارداری دکتر زنانم بهم پروژسترون دادن از شب ۱۵قاعدگی شبی ۲عدد و نزدیکی هم دارم واسه بارداری مشکلی نداره قرص رو میخورم
- لابیا
سلام من احساس میکنم واژنم تغییر شکل داده دوبار هم رفتم دکتر گفتن عمل لابیاپلاستی باید انجام بدی من به شدت از واژنم وحشت دارم انگار شبیه اسپرم شده لطفا راهنمایی کنین
- ماستیت گرانولوماتوز
سلام من ماستیت پستان داشتم و خوب شدم هر چند ماه یک بار هم سونو میدم. این سری توی سونوی من نوشته بود یک توده هیپواکوی لوبونی به اندازه ۷۵ میلی متر که اکنون امتیاز ۳ تا ۴ الاستوگرام دارد. و جای دیگه نوشته ضخیم شدن دو طرفه پری داکتال دیده میشود لطفا راهنمایی کنید منظورش چیه خطرناکه یا نه.
- اینترنال اکو مختصر
سلام سونو دادم نوشته بود اینترنال اکو مختصر در مثانه مشهود است چک شود .خیلی نگرانم کرده میتونه تومور باشه
- نازایی
سلام من دو سال اقدام به بارداری کردم با وجود سلامت کامل من و همسر باردار نشدم ایا با یه بار ای یو ای باردارم میشم
- نحوه باردار شدن با تخمدانی که فقط با ال دی پریود می شود
من حدود ۶ماهه ازدواج کردم و تخمدانم راستک کیست داشت با دستور پزشک سه ماه ال دی مصرف کردم وروز هفتم سونو گرافی دادم کیست رفع شده بود وفولیکول ۱۷داشتم اما دوباره پریود نشدم و آزمایش بارداریم منفی بود .آیا راه حلی برای بار داری چنین مشکلی وجود داره؟
- کیست اکوفری
سلام خانم دکتر وقت بخیر سونوگرافی دادم گفتن تو تخمدان سمت راست کیست اکوفری۶۰میلی متری دارم کیست اکوفری چیه؟از بین میره؟خطرناک نیست؟
- واژنم بیش از حدتنگ است
سلام من حدود یک سال هست که ازدوتج کردم ولی هنوز موفق به دخول کامل نشدم حتی پزشک های متخصص مراجعه کردم معاینه شدم گفتن طول واژن خوبه چون من بیش،از حد تنگ بودم قادر به انجام دخول نشدم البته فقط از دیلاتور در ۶ سایز استفاده کردم تا حدی خوب بوده ولی کار ساز نبوده آیا دستگاهی هست که بشه واژن های تنگ گشاد کنن من برعکس بقیه ام همه میخوان تنگ کنن من گشاد
- نتیجه سونو گرافی مرا نگران کرده
در سونو گردن نوشته شده لوب های تیروییو دارای ابعا کوچکتر از نرمال و حدود لوبوله مشاهده شد. اکوپتذن لوب ها غیر یکنواخت و کاهش یافته میباشد Isthmضخامت کاهش یافته دارد
- خط واژن کودک
با سلام ایا میتوان برای باز شدن خط واژن دختر ۷ ساله از پماد واژینال EStrinاستفاده کرد .چند شب و چه مقدار.ایا اگر وارد رحم شود خطرناک است و باید با دستم بکشم تا باز شود.ایا عوارض دارد تو رو خدا بهم کمک کنید من بسیار نگرانم .با تشکر از شما و آرزوی سلامتی برای شما
- تشکیل قلب جنین
با سلام خدمت خانم دکتر من ۶خرداد اولین روز اخرین پریودم بود و ۴۵ روز(۶هفته و ۳روز) که گذشت سونوی واژینال انجام دادم و چون قبلا من بارداری پوچ داشتم پزشک گفت تو سونوی ۵ هفته و ۳ روز نشون میده و چیز مشکوک که نمیتونه مطمئن باشه که قلبه میبینه و کیسه زرده را دید و گفت تا اینجا روال عادی رو طی کرده و باید یه هفته دیگه برای سونو بیای تا از قلب مطمن شی. خانم دکتر به نظر شما ایا هفته بعد قلب جنین من دیده میشه یا زوده؟ و کمی هم درد در طول روز زیر شکمم احساس میکنم و حالت تهوع ندارم اما سر معده ام یه هفته است که سنگینه.چه تغذیه ای داشته باشم تا برای قلب جنین خوب باشه؟
- عفونت ادراری
سلام ببخشید من خارش واژن وسوزش ادار شدید گرفتم وهنگام نزدیکی دردخیلی شدیدی دارم وبعد از رابطه بوی بد وغیر طبیعی دارم وبعد ازنزدیکی شکم درد میگیرم
- بسته بودن لوله ها
سلام خسته نباشید .آیا با وجود تخمک گذاری امکان بسته بودن لوله های رحمی و ناباروری هست ؟چطور میشه از بسته بودن یا نبودن آنها مطلع شد و اینکه درصورت بسته بودن لوله ها امکان iui وجود داره ؟
- اقدام بارداری
سلام آیانوشیدن قهوه نیم ساعت قبل رابطه درپسردارشدن موثر؟
- بیبی چک آیا ممکنه هست که نه هفته ای باردار باشیم اما بیبی چکی که صبح میگیریم منفی کاذب نشان دهد؟


