Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درددرواژگان
سلام من وقتی که پریودمیشم درروزهای اول اگه دردستشویی خودموباآب تمیزکنم دردشدیدی دارم که بعدازمدت کوتاهی تموم میشه نگرانم چون قبلا اینجوری نبودم
- کیست
با سلام.آیا شیاف و آمپول پروژسترون باعث کیست تخمدان میشود؟
- پریودی نامرتب
ببخشید علت عقب وجلو شدن پریود چیه،من الان از فروردین امسال پریودیم نا مرتب شده ،یه دفعه ۳۵ روز عقب انداختم ،بعد دوباره زود به زود پریود میشم ،علتش چی میتونه باشه
- مقعد
من یکم مقعدم درد میکنه چیکار کنم خوب بشه
- ۱۴
سلام من ص۴ سالمه الان حدود ۱۵ روزه پریودم و تا حالا هم اینقدر طولانی نشده یعنی تا ۳ روز فقط تول میکشید اا ۴ روز الان ۱۵ روزه که پریودم
- سلام خانم دکتر من ۳ماهه زایمان کردم سزارین هنوز ترشحات زرد رنگ بعضی موقع با خون همراه هست میشه دلیلیش رو بگید
- امکان بادارای با قرص سیبل چقد هست؟و اینکه من تو هربار رابطه انزال داخل واژن دارم
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر آیا پزشک متخصص یا پزشک قانونی میتونند تشخیص بدن پرده از راهی غیر از دخول آسیب دیده؟ و این که آیا پرده با سوراخ خیلی بزرگ هم طبیعیه؟
- ال دی مهم تورو خدا جواب بدین
سلام من قرص ال دی رو ک میخورم حالم بد میشه سرگیجه حالت تهو بعضی اوقات میگیرم و در این صورت میخام بدونم 1:برای جلوگیری از بارداری باید قرص ال دی رو چجوری بخورم یعنی بعد از رابطه همون لحظه بخورم تا چند روز؟ 2:و اینکه پریودم رو عقب میندازه؟ لطفا جوابم رو تک تک بدین من میترسم برای اینکه رابطه داشته باشم حامله بشم و الان ۴ ساله طبیعی جلوگیری میکنم
- تاخیر پریودی
سلام ۲۱ ساله هستم از یک ماه پیش به علت از دست دادن یکی از عزیزانم دچار غم و استرس شدید شدم و باعث شد زودتر از وقت پریود شم اما این ماه یک هفته است که عقب افتاده و درد شدید هم داره ولی پریود نمیشم جای نگرانی هست ؟؟؟
- جواب سنوگرافی..؟
Uterus is 80×50 mm in size,with normal myometrial echogenicity. No space occupying lesion is seen. Endometrial thickness is 6 mm. RT _ ovary size 38×17 mm LT_ vary size 38×21 mm with multiple small size follicle subcapsulary and stromal echogenicity . No free fluid is seen in posterior cul_de_sac CON: PCO morphology
- واکسن گارداسیل
آیا در مطب شما تزریق انجام میشود
- میخواستم ببینم میتوانم دوباره بارداربشم
حجم تخمدان راست25ccوتخمدان چپ20ccمیباشد(کاملابزرگترازنرمال) فولیکوهای ریز زیادی با دیامترهای کوچکتراز9ccدرقسمتهای محیطی هردو تخمدان مشاهده می شود.استرومای هردوتخمدان اکوژن میباشد.مایع آزاد درکلدوساک رویت نشد نظریه:رحم -PCO -septate.
- زنان
سلام وقت بخیر من 37سالمه و چند ماه اخیر پریودام نامنظم شده بود،به دکتر زنان مراجعه کردم و سونوگرافی وچکاپ برام نوشتن،آزمایشها نرمال بود ،سونوگرافی کیست تخمدان داشتم،قرص دافستون استفاده کردم و کیستها بعد از 3ماه برطرف شد،و دکتر گفتن که همه چی عالیه. الان موردی که هست من ماه بعد از قطع قرص هستم و روز 14 سیکل لکه بینی و مقداری کم خونریزی داشتم و بعد از یکی دو روز قطع شد. میخاستم ببینم علت چیه؟
- سلام وقت بخیر
آیا تست nst زنان باردار در مطب خانم دکتر انجام میشه
- تفسیر جواب نمونه برداری رحم
میخوام برام تفسیر کنید
- معاینه پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقت بخیر من یک دوستی دارم که در روستا زندگی میکنه و خودش امکان ارسال سؤالش را نداره و من سوال ایشان را از شما میپرسم دوست من وقتی ۱۸ سالش میشه تازه میفهمه که پرده بکارتی هم وجود داره به خاطر همین خیلی استرس میگیره و خودش خودش رو معاینه میکنه به این صورت که محل خروج خون قاعدگی یا همان واژن را باز میکنه البته آرام و حین این عمل درد و گرفتگی هایی هم احساس میکنه مثلا زیر شکمش درد میگیره یا همان محلی رو که باز میکنه درد میکنه حدود ۵ بار این عمل را تکرار میکنه تا این که بلاخره پرده را مشاهده میکنه و حین این عمل به هیچ عنوان چیزی وارد واژن نمیکنه حدود یه روز بعد معاینه خودش پریود میشه که ۳ یا ۴ روز طول میکشه و پریودش حدود یه هفته جلو میفته بعد از پریود که میخاد دوباره خودش رو معاینه کنه اون قسمت از بدنش ینی واژن اش به شدت منقبض شده و اصلا باز نمیشه خانم دکتر ایشان از شما چند سوال دارن ۱- آیا معاینه و باز کردن که با درد و گرفتگی همراه بود به پردش آسیب زده؟ ۲-ایا این خون ریزی به خاطره پریود بوده یا به خاطره آسیب به پردهبوده ؟ یا به خاطر باز کردن بدنش بوده ؟ ۳- علت این گرفتگی در واژن استرس است یا علت آسیب به پرده است ؟ اصلا طی این کارها که هیچ چیزی وارد بدنش نکرده احتمال آسیب به پرده وجود داره ؟ ابن را هم بگم بعد این ماجرا بیچاره آنقدر استرس گرفت که حتی حدود دو ماه از این ماجرا اصلا پریود نمیشد ممنون خانم دکتر با پاسخ به سوال ایشان یک روستایی را نجات دادین ایشان خیلی بابت این ماجرا نگران هستن سپاس فراوان
- سلام خسته نباشید. خانم دکتر کیست های ریز تخمدان(پلی کیست) درمان دارد؟ میشه با دارو این کیست هارو از بین برد؟ و بعد از بهبود و رفع کیست ها پریودی به حالت عادی برمیگردد؟ چون قبل از پریودی لکه بینی دارم و تاریخم بهم میریزه یعنی سر تاریخ شکم درد شدید و لکه بینی دارم ولی پیریود نمیشم و اگه بشه بعد از چند روز علائم بد
- مارولین۴
سلام وقت بخیر سه ماهه که برای پیشگیری از بارداری از مارولین استفاده میکنم .به همراهش از کاندوم هم استفاده میکنم.چون شرایط بچه دار شدن رو ندارم.هر ماه چند قرص مونده که تموم شه درد سینه ام شروع میشه. طبیعیه؟و اینکه اگه کاندوم پاره شه احتمال بارداری با وجود قرص وجود داره؟ همیشه هم سر ساعت قرصم رو میخورم.خیلی استرس دارم.ممنونم از پاسخگویی تون.
- تیرگی واژن
سلام و خسته نباشید. من ۱۷سالمه و مجرد هستم .سوالم اینه که من واژنم خیلی خیلی تیرس و بابت این من خیلی نگرانم چون از دوستان خودم که میپرسم اونا میگن که سفیده .و من از نوره همیشه استفاده میکنم اما بازم تیرس .میخوام ببینم باید به دکتر زنان مراجعه باید بکنم حتما یا اینکه طبیعیه


