Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- زنان
سلام خانم دکتر ببخشید من یه سوال دارم.سوال من اینه اگه مثلا یه خانمی کمرش مشکل داشته باشه تو سقط جنین تأثیرگذار هست یانه مثلا مثل سیاتیک دیسک کمر ?
- پرده بکارت
سلام ببخشید من یه سوال درباره پرده بکارت برای دخترم دارم دخترم ۱۹ سالشه یه چند باری بدون لباس با پتو خودارضایی کرده اصلا خونریزی نداشته ولی درد داشت راستش خیلی استرس داره ممنون میشم بهم بگید پرده بکارتش آسیب دیده ؟
- تاخیر زمان پریود
سلام وقت بخیر دوروز از تاریخ پریودم گذشته هم بی بی استفاده کردم هم آزمایش خون ولی دوتاش منفی من باید چیکار کنم از استرس دارم میمیرم آیا آزمایشات اشتباهن؟
- عفونت ادراری
سلام خسته نباشید..
ببخشید مادر من 47 سالشونه 2 ساله منوپز شدن هورمون تراگی و اینام نکردن از 1 سال قبل تقریبا دچار دیزوری های شدید میشن که گاهی با هماچوری همراهه و اخیرا تا 2 هفته یک بار رسیده به قدری حاده که انتی بیوتیک تزریقی میزنه خوب میشه....
بین فواصل عفونت ها هیچ علامتی نداره..
سونوگرافی کلیه و مثانه و رحم کاملا نرمال فقط یه فیبروم اینترامورال جزیی داره و حجم باقی مانده ادرار 30 سی سی...
در فواصل بین عفونت ها علامتی از خروج قطره قطره یا سخت ادرار هم ندارند...
اوره کراتینین وبقیه آزمایشات آنالیز و کشت ادرار کاملا طبیعی و منفیه....
چندین بار متخصص کلیه رفتیم که فرمودن مشکلی ندارید ...
اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم.... - عوض کردن قرص ضدبارداری بعد از ۳ ماه
سلام من ۳ ماه قرص ضدبارداری خوردم حس میکردم سردرد میگیرم حالا اخرین قرص رو خوردم و تا ۷ روز قطع کردم الان هفتمین روز هستش میتونم قرص روکین مصرف کنم چون قبلا ۳ سال مصرف کردم و عالی بوده؟عوض کردن ۷ روز بعد از اتمام قرص قبلی و سوم پریودی باعث بارداری نمیشه؟
- پاورفیت
سلام قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی آیا تاثیری داره؟ و ایا مصرفش باعث ناباروری میشه یا نه ؟ و آیا پریودی رو بهم می ریزه یا نه ؟ لطفا به تمام سوالاتم جواب بدید خیلی نگرانم
- پارگی فورشت
سلام من دخول از پشت داشتم ناخودآگاه به فورشت اسیب زدن نامزدم و برام دکتر بخیه زد گفتن۸۰ درصد آسیبی ندیده انگار بکارتم میخواستم بدونم بکارتم اسیب دیده؟؟
- در خصوص مصرف قرص دوفاستون
سلام خسته نباشید من دکتر برام دوفاستون تجویز کرده که از ۱۴قاعدگی بخورم تا ۲۴قاعدگی امروز روز ۱۶قاعدگیمه مشکلی نداره از امروز بخورم یا از ماه دیگه شروع کنم
- نوجوانان
با سلام خسته نباشید شرمنده من یه سوال داشتمم من دخترم 18 سالشه . پریودای دردناکی داره و خیلیا میگن ت این سن معاینه لگن یا.. انججاممیدن برا چکاپ در کل میخوام بدونمم به چه شکله و ایا انججاممیدن یاانه ممنونم
- منظور از اکوژن درموید احتمال حاملگی یا نطفه هست؟
سلام وقت بخی حدود یک مته پیشر من در حاملگی سوم در 5 هفته مورد عمل اسکار سزارین و ترمیم چسبنگی و رحم و مثانه شدم آلت دو روز هستش از ناحیه راست شکم انتهایی بخیه و بالای شرمگاه احساس درد میکنم به طوری که فکر میکنم عضله ام تیر میکشه
- رابطه ی جنسی
سلام خدمت شما ببخشید پسر خالم ی هفته پیش با من رابطه ی جنسی داشت و خودش به این کار می گفت لاپایی اندامش و روی اندامم می کشید و این که بیشتر اب خودم بود که ترشح شد و فک کنم بدون دخول بود چون که التش داخل بدنم نرفت تا زخمی بشم و این که این موضوع خیلی برام نگران کننده شده و الان من شب و روز کارم گریه و زاری است میشه بگید من باید چکار کنم؟ چون من الان نه پولی در دسرس دارم نه میتونم این موضوع رو با افراد خونوادم درمیون بزارم میشه به این سوال جواب بدید ؟ممنون🙏
- ویزیت باردار
سلام وقت شما بخیر. ببخشید که من اینجا مطرح میکنم قسمت نظرات و پیشنهادات ندیدم. لطفا خانم های باردارتون که میان برای چکاپ ماهانه، وقتی میان اسمشون رو خانم منشی بنویسن که به ترتیب صداشون کنه برای داخل رفتن. خانم منشی همه ی پرونده هارو میبرن داخل و قاطی میشن و دیگه نمیدونه کدوم بیمار زودتر اومده. یه نظمی به پذیرش خانم های باردار بدن متشکر میشم. که خدای نکرده حق کسی ضایع نشه. شرایط خانم های باردار با بقیه ی بیماران قاعدتا فرق داره . متشکرم خانم دکتر
- اقدام به بارداری
سلام با عرض خسته نباشید من الان حدود ۲ الی ۳ ماه است ک دارم قرص دوفاستون مصرف میکنم و اقدام به بارداری کردیم دکتر این قرصو برای تنظیم قاعدگی و بارداری داد ماه اول قبل اتمام قرص لکه بینی داشتم تا روزی ک قرص تموم شد پریود شد همون روز و اینکه این ماه بعد از چهار روزقطع پرود شدم و پرویودم فقط چهار روز بود ما اقدام به بارداری کردیم به نظرتون این قرص جواب میده؟
- کیست
سلام ببخشید واسه رفع کیست تخمدان به جای مصرف قرص ال دی میشه آمپول ضد بارداری یکماهگی رو زد ؟؟آخه مصرف این قرص به شدت معده درد میاره برام شما چی پیشنهاد میکنید.هنگام پریودی به شدت خونریزی و دفع لخته دارم و درد در ناحیه تخمدانها و لگن و کمر. یه دوره قرص مدروکسی پرژسترون خوردم که خونریزیم شدیدتر شد
- استفاده از کرم واژینال لکورکس و لک بینی
سلام خسته نباشید بعد از 4 روز استفاده از کرم واژینال لک بینی دارم و الان موعد پریودم نیس علت چیه؟
- نازایی
سلام خانوم دکتر من چهارساله ازدواج کردم .سه سال اقدام به بارداری کردم .شوهرم واریکوسل داره وتعداد وکیفیت اسپرمش هم ضعیفه وخود من هم پلی کیستک دارم ولی با دارو تغذیه هم من وهم شوهرم خیلی بهتر شدیم ۰من تابستون امسال دوبار آی وی اف کردم ولی جواب نگرفتم میخواستم بدونم علت چی میتونه باشه.ویکی هم این که اندومتریالم ۱۰میلی بود.
- عفونت مکرر
با سلام .نزدیک ب ۲ سال هست ک عفونت مکرر دارم ک با خوردن دارو های قوی هم عفونتم رفع نمیشه با پریودی جدید دوباره عفونتم بر میگرده.الان داروی لاکتواژاستفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید ک علت عفونت مکررم چیه چکار باید بکنم .
- بارداری
سلام۲۱مهر پریودشدم ۷ آباننزدیکیمحفظتنشدهداشتم قرش اورزانسی مصرف کردم دوتا باهم ۱۲ پریودشدم حالا۱۴هست هنوز پریود نشدم آیااحتمال بارداری هست؟
- آرایش در بارداری
سلام خانم دکتر آرایش کردن در بارداری برای جنین ضرر داره؟ مثلا مطمین نیستم رژ لب که استفاوه میکنم سرب داره یا نه یا سایر لوازم آرایشی که استفاده میکنم سرب داره یا نه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
- درد تخمدان
سلام سیکل های من ۲۴ الی ۲۶ روزه هست. و روزای ۱۰ الی ۱۲ تخمکگذاریم هست. این ماه هم مثل همیشه، روز ۱۰ درد تخمدان چپ و ترشح داشتم. ولی دوباره روز ۱۵ درد شدید تخمدان چپ داشتم به مدت ۲۴ ساعت. بعدش خفیف تر شد و الان چند روزه این درد خفیف ادامه داره. علت این درد چی میتونه باشه؟؟؟ ممکنه کیست داشته باشم؟ سابقه ی کیست ندارم. قبلا عکس رنگی هم گرفتم مشکلی ندارم.۲۵ سالمه و ۵ ساله پیشگیری ندارم. بچه دار نمیشم بخاطر ذخیره تخمدان کم اما پریود و تخمکگذاری منظم دارم فعلا...


