Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- فیبروم
با سلام و خسته نباشید. 39 سالمه و مجرد. چند ماهی بود که نزدیکهای پرید چند ساعتی درد شکم داشتم و بجز اون مشکل دیگه ای ندارم. سونو انجام دادم در بررسي بعمل آمده از لگن با سونوگرافي آبدومینال: رحم بزرگتر از حد نرمال ، اكوي ميومتريال هتروژن و تغییرات لیومیوماتوزیس مشهود است. چسبیده به فوندوس فیبروم هاي متعدد با رشد اگزوفيتيك به ابعاد80×70mm و 42×26mm و 70×43mm و 55×46mm و 46×43mm مشاهده میشود ( فیبروم بزرگتر در سمت راست فوندوس است ) . در فوندوس و بادي نیز چند فیبروم اینترامورال و ساب سروزال با حداکثر دیامتر 35×23mm مشاهده میشود. در سمت چپ بادي فیبروم هاي ساب سروزال با رشد اگزوفيتيك به ابعاد 33×30mm و 50×38mm رویت میشود. ضخامت اندومتر 12mm است. سایز رحم برابر 102×51mm ( بدون در نظر گرفتن سایز فیبروم ها ) میباشد . تخمدانها ابعاد و اکوي پارانشیمال نرمال داشته و ضایعه فضاگیر پاتولوژيك در آنها مشاهده نگردید. RO=28×11mm,LO=22×17mm در لگن مایع آزاد دیده نشد. مثانه جدار نرمال داشته و سنگ ، دیورتیكول ، ضایعه مورال مشاهده نمي شود. میتونم با دارو فعلا درمان کنم مشکلم رو؟ لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
- فیبرم رحم
سلام خانم دکتر خسته نباشید لطف میکنید جواب سونوگرافی توضیح بدید رحم دارای ابعاد ۷۷*۱۶۴ میلی و اندازه بزرگترین میوم۷۲*۸۰ چپ و اندازه راست ۶۵*۸۰ و اندازه تخمدانها با نمای طبیعی مشاهده شده دوران قاعدگی دو هفته خونریزی شدید دارم نیاز به جراحی دارم ممنون
- درمورد بلوغ زود رس
دخترم از ۹سال و ۴ ماهگی آمپول لوپرومرو زد تا ۱۲سالگی من سواد نداشتم و دکتر براش تجویز میکرد الان همه میگن چرا زدی عوارض داره من یک مادر بیسوادم و ب دکتر اعتماد کردم الان مدتیه افسردگی شدیدی گرفتم و مرگ فکر میکنم نمیدانم چکار کنم التماس میکنم ی راهنمایی کنید ببینم چ عوارضی داره چکار کنم
- یائسگی
سلام وقت بخیر.خانمی ۴۵ ساله هستم.از یکسال پیش دچار قطع پریود شدم آزمایش دادم fsh:20 و lh:11 ماما تشخیص یائسگی داد اما فقط برای دو ماه هورمون دادن فقط با اونا پریود میشم.هفته پیش آز دادم fsh:39 و lh:26 دکتر استروژن و پروژسترون دادن برای ۶ ماه اما نحوه مصرفش رو خوب متوجه نشدم دسترسی به دکترم ندارم .لطفا راهنمایی بفرمائید چطوری بایستی مصرف کنم ممنون و متشکرم از لطفتون
- کیست
تصویر کیست فاقد اکو وجدادداخلی به دیامتر ۴۲*۴۴در تخمدان چپ مشاهده گردید
- در اندوکس چپ یک کیست
در اندوکس چپ یک کیست به ابعاد ۳۸در۳۸ میلی متر وجود دارد در داخل کیست یک septation ظریف مشاهده شد
- کورتاژ تشخیصی
سلام من از سوال ۹۷ چهاربار کورتاژ تشخیصی شدم بخاطر خونریزی شدید وگفتند فیبرم هم داری ورحمت هم زخیم میشه دوهفته است کورتاژ شدم ولی درد پیش شکم و رحم دارم میشه راهنمایی کنید
- هتروژن رحم بعد زایمان
سلام دوماه پیش زایمان زودرس داشتم بعد ۴۵ روز سنو دادم گفتن تجمع بافت هتروژن در کاویته اندومتریال بخش میانی دیواره قدامی به ابعاد ۲۵*۲۸ملیمتروبه ضخامت ۲۱ملیمتر وبه حجم ۸ سی سی مشاهد میشود نشان colt وretained دکتر برام قرص متیل ارگونین نوشت ده روز امروز اخرین روز است ولی هنوز خونریزی دارم. بتا تیترادادم منفی بود پس دلیل این خونریزی چیه 32 هم هست
- کیست سپتای تخمدان
سلام وقت بخیر من سونوگرافی داشتم تو جوابش گفته بود کیست سپتای ظریف فاقد flow عروقی با ابعاد ۱۵×۱۳ در سمت راست رویت شد. این خطرناکه؟
- درد بخیه سزارین ازداخل وخونریزی به مدت دوماه
سلام من دوماه زایمان کردم جای بخیه هام از داخل درد میکنه و بعد خونریزی دارم
- عفونت سزارین
بخیه های سزارینم سوراخ شدن عفونت میزنه بیرون
- خونریزی
سلام من بعد از زایمان در ماه ۲بار پریود میشم بچه هم شیر میدم ۵ماهشه از چه قرصی استفاده کنم؟
- درد شکم ( تخمدان راست و چپ)
سلام خسته نباشید من حدودا چهل سالمه تقریبا یه هفتس که وقتی خم میشم یا بلند میشم درد شدیدی تو تخمدانام حس می کنم انگار میخ فرو میره تازه هم فهمیدم که زخم گردن رحم دارم و تا چند هفته پیش قرص LD میخوردم بنظرتون این درد جدیه ؟ و من باید معاینه بشم ؟
- خارش بارتولین
سلام خانوم دکر خسته نباشید من بارتولین قسمت راستم خارش داره و درد داره. وقتی سرپا هستم و دست میزنم از سمت چپم بزرگ تره اما موقه ای که دراز میکشم این تفاوت احساس نمیشه. باید بگم که متاسفانه به طور اتفاقی با مشت به بارتولینم حدود چند ماه پیش ضربه وارد شد. حال احساس میکنم آب سردی از بارتولینم خارج میشه و روی پوستم میریزه و تا پشتم و پام این حس رو دارم و مدتی است که کل بدنم این احساس رو دارم. ایا احتمال پارگی یا سوراخ بودن وجود داره؟ احتمال عفونت و پخش شدن ان در کل بدن وجود داره؟ این احساس خیسی و حرکت آب دقیقا زیر پوستمه. واقعا آب و من حسش میکنم
- پرده بکارت
سلام ببخشید پارگی یا اسیب دیدگی کم روی ساعت ۳ یعنی چی ؟ یعنی روی گواهی بکارت اینو مینویسن ؟ یعنی اینکه بر اثر رابطه بوده یا سانحه ؟
- لکه بینی دارم ۴۴سالمه دوتا سزارین داشتم ی سقد
من زخامت رحمم ۱۶ میل اضافه داره لکه بینی دارم کمروشکمم سمت راست درد داره فا صله بین پریدیم کم شده پاپاسمیرم سالم بود دکتربرام نمونه ورداری ازداخل رحم نوش انجام ندادم ترسیدم دارم داروعطاری مصرف میکنم
- فیبروم اینترمورال
سلام من ۳۳ سالمه نامزد هستم هنوز واسه بارداری اقدام نکردم سونو دادمبه علت خونریزی بی نظم پریویدی جواب سونو بود فیبروم اینترمورال در جدار قدامی رحم به ابعاد ۲۵*۲۳م م رویت شد خیلی ترسیدم میشه بفرمایید چی هست و خطرناکه باید چکار کنم
- ضخامت اندومتر بعد سقط جنین
سلام وقت بخیر سقط در شش هفته داشتم بعد ۳ هفته رفتم سونو رحم و تخمدان نرمال مایع آزاد مشاهده نگردید اندومتر به ضخامت ۱۶ میل و طول ۵۲ میل دارای واسکولاریته بیشتر از میومتر اطراف دیده شد که مطرح کننده rpoc گرید ۳ است چه اقدامی باید انجام بدم ؟
- درد جای بخیه سزارین بعد از دوماه
با سلام بعد از دو ماه از زایمانم جای بخیه هام یکدفه شروع به درد و تیر کشیدن شدید کرد .میخاستم بدونم دلیلش چه چیزهایی میتونه باشه؟؟؟ . اصلا چیز سنگین بلند نکردم .عفونت هم جای زخمم نداشته .
- هیستروسونو
سلام من یک سال وهشت ماهه سزارین شدم هفته قبل رفتم هیستروسونگرافی گفتن کمی ازبخیه داخلی بازشده بایدچیکارکنم


