Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- رنگ در هفته اول
سلام دکتر دو روز پیش رابطه به قصد بارداری داشتم توی نت خوندم در دو هفته اول جنین تشکیل نمیشود خاستم بدونم بنظر شما امروز میتونم برم موهام رو رنگ کنم؟
- بارداری
سلام ببخشید من چهل سالمه و سه ماهه اقدام کردم برای بارداری و دو دوره قرص کلومیفن مصرف کردم اینماه شونزده روز جلو انداختم باید چکار کنم
- نتیجه سونوگرافی
با سلام و خسته نباشید خانم دکتر من سونوگرافی واژینال انجام دادم که سن حاملگی ۶هفته بود همچنین ساک حملگی همراه با یک yolk sac و یک fetal pole با ضربان قلب منظم می باشد و جفت هنوز تشکیل نشده ومیزان مایع کوریونیک آمینیوتیک در حد نرمال می باشد و طول سرویکس ۳۱ میلی متر طبیعی و int.osبسته وهموراژی ظریفی در دیواره قدامی ساک حاملگی مشهود است'آیا تشکیل نشدن جفت تا کنون مشکل ساز است؟ با تشکرفراوان از شما
- سلام من قصد بارداری دارم وقرص کلوفین میخورم همسرم ناتوانی جنسی داره یا دیر آرزه میشه یا اصلا انزل نمیشه اگه قرص سیلدنافیل سویا مصرف کنه مشکلی نداره برای بارداری
- فشار خون بارداری
سلام خانم دکتر عزیر . هفته 17 بارداری هستم و در آزمایش غربالگری فشار خون نشون داد که دکتر برای من آسپرین 81 تجویز کردند . با توجه به ویاری که داشتم ( عموما چیزهای شور میخوردم ) آیا امکانش هست که آزمایش من تحت تاثیر مواد خوراکی باشه و با رعایت رژیم غذایی برطرف بشه . میتونم دوباره آزمایش خون بدم ؟
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام من ۳ عدد قرص نورم اسکین و یک و نصفی قرص اسپیداکتون مصرف کردم که متوجه شدم باردار هستم میخاستم بدونم روی جنینم اثر گذاشته
- بارداری
سلام خانوم دکتر من دوساله ازدواج کردم و یکبار که نزدیکی دخول داشتم و اب منی را داخل واژن ریختم همون لحظه سه یا چهار عدد قرص ال دی خوردم و صبح حالم خیلی بد بود زوری که همه جا سیاه بود برام و نای ایستادن نداشتم حالت تهو و سرگیجه ام داشتم ولی حامله نشدم الان یکسال از اون روز میگذره و بچه نیاوردم خیلی میترسم از اینکه بچه دار نشم چیکار کنم ؟؟ چه آزمایشاتی رو باید انجام بدم تا خیالم از اینکه میتونم بچه دار شم راحت باشه ؟؟ یعنی میشه بخاطر قرصایی که خوردم حامله نشده باشم یا مشکلیه؟؟
- آریتمی
آریتمی گهگاهی قلب جنین مشکل جدی است؟
- حاملگی مولار
سلام من خانلگی مولار داشتم که کورتاژ کردم الان با کذشت دو هفته. اخته های گوشتی همراه بادرد از من خارج میشه طبیعیه؟
- سقط مکرر
سلام من 25ساله دوتاسقط 19 هفته داشتم ویکیم رشدش تو8هففته متوقف شده بود .... بارداری دومم باوجور سرکلاژ واژنی ب علت پارگی کیسه اب سقط شد .. اگه بخوام دوباره اقدام کنم سرکلاژ شکمی راه حل خوبیه یانه؟
- سقط جنین
سلام .من یک دخترم که پرده دارم اما باردار شدم از مایه ی انزال .الان چه داروی مصرف کنم سقط بشه وایا ب پرده اسیب میرسه؟
- واکسن کزاز
سلام،خانم دکتر من ۹سال پیش واکسن کزاز زدم الان که باردارم باید واکسن بزنم؟اگه بله چه هفته ای!!! الان هفته۱۶هستم
- بارداری با قرص لتروفم و دوفاستون
با سلام من 29 سالمه و یک پسر سه سال و نیمه دارم. قاعدگیم از اول که شروع شد نامنظم بوده و شده که حتی تا 3 ماه هم پریود نشدم. سابقه کیست خونی تخمدان هم دارم که یکبار عمل کردم و دوبار با دارو رفع شد. با همه این شرایط بارداری اولم خیلی زود حامله شدم ولی برای بارداری دوم 6 ماهه اقدام کردم و نتیجه ای نگرفتم. به دکتر زنان مراجعه کردم.نتیجه سونو همه چی نرمال بود. دکتر برام قرص دوفاستون و لتروفم برای سه دوره نوشته. اگه این قرص ها رو مصرف کنم صددرصد حامله میشم؟در ضمن ما نزدیکی خیلی کم داریم شاید ماهی 3 یا 4 بار نزدیکی داشته باشیم. بعد از مصرف این قرص ها روز چندم قاعدگی تخمک گذاری انجام میشه؟چه روزی نزدیکی داشته باشیم حتما حامله میشم؟
- ناباروری
سلام وقت بخیر من ۲۵سال سن دارم و تیروویید کم کار دارم الان قرص تیروکسین مصرف میکنم صبح ناشتا ۱/۲و قبل از ناهار قرص زیره و بعد از ناهار قرص ونوستات عصر هم قرص فنوفیبرات من درحالت عادی اصلا عادت ماهیانه نمیشم قرص دوفاستون ب مدت ۱۰شب از روز۱۷قاعدگی مصرف میکنم تا بعد از ده روزپریود بشم .ایا من شانسی برای باردار شدن دارم ؟چه کاری باید برای درمان انجام بدم لطفا راهنماییم کنید
- بارداری
سلام خانوم دکتر۲۶سالمه بارداری دوم هفته سیزدهم دوقلوباردارم هفته قبل سنوان تی دادم همه چیش خوب بود ولی چهارروزه سمت راست زیرشکمم دردمیگیره وبااستراحت خوب میشه درطول روزدویاسه باردرد میگیره ونصف شب موقع ادرارهم درددارم این دردطبیعی هست یانه راهنمایی کنیدلطفاازمایش ادرارهم دادم جوابش خوب بوده
- احساس نبض در شکم
هفته سی وچهار بارداری هستم . یک ماه ونیم هست که هر روز احساس نبض در شکم دارم. حدود پنج الی ده دقیقه طول میکشه. علتش چی هست ؟
- اقدام به با داری
تا چند وقت بعد سزارین اگر حامله نشدیم باید مراجعه کرد
- نتیجه سونوگرافی من چیست
حد تحتانی جفت تا روی Int. Osکشیده شده و کانال سرویکال با طول 41mmبسته است
- بارداری
سلام خونريزي دارم و سونو انجام دادم تصوير ناحيه هايپراكوهتروژنبدون فلوي عروقي با ابعاد ٢٩\\\"١٦ ديده شد يعني چي
- جلوگیری از بارداری
ببخشید شب یکشنبه اتفاق افتاد و من فرداش دوتا قرص اورژانسی خوردم ولی دیگه بعدش نخوردم یعنی 12ساعت یه بار نخوردم بعد میگم اگر یه هفته دیگش که میشه یکشنبه صبحش من بیبی چک بزنم اگه مثبت باشه دیگه هیچ راهی ندارم که بچه تشکیل نشه چون میخواستم سه ماه اسید فولیک بخورم بعدش ایشالله بشه تروخدا کمکم کنید


