Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ریه
با سلام و عرض ادب میخواستم بدونم اگر خانم بارداری که سابقه زایمان زودرس داشته و باید آمپول بتامتازون بزنه و این آمپول را در هفته ۲۸ بزنه و و توی هفته ۲۸ دچار زایمان زودرس نشود لازم است هفته های بعد هم آمپول را بزند یا همون براش کفایت میکنه؟
- بارداری
سلام آيا خوردن يك عدد قرص ويتامين دي ٥٠٠٠٠ در هفته ٥ بارداري براي جنين مشكل ايجاد ميكند
- پریود
خانم دکتر من همش پریودم نامنظم این ماهم با قرص پریود شدم چیکار کنم
- پریود
سلام خانم دکتر خسته نباشید دختر ۱۳ ساله ای دارم که خرداد ماه ۱۴۰۲ شروع پریودیش بود هر ماه منظم میشد اما پریودی هاش طولانی بود مثلا ۳ هفته پریود بود و تا یک هفته پاک میشد موعد پریودی میرسید دکتر زنان بردمش و گفتن تا دو سال اول مشکلی نیست و هیچ کاری لازم نیست انجام دهید ..ولی الان از ۳ بهمن که لکه بینی داشت و پریود شد هنوز که ۵ اسفند هست پریوده فقط ۲۷ بهمن انگار پاک شد ۲۹ بهمن لباس زیرش پر از خون شد و داخل حمام یک لخته خون بزرگ ازش افتاد و از ۳ بهمن تا الان مدام یک روز خونریزی شدید داره فرداش مثلا لکه قهوه ای دوباره فرداش خون کم همش کم و زیاد میشه ولی تموم نمیشه چند بار هم ازش لخته خون بزرگ اومده به نظر شما چیکار کنم ؟مفنامیک اسید بهش بدم تاثیر داره یا نه؟و یک سوال دیگه دخترم پارسال بهمن ماه داخل حمام از هوش رفت و زمین خورد البته ام آر آی انجام دادیم و خداروشکر مشکلی نبود مفنامیک اسید براش مشکلی پیش نمیاره
- درمورد غده لنفاوی
سلام وقتتون بخیر بنده سونو زیر بغل انجام دادم که گفتن زیر بغلت دوتا غده لنفاوی وجود داره آیا این غده ها خطرناکه چکار کنم تا از بین برن
- مایع ازاد خفیف لگنی حاوی ذرات اکوژن داخلی مشهود است یعنی چی؟
باسلام دختر من 19 سال سن دارد و طبق سنو گرافی دارای کیست اکوژن داخلی تخمدان میباشد ممنون میشم برای درمان راهنمایی کنید باتشکر مادر نگران
- مادرانه
💞
- سلام من دختر ۱۸ ساله ناگهانی قسمت واژن خارشت و … دارم چیکار کنم به شدت خارشت دارم
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من با نامزدم رابطه جنسی داشتم اما از پرده بکارت خونریزی نداشتم میخواستم بدونم الان هم میتونم بدونم پرده بکارتم از چه نوعی هست ؟
- راست دارم بعد از سه ماه دارو باردار شدم الان ۷ هفته ام که سومو نشان داد جنین رشد نرده و قلب تشکیل نشده من برا اطمینان بیشتر یک آزمایش بتا دادم مقدار بتا ۲۴۰۰ بود در حالیکه آخرین بتاا۲۰۰ بوده با فاصله ۱۶ روز.پزشک گفتن احتمال ۹۹ درصد جنین مرده.من میخواهم سونو واژینال انجام بدم آیا خوبه؟
خوردن قرص نوافن یا ژلوف در پریودی اشکالی نداره
- سونوگرافی.رحم.وتخمدانها
سونوانجام شده رحم درمیدلاین فلکسه دیامتر۳۳در۶۶درحد طبیعی است.اندرومتریال لاین به ضخامت۷/۵ م م قابل رویت مباشد.اکوی رحم یکنواخت وطبعیمیباشد. مایع مختصردر کولدوساک لگن مشاهده شد. تخمدان راست دیامتر۴۰×۱۷ م م مشاهده شد تخمدان چپ داری دیامتر۳۲×۱۶ م م مشاهده شد. تخمدانها بانمای PCO مشاهده شد ممنون میشم تفسیرکنید۳۳ساله اقدام به بارداری کردم ۶ماه جلوگیری نداریم
- درد شدید جای بخیه ی سزارین
سلام خسته نباشید من الان دو سالی میشه سزارین زایمان کرد اون موفق بعد از دو هفته متوجه شدم یه لکه گوشت اضافه اندازه ی یه نخود رو جای عمل م در اوردم الان که دو سال گذشته پریود افتادم اون جام یه قطره خون بود یعنی احتمال داره عفونت باشه عفونته پاره شده الانم اونجام خیلی درد میکنه ممنون میشم راهنمایمم کنید
- سلام خسته نباشی سوالی داشتم اگه من خود ارضایی داشتم انگشت داخل بدن کردم اما خونی نیومد ممکنه پردم پاره شده باشه میتونم برای معاینه پیش شما بیام ۱۸ سالم خواهش میکنم کمکم کنید
- کیست تخمدان
سلام من هنگام پریودیم روز دوم بسته جدید قرص سیبل را شروع کردم و قرصای سفیدشو تموم نکردم و کیست تخمدان دارم اشکالی نداره ک سفیدارو تموم نکردم یا باید اونهارو تموم کنم اول!؟
- بارداری
سلام من برای بارداری اقدام کردم بعد از تاریخ پریودم ۴ روز گذشته بود ک بی بی چک مثبت شد ولی کمرنگ بود بعد آزمایش ادرار هم دادم ک گفتن خیلی مشکوک ب بارداری اگه پنج روز بعد بدین ب احتمال زیاد مثبت بشه جواب حالا بعد سه روز پریود شدم و ی تیکه گوشت کوچیک ب اندازه ی لوبیا توی پدم بود ک داخلش تقریبا سفید رنگ بود یعنی سقط شده من چه مشکلی دارم ۱۹ سالمه ۱۸ سالگی هم سقط داشتم ب خاطر اینکه جنین رشد نکرد تو دو ماهگی
- کیست تخمدان درسمت چپ
سلام من کیست تخمدان داشتم خونریزی شدید هم بود دکتر آمپول واریوپپتیل 2عدد برای 28روز28روز برای من تجویز کرد الان بعدازدوتا11هفته پریودم عقب افتاده حالت گرگرفتگی ایجاد شده وزیر شکمم درد پریودی دارم ولی پریود نمشم چقدر طول می کشد این وضعیت بدن من درست بشه وعادت ماهانه من برگرده ممنونم از شما
- با سلام آیا لکه بینی سه روزه نشانه حاملگی است
- پلاکت خون
سلام من پلاکت خونم در ماههای اولیه بارداری پایین بوده الان توی سه ماهه سومم وپلاکتم بالارفته میخام بدونم طبیعی هست یانه؟
- میوم
سلام.6 ماه پیش سونوی رحم انجام دادم میوم به قطر 12mmدر قدام بادی رحم نشون داد/بعد 6ماه دوباره سو نو انجام دادم اندازه میوم به 13 mm در قسمت تحتانی دیواره قدامی رحم رسیده/ایا برای باردار شدن مشکلی ایجاد میکند؟فیبرم من از چه نوعی هستش؟ راهدرمان دارد؟
- ترشح خونی
سلام خانوم دکتر من 20 سالمه که سقط جنین تو9هفته داشتم کورتاژ شدم الان25روزمیگذره چراهنوز پریود نشدم؟ولی ترشح خونی دارم ایاخطری داره ؟تاکی عادیه؟


