سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- درد پریودی
سلام من ۲۵سالمه و سه تا بچه اوردم چه اینکه چند ماهه الان درد قاعدگیم خیلی زیاده و لخته خون های بزرگ میاد و اینکه این بار دو روز از قاعدگیم گذشته و جفت پاهام درد شدیدی دارند ممنون میشم راهنمایی کنید
- حامله شدن بعداز کلومیفن
سلام ببخشید من ۱۶ سالمه حامله نمیشدم و تصمیم گرفتم قرص کلومیفن را استفاده کنم والان سرگیجه شدید دارم ونیز شکمم درد دارد آیا میتوانم بگویم که الان حامله ام
- ۱۴
سلام من ص۴ سالمه الان حدود ۱۵ روزه پریودم و تا حالا هم اینقدر طولانی نشده یعنی تا ۳ روز فقط تول میکشید اا ۴ روز الان ۱۵ روزه که پریودم
- اقدام به بارداری
سلام خسته نباشیدایا خوردن قرص لتروزل بدونه دستوردکترخطرناکه روزی چندعددبایدخورچندبسته
- کانون کیستیک تخمدان در سونو
با سلام ۳۹ ساله هستم و در سونو کانون کیستیک با دیواره ضخیم حاوی رسوبات و باندهای اکونیوز داخلی به قطر ۴۰ میلی متر در تخمدان راست دارم آیا با دارو درمان میشود یا جراحی باید شود
- سونو شکم و لگن
سلام در تخمدان چپ فولیکول ۲۲ میلی و تخمدان راست فولیکول ۱۶ میلی ودر تخمدان چپ کیست ۲۵ میلی اینا نشانه چیست ؟
- اندومتریوز
سلام خانم دکتر آیا با وجود اندومتریوز میشه طبیعی باردار شد؟
- قرص اورژانسی
سلام خسته نباشید من باکره هستم و با نامزدم رابطه ی سطحی داشتیم و از روش پبشگیری طبیعی استفاده کردن اما من به دلیل نگرانی که داشتم بعد از رابطه خودم را با شوینده شستشو دادم و ۱۸ ساعت بعد قرص ۱/۵ اورژانسی خوردم ایا باز هم خطر باردارب وجود دارد ؟
- سلام وقت بخیر. من هفته 24بارداری هستم انقباضات خفیف مثلا5_6بار در طی روز دارم جوری که کمی احساس درد هم دارم لازمه شیفا پروژسترون شروع کنم با چه دوزی؟؟
شیاف پروژسترون
- ضربه به بارتولین
سلام من به قسمت بارتولین سمت راستم حدود یکسال پیش هنگام دخول ضربه وارد شد و با اب بدنم خون زیادی اومد اما بعد از چند دقیقه متوقف شد و قسمت ضربه دیده و زیر شکمم درد داشتم و موقه ای که سر پا میموندم دردم بیشتر میشد. در قسمت ضربه دیده و زیر شکمم و تخدان سمت راستم احساس خیسی میکردم انگار یه اب سرد حرکت میکرد و هنوزم همین احساس رو دارم و حس سردی دارم. اولین پریودیم بعد از این اتفاق همرا با درد شدید در همون قسمت ها بود زیر شکمم در حد پارگی درد میکرد و نمیتونستم سرپا بمونم. دکتر نرفتم و میترسیدم. اموکسیلین مترونیدازول ازیترومایسین استفاده کردم اما الان بارتولین سمت راستم نسبت به چپم ورم کرده و درد زیر شکمی و تخمدان دارم حتی رگ های زیر شکمم درد میکنه و زیر شکمم ورم دارم و این احساس خیسی تا مقعد هم حس میکنم حتی داخل پام خیلی نگرانم و میترسم توروخدا پاسخ بدید و من رو راهنمایی کنید
- سفت شدن شکم
سلام وقت خوش هفته۲۹ و سرکلاژ شکمی هستم از هفته۲۴ در طول روز حدودا ۵الی ۶بار در روز شکمم سفت میشه ولی قبلش نفسم بند میاد بعد شکمم سفت میشه و درد خفیفی داره گاهی هم درد نداده فقط چند ثانیه تنگی نفس و سفت شدن سمت راست شکمم هست ایا این انقباض هست و خطر داره؟
- سونوگرافی بارداری هفته۲۳
سلام خانم دکتر خسته نباشید، من هفته ۲۳بارداری هستم حدود ۱ماه پیش سونوآنومالی رفتم ک دکترگفت خوبه همه چی، اما چندروز پیش دوباره برام سونو برای ۲۳هفته جهت بررسی وضعیت رشد جنین نوشتن نگفتن به چه دلیلی، نگران شدم بنظرتون عادیه ایتقدسونورفتن؟
- زخم دهانه رحم
سلام خسته نباشید
ببخشید من ۲۶ دی ماه پیش دکتر زنان رفتم به خاطر عفونت و زخم دهانه رحم چون دو دوره دارو مصرف گرده بودم و بهبود نیافته بود فریز کردن
من ۲۴ سال سن دارم الان شنیدم میگن برای کسایی که بچه ندارن فریز باعث نازایی میشه درست این حرف لطفا راهنمایی کنید😔 - رابطه جنسی
سلام .ببخشید من بانامزدم ۲۶ مهررابطه بدون دخول داشتم ولی مایع منی روی من ریخته شد وبعد از۲۴ ساعت دوتا قرص اوسیز۰/۷۵خوردم وابان ماه هم سروقت قبلی یعنی یازدهم پریودشدم ولی بجای پنج روز سه روزبود وتموم شد الان ک اذرماه وچهاردهم هست پریودنشدم به نظرشما چیکارکنم؟؟خیلی نگرانم خواهشا جواب دقیق بهم بدید ممنونم ازتون
- کیسه آب
سلام خانم دكتر عزيز من كيست بارتولند خالي شد الان بعد از ١ماه درد داشت و مثل ترشح با خون اآبه خارج شد امكان نداره كيسه آب باشه كه ؟ همون بارتولند خالي شده ديگه؟
- پریود با سیبل
من الان چند حدود ۱۵ روزکه قرص سیبل میخورم چون لک بینی قبل پریود دارم ولی باخوردن قرص باز امروز لک شدم ادامه بدم قرص رو یا نه
- توده اکوژن
سلام وقتتون بخیر،سونو واژینال انجام دادم و مشخص شد ک توده اکوژن 3در 2 میلی میتر دارم و دکترم گفت چیز مهمی نیست و داروی خاص ام بهم ندادن،خیلی استرس دارم میخواستم بپرسم نیهزی هست من جای دیگه مراجعه کنم،اگه امکانش هست راهنماییم بفرمائید با سپاس
- نازایی
سلام وقت بخیر خانم دکتر من ۲۶سالمه این ماه متروفوم مصرف کردم روز ۱۳آمپول اچ سی جی زدم ازروز ده آمپول دل درد دارم امروزم ۱۴روزکه آمپول زدم همچنان دل درد دارم
- سرکلاژشکمی *
سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من از شهر دیگه میخوام برای سرکلاژ شکمی خدمتتون برسم و زمان خیلی مهمه برام مدارکم کامل میارم مطب از سونو ازمایش و... ولی تا تشکیل پرونده و عمل شدن چند روز طول میکشه ؟ممنونم که جواب میدید
- لکه بینی
سلام خسته نباشیدمن۱۲روزه جنین انتقال دادم ودیشب ۴ساعت لک قهواه ای وصورتی دیدم وامروزک روز۱۲هست بازم لک قهوه ای روشن دیدم ممنون میشم راهنماییم کنید


