سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تفسیر پاتولوژی هیستروسکوپی پولیپ رحم
سلام وقت بخیر .پولیپ رحم داشتم هیپروسکوپی کردم میخواستم بدونم پولیپ رحم بدخیم هست این نتیجه پاتولوژی هستش .و نیاز به عمل دوباره یا دارو نداره Co multiple irregular fragments of creamy _brown tissue TM :1.4*1.0*1.0 sos:M/1 E:T Co multiple irreguler fragments of brownish tissue TM:2.8**2.0*1.5 sos:M/1 E:T Labeled as endometrial polyp co multiple irregular fragments of creamy_brown tissue TM/1.8*1.0*1.0 SOS:M/1 E:T
- نتیجه سونوگرافی من چیست
خانم دکتر رفتم سونوگرافی وازینال انجام دادم توی برگه نوشته توده اکوزن بیضی در دیوار خلفی مجاودت کاویته به ابعادmm12×6 مشهود است واندومتر بانمای سه خطوفاقد ضایعه رویت شدوچند میوم پراکنده خانم دکتر الان یک سال دوماه عمل هیستروسکوپی کردم وسه ماه دوفاستون خوردم میشه برام جواب سونوگدافی بدید یغنی چه وایا دارو بخورم خوب میشه یا باید دوباره عمل کنم
- پولیپ رحم و سقط جنین
من ۳۷ ساله هستم ۴ ماه پیش سقط داشتم چند هفته عد با tvsمشخص شد یه پولیپ اندومتریا ۱۲ میل دارم که قبل از بارداری نبود میتون اقدام به بارداری کنم یا حتما باید پولیپ دراورده بشه بعد اقدام کنم ممنونم
- هایپرلازی
سلام و وقت بخیر ،بنده به علت لکه بینی های ادامه دار ده روز پیش کورتاژ تشخیصی شدم جواب پاتولوژی هایپرپلازی بدون اتوپیا بود ،دکتر گفتند باید رحم رو در بیاریم ،نظر شما چیه?
- اندومتریوز
باسلام و احترام من ۴۹ساله مبتلا به اندومتریوز هستم گاهی نیمه شبها بدنم داغ میشود. تخمدان ها هم تا حدودی کیست داررشدند. به طور نامنظم، دوپامد خوردم. گاهی در سینه راست و مقعد احساس سنگینی خفیف دارم. پرید منظم و حدود ۱۵ روزه دارم با خونریزی متوسط. دو حاملگی طبیعی و زایمان سزارین داشتم. چند سوال ۱ آیا امپول دکاپتیل بزنم؟ ۲. ایا میتوانم لاپراسکوپی کنم ولی هیستروکتومی نکنم؟ چرا دکتر ها سعی نمیکنند فقط چسبندگیهارا حذف کنند؟ ۳. اگر بگذارم حامله شوم تا بدون مصرف دارو، پرید نشوم و اگر لازم شد سقط کنم یا ادامه دهم تا زایمان، خطری مرا تهدید میکند؟ بنظر شما، حاملگی میتواند راهکاری باشد برای توقف پرید تا یایسگی ام که ممکنست رخ دهد با سپاس از توجه شما
- نتیجه نمونه برداری از پولیپ با هیستروسکوپی
سلام وقتتون بخیر لطفا جواب نمونه برداری از پولیپ با هیستروسکوپی تفسیر کنید Pathology Number:A-541-01 Specimen:Endometrium Grose: Received specimen in formalin consist of multiple irregular pieces of creamy soft tissue Measuring:2×1×1cm Totally sos=M/1E=T DIAGNOSIS:Endometrium curettage:secretary phase
- خونریزی بعد از عمل هیستروسکوپی
سلام من ۴۰سالمه دوروزه پیش به تشخیص پزشک عمل نیست وسکوپی انجام دادم بعد از عمل یکم خونریزی داشتم بعدش قط شد ولی فرداش دوباره خونریزی و دل درد پیدا کردم واقعا نگرانم میشه راهنمایی کنید؟
- پولیپ
سلام. من لا پاراسکوپی و هیستروسکوپی شدم و پولیپمو برداشتم .اوایل ترشحات خونی داشتم ولی الان مثل پریودی هستش. شما گفتید اگه شدید بیاید مطب. ولی چون احتمال پریود میدم خیلیم شدید نیس فعلا منتظرم.۱بهمن عمل شدم.بنطر شما تا کی خونریزی یا لکه بینی داشته باشم طبیعیه. خیلی نگرانم . چون میخوام اقدام کنم.
- خونریزی زیاد
سلام خسته نباشید من ۲۰ اسفند هیستروسکپوپی انجام دادم تا همین امروز که ۲۵ فروردین هست همش خونریزی و لکه بینی دارم آیا این طبیعی هست؟؟
- خونریزى بعد هیستروسکوپى
سلام خسته نباشين من حدود ٢ هفته عمل كورتاژ و هيستروسكوپى انجام دادم جواب نمونه ها هم خوب بود ولى خونريزى دارم و بند نمياد كم و زياد ميشه قرص ال دى و ترنسيد و منفاميك اسيد هم مصرف ميكنم فايده نداره اگر ممكنه راهنمايى بفرمايين
- هیپرپلازی اندومتر
سلام وقت بخیر، ۲۸ سالم یک ماه پیش رفتم برای سونوی ۱۲ قاعدگیم فهمیدم پولیپ دارم و عمل هیستروسکپی انجام دادم بیوپسی که دکتر توی مطب گرفت جوابش اندومتر پرولیفترایو با هیپرپلازی کیستیک آیا خطرناکه پیش سرطانیه؟ باعث نازایی میشه؟
- جراحی پولیپ رحمی
سلام من مشکل چهار روز لکه بینی قبل پریودی داشتم با سیکل منظم ۲۶روزه بعد سونو مشخص شد پولیپ یک سانتوس نیم دارم دو ماه پیش هیستروسکوپی شدم و جواب پاتولوژی خوب بود ۳۷سالمه و فرزند ندارم دوماه گذشته بدون لکه بینی سرموعود پریود شدم ولی این ماه باز مجدد چهار روز مونده ب پریود ترشح قهوه ای دارم یعنی پولیپم مجدد بعد دو ماه برگشته؟چیکار باید کنم؟داروی خاصی باید مصرف کنم؟تورو خدا جوابمو بدین خانوم دکتر من از یه شهرستان خیلی کوچیک هستم دلیل این اتفاق چیه؟
- فیبرم وادنومیوزیس
با سلام من بعلت فیبروم ۳ سانتی سابموکوزال و ادنومیوزیس خونریزی زیاد وپیاپی داشتم .اولین امپول واریوپتیل رو تزریق کردم ۱۴ روز پیش هر شب هم یک قرص مجسترول ۴۰ خوردمسر دوهفته پرید شدم.ایا ادامه درمان با امپول برای تاریخ دوز دوم مقدوره یا باید طبق پشنهاد سایر پزشکان رحم رو دربیارم
- امپول دفرلین
سلام دكتر امپول دفرلين تجويز كرد كه البته داروخانه ميكرورلين داد ، دو تا به فاصله ٢٨ روز .. سه ماه توقف پريود داشتم.. بكبار پريود شدم بدون درد و عادى... اين ماه با خونريزى بسيار شديد پريود شدم... دكترم گفته هر وقت اينجورى شد آمپول رو بازم ادامه بدم...فقط گفته عوارضش در سالهاى بعد پوكى استخوان هست.... نظر شما چيه؟؟؟٤٨ سالمه ، يك زايمان ٢٤ سال پيش و سقط جنين حدودأ ١٥-١٦سال پيش
- خونریزی
سلام . من عمل هیستروسکوپی برای برداشتن پولیپ انجام دادم و دکترم بهم گفتن که چسبندگی رحم دارم و بهم قرص جلوگیری از بارداری تجویز کردن . الان یک ماهه دارم مصرف میکنم و خونریزی شدید دارم و هنوز خونریزیم قطع نشده. (بهم گفتن قرص های سفید آخرش رو مصرف نکنم و برم بسته بعدی) اما همچنان خونریزی دارم. بنظرتون چیکار کنم ؟
- پولیپ رحمیو آندومتر
با سلام من ضخامت رحم دارم ۱۳ دکتر قرص ۲فاستون بهم داده آیا نیازی به عمل هست یا رفع میشه قبلا پولیپ داشتم عمل کردم که جوابش خوب بوده
- برداشتن پولیپ رحم با سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخير خانم دكتر عزيز بنده فرزندي ندارم و سفط مكرر هستم، به خاطر زايمان هاي زودزسم سركلاژ شكمي هستم، دچار پوليپ رحمي به علت بقايا بعد از آخرين سقطم شدم، دكترم عمل كرد انا ريشه پوليپ ظاهرا مونده بوده، و دوبازه بعد از سه ماه رفتم سونو و رشد كرده، سوالم اينه كه اگر بخوام جراح ديگه اي بغير از پزشكي كه سركلاژم كرده ، منو هيستروسكوپي و پوليپكتومي كنه، براي سركلاژ و شكميه من مشكلي پيش مياد؟
- سلام خانم دکتر عزیز امکانش هست جواب پاتولوژی رو برای من تفسیر کنید ممنون از لطفتون
History: Not stated Gross: Specimens are received in two containers labeled as: (A) Endometrium: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 3x3x1 cm totally (B) Endocervix: multiple pieces of grey tissue and blood clots measuring 2x2x0.6 cm totally. S.O.S: A) M/2+ B) M/1 Embedded: Totally (A&B) Diagnosis: (A) Endometrial curettage: - Early secretory endometrium - Endometrial polyp (B) Endocervical curettage: Unremarkable endocervical epithelium
- سلام چه کار کنم خونریزیم قطع بشه؟
سلام ۴۴ سالمه پریودی طواانی مدت با خونریزی خیلی زیاد داشتم تشخیص دادن باید هیتروسکوپی بشم بعد از عمل پریود یک هفته ای با خونریزی خیای کم داشتم الان بعد پنج روز دوباره خونریزی افتادم خیلی ناداحتم نمیدونم علنش چیه ک دوباره ب خونریری افتادم لطفا راهنماییم کنید
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون می آید؟
من رحمم را در آوردم وبه علت خشکی واژن از کرم مرطوب کننده واژن استفاده می کنم وقتی از اپلیکاتور استفاده می کنم کمی خون می اید دلیل ان چیست؟


