Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- اختلال هورمونی
سلام و خسته نباشید من یه مدت طولانی هست که رنگ پوستم مدام تغییر میکنه، حس میکنم موهای کناره های صورتم زیاد شده ،قاعدگی خیلی بی نظم و همچنین سینه هام هم تا این سن ک ۱۷ سالمه کم رشد کردن.تا حالا دکتر زنان نرفتم .ب نظرتون این علائم و مخصوصا اولی ممکنه از مشکلات هورمونی باشه؟؟
- تخمک گذاری نزدیک پریود
سلام روزبخیر من برای باردار شدن رفتم دکتر بهم کلومفین و لیتروزول هر روز دوتا از هرکدوم تا پنج شب داد. روز ده پریودم رفتم سونو فاقد فاز فولیکولار بودم و آندومترمم 5 بود دکتر گفت یائسگی زودرس تو 30 سالگی گرفتم بهم قرص دوفامد داد روزی یکی تا 15 روز الان 8 روزه پریود نشدم و دلم درد میکرد رفتم سونو گفت که یه کیست دارم سمت راست و سمت چپ سه تا فولیکول که یکیش 31 بود چجوری امکان داره که اول ماه هیچ واکنشی نداشته تخمدان الان فولیکول خوب داشته باشم ؟ چرا پریود نمیشم ضخامت آندومتر هم 7 شده دکتر سونو هم گفت احتمالا اشتباه کردن و من هیچ علائمی از یائسگی نمیبینم
- سوزش ادراری
سلام وقت بخیر دختری ۲۱ ساله هستم یک هفته ای هستش موقع ادرار سوزش دارم انتهای ادرارم و نبض میزنه علتش چی میتونه باشه؟
- خونریری شدید ماهیانه
سلام همسر من هر ۲۱ روز یک بار خونریزی داره و بسیار هم شدید است لخته خون ازش خارج میشه خیلی هم درد داره آیا آمپولی هست که باعث قطع عادت ماهیانه به مدت ۶ ماه یا کمتر بشه چون کم خونی شدید هم داره
- هایمن
سلام خانم دکتروقت بخیر. ببخشید من امروزحمام رفتم بعدقسمت پایین آلت تناسلی رو با ژیلت تمیزمیکردم یدفعه احساس سوزش کردم زخم شد وخونریزی کردم یعنی ازاون قسمتی که خون پریودمیاد خون میامد آیاپرده بکارتم آسیب دیده؟؟ نگرانم خواهش میکنم جواب بدیدممنون
- کوچک تر از حد نرمال بودن کلیه چپ جنین ؟
سلام سونوگرافی آنومالی تو هفته ۲۴ انجام دادم نوشته شده کلیه چپ جنین کوچیک تر از حد نرمال و در لگن میباشد سونو ان تی و غربالگری اول و دومم هیچ مشکلی نداشته باید چیکار کنم راهنمایی کنید امکانش هست که با رشد جنین اندازه کلیه چپ جنین نرمال بشه ؟؟؟
- درمورد قرص گن آپ و پریودی
من الان یه ماه میشه قرص گن آپ استفاده میکنم و تا الان پریود نشودم من ماه به ماه برایم مرتب میاد و این دفه نه و شکمم بزرگ شده یکم آیا به این خوردن این قرص ادامه بدم یانه؟
- عمومی
سلام خانم دکتر من 20سالمه و متاسفانه به پیشنهاد یکی از دوستام یه فیلم پورن دیدم و دچار تحریک وحشتناک واژنم شدم ولی با کنترل خودم به سختی تونستم جلوی خودارضایی رو بگیرم ولی الان شکمم و کمرم به طور بدی درد میکنه و وقتی رفتم دستشویی ترشحات چرکی زرد با رگه ی خون داشتم آیا امکان داره بکارتم آسیب دیده باشه خیلی واژنم تحریک شد ولی جلوگیری کردم از خودارضایی ؟؟؟
- طول بارداری
سلام و ادب. خانم دکتر عزیز َطول بارداری در روش ivf یا لقاح آزمایشگاهی چقدر میباشد؟.. اصن از چجوری حساب میشه؟
- قرص اوژانسی
سلام.. من حدود سه روز پیش از شما یک سوال پرسیدم ک بعد از رابطه.. قرص اورژانسی خوردم و بعد از 5 روز خونریزی پریود شدم و حدود 5 روز خونریزی داشتم.. آیا بازم احتمال بارداری وجود دارد؟. شما عرض کردید خیر.. احتمال بسیار ناچیز است..میخاستم بدونم آن احتمال ناچیز چیست.. یعنی چجوری میشه انسان پریود بشه و باردار باشه.. پس خوردن قرص اورژانسی بعد رابطه چ سودی دارد؟
- کیست هموراژیک به اندازه پنج سانت
سلام من کیست هموراژیک به اندازه پنج سانت دارم چه دارویی باید مصرف کنم
سونوگرافی دادم تو تخمدان چپ یک کیست هموراژیک به ابعاد 5.0*4.8 میلیمترهاست و اینکه درد دارم و شکمم باد کرد سمت چپ آیا مشکل جدی هست؟
ممنون میشم جواب بدین
- سونوگرافی
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما میخواستم بدونم دکتر سونوی واژینال هم در مطب، برای معاینه انجام میدن؟
- بکارت
سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدود ۸ سال پیش وقتی برای اولین بار عادت ماهیانه شدم و بعد از تموم شدن دور ۷ روزم از سر کنجکاوی به اندازع یک بند انگشت اشاره که فک کنم یک یا دوسانت هست یک بند انگشت اشارم داخل واژم کردم و حدود نیم تا یک ساعت بعدش از من خون اومد خون تیره نبود ولی دردی قسمت واژنم احساس نمیکردم میخواستم بدونم بکارتم آسیب دیده نمیدونم بکارتم از چه نوعیه میشه بله و خیر جواب بدید و اینکه احتمال داره بکارت نداشته باشی ولی بار اول رابطه نزدیکی خون بیاد
- تفسیر سونوگرافی
سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ببخشید امکانشه سونوگرافیم رو تفسیر کنید که تنبلی تخمدان شدید دارم یا خفیف ممنون میشم رحم با سایز نرمال 40mm*43*64و اکوی میومتر نرمال و فاقد ضایعه فوکال مشاهده شد اندومتر با ضخامت 7mm با نمای هموژن دیده می شود تخمدانها دارای سایز افزایش یافته بوده، حاوی فولیکولهای ریز پریفرال و استرومای اکوژن میباشند. یافتههای فوق به نفع PCO Morphology میباشد تطابق بالینی و تستهای هورمونی توصیه میگردد در ادنکسها ضایعهای دیده نشد مختصر مایع آزاد در کلدوساک دیده شد
- پریودهای شدید بعد از قطع قرص ال دی
سلام بعد از بارداری دوم دچار پریودهای نامنظم شدم با خونریزی های شدید و لخته های بزرگ با مراجعه به پزشک و انجام سونوگرافی هیچ مشکلی مشاهده نشد قرص ال دی تجویز شد تا زمانی که قرص ال دی مصرف میکنم پریودهای منظم و به موقع و نرمال دارم ولی چند بار سعی کردم قرص ال دی مصرف نکنم و بصورت عادی پریود بشم تا سه ماه پیریود نمیشم فقط لک های تیره و بعد از سه ما خونریزی های شدید و لخته های زیاد و ادامه دار تا زمانیکن دوباره قرص ال دی مصرف بشه تا کامل قطع بشه..میخواستم راهنمایی بفرمایید چکار باید بکنم
- کیست بزرگ تخمدان چپ
سلام . سونوگرافی کیست با سپتای نازک متعدد و اکوی داخلی و ابعاد ۹۹×۶۷ مشاهده شده که داپلر واسکولاریتی پریفرال دارد (اکوی ۲) و Ri آن 0/56 می باشد که مطرح کننده سیست ادونم با منشاء تخمدان چپ است آیا این کیست سرطانی هست ؟ آیا باید با تخمدان برداشته شود.
- مصرف قرص پونیکا و لکه بینی
سلام وقت بخیر من سه دوره قرص دوفامد مصرف کردم تاریخ پریودم منظم شده بود ولی این ماه کنار دوفامد دکتر برام کپسول پونیکا هم تجویز کردن از تاریخ پریود 7 روز گذشته و پریود نشدم و فقط لکه بینی دارم مصرف قرص پونیکا رو ادامه بدم یا قطع کنم ؟
- سلام وقت بخیر ببخشید اگر زمانی که قرص پرژستوران استفاده میکنیم نزدیکی هم داشته باشیم ولی جلو گیری نداشته باشیم باردار میشویم
- اختلال خواب
آدرس و اسم کلینیک اختلال خواب در رشت رو میخواستم
- سونوگرافی
سلام خسته نباشید خانم دکتر اکوی غیرهموژن رحم یعنی چی؟وتغییرات آندومیوز خفیف در رحم مشاهده شد چیست؟


