Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- طول دوره بارداری
سلام.روزتون بخیر طول بارداری براساس آخرین پریود 40 هفته می باشد یا نهایتأ 42 هفته.. البته این مطلب در منابع علمی نوشته بود. حالا اگر کسی تاریخ آخرین پریود را فراموش کرده بود و از طریق سونوگرافی خواست بفهمد که چند وقته است. در روش سونوگرافی بارداری چقد طول میکشد؟
- قرص آسپرین۸۰دربارداری
دکترم گفتن در آزمایش غربالگری که دادم باید آسپرین مصرف کنم تا آخر بارداری وگرنه دچار مشکل میشم موقع زایمان و اینا خوب توضیح ندادن میخاستم بدونم چ مشکلی برام پیش میاد؟
- ناباروری
با سلام. تخمدان پلی کیستی دارم دوماه که قرص متفورمین روزی ۱عدد استفاده میکنم تا چند ماه باید استفاده کنم؟ و آیا امکان بارداری با قرص متفورمین وجود داره؟
- جلو افتادن پریود
سلام وقت بخیر خواستم بدونم اگه ۹روز زود تر از دوره پریود شیم طبیعیه؟
- لاغری
سلام خانم دکتر خسته نباشید با رژیم غذایی که علاوه بر کاهش وزن با ورزش کم باعث میشود سینه ها هم آب شوند؟
- کیست نابوتین
سلام من 32 سالم مجرد هست چند ماهی هست که به زور قرص دارم عادت ماهانه می شم تا این که سونو دادم رحم باابعاد 77x30x41mm و اکوی میومتر طبیعی ضخامت دولایه اندومتر 10mn و طبیعی چند کیست نابوتیتن در سرویکس مشهود شده ودر ضمن چند ماهی هست ترشحات واژن دارم
- دهانشویه در بارداری
سلام خسته نباشید خانم دکتر میخواستم بدونم تو حاملگی میتونم از دهانشویه استفاده کنم؟ کلا خوبه برای محافظت از دندونها در بارداری از دهان شویه ها استفاده کرد و اینکه باید نوع خاصی استفاده بشه یا فرقی نداره؟
- بعد خوردن ابوراست سه ماهه حامله شدم ول سقط شد ایا من دوباره ابوراست بخورم
- عوارض سرکلاژ شکمی
سلام خانوم دکتر من ۳۲ سالم و یه زایمان زودرس تو ۲۹ هفته داشتم و خداروشکر بچه ام موند و ۸ ماه داره ولی با توجه به بالا رفتن سن میخوام تو ۲ سالگیش اقدام به بارداری کنم ولی ب دلیل اینکه نمیتونم کامل استراحت مطلق داشته باشم و از خانوادم دورم میتونم سرکلاژ شکمی انجام بدم چون زایمان زودرس خیلی خیلی به خاطر شرایط بچه اذیت شدم ممنون از شما🌹
- زنانوزایمان
سلامببخشیدمنپولیپرحمدارمدکترمبرامقرصاسترومارین تجویزکردهگفتهبودپریودشدیازروز۵عادتیکدونهصبحیهدونهشبازاینقرصمصرفکنمبعدمنازروز۵عادتماینقرصمصرفمیکنمچراخونریزیبیشترمیشهچراپریودمتمومینداره بینپریودملختهسیاهرنگهمهستحالابایدبهدکترممراجعه کنمیانهچوندکترمگفتهبودپریودشدیتمومشدبیابفرستمت سونوگرافیآیاخونریزیمازاینقرصیانهعادی قبلاهمخونریزیداشتمباداروخوبشدم
- جواب ازمایش
سلام عذر خواهی میکنم اکوی اندومتر اکوژن و نان هموژن است یعنی چی ؟
- لطفاً پاسخ فوری
من ۱خرداد رابطه داشتم و عصر۲تاال دی مصرف کردم ۲۸ساعت بعدش ۲تاقزص اورژانسی و ۷روز بعدش ۳روز پریودشدم و هرماه ۲۴ام پریودمیشدم ۲۴خردادشدم و ۱۳ام تیر دیروز باز پریودشدم ۱۱روز زودترامکان بارداری هس یان
- لکه بینی جزئی سه ماه بعد از هیسترکتومی رحم
سلام ،46ساله هستم سه ماه پیش رحم و تخمدان رو برداشتم ، الان بعد از سه ماه لکه بینی به رنگ قهوه ای دارم ، البته خیلی کم هست ولی نگران شدم.
- بی اختیاری ادرار
سلام دختری ۱۹ ساله هستم.حدود ۲ ماه پیش تو دوران پریودیم خودمو با مالیدن به نوار بهداشتی تحریک کردم و الان دچار بی اختیاری ادرار شدید شدم.جوری ک در همه حالت ادرار ازم خارج میشه برای بقیشم باید به خودم فشار بیارم.بعد از دشویی بلافاصله حس میکنم دشویی دارم.تند تند میرم حتی شبا چندین بار.انقباص شکمی دارم.پیش دکتر اورولوزیست رفتم دارو داد گفت عفونت لگنی.میخواستم بپرسم امکان داره اعصاب مجاری ادرارم صدمه دیده باشه یا مجاری ادرارم پاره شده باشه؟لطفا راهنماییم کنید چه احتمالاتی وجود داره؟و اینک اگ با داروها خوب نشدم به نطرتون به عمل میرسه من حس میکنم بعد چن روز دارو خوردن بهتر نشدم.سونو دادم تشخیص داد من نمیتونم مثانمو پر کنم..
- خونریزی شدید رحمی
به مدت دوماه خون ریزی رحمی شدید دارم درد ندارم و لخته خون دفع میشود ووقتی برای مدتی قرص آهن و مولتی ویتامین مصرف میکنم مقدار خون ریزی کاهش پیدا میکند علت آن چیست؟
- غربالگری
با سلام و عرض ادب ..من غربالگری اول و دوم بارداری را انجام دادم سونوی آن تی کاملا سالم و ان تی ۱/۶ بود و سونو آنومالی هم به گفته دکتر همه چیز خوب بود و فقط کمی وزن جنین کم بود ..آزمایشات هردو غربالگری هم low risk بود ولی در آزمایش غربالگری دوم سندروم دان نزدیک مرز بود اما کم خطر و خود آزمایشگاه درخواست تست ترکیبی سکوئنشیال کرد ..که در این تست از من دیگر خون نگرفتند و همون غربالگری اول و دوم را با هم مقایسه کردند و جواب هم سندروم دان پرخطر در آمد ۱به ۶۲ و هم تریزومی ۱۸ پرخطر درآمد ۱به ۱۲۸ به نظر شما به کدام تست اطمینان بیشتری میشه کرد؟تست سکوئنشیال که پرخطر است یا غربالگریها که کم خطر است چند درصد احتمال دارد که جنین مشکل دار باشد ؟ سن بارداری هم از ۱۹ هفته گذشته و آمینوسنتز فقط میتونم انجام بدم که مطمئن بشم لطفا مثل همیشه صادقانه جواب دهید.
- جواب پاتولوژی
two pieces in one block totally embedded یعنی چی خوبه یا بد
- بارداری
سلام، من یک بسته قرص ضدبارداری دروسبلین رو مصرف کردم بعد از اتمام آن ۴ روز بعد ازم خون سیاه اومده ک تقریبا ب اندازه یک پد ، آیا خون پریودی هستش؟ خیالم راحت باشه از اینکه باردار نیستم
- سقط جنین
سلام من تنبلی تخمدان داشتم با مصرف دارو دوقلو باردار شدم شش ماهم بود که سقط شدن خیلی ناراحت شدم الان ده روز میشه که سقط شدن شکمم خیلی درد میکنه خیلی اذیتم لطفاً بهم بگین باید چیکار کنم لطفاً جواب بدین
- آبله مرغان و پریودی
سلام من دخترم 13ساله شه بعد10 روز آبله مرغون گرفته الان هنوز برای پرویدش زوده ولی از بدنش ترشحات قهوه ای رنگ میاد آیا طبیعیه؟؟


