Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- عفونت
مدتیه حس میکنم عفونت دارم ولی خجالت میکشم برم دکتر تا معاینه بشم. لباس زیرم خیلی زود بعد از حمام بر اثر ترشحات کثیف میشه و بوی بدی میگیره. چیکار باید کرد؟!
- موعد زایمان
سلام. خسته نباشید من باردار هستم و یک هفته است که متوجه شدم باردارم یعنیذی سری علائم داشتم رفتم آزمایش خون مشخص شد باردارم.. شرایط کاری کن یجوری هستش که از الآن باید برای تاریخ زایمان درخواست مرخصی بدم تا روند اداری طی بشه و تأیید بشه.. انوقت رفتم دکتر که تاریخ زایمان را بدونم دکتر گفت به تاریخ اولین روز آخرین پریود دویست و هشتاد روز اضافه کن میشه تاریخ زایمان.. ولی من نمدونم.. یعنی اصلاً یادم نمیاد آخرین بار کی پریود شدم.. دکتر گفتند باید بری سونوگرافی..نوبت زدم دوهفته دیگ برا سونوگرافی چون نوبت نداشتند زودتر.. منم بخاطر شرایط کاریم و زندگی زودتر نمیتونم زودتر برم.. از طرفی باید تا سه روز دیگه درخواست مرخصی بدم.. حالا میخواستم از شما بپرسم در سونوگرافی چجوری و بر چه اساسی تاریخ زایمان را میگن.. موعد زایمان را براساس همون دویست و هشتاد روز مشخص میکنند یا کمتر؟ .. اصن از کی حساب میکنند؟.. میشه بگید حداکثر چقد طول میکشه بارداری من براساس سونوگرافی.. که من بتونم درخواست مرخصی بدم.. حداقل تقریبی بگم در چه بازه زمانی مرخصی بهم بدید.. ازتون ممنونم.
- تشخیص بارداری
سلام.بیست روزازپریودیم گذشته ازمایش خون دادم منفیه..اقدام به بارداری کردم نهم تیرماه...الان چکارکنم سونوگرافی بدم براتشخیص بارداریم
- متخصص زنان
باسلام بنده ساله بخاطر کیست اندو داینوژست استفاده کردم پریود نمیشدم .اینماه بخاطر نزدیکی باهمسرم و استرس بارداری ی قرص اورژانسی خوردم و در زمان پریودیم اینماه پریود با خونریزی کم شدم .علت قرص اورزانسی ست؟مگ اورژانسی قدرتش از داینوزست بیشتره؟بعد یسال پریود شدم؟
- بارداری
سلام ۱۳روزانتقالمه آزمایش بتا۱۴۸ بودایی خوبه
- عقب افتادن پریودی
سلام من۱۱روزه از پریودیم میگذره ولی هنو نشدم چکار کنم
- راهنمایی
سلام خانم دکتر من مجردهستم و۲۰سالمه من تقریبا دوساله که حجم پریودم کم شده یعنی قبلا که ۴یا۵روز بود الان ۲یا سه روزه و روز۴و۵هم لکه بینی دارم و البته توی همین دوروز ده تا نوار استفاده میکنم میخواستم بپرسم ایا این خطرناکه؟و اگه خطرناکه چه ازمایشاتی باید انجام بدم؟ ممنون
- خود ارضایی
سلام خسته نباشید . میشه زودتر بهم جواب بدید من حدود یه دوساعتی خود ارضایی داشتم چیزی وارد واونم نکردم فقط فشار زیادی وارد کردم به کلیتوریس همراه با مالش بعد که بلند شدم ترشحات خونی رنگی در حده یه قطره دو قطره از من خارج شد بعدش ترشحات حالت عادی گرفتن زرد رنگ شدن هیچ وقت چنین چیزی ندیده بودم ۱۸ سالمه از بچگی خود ارضایی داشتم چندین بار ترک کردم وبی مواقعی که فشار رو مه انجام میدم میشه بگین آیا پرده بکارتم آسیب دیده خیلی نگرانم امکانهای اینم ندارم برم معاینه بشم
- پروستات درمردان
سلام من از خوزستان هستم همسرم سنگ کلیه داشت ولی باخوردن دارو برطرف شد التهاب پروستات هم داره برايه مدتی با ارو برطرف شد ولی الان باز ادراش یه بار خوبه یه بار اذیتش میکنه الانم آزمایش داد خون توادراش مشخص شد میخوام ببینم خطر دا ه یا نه
- قرمزی جای بخیه بعداز دوسال و درد
سلام خسته نباشید من دوسال ونیم سزارین کردم الان دوشبه حس میکنم جای بخیه درد میکنم وقتی رفتم جای بخیه رودیدم دیدم قرمزه شده ودردمیکنه ؟علتش چیه و آیاخطرناکه؟؟؟
- my daughter
peace upon you doctor.I'm from karbala iraq my daughter hurt .her hymen when she was a child now she is 17 years old and we want to do a hymnoplasty in iran so could you do it please
- بارداری مولار
با وجود اینکه زیر نظر پزشک باردار شدم بعد اینکه تیتر بتا صفر شد اقدام به بارداری کردم.سوالم اینه آیا منم بجه دار میشم؟
- تاخیر پریود
من ۷ماه دستگاه ای یو دی دارم این ماه ۴روز پریودم عقب افتاده یک هفته ایی هست از قرص گین آپ استفاده میکنم عقب افتادن پریودم احتمال داره واس قرصی ک مصرف میکنم باشه؟
- رابطه مشکوک
سلام من رابطه داشتم و اسپرم کاملا ریخت داخل واژنم و یک روز و نیم بعد من قرص اورژانسی خوردم تک عددیشو والان از روز پریودم ۶روز کذشته و هنوز نشدم علائم پریود شدنم ینی درد سینه هام شروع شده دل درد هام شروع شده ولی نشدم هنوز و یک تست زدم و دیدم ی خط کمرنگ با ی خط پررنگ بود ینی مثبت بود من تقریبا دو هفته پیش رابطه داشتم الان چیکار میتونم بکنم نمیخوام حضوری برم دکتر میترسم چون ازدواج نکردم لطفا کمکم کنید چی مصرف کنم ؟
- دردهای پریودی
سلام وقت بخیر ۴۰ سال سن دارم ، متاهل ، بیمار دیابتی وابسته به انسولین ، انسولین نوروپید و لومیر مصرف میکنم و به خاطر تیروئید کم کار روزی یک عدد قرص لووتیروکسین ۱% مصرف میکنم به جز روزهای جمعه به خاطر استرس و اضطراب بیش از حد و عصبی شدن بیخودی ، دیابت کنترل نشده دارم سابقه بارداری نداشتم و ۴ ماه هست که در حال اقدام هستم درد های پریودی زیادی دارم طبع بدنم خیلی سرد هستش و در دوران پریودی سردی بدنم بیش از حد میشه و دائما سردمه و سریع دل درد و دل پیچه و کمر درد میگیرم سونو انجام دادم و هیچ مشکلی نداشتم پریودم همیشه سه روز زودتر از ماه قبل هستش اکثر اوقات پریودم قطع و وصل میشه یا به صورت لخته خون هستش از روز سوم پریود حجم خونریزی کمتر میشه و دردهای زیادی در ناحیه لگن احساس میکنم درست مثل دردهای پریودی در روز اول که این درد ها به پاها هم سرایت میکنه و درد لگن و درد پا و یخ شدن پاها واقعا اذیتم میکنه وقتی خونریزی جریان داره این دردها کم هستش اما وقتی خونریزی کم یا قطع میشه این دردها در ناحیه لگن و پاها بیشتر میشه و دائما گرمیجات مثل دارچین و زنجبیل و سیاهدانه مصرف میکنم تا کمی دردم کاهش پیدا کنه اما تاثیر چندانی نداره همیشه در روزهای سوم و چهارم با درد وحشتناکی در دوره پریودم مواجه میشم با عرض پوزش بعد از هر بار استفاده از سرویس بهداشتی یا تعویض پد بهداشتی خودم رو با آب گرم شستشو میکنم و خشک میکنم و از پد جدید استفاده میکنم ممکنه این شستشوهای مکرر در دوره پریود باعث بوجود اومدن این دردهای مکرر پریودی باشه از نظر فیبروم یا آندومتریوز یا کیست، پنج ماه پیش سونو انجام دادم و مشکلی نبوده و از گذشته همیشه دردهای پریودی رو به صورت شدید تجربه کردم که مسکن ها هم جوابگوی این دردها نیست خودم احساس میکنم بیشترین دلیل این دردها دیابت و تیروئیدم هست خواستم نظر شمارو هم بدونم دائما استرس دارم و نگرانی جدیدمم اینه که سنم رفته بالا و چرا اقدام به بارداریم جواب نمیده و نکنه دیگه بچه دار نشم و نازا هستم
- بارداری هماتوم
سلام خسته نباشید من نه هفته باردارم هماتوم دارم سی درصد ساک بچه گرفته آیا رابطه جنسی خطرناکه؟
- فولیکول ۲۰ تخمدان راست
سلام خانم دکتر سن من ۳۹ سال است من پریودی منظم دارم سر ۳۰ روز میشم اقدام به بارداری کردم ماه پیش بک هفته عقب انداختم ولی رفتم کربلا سرخونریزی شدید افتادم تا ۱۰ روز طول کشید تازه من ۷ روزه پاک میشم این برج هم باید ۱۶ میشدم که نشدم ۲۳ رفتم سونوگرافی گفت فولیکول ۲۰ در نخمدان راست داری گفتند شاید حامله بشی دوروز پیش درد شدید در شکم و زیر شکم و کمردرد شدم بازم از تو کانال ابنجوری پرسیدم گفتن داره تخمک آزاد میشه شب در میان هم نزدیکی دارم ولی هنوز نه پریود شدم نه حامله چون بی بی چک گذاشتم منفی بود چکار کنم ممنون از پاسخگویتون
- سقط
سلام خانم دکتر آیا آمپول سلوکیان قویتره یا آمپول کلکسان انوکساپارین
- تصویری
من تخمدان کمی ضعیف است قرص متفورمین با قرص ال دی میخورم ایا باردار میشوم
- کیست
سلام خانم دکتر عزیز آیا قرص جلوگیری سیبل و کیست تخمدان ک بخاطر محرک ها بوجود آمده ازببین میره چون ال دی بهم نمیسازه مجبور شدم سیبل بگیرم بخورم


