Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام دکتر دوقلو باردار هستم ۲۶ هفته هستم خواستم بدونم آمپول ریه رو میتونم در این هفته تزریق کنم چون طول سرویکسم ۲۸ هست...و استراحت هستم .سرکلاژ نکردم طول سرویکس چند باشه درد زایمان شروع میشه؟ خیلی نگران زایمان زودرس هستم ۲۱ هفتگی طول سرویکس ۳۰ بود اما ۲۶ هفتگی ۲۸ شد با اینکه استراحت هستم
- ماه 9 بارداری
سلام خانم دکتر خوبین انشاالله! خسته نباشید.من تازه رفتم تو هفته 36 و تاریخ سزارین 19 اردیبهشت رو تعیین کردین خانم مهری گفتن که دیگه مطب نیام و بیمارستان که رفتم برای تشکیل پرونده بگم واسم کنترل بزارن آیا واقعا لازم نیست دوباره بیام پیشتون؟ و یه سوال دیگه اینکه گاهی وقتا وقتی که زیاد سرپا میمونم کار میکنم و یا وقتی عطسه محکم و زیاد میزنم سمت چپ شکنم نبض میگیره 1 تا 2 دقیقه میخواستم بدونم علتش چیه؟ آیا خطرناکی الان 3 بار برام پیش اومده ممنون از زحمات بی دریغتون
- عفونت در بارداری
سلام خانوم دکترعزیز، خسته نباشید من هفته ۱۸بارداری هستم حدود۱ماه میش دجارخارش و ترشح شدم ک دکتر بهم اموکسی سیلین و قرص شیاف کلوتریمازول و پماد تریامسیونولون تجویز کردن استفاده کردم یکم بهتر شدم الان دوباره گه گداری خیلی کم خارش دارم اما ترشحات کمی غلیظ و زیاد دارم، بنطرتون باید معاینه بشم؟ یا داروهامو باید عوض کنم؟
- بقایا سقط
سلام وقت بخیر من زیر ۸ هفته بودم که سقط کردم ۴روز گذشته رفتم سونو گفتن بقایا داری#رحم بزرگترازحدطبیعی به ابعاد۱۰۷*۵۷میلیمترواندومترهتروژن باضخامت افزایش یافته میانگین۱۰ میلیمتراست.ضایعه متراکوبه ابعاد۲۹*۱۵میلیمتردرقسمت میانی کاویته ی رحم دیده شده که باتوجه به هیستوریabortionاخیربیماردر راس تشخیص مطرح کنندهR/o Retained product of conceptionمیباشد. تطابق باتیتراسون سریال bhcgو سونوگرافی تراس واژینال توصیه میشود اگه ممکنه بفرمایید یعنی چی ممنون میشم خیلی نگرانم استرس دارم
- مدروکسی پروژسترون
دکتر سوال من این است که 6ابان پریدشدم ودیگه نشدم حامله هم نبودم تنبلی تخمدان دارم وکیست کوچیک دیروز رفتم دکتر زنان ومیخوام اقدام به بارداری کنم قرص مدروکسی پروژسترون به من داده وگفته از14پریدی تا10شب 2عدد بخورم ولی من هنوز پرید نشدم یک هفتههم عقب انداختم میتونم قرص روشروع کنم بخورم هنوز پرید نشدم چون به من گفت از14پریدی ولی من هنوز پریدنشدم میتونم شروع کنم به خوردن قرص مدروکسی پروزشترون
- نازایی
سلام خسته نباشید من ۲۹سالمه و۳ماه اقدام کردم باردار نشدم وروز ۴پریودی سونو شدم هیچ تخمکی نداشتم ومجدا روز ۱۴ پریودی از تخمدان سمت چپ یه تخمک به سایز ۱۷ داشتم همون موقع اقدام کردم ولی باردار نشدم و تنبلی تخمدان دارم تیروئید کم کارم دارم البته تیروئیدم کنترل باید چه کار کنم ممنونم
- بارداری
سلام من باکره ام رابطع بدون دخول داشتم همون ماه پنجروز پریودم عقب افتاد ولی پریود شدم همون مث قبل هفت روز بود ولی خون نسبتا کمی میومد این ماه سروقت پریود شدم خون نسبت ب قبل کم بود ایا باردارم از کجا بدونم باردارم یا ن ؟ ممنون
- بارداری
سلام
- بارداری
سلام هفته۲۶بارداری ام همه ازمایش ادرارنرنال بوددکترم روزی یکی اریتروماسین ۴۰۰برام نوشت جلوگیری ازعفونت دربلند شدن خابیدم دلم دردمیگیر تیرمیکش نرمال میش مال سزارین قبلم باش توواژنم تیرمیکش
- بارداری
یکماهه مصرف ال دی قطع کردم پریود شدم خونریزی زیاد دارم طبیعیه ۴۷ سالمه وقصد بارداری دارم
- بارداری
سلام خانم دکتر من یک فرزند ۹ ماه دارم همزمان باردار شدم و فرزند دوم ۴ ماهه باردارم با توجه به اینکه همه اعضای خانوادم درگیر کرونا هستن جهت ایمنی بدن چه چیزهای می تونم مصرف کنم ممنونم
- سقط جنین
سلام من 24ابان با عدد قرص سقط انجام دادم بعد قرص 3که مصرف کردم خونریزی کردم وبعد 4قرص خوردم خونریزی زیاد شد یه لخت خون متوسط دیدم همون موقع بعد ساعت 10شب همون یه لخت دیگه ددم خونریزیم دوروز بود بعدش کم شد حالا چتد روز هس که احساس پریودی دارم تست هم انجام دادم دیشب امشب مثبت بود یعنی هنوز باردارم این مسله منو خیلی نگران کرده اگه میشه راهنمایی بفرمایید ممنون
- بارداری
سلام ۷/۳۰سونو رفتم گفتن ۶وهفته است قلب جنین میزنه ولی امروز ۸/۱۹دوباره سونو رفتم گفتن ۶ هفته ولی قلب به وضوح دیده نمیشه لکه بینی دارم شیاف پروژسترون استفاده میکنم باز برای ۲ هفته دیگه تکرار سونو نوشتن آیا بچم سقط میشه یا نه
- سونوگرافی
سلام خانم دکتر ببخشید چن تا سوال داشتم سوال اول: آیا در سونوگرافی آنومالی اسکن سه بعدی و چهار بعدی جنین بخش زیادی از تصاویر اعضای بدن جنین به صورت دو بعدی تهیه میشه ؟و فقط بخش کمی از تصاویر به صورت سه بعدی و چهار بعدی است؟ سوال دوم: آیا در سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی هم مثل سونوگرافی دوبعدی برای بررسی اعضای بدن جنین تصاویر سیاه سفید است؟ سوال سوم: اگر اینطور هست برای بررسی اعضای بدن جنین به صورت دقیق همون سونوگرافی دو بعدی کفایت میکنه؟ ممنون میشم سوالامو کامل پاسخ بدین.
- درباره امپول گنارکس
من ۶روز بعداز تزریق امپول نزدیکی کنم ایا امکان بارداری وجود داره
- بقایای بارداری بعد از سقط
سلام.تو هفته چهارم سقط کردم و ۱۰ روز میگذره خونریزی و دفع شدید داشتم ک الان خیلی کمتر شده دکتر زنانم قرص یاسمین تجویز کرده برام ک ۲۱ روز بخورم تا هرچی مونده تو پریدی دفع بشه میخواستم بپرسم ایا یاسمین توی این شرایط باعث ناباروری و از کار افتادن تخمدانهام نمیشه؟
- تنبلی تخمدان
سلام من 25سالمه چهارساله ازدواج کردم. اقدام ب بارداری کردم دو ساله تحت نظر دکترم ولی نتیجه نگرفتم. الان خودم دو بسته کپسول ففول گرفتم آیا مصرف این کپسول کمکی ب من میکنه
- شیاف پروژسترون ۴۰۰
با سلام ببخشید خانم دکتر من از اوایل بارداریم دکترم برام شیاف پروژسترون ۴۰۰نوشته و الان هم که بین ۱۶ _۱۷هفته هستم حدودا، میخواستم بگم اگه استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ادامه بدم در جنین مشکل ایجاد میکنه؟ آخه ی جایی خوندم که باعث مشکل در جنسیت جنین میشه و باعث دوجنسه شدن جنین میشه، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
- تاخیردرپریود
من روزمو کامل گرفتم وپریودیم بیست روزی هست عقب افتاده واز صبح تاشب حالت استفراغ دارم امکان بارداری هست ؟تیروئید کم کار هم دارم
- بارداری
سلام وقتتون بخیر،من اقدام به بارداری دارم شش روز مونده بود به پریودیم ترشح قهوه ای داشتم باز فرداش یعنی پنج روز مونده بود به پریودیم رفتم سرویس بهداشتی مقداری کمی خون اومد باز قطع شد امروز صبح رفتم سرویس بهداشتی که چهار روز مونده به پریودیم ترشح تیره داشتم مثل قهوه ای خیلی تیره یا سیاه بود باز دیگه چیزی نیومده ...به نظرتون باردارم یا علت چیز دیگست ؟ میشه کامل توضیح بدید ممنون میشم...


