Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
ماه قبل دکتر پنج تا سینال اف داد مصرف کرم سنو هم دادم تخمک هام آزاد شده بود من 4خرداد پریود شدم این ماه هم 1تیر ولی روز اول پریودم خون ریزی داشتم روز دوم کمتر شد و از روز سوم فقط لکه اونم کم الانم روز هشتم هست خیلی کم ترشح کش دار ک یه بار شفافه یه بار لکه الانم دارم سینال اف مصرف میکنم خیلی نگرانم باردار باشم
- زنان وزایمان
سلام من ۴/۵مهرپریود شدم وتاریخ۲۲تا۳۰مهررابطه محافظت نشده داشتم با همسرم الان هم باردارهستم میخواستم بدونم دقیقا چند هفته هستم ؟دکترم میگه ۶هفته مگه میشه همون هفته که نزدیکی داشتم فوراباردارشده باشم !؟ممنون میشم پاسخ بدید
- بقایای سقط جنین
سلام خانم دکترمیخاستم بپرسم که من ۶ هفته ای جنین روسقط کردم آیا اگه بقایایی از جنین مونده باشه همراه با دردهست یاخیر ممکنه سقط شده باشه
- آزمایش بتا
سلام
من ده روز از پریودم میرفت، آزمایش دادم بتا ۶۷۵ بود. همون روز خونریزی داشتم، تا الآن که ۴ روزه خونریزیم قطع نشده.
دکتر بهم کپسول اتروژستان داده خوراکی مصرف کردم، ولی تو این ۴ روز خونریزیم فرقی نکرده و دوباره آزمایش دادم که گفتن بتا اومده پایین تر. چیکار کنم؟ باید سقط بشه یا با تغییر دارو میشه که سقط نشه؟ راهنماییم کنید لطفا. - وجود دستگاه آیودی در رحم
سلام ببخشید خانم دکتر اگر شخصی با وجود دستگاه آیودی باردار بشه آیا امکانش هست دستگاه آیودی توسط جنین بلعیده بشه یا به جنین آسیب بزنه؟ جوری هست که نمیتونن دستگاه رو خارج کنن.
- بارداری
سلام من۲۱ سالمه و یه دختره ۵ساله دارم تو این ۵سال جلوگیری طبیعی داشتم ۱سال پیش یک سقط آیا الان بخوام جلوگیری نکنم باردار میشم
- بارداری با قرص دوفامد ولتروزول ودگزا
باسلام دکترهم برای تنبلی تخمدان هم برای بارداری لتروزول بهم دادن وروز ۱۳سونوشدم وگفتن فولیکول های خوب دارم و دوفامدودگزا واسترادیول بهم دادن اما باردار نشدم چندماه طول مکشه؟امکانش هست باردار نشم؟ممنون
- هماتومی
سلام خسته نباشید من درهفته ۱۸ بارداریم هستم هماتومی ۵۱ میلی دارم خونریزی و لکه بینی ندارم دکتر برام آمپول تجویز کرده .من خیلی نگرانم هماتومی من خیلی بزرگ تر شده جواب منو بدید خیلی ممنون میشم
- بارداری
سلام خانوم دکتر، من همیشه روزهای پریودیم8 روز خون ریزی طول میکشید و بعدش ام یک تا دو روز لکه های قهوه ایی، این بار بعد از 6روز یک دفعه خون ریزیم کاملا قطع شد و خبری از لکه های قهوه ایی رنگ نبود، من با همسرم روز 8 پریودم( خون ریزی نداشتم) چون فک میکردم پریودم تموم شده رابطه جنسی داشتم و پیشگیری طبیعی کردیم،امروز بعد 24ساعت جسارتا لکه های قهوه ایی رنگ مشاهده کردم روی لباس زیر، ممکنه دلیل بر بارداری باشه؟
- غربالگری
سلام خانم دکتر ،می خواستم بدونم تو ۱۰ هفته و ۱ روز میشه تست غربالگری مرحله انجام داد ؟
- واکسن آنفلونزا
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من تو هفته 10 بارداری هستم و قصد زدن واکسن آنفلونزا رو دارم به دلیل اینکه الان یه سرمای خفیف دارم ابته تب ندارم سوزش گلو و آبریزش بینی گذاشتم 3-4 روز دیگه یعنی 2 آبان بزنم آیا مشکلی ایجاد می کنه؟
- توده اکوژن در سنوگرافی
سلام دکتر درسونوگرافی ۳۲هفته .لایه اکوژن به نفع بازال پلیت دست نخورده در خلف جفت دیده شده که ب ضرر جفت کرتا می باشد این یعنی چه
- دفع بقایای سقط جنین
سلام ۳۰ روز پیش سقط جنین ۶ هفته ای داشتم تا الان خون ریزی شدید داشتم درسونو گرافی بقایا به سایز25mmنشون داده دکترم قرص مفنامیک اسیدوترانگزامیک اسید.دوتا آمپول متیل ارگنوین وهمچنین قرص داده ایا با مصرف این دارو ها بقایا دفع میشه یا لازم به کورتاژ میشه
- بارداری
سلام خسته نباشید دوقلو باردارم در یک کیسه اب با یک جفت... استراحت نسبی رو به مطلق دارم ۲۴ هفته هستم .بیشتر اوقات به پهلو چپ میخوابم ...تازه متوجه شدم وقتی به پهلوی چپ میخوابم جنین ها میان اون سمت و شکمم رو که میبینم سمت چپ بیشتر باد میکنه و میزان نیست شکمم ...ایا مشکلی پیش میاد؟ چطور بخوابم؟ و استراحت کنم؟
- پریودی
سلام من ۱۵ سالمه و ۲ ماه هست ک پریود نشدم خواستم ببینم چیکار کنم ک زودتر پریود بشم
- مشاور ژنتیک
با سلام آیا نیاز است زوجی که ازدواج فامیلی کردن برای باردار شدن قبل از مراجعه به دکتر زنان و زایمان به مشاور ژنتیک مراجعه کنند؟ در حالیکه قبل از ازدواج مشاوره را انجام داده اند. در واقع مشاوره ژنتیک برای شروع بارداری با مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج متفاوت می باشد؟ و یا رهنمودهایی که دکتر زنان و زایمان در دوران قبل و در زمان بارداری می نماید کافیست؟
- اقدام به بارداری
من ۴۰ سالمه، ۵ ماهه اقدام کردم برای بارداری رفتم دکتر روز سوم قرص لتروزول تا پنج روز را داد مصرف کردم سونو گرفتن گفتن دوتا تخمک رشد کرده آمپول سینا اف دادن تزریق کردم امروز روز ۹ پریودیم هست چیکار باید کنم چه روزی برم سونو ... گفتن تنبلی تخمدان دارم به علت سن بالا و آزمایش تخمدان ۱.۸ را نشون داد به نظرتون چیکار کنم باردار بشم و کی دوباره برم پیش دکتر سونو؟ ممنون از لطفتون خواهش میکنم کمکم کنید خدا خیرتون بده
- آزمایش خون در بارداری
سلام هفته۲۴ بارداری هستم شما برام ازمایش خون یعنیcbcنوشتید و تحمل گلوکز . Wbc خونمو زیاد زده نگرانم😥 قندناشتام ۸۰ قند بعد گلوکز یساعته ۱۳۱ اینا چطوره؟
- سلام من ازقرص های کلومیفن استفاده کردم وحالاحدود
سلام من ازقرص کلومیفن استفاده کردم واین ماه 16روزه ازوقت عادتم میگذره وعادت نشدم البته تروئیدکم تحرک دارم وقرص لووکسن استفاده میکنم وبیبی چک جواب بارداری رومنفی نشون دادوعلایم بارداری مثل حساسیت پستان وحالت تهوع دارم ایامن بادارم
- زهرا
سلام خسته نباشید من می زود باردار بشم وهر روز قرص فولیک می خورم آیا برای زود باردار شدنم کمک می کنه


