Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- میخواهم زود باردارشوم
باعرض سلام و تبریک سال نو خودمت شماپزشک گرامی من18سالمه شوهرم25سالشه..پریود نامنظم دارم ب طوری ک هرماه معمولا7تا10روزعقب میندازم..یک ماهه تحت نظرپزشک قرص برای تنظیم پریودخوردم و این ماه فقط 4روز عقب انداختم..ایاقرص تاثیرخودش را گذاشت؟
- یک سال و نیم است ازدواج کردیم و 6ماهه ک اقدام ب بارداری کردیم اما نتیجه نگرفتیم..یک سال ب صورت طبیعی جلوگیری کردیم..خیلیا میگن اگه جلوگیری کنیدب سختی بارورمیشین..میخواستم بپرسم ک ایا ممکنه ب علت اون یک سال و پریودی نامنظم حاملگیم دیراتفاق بیفته یا خدایی نکرده حامله نشم؟درمورد سنمم لطفا بگید ک ایا با این سن کم میتونم ب باردارشدنم امیدوارباشم..ببخشید سرتونو ب درد اوردم. اخه خیلی نگرانم.لطفاراهنماییم کنید.ممنون
- قرص ضدبارداری
بعد سقط چند روز بعد میتوان قرص ضد بارداری استقاده کرد
- بارداری
- سلام من برای قطع خونریزی ام روز اول ۵تا قرص ال دی خوردم اما فایده نداشت الان چهار روز گذاشته خونریزی کم دارم تموم هم نمیشه درصورتی ک باید ۵ روزه تموم شه
- کیست تخمدان
سلام من هنگام پریودیم روز دوم بسته جدید قرص سیبل را شروع کردم و قرصای سفیدشو تموم نکردم و کیست تخمدان دارم اشکالی نداره ک سفیدارو تموم نکردم یا باید اونهارو تموم کنم اول!؟
- کانون کلسیفیه دراندومتر
با سلام ۴۶ساله هستم درسونو رحم با ابعاد ۹۰در۴۷م م اکوی میومتر هموژن و اندومتر با ضخامت ۱۱م م و کانون کلسیفیه به قطر ۳م م دراندومتر دیده میشود ایا حای نگرانی و پی گیری دارد ؟درضمن قرص لووتیروکسین مصرف میکنم
- کیست یونی لوکولر
سلام من یک کیست توتخمدان چپم دارم که ۱۰۵ میلیمترولی به خاطری که چهارتا سزارین داشتم دکتر میگه نمیشه جراحی کنیم ولی بی نهایت درد دارم میشه یک راهنمایی بفرمایید باید چیکار کنم
- من ۳۸ سالمه و خانم ۴۲ ساله ؟ اختلال نعوظ دارم و قرص سیلنافیل مصرف میکنم و میخوابیم برا بارداری اقدام کنیم آیا رو بارداری تاثیر داره مصرفش
- سرکلاژ
دکتر،سرکلاژشکمی کردم الانم باردارم هفت هفته ،نزدیکی نداریم ،اگه تحریک بشم ضرر داره سقط میکنم ؟
- فیبروم
سلام ۳۵سالمه ومجرد درسونو رحم میوم ساب سروزال به ابعاد ۷۲در۵۴میلی متر در فوندوس ومیوم ترانس مورال به ابعاد ۵۲در۴۸در جدار خلفی وضخامت خط اندومتر۵میلی دارم.درد پریودی با خونریزی زیادی دارم و همیشه احساس پربودن مثانه وکمی درد دارم لطفا راهنماییم کنید دکترایی که مراجعه کردم هیچ درمانی برام ندادن.
- پریود
با سلام، من ۳۸ سال دارم و مجرد هستم، تقریبا از ابتدا در پریودی هایم دچار مشکل بودم و حتی سابقه پریودی دو بار در ماه را داشتم ، تقریبا از اسفندماه سال گذشته دچار خونریزی های شدید شدم، پزشک قرص مفنامیک تجویز کردند که به دلیل داشتن ضربان قلب بالا و تشدید آن همزمان با استفاده از قرص کنار گذاشتم و شروع به مصرف قرص ایبوپروفن کردم، سونوگرافی هم البته دادم که هیچ مشکلی نشان نداده بود، تا اینکه دو ماه پیش خونریزی هایم در عین حال که شدید بود قطع هم نمی شد قرص ال دی خوردم و دوروز بعد خونریزی قطع شد با اتمام یک دوره مصرف قرص دوباره سیکل جدیدم شروع شد، دوباره با خونریزی زیاد، اما متاسفانه این بار با درد های شدید در دو طرف شکمم، یک بار چند ساعت درد داشتم که در نهایت یک توده خون بزرگ از بدنم دفع شد، خوب همزمان دوباره قرص ال دی هم مصرف کردم، با شروع سیکل جدبد این بار دوباره همان دردها به سراغم اومد، به صورت اورژانسی سونو دادم، این بار هیچ چیز دیده نشد، به پزشک مراجعه کردم. دکتر به من گفت با توجه به این که شما سابقه ضربان قلب بالا دارید نباید ال دی مصرف کنید و من به ناچار خوردن قرص را رها کردم در حالی که نزدیک به ده روز بود قرص استفاده می کردم و پریودم به مرحله لک بیتی رسیده بود، دو روز بعد دوباره افتادم به خونریزی، متاسفانه خونریزی بسیار شدید همراه با همان دردهای که نسبت به قبل تشدید هم شده، می خواستم از خدمتتون سوال کنم مشکل من چیه؟؟؟
- اقدام کردیم برای باردارشدن
یکسال جلوگیری طبیعی داشتیم الان هشت ماهه که جلوگیری نداریم اما هنوز باردارنشدم همه آزمایشات قبل بارداری رو دادم هیچ مشکلی ندارم چندماه قرص لتروفم لتروزول مصرف کردم امابی فایده بودچیکارباید بکنم
- کیست سینه
سلام خانم دکتر عزیز،در سینه هام کیست دارم دکتر بهم قرص دوناژست داده،میخواستم بدونم باوجود مجرد بودنم، برام در آینده مشکلی پیش نمیاره،ممنون
- سقط
سلام خانم دکتر من ۳ بار تا الان سقط داشتم در هفته های ۱۷ ۱۹ ۲۳ هفته عمل هیستروسکوپی کردم نارسایی سرویکس تشخیص داد ، در دوتا از بارداری هام سرکلاژ شدم انا بازم سقط شد، به نظرتون چکار کنم
- سونوگرافی رحم
ضخامت آندومتر 11میلی متر مختصرهتروژن به چه معناست نزدیکی پریودی سونوگرافی انجام شده
- قرص اورژانسی
سلام وقتتون بخیر. بنده روز پنجم پریودیم بود رابطه داشتم وقرص اورژانسی استفاده کردم والان نزدیک به یکماهه یا لکه میبینم یا خونریزی دارم ویا ترشح خونی لطفا راهنمایی میکنید..ممنونم از شما
- حین پریودی
من روز سوم پریودم اکثرا تکه گوشت همراه با درد شدیدازم خروج میشه با توجه به مطالبی که خوندم آیا خطرناکه
- کیست اکوفری
سلام خسته نباشید من یک کیست به ابعاد ۳۸در۱۶mmدارموضخامت آندومترمم۱۹mmاست چکار باید بکنم ؟آیاخطرناکه؟ممنونم اگر راهنماییم کنید.
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر کمکم کنید خیلی عذاب میکشم اگه دختری پرده ش در اثر چیز دیگه ای یعنی آسیب های طبیعی آسیب دیده باشه هیچ جوری نمیتونه پاکیش ثابت کنه که رابطه نداشته راه تشخیصی وجود نداره؟ دارم میمیرم تاحالا چیزی وارد نشده ولی وقتی نگاهش میکنم یه طرفش صافه و یه طرف چین چین (انگار جداشده ولی روی هم قرار گرفته) آخه چرا مال من این شکلیه اگه برم دکتر بگه آسیب دیده هیچکس حرفمو باور نمیکنه منو میکشن کاش راه تشخیصی وجود داشته باشه😢😢😢
- آزمایش هورمونی
سلام ، من پریودم عقب افتاده بود آمپول پروژسترون زدم ، اگر روز سوم خونریزی آزمایش هورمونی بدم نتیجه کاذب هست؟ برای سونو ،جهت بررسی تخمدان پلی کیستیک چه روزی از سیکل بهتر هست؟


