Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- دوفامد
سلام خانم دکتر خسته نباشید دخترم ۱۳ ساله هست و از بهمن ماه تا فروردین پریود بود کامل بردم دکتر سونوگرافی کردن pco بود و دکتر دوفامد تجویز کردن به مدت ۲۵ شب بخوره وقتی پاک شد از روز ۱۴ پریودی ۱۰ شب بخوره ..حالا سوال من اینه دختر من که از روز ۱۴ پریودی میخوره به مدت ۱۰ شب ،دقیقا شب دهم قرص لکه میبینه و فرداش پریود میشه اینجوری که ۱۷ روزه پریود اتفاق میفته و من هر جا خوندم ۳تا ۷ روز بعد باید پریودی اتفاق بیفته ولی دختر من همون شب دهمی که قرص میخوره پریود میشه دوباره نیاز به پیگیری هست
- جواب سونو – بطن چپ قلب جنین
سلام
جواب سونو ۱۸ هفتم اومده تصویر فلان به سایز ۲/۶ ام در بطن چپ قلب جنینی دیده میشود. آیا نگران کننده است؟
با تشکر - بارداری
سلام .من ۱۴ مرداد پریود شدم و بعد از اتمامش برای بارداری اقدام کردم و از ۲۸ مرداد تا امروز هر وقت فعالیت زیاد میکنم یا شلواری میپوشم که به شکمم فشار میاد یکم لکه قهوه ای میبینم رو لباس زیرم. و سه ماه پیش یه سقط داشتم که از ۳۴ روزگی بارداریم لکه بینی داشتم و جنین در ۹ هفته مُرد .و علتش هم مشخص نشد. نظر شما چیه؟ سونو و ازمایش هم دادم هیچ مشکلی ندارم. میخواستم بدونم الان یعنی باز باردارم؟ آزمایش خون و بی بی چک کی نشون میده؟ ببخشید که طولانی شد...
- اندومتریما در تخمدان چپ
سلام خدمت دکتر من چند روز پیش سونو دادم توی سونو تصویر لیژن ایزو اکو با ابعاد ۵۸،۴۲ گزارش شد.بد از برسی دکتر زنان دوباره بد یه هفته سونو واژینال خواستن که تو سونو واژینال کیست از شکل بیضی به شکل دایره تغییره کرده بود که تو سونو نوشتن دبری های ظریف اکوژن.میخواستم بدونم عامل خطر ناکی هس وباید بیشتر پیگیری کنم؟؟؟
- قطع قرص ال دی
سلام،۴ سال ال دی مصرف کردم،قصد بارداری مجدد دارم،قرص قطع کردم و بعد پریودیم سه ۴ روز بعد ک نزدیکی دارم،دو روز سه روز بعد نزدیکی دوباره به خونریزی میفتم.۲ روزم طول میکشه،پریود ۷ روز بعد اولین نزدیکی ۲ روز....علتش جیه؟قصد بارداری دارم ممکنه مشکل ساز باشه؟؟
- اکوژن بطن چپ 18هفته
- سوال مهم
سلام خانوم دکتر من 1400/2/8پریووم تموم شد و هر دفعه ۲۳ یا ۲۴ از ۲۱ تا ۳۰ روز مریود میشم دیروز 2/23 کنی خون قهوه ای مثل مریود نیس دلی کمه در حدی ک فقط لباس زیر کثیف شد داشتم میخاستم ببینم چه مشکلی هست چیکار کنم شکم درد هم دارم یه کم یکهفته پیش هم نزدیکی با قرص ال دی داشتم که سه تا ال دی خوردم
- مصرف دارو وارفارین
سلام وقت بخیر قرص وارفارین نازایی میاره؟
- قرص اورژانسی
سلام ببخشید میخواستم بپرسم که من قرص اورژانسی خوردم میخواستم بدون وقتی قرص اورژانسی استفاده میشود قرص های دیگه ی میشه استفاده کرد آخه من ساییدگی زانو دارم میتونم قرص مسکن یا قرص fastran,vitamin b1,امگا3استفاده کنم ممنون
- بارداری
سلام دکتر. ۲۷ هفته و نیمم ۲۰ هفته با سرویکس ۲۲ سرکلاژ شدم. استراحت مطلق کردم بعد از عمل یعنی فقط برای دستشویی پا میشم. امروز سونو دادم طول سرویکسم شده بود ۲۶ . میتونم استراحتمو کمتر کنم ؟ شیاف و آمپول پروژسترون هفتگی میزنم. ۲۷ و نیم هفته ام.
- آب دور جنین
سلام وقت بخیر خانم دکتر ۲۴ هفته و سه روز رفتم سونو گرافی حجم مایع آمنیوتیک ۲۳cmبود گفت شاید دیابت گرفتی خانم دکتر خیلی نگرانم جنینم مشکل داشته باشه تو ان تی و آنومالی مشکل نداشت ممکنه به دلیل مشکل جنین باشه تو روخدا جواب بدید خیلی خیلی نگرانم؟
- سلام من هر۱۰روزبعدازپاکیم دوباره پریودمیشم باوجوداینکه قرص دروسبلین هم دارم استفاده میکنم
سلام من الان حدود۳ماه که هرماه پریودم بعدازاینکه ۱۰روزهست تموم شده باز شروع میکنه به اومدن ومن الان دروسبلین مصرف میکنم امافایده ای نداشته چیکارکنم
- شرایط تست پاپ اسمیر
با سلام. خانم دکتر من برای فردا 23 بهمن نوبت پیش شما دارم. امروز صبح ساعت 10 نزدیکی داشتم و فردا میخوام تست پاپ اسمیر برام انجام بدین.نوبت را عوض کنم یا فردا میتوانم انجام بدهم.
- علاعم بارداری
سلام علاعم بارداری درشیردهی چیه الان گریودمن 4 روز عقب افتاده چی خوبه مصرف کرد تاپریودشد
- کمبود تخمک
سلام وقتتون بخیر
ببخشید یه سوال داشتم میشه جواب بدید؟
من خانم 39ساله هستم که یکسال ازدواج کردم الان که آزمایش دادم دکترا میگن 5درصد بیشتر تخمک ندارم الان هیچ امیدی نیست جزء تحویل تخمک از کس دیگه ؟ - رحم و تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز خداخیرتان بدهد که جواب سوال من را داده اید و در جواب سونوگرافیم گفته آید که سونوگرافی خوب است ولی الان حدود یکسال است که درد شکم وزیر شکم دارم.براهمین دکتر برایم این سونوگرافی را نوشت.متن سونوگرافی را دوباره مینویسم.رحم به ابعاد سی و هفت در هشتادوپنج م م میباشد حدود رحم منظم است.ضخامت آندومتر هفت م.م میباشد.تصویر یک کیست نابوتین به دیتمار پنج م.م در ناحیه سرویکس مشاهده شد.اکوی میومتر هموزن است.تخمدانها دارای ابعاد و اکوی طبیعی میباشند.یک فولیکول غالب به دیامتر جهارده م.م در تخمدان راست رویت شد.یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان جپ دیده شد که به نظر دارای مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده فولیکول هموراژیک باشد مایع آزاد در کلدوساک خلقی رویت نمیگردد.خانم جهل و پنج ساله دارای دو بجه هستم.ممنون.
- نازایی
سلام دکتر جان روز خوش قبل از هرچیز بابت وقتی ک میزارین و پاسخگو هستین سپاس گذارم دکتر جان من متاسفانه به دلیل هیدروسالپنکس شدید دو طرفه ناباروری ثانویه دارم و باید ای وی اف کنم دکتر که اول بهم پیشنهاد ای وی اف دادن گفتن کل کارهای ای وی اف رو انجام میدیم و قبل ازانتقال اول لوله های خراب رو برمی داریم بعد انتقال ولی بدلیل هزینه های سنگین مرکز خصوصی رفتم مرکز دولتی متخصص اونجا گفتن اول باید لوله ها برداشته بشن بعد دارو برای تقویت تخمدان پانکچر و در آخر انتقال انجام میدیم حالا سوال من اینه که اینکه لوله ها قبل از پانکچر برداشته بشن مشکلی پیش نمیاد یا باید اول کارهای تخمک کشی انجام بشه بعد برداشتن لوله ها.....
- سندرم کورنیلا دی لانگ
سلام ببخشید دختر دایی من مشکوک به این سندرم کورنیلا دی لانگ هست و پدرش هم ناقل جا به جایی کروموزومی بود و ازدواج فامیلی داشت، میخواستم بدونم من که باردارم و سونوگرافی NTوNBرفتم نرمال بود غربالگری اول و دوم رفتم نرمال بود، سونو آنومالی دادم نرمال بود و اکوی قلب هم جنین هم رفتم نرمال بود آمنیوسنتز هم دادم جنین هم جابه جایی داره مثل خودم تو کروموزوم ۴ و ۱۸ عین کاریوتایپ خودم این جواب کاریوتایپ خودم: .۴۶XX,t(4;18)(p16.1;q23) این هم جواب کاریوتایپ جنین که به این صورت نوشته : .46XX,t(4;18)(p16.1;q23)mat حالا با توجه به این حالت جنین سالم است؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.،میخواستم بدونم از کجا میتونم مطمئن بشم جنینم از لحاظ ابتلا به این سندرم کورنیلا دی لانگ سالم هستش؟ از کجا بفهمم جنینم کاملا سالم؟ سندرم کورنیلا دی لانگ مربوط به جهش در کدام کروموزوم؟
- بارداری
سلام خانوم دکتر من بعد نزدیکی از این قرصا اورژانسی ک دوتاس داخلش خوردم جفتش باهم خوردم تاثیری داره یا باید باز بخورم؟؟
- بیماریهای زنان
سلام گوش من ب همراه گلوم ب شدت عفونت کرده و واقعا دارم اذیت میشم ۲۷ هفته باردارم نمیدونمچیکار کنم لطفا کمکم کنید


