Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سقط جنین
سلام .من یک دخترم که پرده دارم اما باردار شدم از مایه ی انزال .الان چه داروی مصرف کنم سقط بشه وایا ب پرده اسیب میرسه؟
- عفونت ادراری
سلام، وقت بخیر من بعد از نزدیکی عفونت ادراری میگیرم، روش جلوگیری کاندوم هست،پزشک اورولوژی قرص نیتروفورانتویین و ارومکس رو تجویز کرده بود که بعد از هر بار نزدیکی استفاده کنم، الان مدتیه که نیتروفورانتویین پیدا نمیشه. از طرفی هم برای بارداری اقدام کردم و متاسفانه با اولین نزدیکی عفونت ادراری گرفتم، واقعا نمیدونم باید چکار کنم، چون مطمئن نبودم باردارم یا نه قرص سفکسیم استفاده کردم برای برطرف شدن عفونتم ولی تاثیری نداره اصلاً، من فقط با سیپروفلاکساسین خوب میشم که اونم تو بارداری ایمن نیست.الان پریود شدم و مطمئن شدم باردار نیستم دارم سیپروفلاکساسین میخورم، ولی این ماه که دوباره بخوام اقدام کنم واقعا نمیدونم باید چکار کنم که بازم این داستان تکرار نشه
- تست غربالگری
سلام میخواستم بدونم غربالگری مرحله اول تو هفته چند باید انجام بشه؟
- بقایای سقط جنین
باسلام. من بقایای بارداری داشتم دکتر داروی سقط داد بعد از دوهفته سونوگرافی رفتم نوشته مقداری پارتیکل شناور در اندومتر فوقانی به ابعاد۹ونیم ×۶ونیم از بقایای بارداری دیده شد.آیا نیاز به کورتاژ دارم یا با دارو دفعه میشه این مقدار.
- اقدام بارداری
سلام خانوم دکتر.پنج روز از پمادکلوترومازل واژن استفاده کردم و اقدام به بارداری کردم مشکلی پیش میادمجددپمادواژینال رو شروع کنم . برای اسپرم واقدام بارداریم؟؟؟؟ممنون میشم جواب بدید
- سقط جنین
ایا جنین ۶ ماهه با دارو و یا امپول سقط میشه
- لتروزول
سلام . من از سوم پریود تا هفتم شبی دوتا لتروزول خوردم و ۱۲ قاعدگی امپول hcg زدم دکتر گفت از ۱۴ قاعدگی تا ۱۰ شب دوفامد بخورم ولی من اشتباهی از ۱۴ تا ۵ شب شبی یدونه لتروزول خوردم نمیدونم حالا چیکار کنم ترخدا راهنماییم کنید الان ۱۸ پریودی هستم
- سقط جنین
میخاستم ببینم سقط تو هفته ی ۷ ام با سایتوتک مقدار دوز ۸۰۰ میکروگرم ب صورت واژینال یک کجا بهتره یا تکی ب فاصله ی نیم ساعت گذاشته بشه بهتره؟
- بارداری
سلام استفاده از پودر مو بر دپی برای دست و صورت در سه ماهه آخر بارداری مجاز است استفاده کنیم ؟
- لکه لانه گزینی
سلام آیا امکان داره لکه لانه گزینی تبدیل به خون بازی بشه مثلا ارضا بشیم و تبدیل به خونریزی بشه
- بارداری
سلام وقتتون بخیر من ماه پیش ۲۷ بهمن عادت ماهانه شدم ماه قبل ۲۸ دی این ماه باید ۲۶ عادت ماهانه بشم عادت ماهانه هم منطم هست سر وقت چون یه روز میوفته هر دفعه جلوتر روز ۵ اسفند رابطه داشتم و۱۱ وچند بار دیگه ولی همیشه جلوگیری طبیعی بوده همسرم هم مطمئن هست اتفاقی نیفتاده الان نزدیک ۴ و۵ روزه سینه درد وزیر دلم درد میکه مثل زمانی که پریود میخوام بشم منتطر ۲۶ ام هستم استرس دارم نکنه باردار باشم بااینکه کارای منزل ودارم انجام میدم خونه تکونی میکنم بسیار دمنوش گیاهی برای بازشدن قاعدگی خوردم هنوز پریود نشدم اشتهام خیلی زیاد شده خوابمم زیاد شده ممنون میشم از جوابگویی تون
- بارداری
سلام دکتر واژن درد موقعه راه رفتن و پهلو ب پهلو شدن در ۳۷ هفته و ۳ روز طبیعیه؟ طول سرویکسم در ۳۷ هفته ۲۰ بود و سرکلاژم.
- بیماری زنان
سلام خانم دکتر من برای دردشکم به دکتر مراجعه کردم و برایم سونو نوشت که بدین شرح است.تصویر یک کیست نابوتین به دیامترپنج.م.م در ناحیه سرویکس دیده شد.یک فولیکول غالب به دیامتر چهارده م.م در تخمدان راست و یک فولیکول غالب به دیامتر بیست م.م در تخمدان چپ دیده شده که به نظر مختصر اکوی داخلی میباشد که میتواند مطرح کننده کیست هموراژیک باشد.ایا علت درد شکمم همین است؟ چهل و شش ساله هستم و اخیرا پریودم نامنظم شده و یکسال است جلوگیری ندارم ولی باردار نشدهام و دو بچه هم دارم به نظرتانعلت باردارنشدنم هنوز.چه میتواند باشد.خدا خیرتان بدهد که جواب میدهید.ممنون.
- سنگ حالب در هفته ۱۱ بارداری
سلام دکتر بزرگوار خسته نباشید . خانومم دو قلو بارداره ولی متاسفانه سنگ ۵ میلیمتری در حالب گیر کرده که باعث شده کلیه مقداری التهاب کنه و دکتر گفته اگه تا یک هفته دفع نشه باید لیزر کنه برا دفع سنگ و این کار عوارض داره احتمال این که جنین ها سقط بشن یا مشکلات و نقصی برا جنین پیش بیاد زیاده ، دکتر جان خواهش میکنم بهم بگین چکار کنم نمیخوام دوقلو هام رو از دست بدم خیلی به زندگی امیدوارم کرده بودن . خوزستان هستیم توانایی مالی نداریم که شهر دیگه ای بریم دکتر هیچ دارویی برا دفع ننوشتن گفتن فقط آب بخور تو این یک هفته . خواهش میکنم راهنماییم کنید دارویی چیزی کاری که دوقلوهام چیزیشون نشه . ممنونم ببخشید طولانی شد
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز من تو هفته 24و هپارین تزریق میکنم بخاطر غلظت خون و سقطی که قبلش داشتم جفتم خیلی پایین بقیه ازمایشام همه خوب بوده طول سرویکسم 30گاهی 29تو سونوها مختلف الان یکهفته احساس ضربان در واژن دارم انگار سر رحمم ترس عجیبی دارم انگار هوا داره خارج میشه نمیدونم طبیعی یا نه چیکار باید بکنم
- مصرف دارو
سلام میخواستم بپرسم شربت اکسپکستورانت بهسا توی بارداری مجازه دکتر عمومی رفتم برام تجویز کرده هر ۶ ساعت ۱۰ سی سی مصرف کنم
- مشکل جنین
سلام در سنو نوشته لوپ های کولون جنین بصورت دیلاته و با اکوی افزایش یافته رویت شدند در 34 هفتگی این یعنی چه و چکار باید بکنم
- طول سرویکس
سلام خانم دکتر من هفته ۱۹ بارداری هستم،تو سونوی ۱۵ هفته طول سرویکسم ۳۱ بود،الان دو روزه داخل واژنم بعضی اوقات درد میگیره،خیلی نگرانم چیکار کنم،باید سرکلاژ بشم؟
- بارداری###
سلام آیا با وجود پولیپ و کیست همولوژیک میشه باردار شد ؟ و اگر باردار بشم با وجود پولیپ کیست همولوژیک خطری واسم جنین داره؟ البته من بعد از اتمام پریودیم یعنی تقریبا ده روز بعدش باز خونریزی داشتم الانم دارم نمیدونم از این کیستها هستش یا نه ؟ و با این خونریزیم کیست و پولیپم از بین میره ؟ دکتر بهم قرص دوفاستون داده میگه باعث جلوگیری خونریزی میشه ...و اینکه خونریزیم کی بند میاد الان تقریبا یه هفته خونریزی دارم ۳۰ سالمه سه ماهه ازدواج کردم...
- مصرف پماد
سلاممن این ماه نزدیکی داشتم چند بار قبل از تخمک گذاری.اما دو روز بعد از تخمک گذاری متوجه شدم عفونت دارم و از پماد کلوتریمازول واژینال استفاده میکنم.ایا ممکنه ک تاثیری داسته باشه عفونت و باردار نشم؟


