Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- آمیکرون کودکان
بچه دوساله از صبح ازهال داره وتب، دادن ازیترومایسین اشکالی نداره؟
- خود ارضایی با سینه
سلام من دختر مجردم ۱۷ سالمه ۵ ساله با سینه هام خود ارضایی میکنم تا حالا هیچ مشکلی پیش نیومده ولی این عوارض داره؟ باعث ناباروری و مشکل تو رابطه جنسی در اینده میشه؟
- قرص مایوکارمت دربارداری
من روزانه دو عدد قرص ۴۷ مایوکارمت در بارداری استفاده میکنم برای جنین مشکلی بوجود نمیاد
- سلام من یک دختر ۳۵ ساله هستم ۴سال پیش یک تکه ۵سانتی از رحم خارج شد با امسال هم دوبار شد
- بلوغ زودرس
با سلام یک سال پیش متوجه بزرگ شدن دخترم شدم که کلاس اول بود با مراجعات مکرربه پزشک و انجام آزمایش هورمونی و رادیولوژی و سونوگرافی متخصص غدد آمپول واریوپپتیل را برای دخترم شروع کردن .الان دو دوز را تزریق کردم ولی احساس میکنم رشد سینه هاش هنوز ادامه داره. چند ماه بعداز شروع درمان دارو اثر میکند. دارو رشد سینه ها را هم متوقف میکند یا فقط پریود را به تاخیر میاندازد.
- سلام من سونو دادم اینه یعنی چی؟تو سونوم نوشته :تصویر ساک واحد حاملگی ب دیامتر۱۸میلیمتر دارای Yolk sacوFetal poleفاقد در کاویته اندومتر مشهود است سن تقریبی حاملگی بر اساسGSمعادل۵هفته و ۲روزاست
سلام این ینی چی؟تو سونوم نوشته :تصویر ساک واحد حاملگی ب دیامتر۱۸میلیمتر دارای Yolk sacوFetal poleفاقد در کاویته اندومتر مشهود است سن تقریبی حاملگی بر اساسGSمعادل۵هفته و ۲روزاست
- لکه بینی بعد دو روز از پریودی
سلام من اين ماه براي اولين بار بعد هفت روز پريودي كه پاك شدم دوروز بعدش شروع به لكه بيني كردم علتش چيه اينم بگم بعد پاك شدن نزديكي كردم و اين كه چهار ساله دوفاستون مصرف ميكنم اولين باره كه همچين چيزي اتفاق افتاد برام و اينكه ٢٣ سالمه و متاهلم
- زنان
قرص دوفامد مصزف میکنم برای تنبلی تخمدان من تو این دوره ک داشتم میخورم وسطش پریود شدم همیشه دوروز بعد قط قرص میشدم الان چیکار کنم قرصو رو ادامه بدم یا نه
- گرگرفتگی وتعریق زیاد
سلام خسته نباشین من از وقتی به بچم دارم شیرمیدم احساس گرمای شدید وبیش از حد عرق میکنم کلافه شدم آنقدر که دیگه دوس ندارم به بچم شیربدم توروخدا بگین چیکارکنم
- سلام مادر من ۷۶ سالشه در سونوگرافی دارای کیست ساده ۶۳mmدارای جزسالید ایزواکو ۱۱ ×7 mm همراه با کلسیفیکاسیون نقطه ای در جز سالید در آدنکس چپ نوته لطفا بفرمایید چیه؟ خطرناکه؟
- تعیین جنسیت
سلام خانوم دکتر،خسته نباشید،یسوال ازخدمتتون دارم،برای بالابردن شانس جنین پسرآیاقبل اقدام به بارداری بایدازاسیدفولیک استفاده کردیاخیر،یجاخوندم که مصرف اسیدفولیک رحم رواسیدی میکنه وشانس پسردارشدن روپایین میاره،باتشکر
- قرص اورژانسی
سلام خانم دکتر 9ماهه زایمان طبیعی کرد مه اما هنوز پریود نشد مه روش جلوگیری کاندوم حدود سیز ده روز پیش از قرص اورژانسی استفاده کردم درد های پر یودی دارم ولی لکه یا خونریزی ندارم میخواستم ببینم چند روزه اثر میکنن بعد از خورد نشون حتمن باید خون ریزی صورت بگیره ممنون
- اکوی رحم غیر هموژون میباشد یعنی چی؟
- کیست سینه
سلام دکتر خسته نباشید در سینه چپم یه کیست با سپتای ظریف داخلی در ساعت ۱۱ به دیامتر ۱۵٫۵.۵ میلی متر قرار داره لطفا بگید خطرناکه؟؟؟
- بارداری
سلام و وقت بخیر خدمت خانم دکتر خانم دکتر من مبتلا به pco هستم بعد از شش ماه که تحت درمان بودم این ماه باردار شدم با این تفاوت که من در روز ۲۴ سیکلم یه فولیکول ۱۵ داشتم یعنی یک هفته قبل از موعد پریودم.بعد از یک هفته از موعد پریودم رفتم آزمایش دادم و بتای من ۱۰ شد که یکی از همکارای شما به من گفت یک هفته دیگه که میشد ۱۱/۲۵ تکرار کنم که بتای من ۲۴۱ شد.توی سونو اول که همون روز بود سونو به من گفت که یه ساک حاملگی خیلی ریز به اندازه ۳میلیمتر دیده و چون من دیروز لک دیدم دوباره مراجعه کردم به پزشک و سونوی مجدد نوشتن برای دیدن قلب جنین که توی سونوی من نوشته ساک حاملگی به اندازه ۶/۵میلیمتر ولی بدون جنین.میخواستم بدونم آیا امکان داره بارداری پوچ باشه یا زوده براساس اینکه من تنبلی تخمدان دارم
- بارداری
سلام.درمورد رابطه زناشویی برای زن باردار که البته سونو هفته ۶ رو رفتم و نرمال بوده....ودرکل آیا رابطه در طول ۹ ماه برای جنین اسیب نمیرسونه و چه پوزیشنی امن تره؟
- عوارض
سلام ببخشید گفتید در صورتی که زگیل عوارض جدی نداشته باشه باعث نازایی نمی شه. این عوارض شامل چی میشه؟
- قرص گین آپ
سلام من قرص گین آپ مصرف میکنم الان یک هفته از زمان پریودم میگذره و پریود نشدم ممکنه عوارض قرص باشه
- آمپول پروژسترون
ببخشید چه مدت طول میکشه آمپول پروژسترون جذب شه ?
- عفونت قارچی
سلام خسته نباشید من یکسال درگیر عفونت قارچی هستم هرچقد دارو استفاده میکنم فقط ده روز خوب میشم مجدد خارش شدید وعفونت باید چیکار کنم خسته شدم دیگه


