Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سلام خدا قوت من سزارین شدم یک ماه گذشته دوروز پیش دراز کشیده بودم از جا بد بلند شدم الان سمت راست بخیه ها درد داره و همون روز خون حالت لخته ای میو مد و رنگ تیره تر نسبت ب وند روز پیش داشت الانم موقعه بلند میشم درد داره
سلام خدا قوت من سزارین شدم یک ماه گذشته از سزارین دوروز پیش دراز کشیده بودم از جام بلند شد یعنی بد بلند شدم الان سمت راست بخیه تیر میکشه و همون روز هم خون حالت لخته ای میو مد الان هم موقعه بلند شدم درد داره جای بخیه ها خیلی ممنونم میشم جواب سوال منو بدین
- سونو گرافی رحم وضمائم
سلام خسته نباشید سونو گرافی دادم گفت هایپر اکو ژنیسیته یفو کال باحدود مشخص با حداکثر ابعاد 4*8در کاویتهی اندومتر مشهود است Tvsدر روز سوم menجهت برسی از نظر پولیپ اندومتر تغییرات فاز لو تئال تو صیه میشود به نظرتون مشکلم چیه وراه حل چیه بعد من این نزدیکی ۶ماه ازدواج کردم هیچ گونه جلو گیری نکردم ولی بار دار نشدم تست پاپ اسمیر دادم یک ماه پیش فقط گفته بود التهاب شدید دارم بعد ببخشید این عدد های که نوشته ۴*۸ در کاویتهی اندومتر چیه بعد به نظرتون این خطر ناک نیستمن خیلی استرس دارم ممنون میشم اگه راهنمایم کنید
- ورم شدید بدن
روزبخیر. من در هفته ۱۱ سقط خوبخودی داشتم. قرص دادن کهدفع بشه دچار خونریزی شدید شدم اما جنین دفع نشد و کورتاژ فوری انجام شد. درست یکهفته بعد از عمل یک تورم خفیف اما قابل حس در پاها و دستها و بدنم شروع شد که بعد از دو ماه هنوز هست وکم و زیاد میشه. همراه با احساس سنگینی. سونوگرافی شدم و ظاهرا همه چی اوکی هست. بعد از کورتاژ خونریزی کمی داشتم و اولین پریودم فقط یکروز ! طول کشید اما تقریبا شدید. از اون موقع هنوز پریود نشدم. تست بارداری میدم هر هفته که خیالم راحت باشه. آزمایش دادم. کلیه وتیرویید و قند خون و.. همه چیز عادی بود. در آزمایش ادارارم خون وجود داشت ( البته برای خودم قابل دیدن نیست) کمی حالت سرگیجه دارم. اما سر کار میرم و ورزش رو شروع کردم. ممکنه این تورم خطرناک باشه؟ در مدت بارداری همتوورمم خیلی زیاد بود. ضمنا به دلیل قطع ورزش که معمولا انجام میدم اضافه وزنم زیاد بود. حالا نمیدونم مربوط به مصرف نمک و تغذیه ست یا عوارض سقطه یا هورمونیه. باید صبر کنم یا آزمایش خاصی انجام بدم. لطفا راهنماییم کنید. چون تا قبل از بارداری همه چیز
- آندمیوز وخونریزی
- ایا سرکلاژ شکمی جنین دوباره انتقال داد قلبش تشکیل نشد چی چطور سقط مشود
- کیست در بارداری
سلام من باردارم و یک کیست بزرگ در رحم دارم پزشکا میگن باید جراحی بشه مگه ممکنه در بارداری جراحی صورت بگیره ایا نمیشه لیزر کرد
- پریود
کیستهموراژیک3سانتیواندومتریوزدارمبا مراجعهبهپزشکدانال200روزیدوبارباقرص ترنسیدتجویزکردندولیمشکلپریودطولانی منحلنشد
- قرص جلوگیری،*
سلام وقت بخیر میخواستم سوال کنم که تا چند ماا یا چند سال میتوان از قرص ضدبارداری استفاده کرد؟ و اگر بخواهیم بصورت طولانی مدت استفاده کنیم هر چند ماه یکبار بار و چه مدت باید وقفه بین مصرف وجود داشته باشه؟ ممنونم
- افزایش سایز سینه
سلام وقت بخیر می خواستم بپرسم راهی به جز جراحی برای افزایش سایز سینه تا یک سایز هست؟
قرص های دیان -جاسمین و یا مدروکسی پروژسترون باعث افزایش سایز سینه تا یک سایز می شوند؟
کدوم قرص تاثیر بیشتری داشته و دوره مصرف چند ماهه است؟
آیا بعد از ازدواج سایز سینه ها تغییری میکنه؟ و اینکه موم انداختن موهای پرز مانند روی سینه میتونه ضرری داشته باشه؟ استفاده از پماد بتامتازون جهت جلوگیری از التهاب پوست اطراف سینه بعد از اپیلاسیون چه طور ؟ - پرویید دختر دوازده سال
سلام دخترم دوازده سالش بعد یه سرماخوردگی شدید برای اولین بار پروویید شد و یه ماه طول کشید بردمش دکتر سونو و آزمایش کم خونی و تیرووید و انعقاد خون نوشت همه چی خوب بود دکتر براش مفانیک اسید و مدروفم پنج داد گفت به مدت بیست روز استفادا بشه ولی به دلیل مفانیک اسید ضرر داره من به مدت 7 روز دادم و بعد پنج روز پاک شدن دوباره امروز شده آیا مفانیک اسید رو بهش بدم تا بیست روز یا نه باتشکر
- قرص مدروکسی پروژسترون و اقدام به بارداری
سلام خانم دکتر، من پریود تقریبا نامنظم دارم و در حال اقدام برای بارداری هستم، دکتر برام مدروفم 5 از روز 15 قاعدگی به مدت 10 شب نوشتن، چون از باردار نبودنم مطمئن نیستم، (چون پریود این دفعه ام مقداری فرق داشت، هم مقداری کمتر بود هم زود تر تموم شد) استفاده از این قرص ایرادی داره؟ راستی من از حرف های دکتر اینطور برداشت کردم که اقدام به بارداری در حین مصرف قرص ایرادی نداره، درست متوجه شدم، ایرادی نداره در حین مصرف، اقدام کنیم؟
- ایا قاعدگی من نامنظمه؟
سلام خسته نباشيد خانم دكتر من ٥فروردين پريود شدم ١١فروردين پاك شدم و ٣١فروردين دوباره پريود شدم ٦ارديبهشت پاك شدم و ٢٥ارديبهشت پريود شدم ايا پريود من نامنظمه خواهش ميكنم پاسخ بديد
- کانون اکوژن در رحم بل ضخامت 6م
کانون اکوژن خطی در رحم (کلسیمفیکاسیون و با اکوهای مربوط به گاز) درمانش چیه؟ درد زیادی رو سه ماه داره تحمل میکنه و 60سالشه
- سفت شدن شکم
سلام ببخشید من ۴ماه پیش با نامزپم رابطه داشتم از عقب بعد حوایش نبود فکر کنم آب منی رفت جلوم ولی پردم سالمه بعد رابطه ۲تا قرص جلوگیزی خوردم بعد۳روز پریود شدم الان ۴ماهه میگذره از اون رابطه پریودیم دوروزه پاک شده حالا شکمم سفت شدع نمیتونم بشینم اصلا آزمایش سنو هم دادم گفتن خبری نیس از بچه حالا بنظرتون علتش چیه سفت شدن شکممم???
- اندومتر
اندومتر دو لایه تریپل لاین یعنی چی و آیا خوبه یا نه؟
- ذخیره تخمدان*
سلام خسته نباشید..ببخشید من ۳۳ سالمه حدودا دو سال میشه که برای بارداری اقدام کردم ولی باردار نشدم اخیرا فهمیدم ذخیره تخمدانم 87/است و ارثی هم این مشکل رو نداریم..با این ذخیره امکان بارداری هست و اینکه چقد دیگه یائسه میشم؟
- عادت ماهیانه
سلام، وقتتون بخیر، من ۲۹ سالمه و متاهلم و زایمان نداشتم، مدت عادت ماهیانم با لکه بینی حداکثر ۵ روزه، میخاستم بدونم از نظر خانم دکتر مشکلی هست یا خیر؟؟ چندسال پیش کیست داشتم یک دوره درمان کردم، و سالی یکبارهم سونوی رحم و تخمدان انجام میدم
- کیست سرجنین
تو بیست هفته یه کیست 6میلی تو سر پسرم بود که تو بیستو چهارهفته برطرف شده بود ایا بعداز تولد دوباره برمیگرده وممکنه پسرم عقب مونده به دنیا بیادبقیه ازمایشاتم سالمه چون برادر زادم مشکل مغزی داره میترسم
- اقدام به بارداری
سلام خدا قوت بنده یک ماه پیش بر اساس سیکل پریود اقدام کردم برای بارداری اما سر وقت پریود شدم الآن درد زیر شکمم دارم و حالت تهوع.احساس خستگی و خواب آلودگی هم دارم امکان داره باردار باشم؟ در ضمن پریود ۷روزه بود و زیاد بود.
- شیر دادن
سلام خانم دکتر من پسر ۴ ماهم دیگه روزا از سینه شیر نمیخوره و فقط شبا موقع خواب سینه میگیره،میخواستم بدونم اینجوری شیرم خشک میشه ؟چون کم شده چیکار کنم با این شرایط که شیرم خشک نشه؟


