Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- کورتاژ
سلام ۷روزپیش کورتاژانجام دادم ۶هفتع سقط داشتم بقایاب ابعاد۷سی سی موندکورتاژانجام دادم بااینکه۷روزگذشته خونریزیم کم وزیاذمیشه وخون سیاه ازم میادکمی هم لخته داره لخته ریز دلیلش چیه ب دکترمراجعه کنم ؟امکان وجودبقایاهست آیا؟قرص مفنانیک اسیدوآهن هم مصرف میکنم
- دردد عجیبببن
سلام وقتتون بخیر،من چهارده سالمه چند روزه بعضی مواقع در ناحیه واژ.ن دردی مثل سوزن سوزن شدن حس میکنم که با سفت گرفتن عضلات هم بیشتر میشه سوزش و خارش و علائم دیگه ای هم ندارم ممکنه گذرا باشه یا خطرناکه؟به چه دکتری باید مراجعه کرد؟
- خراش پرده بکارت
سلام من با پسری رابطه داشتم پسره آلتش رو به داخل آلت من مالید میگه آلتشو داخل نکرده اما من پیش دکتر زنان رفتم دکتر میگه جلوت باز شده اما دکتر وقتی برام نذاشت توضیح بده الان باز شده یعنی پاره شده یا آسیب دیده یا پردم ارتجاعیه که باز شده؟من خیلی میترسم لطفا کمکم کنین
- سلام وجود سودو ساک در سونوگرافی لگن میتواند نشانه کیست باشد؟؟
- تاریخ انقضای اورژانسی
ایا قرص های اورژانسی اووسیز۷۵/۰ تاریخ انقضاشون مهمه؟؟؟ ی قرص الان داریم تاریخ انقضاش مال ۵ ماه پیشه لطفا ی راهنمایی کنید
- بارداری
سلام وقتتون بخیر.هفته ۶ام بارداری به روشivf هستم وطبق سونوگرافی هفته پیش دوساک حاملگی دیده شده.ازدیشب کمردردودل دردهستم وچنددقیقه پیش یه لکه قهوه ای کوچک برروی لباس زیرم دیدم.واحساس میکنم پهلوم نبض میزنه دکترم دردسترسم نیس.آیاخطرناکه؟ممنون میشم کمکم کنید
- کم شدن پریود
سلام خانم دکتر چه زمانی کم شدن پریود برای دختران مجرد خطرناک محسوب میشه؟یعنی اگه پریود چجوری و چند روز باشه خطرناکه؟ وقتی قبلا نجم خونریزی بیشتر بوده ممنون
- در مورد دولیکو سفال
سلام خانم دکتر خوب هسین ما سونو دادیم تو بیست و هشت هفته یا انومالی هم دادیم کلا همه چیزشنرمال بود ولی تو سی و چها ر هفته ی سونو دادیم نوشته هیدرو سفالی نیس مخچه نمای طبیعی دارد اتروفی مغزی جود ندارد فقط نوشته سر مختصر دولیکو سفالی دارد bpdهم نوشته زیر صدک ۵میباشد ایا خطرناکه یا ن ممنون میشم راهنمایی فرمایید
- بارداری
باسلام. خانم دکتر من از مریضاتون هستم و هفته پیش پیشتون ویزیت شدم ولی فراموش کردم اینو بپرسم...میخواستم بپرسم که ایا میتوان با داشتن کیست اندومتریوز حامله شد و در حین زایمان کیست را برداشت یا خیر... کیست من به اندازه 50 در 40 میلیمتره در سمت راست و در چپ خیلی کوچکتره
- رابطه جنسی با کسی که سرطان رحم داره
... آیا رابطه داشتن با کسی که سرطان رحم داره اشتباهه؟ منظور از رابطه فقط بیرون از محیط رحم و با مالش یا ارتباط دهانی هست.
- اقدام بارداری
سلام چرخه های مرتب دارم.بهد تجویز دکتربرای کمک ب بارداری قرص دوفاستون را از روز ۱۴ تا ۱۰ روز خوردم... و الان ۶ روز از قطع اون میگذره....دوسه روز به پریودیم مونده آیا اینکه قرص برای من خونریزی نداده میتونه نشانه مثبت برا بارداری باشه؟بعلاوه این چند روز گاهی در طول روز زیر دلم میگیره و یکم درد ضعیف داره...نه به شدت پریودی..و ترشحات آبکی سفید دارم.
- سوال مهم
سلام خانوم دکتر من 1400/2/8پریووم تموم شد و هر دفعه ۲۳ یا ۲۴ از ۲۱ تا ۳۰ روز مریود میشم دیروز 2/23 کنی خون قهوه ای مثل مریود نیس دلی کمه در حدی ک فقط لباس زیر کثیف شد داشتم میخاستم ببینم چه مشکلی هست چیکار کنم شکم درد هم دارم یه کم یکهفته پیش هم نزدیکی با قرص ال دی داشتم که سه تا ال دی خوردم
- فیبروم اینترمورال
سلام من ۳۳ سالمه نامزد هستم هنوز واسه بارداری اقدام نکردم سونو دادمبه علت خونریزی بی نظم پریویدی جواب سونو بود فیبروم اینترمورال در جدار قدامی رحم به ابعاد ۲۵*۲۳م م رویت شد خیلی ترسیدم میشه بفرمایید چی هست و خطرناکه باید چکار کنم
- سلام دخترم هیپلازی خوش خیم داره دکتربراش قرص دوفاستون تجویزکرده تاچه مدت بایدبخوره
- آسپرین
من دیابت وسابقه سقط بخاطرایست قلبی جنین دارم.حالا۱۰هفته کامل باردارم وهماتوم خلفی دارم،تادیروز باوجودهماتوم و بدون لکه بینی آسپرین ۸۰مصرف میکردم،امادیروز بابزرگ ترشدن هماتوم(۱۲*۲۴)دکترگفتن دیگه اسپرین مصرف نکنم.امامیترسم مجدد باعث ایست قلبی بشه...ممنون میشم راهنماییم کنید.
- لکه بینی دربارداری
متن سونوگرافی که این صورت هستش برام تفسیر کنید.رحم ازحدطبیعی بزرگتر وبه سبب بارداری حاوی یک ساک بارداری باحدودمنظم وواکنش دسیدوایی بارداری براساسmsdبرابربا۹ mm معادل ۵هفته و۵روزدیده مشود -درحال حاضر yolksacوfetal -poleمشاهده نمی شود.جهتpregnancyR/O early یامراحلpost abortion(باتوجه به سابقه خونریزی)تیتراژ BHCGوسونوگرافی پیگیری توصیه میشود. درادنکس ها ضایعه سیستیک وsolid دیده نشد اینترنال os بسته است
- عفونت
سلام خدمت خانوم دکتر عزیز من قبلا عفونت قارچی شدید داشتم و بعدش رفتم دکتر علائمی نداشتم دکتر پاپ اسمیر انجام دادن و گف عفونت قارچی شدید دارم و برای فلوکونازول نوشتن سه تا هر ۷۲ ساعت یک عدد بعد اینکه قرص تموم شد رفتم پیششون پاپ اسمیرم نرمال بود ازشون سوال کردم که باید بازم قرصمو بخورم گفتن هر موقع علاعمی داشتی الان عفونت قارچی خیلی زیاده طوری که وقتی رابطه دارم کلا میزنه بیرون عفونت پنیری شکل دور لبه واژنم همش خیس میشه یک روزه کامل اینطوری بود باید به دکتر مراجعه کنم یا اینکه ن دکتر بهم کف اگه اگه علاعمی داشتی از پماد واژینال استفاده کن چیکار کنم الان ؟؟؟؟؟ علت خیس شدن مدام و سوزش لبه واژن و بعد این روز خشک شدن لبه واژن چیست ؟؟؟ و اینکه عفونت قارچیم چیکار کنم به دکتر مراجعه کنم ؟؟؟ ممنونم از اینکه پاسخ میدهید 🙏🙏🙏🙏
- نازایی
سلام عکس رنگی آزمایش هورمونی طبیعی پریود ها منظم آقا سلام ولی باردار نمیشم چرا
- خواندن جواب پاتولوژی
Endimetrial and endocervical curtting and polypectomy . Proliferative endometrium Mild cervicitis Lower segment endometrical polyp
- قرص سیبل
ببخشید من تقریبا یه ماه قرص سیبل مصرف میکنم ولی ازروز اول مصرف لک بینی داشتم ولی بامصرف قرصایه سفید پریود شدم ۷ روز جلو انداختم خطرناک نیس البته مجردم ۲۱ سالمه


