Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- یائسگی زودرس و قطع پریود
با سلام . من 40 سال سن دارم و حدود یکساله که متوجه شدم دارم یائسه میشم . تا سال قبل همیشه پریودهای منظم و کاملا دقیقی داشتم بدون حتی یکروز تاخیر . و هیچگونه سابقه یائسگی زودرس هم نداشتم . الان در استانه ازدواج بودم که متوجه مشکلمم شدم و باعث شده مردد بشم چون شنیدم با توجه به شرایط من و بعد یائسگی هم امکان بارداری صفر هست و هم میل جنسی از بین میره و نمیخوام زندگی فرد دیگه ای خراب کنم پارسال amh 0.08 lh 7 fsh 12 بود . به چندین پزشک مراجعه کردم هیچ دارویی جز ویتامین c به من ندادند . الان سه ماهه پریود نشدم . دو ماه قبل 2 امپول پروژسترون هم زدم اما فایده نداشت .سونو کردم هیچ مشکلی جز کوچک شدن سایز تخمدانم وجود نداشت . ازمایش دادم و fsh 30 lh 29 amh 0.02 بود . دکتر برای من قرص استرومارین دادند که 15 شب بخورم و از شب شانزدهم هم دوفاستون را هم اضاف کنم . حالا چند سوال دارم :
- آیا باید با اتمام استرومارین و قبل شروع دوفاستون پریود شوم ؟
- ایا قطع ناگهانی پریودم یعنی من یائسه شدم ؟
- یکی از پزشکان گفتند با توجه به وضعیتم اگر بخواهم تخمک فریز کنم احتمال اینکه موقع تخمک کشی هیچ تخمکی نداشته باشم خیلی زیاد است و ارزش امتحان کردنش را ندارد . این درست هست ؟
- ایا راهی برای کاهش fsh و lh وجود داره ؟
- شما چه درمانی را برای من پیشنهاد میکنید ؟
- سقط
سلام خانم دکتر من ماه پیش یه سقط 20,هفته داشتم دوهفته پیش رفتم سونو گرافی سه بعدی دادم گفت هنوز دهانه رحمم شله خانم سوالم اینه چطور بعد از 4ماه هنوز دهانه رحم من شله سفت نشد چند ماه دیگه باید صبر بکنم تا سفت بشه در ضمن کورتاژ شدم
- نازایی
سلام خانم دکتر تو عکس رنگی رحم، چسپندگی رحم مشخص میشه؟؟؟
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقتتون بخير من هميشه پريودام ٢٨ روزه بود و منظم دو ماه پيش شد ٢٦ روزه كه براي بارداري اقدام مردم دكتر قرص كلومفين داد ٥ تا خوردم فوليكول هام سه تا شد ولي اين ماه الان روز ٢٩ هستم ولي هنوز پريود نشدم علتش ميتونه خوردن قرص باشه؟ چقدر بايد صبر كنم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر سی ویک سالمه و هفته سی و نه بارداریمه دوازده روزه که اسهال دارم وسرماخوردم و سرفه میکنم دارو چی استفاده کنم خیلی اذیتم لطفا جواب بدین ممنون میشم
- نزدیکی
سلام توانایی حتی یک باردرماه نزدیکی ندارم خیلی دوست دارم ولی نمی تونم آیا عمل داره که رحم گشاد تر بکنم 27ساله یک سال ازدواج کردم
- سنو گرافی واژینال
سلام آیا کیست کورپوس لوتئوم در سنوگرافی واژینال صد در صد دیده میشه یا باید اسکن کرد؟
- زگیل تناسلی
سلام خانم دکتر بزرگوار، خانم دکتر من حدود سه سال پیش که با همسر سابقم زندگی میکردم خیانت میکرد و من یکی دو سال پیش متوجه شدم مبتلا به زگیل تناسلی شدم و متاسفانه متسفانه بدبختانه چون بدلیل ترس از جدایی و خیانت های مکررش تن به خواسته های وحشیاااااااانه و حیوانیش میدادم الان میترسم که مبتلا به زگیل تناسلی دهانی سده باشم یه جیزایی تو دهنم هست که خودم نمیدونم زگیل هستن چی هستن اصصصصلا هم رووم ننیشه به پزشک زنان بگم چون خجالت میکشم کخ تن به اون خواسته های حیووووانی اون لشغال دادم تو روخدا توروخدا توروخدا توروخداااااااا به من بگید من چکار کنم سه دوره واکسن گارداسیل رو زدم ولی هنور تست مجدد نگرفتم ولی درمورد شک اینکه تو دهانم هم زگیل هست یا نه نمیدونم نمیبیبدونم چکار کنم توروخدااااااااااا بگید من چکار کنم
- بارداری
سلام خسته نباشید میخوام باردارشم سونو انجام دادم امروز نوشتن پولیپ ۹ میلی داره خطرناکه چیکار باید رکنم ۳۷ سالمه
- اورزانسی
سلام ده روز پیش قرص اورژانسی مصرف کردم سر7روزه یک روزش خون دیدم ولی خیلی کم بود آیا از عوارض قرص هست به تشخیص شما نیازی به تست هست
- مهمم
سلام من دو ماه و ۱۰ روز هست زایمان سزارین کردم و ۴۰ روز بعد زایمان خونریزی داشتم حدود ده روز اولش زیاد بعدش خیلی کم و الان یکماه از اخرین روز خونریزی بعد زایمانم گزشته خیلی میترسم چرا پریود نمیشم قبل زایمان تا ۲۷ روز پریود میشدم لطفا بگید طبیعی هس یا ن تا کی پریود میشم پس بنظرتون نیاز هس دکتر مراجعه کنم؟؟
- لکه بینی بعد از
من حدود روز پانزدهم از دوران پریودم هست ولی هنوز لکه بینی دارم و این ا لین بار هست که اینجوری میشم. البته در هفت روز پریودم دچار فشار عصبی و ناراحتی زیادی بودم، خیلی نگرانم خواستم دلیلش توضیح دهید. سپاس
- سزارین چهارم
چه خطرهایی سزارین چهارم رو تحدید میکنه
- خراش پرده بکارت
سلام من چندروز پیش پیش یه متخصص رفتم تا برگه سلامت بگیرم دکتر گفت ک پردت خراشیده شده نمیتونم بهت برگه بدم من نامزدم دکتر ینی نمیتونم برگه بگیرم
- درد در ناحیه زیرشکم حین رابطه جنسی
باسلام.من ۲۶سالمه ۱سال ونیمه که ازدواج کردم.قبل از ازدواج چک آپ کامل شدم هیچ مشکلی نداشتم. توی این ماه برای اولین بار واسم این مشکل پیش میاد که موقع رابطه جنسی درد شدیدی زیر شکمم حس میکنم. معاشقه هم قبلش داشتیم علتش خشکی واژن هم نیست.خیلی نگرانم. ممنون میشم راهنماییم کنید.
- تشخیص سلامت بکارت
سلام دکتر من ۱۸ سال سن دارم و حدود ۴ سال پیش خودارضایی با انگشت داشتم ...نمیدونستم بکارت چیه اون موقع ایا امکان اسیب دیدگی وجود داره ؟ و اینکه میشع من عکسمو بفرستم شما تشخیص بدین چون شرایط رفتن به دکتر زنان رو ندارم لطفا کمکم کنید خیلی استرس دارم
- بارداری
سلام خسته نباشید ببخشید من ۳۲ هفتا هسم جفت گرید۳ ینی زایمان زودرس میشه تا چهل هفته میتونه خونرسانی کنه ؟؟؟؟؟
- چرا بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون می آید؟
من رحمم را در آوردم و از کرم های مرطوب کننده واژینال استفاده می کنم بعضی مواقع هنگام استفاده از اپلیکاتور خون کمی می اید دلیل ان چیست؟
- تنبلی تخمدان
سلام ببخشید خودارضایی به درمان تنبلی تخمدان کمک میکنه؟
- پاسخ به سونوگرافی
سلام ۵۰ سال ، ۳ فرزند، دو ماه سه روز لکه ببنی ، سه روز خونریزی شدید ،سه روز لکه بینی وباز یک هفته بعد همین چرخه با وجود خوردن دوفاستون فقط میزان خونریزی کم شد ؟چکار کنم؟


