Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- توده سفت در نوک سینه
با سلام دختری ۳۷ ساله و مجرد هستم. از ۱۳ سالگی دچار رفلکس معده شده و به مدت۱۲ الی ۱۵ سال بطور مداوم داروی متوکلوپرامید و رانیتیدین مصرف میکردم. از ۲۰ سالگی متوجه شدم ترشحات شیری از هر دو سینه دارم که ناشی از مصرف مداوم داروهای معده بود. پس از ۵ سال مصرف دارو را به کلی قطع کردم و هر ۶ ماه یکبار سینه ها را از نظر ترشحات و وجود توده بررسی میکنم که متاسفانه کماکان ترشحات ادامه دارند. ولی هیچکدام از علائم مربوط به هایپرپرولاکتینمی را ندارم.چرخه قاعدگی تقریبا منظم ۲۴ الی ۲۵ روزه - تاری دید ، ترشح غیرمعمول واژینال و موهای زائد ندارم - حدود یک سال است که دچار ریزش موی شدید شده ام . و از ۶ ماه پیش توده سفت و سفید رنگی تقریبا به قطر ۲ میلیمتر در نوک سینه سمت چپم پیدا شد که بعضی از روزها(حوالی روزهای تخمک گذاری) باعث سوزش و خارش نوک سینه ام میشود . گاهی اوقات هم درد به هاله و عمق سینه میرسد. لطفا راهنمایی بفرمایید از نظر شیوع و خطرات احتمالی این نوع توده نیاز به چه اقداماتی دارد؟ پیشاپیش از راهنمایی و لطف شما سپاسگزارم.
- لکه بینی کم
سلام قرص جلوگیری استفاده میکنم دروسبلین سه قرص دارونما سفید هم خوردم علایم پریود دارم ولی لکه بینی کم دارم پریود نشدم چیکار کنم
- سوال در مورد عفونت واژینال
سلام من دختری ۱۸ ساله هستم و مجرد چند وقتی هست بعد از تموم شدن پریودم در قسمت داخلی واژن احساس درد میکنم مثل دردی که زمان پریودی پیش میومد و اینکه همیشه از بعد بلوغ ترشح بالایی دارم آیا میتونه مربوط به عفونت باشه؟ اگر نه دلیل این درد چیه
- متخصص زنان و زایمان
سلام من ۲سال پیش امپول پیشگیری ۳ ماهه زدم هنوز خونریزیم قطع نشده اگرم میشه بعداز ۱۰ روز از دوباره پریود میشم کپسول تگزامیک اسید و مفنامیک اسید و پروژسترون و امپول استرادیول و ویتامین k هم استفادع کردم
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر من تنبلی تخمدان دارم دکتر برم 2 تا آمپول تجویز کرد که بعد از زدن آن 2 هفته گذشت که پریود شدم و قرص سیبل و قرص اسپیرونولاکتون.را تجویز کرد زمانی که قرص سیبل را مصرف میکنم باید مصرف قرص اسپیرونولاکتون راقطع کنم؟؟؟؟
- پریودی
باسلام من الان ۱۰روز پریودم عقب افتاده و دوتا امپول پروژسترون باهم زدم (۲۶ام امپولو زدم)اما هنوز پریود نشدم و هیچ علاعمی ندارم .میخاستم بدونم چه دلیلی دارع و اینکه واقعا امپوله اثرمیکنه ؟چقدباید صبرکنم تا امپول تاثیرشو بزاره منپریود شم؟
- سلام جسته نباشید فیبروم رحم
من خانم ۴۵ ساله که در سنوگرافی مشخص شد ۷میوم دار م۲تاش قدامی میانی ساب سروزال به اندازه۱۶ میلیمتر و۱۱میلیمتر ویک عدد در قدامی فوقانی اینترمورال۷میلیمتر۲عدددرخلفی فوقانی اینترمورال به اندازه۲۳ و۱۹ میلیمترویک عدد در قدامی میانی اینترمورال ۱۱میلیمترویک عدد درناحیه فوندوس به۱۳ میلیمتر دیده شده ضخامت لیگامان یوتروساکرال چپ کمی زیاد است۰ودر داخل ان نودول dleبا ابعاد 4.5mmدیده شده۰درناحیه اندو سرویکس یک عدد کیست نابوتین به قطر 10mmدیده شده۰یک پزشک برای من ۳ امپول triporelinماهی یک عدد تجویز کرد پزشک دیگری برا من ۳ماه قرص سیپروترون کامپاند تجویز کرد من کدوم تجویز رو انجام بدم
- پرده بکارت
سلام خانم دکتر من زهرازارع هستم از شهر تبریز. ببخشید من یه سوال داشتم ازتون. خانم دکتر من از پرده بکارتم نگرانم. من یه بار خواستم سلامتی پردم رو امتحان کنم. من یه چیز خیلی نازک و وارد کردم بعدش اون چیز خیلی نازک تا 2و نیم سانتی متر اینا داخل رفت من می خوام بدونم یعنی پرده بکارتم پاره شده😣؟خواهش میکنم جواب بدین خیلی نگرانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
- *********
سلام خانم دکتر علت درد زیر شکم و سوزش در حین رابطه چی هست
- تفسیر پاپ اسمیر
سلام میخواستم جواب پاپ اسمیر رو میشه برام بخونید
- خودارضایی با سینه
سلام من به مدت دو سال خودارضایی با سینه میکنم و شرم دارم بخاطر گفتن این حرف همش وقتی سینه هامو مالش میدم ارضا میشم و مایع ازم بیرون میاد و تازه فهمیدم خودارضایی بده میخوام ترک کنم سوالم اینه که خودارضایی به سینه باعث سرطان میشه ؟ الان دو ماهی میشه که سینه سمت چپم بزرگ شده خیلی نگرانم باعث سرطان میشه ؟؟؟ من مجردم
- غدد
سلام خانم دکتر هردو زیر بغلم یک برآمدگی مثل غده گرد مانند ایجاد شده که به دستم میاد درد هم داره یک بار همینجوری شدم بد ۱ هفته از بین رفت ایندومین باره اینجوری شدم سینهامم درد میکنه ۲۱ سال دارمو مجردم ایا خطرناک چیکار باید بکنمنگرانم
- سلام من چهار بار سزارین شدم الانم ناخاسته پنجمی باردارم دیابت بارداری دارم خیلی نگرانم سابقه ی مرده زای دارم
سلام من چهار بار سزارین شدم الانم ناخاسته پنجمی باردارم دیابت بارداری دارم باید انسولین بزنم آیا خطر ناکه خیلی نگرانم سابقه ی مرده زای دارم
- پریود نشدن
سلام من به خاطر جوشام تقریبا یک ماه دارم از قرص نورم اسکین مصرف میکنم بعد این ماه پریود نشدم چیکار کنم ؟
- ضربه در دوران پریودی
سلام ببخشید میخواستم بدونم که ضربه به کمر و شکم در دوران پریودی ضرر داره؟
- ذخیره ی تخمدان
سلام خانوم دكتر. من 36 سالمه و ميخوام ازدواج كنم ترس از نازايي به خاطر سن بالا دارم . از طرفي هم هشت ساله پرولاكتين بالا به خاطر آدنوم هيپوفيز دارم. اين سري كه براي آزمايشات مربوط به پرولاكتينم رفته بودم درخواست ازمايش ذخيره تخمدان هم دادم جوابش2.95 بود چون دكترم متخصص غدد هستن خواستم از شما بپرسم آيا اين دخيره تخمدان براي بارداري خوبه يا كمه ؟ خيلي نگرانم ممنون ميشم منو از نگراني دربياريد
- با سلام. احتمال پولیپ های ریز یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر
با سلام در تاریخ ۵ مهر ۱۴۰۴ سونوگرافی احتمال پولیپ های ریز و یا پولیپویید هیپرپلازی در آندومتر ولی در داپلر هیپوواسکولار است نشان داد. و در تخمدان چپ اندومتریا ۱۵*۱۹م م دیده شد که در داپلر هیپوواسکولار است. با ۳ دوره خوردن قرص دوفامد در ناریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ دوباره سونو دادم باز هم همونطور نشون داد فقط تخمدان چپ اندومتریا ۱۱*۱۵ م م دیده شد. باید چکار کنم. قاعدگی منظم هم دارم. و ۴۲ سال دارم
- برامدگی اطراف کلیتوریس
سلام خسته نباشید من سال پیش یه برآمدگی شبیه جوش اطراف واژن و نزدیک کلیتوریس ایجاد شد و مدتی بعد مثل جوش چرکی ترکید و عفونت و خون خارج شد به دکتر مراجعه کردم که چندتا پماد موضعی بهم دادن امسال هم چندبار این غده دوباره ایجاد شد اما یه مدت بود یه مدت هم نبود تا اینکه امروز خود به خود مثل تبخال شده بود و چرک و خون ازش خارج شد الان که شرایط مراجعه کردن به پزشک نیست میشه راهنمایی کنید این دقیقا چی هست و برای درمان و پیشگیری دوبارش چیکار کنم راستی من ۱۷ سالم هست و تا الان رابطه جنسی هم نداشتم
- هیستروکتومی واژینال
سلام شما میتونید هیستروکتومی رو بدون لاپاروسکوپی از طریق واژینال انجام بدین من ابدو مینو پلاستی انجام دادم و جراح پلاستیک میگن لاپاروسکوپی نتیجه ی ابدو مینو رو خراب میکنه شما تجربه ی هیستروکتومی رو شخصی که ابدو مینو انجام داده دارید ؟ جراح خودم گفته از طریق واژینال نمیشه
- مختصر مایع در کلدوساک خلفی رویت شد
من دختر ۴۴ سال دارم مجرد هستم سه ماهه پریود نشدم


