Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- پرده بکارت
سلام من چند وقت پیش با نامزدم رابطه داشتم با اینگه دخول کامل انجام نشد اما فردا صبحش که از خواب بیدار شدم توی لباس زیرم چند قطره خون دیدم من حتی سوزش و درد خیلی شدید هم نداشتم امکان داره که پردم پاره شده باشه یا نه فقط آسیب دیده
- اکوی آندومتر
بعد از سقط جنین سونوگرافی بقایای احتمالی دادم و نتیجه سونوگرافی آندومتر دارای اکوی هتروژن و هایپرواسکولار میباشد. ضخامت آندومتر دارای ۹ میلیمتر میباشد. منظور اکوی هتروژن و هایپرواسکولار چیست؟ مایع آزاد در حد مینی مال در لگن مشاهده شد.
- در اندوکس چپ یک کیست
در اندوکس چپ یک کیست به ابعاد ۳۸در۳۸ میلی متر وجود دارد در داخل کیست یک septation ظریف مشاهده شد
- سقط جنین
سلام من ۳۷ سالمه یبار سزارین کردم یک هفته پریودم عقب افتاده بی بی چک مثبت شده حدود یک ماهی هست زیر نظر روانپزشک اسنترا و کلرو دیازپوکساید استفاده میکنم چون شرایط نگهداریشو ندارم قرص سایوتک خوردم اشتباها به جای زیر زبانی یا شیاف کردن ۴۸ ساعت گذشته فقط دچار اسهال شدم هیچ خونریزی ندارم باید چی کار کنم دوباره استفاده کنم ؟ راهنماییم کنید لطفا
- بارداری
با عرض سلام من از اوایل بارداری روزی ۳ عدد شیاف پروژسترون ۴۰۰ مصرف میکنم که از هفته ۳۴ شد روزی ۲ عدد واز هفته ۳۵ روزی ۱ عدد ایا باید روزی یک عدد رو تا اخر بارداری استفاده کنم الان هم هفته ۳۵ بارداری هستم ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم که قرص اسپرین ۸۱ رو در هفته چندم بارداری باید قطع کردبا تشکر.
- قرص
سلام و خسته نباشید،برای تعیین جنسیت بت مد قرص لتروزول دادین که از روز دوم پریود بخورم چندتا قرص وروزی چندتا و تا روز چندم بخورم؟بعدش روز ۱۱یا۱۲فرمودین سونوی واژینال برای فولیکول غالب انجام بدم،سونو رو کجا انجام بدم ؟بیرون؟یامطب انجام میدین؟باتوجه به اینکه همون روز هم باید مطب بیارمش،ممنون از راهنماییتون خانم دکتر
- خون در مدفوع در زمان قاعدگی
سلام خانم دکتر. ۱۳سالمه.دیروز پریود شدم اما امروز داخل مدفوعم خون دیدم میشه راهنمائی کنید که دلیلش چی میتونه باشه
- انتقال جنین
سلام من دوم دی ماه انتقال انجام دادم بعد از گذشت ۱۲روز از انتقال لکه قهوه ای مشاهده کردم دکترم گفتن آمپول پروژسترون رو از یکی به دوتا افزایش بده اینکارو انجام دادم دو روز دو در آمپول زدم دیشب با درد شدید کمر و زیر شکم بصورت هر ده دقیقه یکبار مواجه شدم و صبح دو قطره خون کم مشاهده کردم با دکترم که تماس داشتم قرص دوفامد پیشنهاد کردن هر ۸ساعت یکی امکان داره پریود باشه؟و جنین هام از بین رفته باشند نظرتون رو ممنون میشم بفرمایید دو روز دیگه باید تست بتا بدم
- علائم بارداری
با عرض سلام چنددفعه رابطه مقعدی داشتم و هر بار هم قرص LD یکی دوتا خوردم و پرده بکارتم هم سالم هست ، سرموقع هم پریود شدم ولی الان که ده روز از زمان پریودی میگذره یبوست شدید گرفتم که هر ملین هم که میخورم خوب جواب نداده و شکمم متورم شده و میترسم از بارداری لطفا جواب بدین و من رو از نگرانی دربیارین ممنون میشم با تشکر
- کیست بارتولن
- زنان
سلام من یکی از مراجعه کننده های شما هسم ک تحت نظر شمام من ۴۰روزه زایمان کردم کلن استخوان های بدنم درد میکنه انگشای دسم رو نمیتونم خوب باز و بسه کنه و مثل موقع حاملگی ک درد استخون واژن داشم هنوزهم دارم خوب نشده نگران این موضوع هسم چیکار باید بکنم بخاطر بیماری کرونا ک نمیشه مزاحم شما شد شرمنده از اینجا مزاحمتون میشم و اینک من هیچ داروی مکملی نمیخورم نمیتونمم قرص بخورم
- گارداسیل برای جنین ضرر داره
من چندماه هست که اقدام بارداری داشتم و این ماه قرص کلومیفن مصرف کردم و دکتر گفته که روز ۱۳ آمپول hcg هم بزنم و دقیقا در همین ماه باید دوز دوم گارداسیل هم بزنم اینها باهم تداخل ندارند و اگر حامله شوم برای جنین مشکلی پیش نمیاد چون دوز سومم باید ۴ ماه بعد بزنم
- بارداری
سلام من چهار سال ازدواج کردم و الان 23 سالمه و هنوز قصد بچه دار شدن ندارم از افرادی شنیدم چون رابطه داشتم و طولانی مدت و ممکن چند سال بعد بچه دار نشم یا با مشکل روبه رو بشم ایا درسته این موضوع
- لکه بینی
روز نهم انتقال هستم .دستمال میزارم لک قوه ای میشه .خیلی کمرم درد میکنه نگرانم
- نامنظمی پریود
سلام من پریودم یه مدته خیلی نامنظم شده اخرین پریودیمم دوماه پیش بود دو بار با بی بی چک تست بارداری دادم منفی بود چیکار کنم که پریود بشم قرص مدروکسی پروژسترون بخورم؟
- سزارین
۲۰روز سزارین شدم ولی جای بخیه هاالان یک هفته از داخل خیلی میسوزه و تیر میکشه البته فقط ابتدای بخیه ها به حدی سرفه وخنده میکنم احساس سوزش شدید دارم
- وقتی که باردار هستی یک تیکه گوشت ازرحم میوفته آیا بچه افتاده یا نه
- تیروئید
سلام. خانم دکتر من قبلأ کم کاری تیروئید داشتم. الانم نمیدونم دارم یانه. خیلی وقته آزمایش ندادم. خانم دکتر آیا قطره ویتاگنوس برای تنظیم پریود میتونم استفاده کنم؟؟
- عفونت ادراری مادر شیرده
سلام عفونت ادراری گرفتم به بچه شیر میدم و مبتلا به فاویسمم چه دارویی میتونم مصرف کنم؟
- بارداری
سلام خانم دکتر عزیز.من بیست هفت سالمه و برای چکاپ قبل بارداری اقدام کردم.هیچ مشکلی نداشتم نه من نه همسرم.تو دوران تخمک گذاریم برای بارداری اقدام کردیم.یک شب در میان.اما متاسفانه نتیجه نگرفتیم.شش ساله ازدواج کردم و جلوگیری طبیعی داشتیم.برای بار اول اقدام کردیم اما بی نتیجه بود.از وقتی پریود شدم.افسرده شدم.و همش گریه میکنم. به هیچکاری نمیرسم.فقط دوست دارم تنها باشم.با همسرم هم یکی به دو میکنم.لطفا راهنماییم کنید😔


