Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- خونریزی
سلام خسته نباشید ،روز ۴پریود هستم دو روز که از خواب پاشدم دیدم که خونریزی از عقب داشتم علتش چی میتونه باشه؟روزا نیستم فقط شب زمانیکه خواب بودم ،خطرناک هستش؟
- پرده بکارت
سلام من بادوستم تو مدرسه شوخی میکردم پاشو به زیر شکمم زد و وقتی اومدم خونه چند دقیقه بعد دیدم توی شرتم خون است آیا پرده بکارتم آسیب میبینه؟
- بارداری ناخواسته
سلام دو روز از پریودم گذشته میترسم حامله باشم آیا قرص خاصی هست که جلوگیری کنه از بارداری یا با قرص اورژانسی میتونم پریود بشم
- درد پریودی
سلام خانم دکتر وقت به خیر
دختری 26 ساله و مجرد هستم. مشکلی که دارم پریودهای دردناکی هست که از ابتدا داشتم و هر از چندگاهی نوع درد تغییر می کنه. یعنی اوایل فقط لحظه ای که پریود می شدم درد شکم داشتم و افت فشار، روزهای بعدی هیچ دردی نداشتم. الان دردم تا 3 روز ادامه داره و بیشتر تورم و نفخ شکم هست تا جایی که حتی در مقعد هم فشار و التهاب رو حس می کنم. مسکن استفاده می کنم و این چند روز به اندازه ای بی حال هستم که کاملا از کار و زندگی می افتم. به پزشک مراجعه کردم، روز 14 ام سونو انجام دادند که ریپورتش به شرح زیر هست: " در بررسی b-mode رحم به ابعد 31*82 میلیمتر و ضخامت اندومتر 5.5 میلیمتر دارای سایز و اکوژنیسیته میومتریال نرمال است. تصویر تعدادی فولیکول پریفرال به قطر تقریبی 2-3 میلیمتر در هر دو تخمدان دیده می شود. بزرگترین فولیکول در تخمدان راست به قطر 9 و 16 میلیمتر اندازه گیری شد. در تخمدان ها کیس و یا ضایعه فضاگیر رویت نشد. مایع آزاد در لگن رویت نشد." آزمایش خون نرمال بود. دوره ها هم منظم و 31-2 روزه هست
می خواستم ببینم دلیل این درد چی هست و چه راهکاری پیشنهاد میدید؟ ممنون - عفونت ناحیه تناسلی
سلام ۲۰ سالمه ۱۲ شهریور پریود نشدم عفونت واژن داشتم و امروز ۱۶ شهریور پریود شدم وخارش واژن دارم چی کار کنم؟ ۹ماه عفونت داشتم وخوب نشده چی کار کنم؟
- کیست تخمدان
سلام خسته نباشید ببخشید من یه چند وقت زیر دلم درد میکرد و ازمایش سونوگرافی دادم و دکتر گفت که کنار تخمدانم کیست های ریز هست میخواستم بدونم که دلیلش به خاطر خودارضایی هستش و اینکه من خودارضایی که انجام میدادم چیزی وارد واژن نکردم و هیچ مایع ای ازم خارج نشده(خیس میشه ولی چیزی خارج نمیشه)
- بارداری
سلام دكتر گرامي من باردارم و رحمم دوشاخه و قبل سونو غربالگري دكترم گفت جنينت يكم بزرگ بشه سركلاژ بايد بشي و رفتم سونو طول سيروكسم ٣٢هست به نظرتون لازمه ميتونم ازشون بخوان كه نكنن؟يكم ميترسم از سركلاژ راستش و اخر سونو هم نوشته تصويري به نفع فانلينگ يافت نشد
- سلام تو سوال قبلی پرسیدم همسرم ناتوانی جنسی داره واز قرص یوهمبین وPowER CqL استفاده میکنه برای همیشه ناتوانی جنسی همسرم برطرف کنه وشما گفتین این قرصها اسر سو نداره میشه راهنمایی کنید لطفا
- …..
سلام بعداز آمپول سینال اف و ام جی چه روزی ازچرخم نزدیکی برای بارداری داشته باشم
- تنبلی تخمدان
سلام خانم دکتر عزیز من۲۴سالمهو مجردم ..در اردیبهشت ماه دوبار پریود شدم ودر خرداد رفتم دکتر یکسری ازمایش و سونوگرافی انجام دادم به من گفتن کیست و تنبلی تخمدان دارم و قرص سیبل و اسپیرونولاکتون برای تنظیم هورمون دادن که من از پنجم پریودیم در تیرشروع کردم به خوردن الان چند تا سوال ازتون دارم اول اینکه مصرف بسته دوم رو از ادامه همین قرص یعنی بعد قرص های سفید بخورم یا از پنجم قاعدگی مرداد شروع کنم؟دوم اینکه با مصرف قرص خیلی احساس خواب الودگی و خستگی و گاهی معده درد در طول روز دارم این طبیعیه. ممنون
- عفونت در بارداری
سلام خانم دکتر عزیزم من در هفته ۱۷ بارداری هستم و هفته پیش به خطر عفونت و در بعضی مواقع داشتن ترشح پنیری و سبزرنگ به مدت سه روز پماد واژینال به تجویز شما استفاده کردم و یکی دو روز کاملا خوب شده بودم اما چند روزه دوباره عفونتم برگشته اینبارخارش دارم نوبتم پیش شما برای ده روز دیگست تو این مدت چیکار کنم؟
- دفع بقایای سقط جنین
سلام ۳۰ روز پیش سقط جنین ۶ هفته ای داشتم تا الان خون ریزی شدید داشتم درسونو گرافی بقایا به سایز25mmنشون داده دکترم قرص مفنامیک اسیدوترانگزامیک اسید.دوتا آمپول متیل ارگنوین وهمچنین قرص داده ایا با مصرف این دارو ها بقایا دفع میشه یا لازم به کورتاژ میشه
- آیا عکس رنگی رحم و تخمک اهدایی الزامی است؟
با سلام و احترام،
خانم دکتر عزیز ضمن عرض خسته نباشید. اینجانب 39 سال سن دارم چهار سال از ازدواجم میگذرد و تاکنون دو مرحله آی یو آی انجام دادم که ناموفق بوده. حال تصمیم به آی وی اف دارم، میخواستم بدونم آیا عکس رنگی قبل از آی وی اف الزامیست؟ آیا با توجه به سنم اگر از تخمک اهدایی استفاده کنم، میتوانم درصد موفقیت آی وی اف را بالاتر ببرم؟ - سرکلاژ در بارداری
سلام ۱۴ هفته و ۳ روز از بارداری من میگذرد . طبق آخرین سنو ان تی که در ۱۳ هفته و یک روز انجام دادم طول سرویکس ۳۹ بود . با توجه به اینکه رحم بنده دوشاخ تشخیص داده شده و سه سقط در هفته های شش و نه هفته داشتم نیاز به سرکلاژ هست ؟؟
- دفع بقایای سقط
با سلام ۴۰ ساله هستم، سابقه دوبارسزارین دارم، ۷تیرماه با ۳قرص میزوپروستول بارادری ۶هفته را سقط کردم سونو ۲روز بعدازسقط،۱۹ میلیمتربقایا نشان داد ۲۰عددمترژن خوردم، سونو۱۴ میلی بقایا نشان داد برای دفع بقایای باقیمانده ۳قرص میزوپروستول استفاده کردم، دچارخونریزی شدید با دفع لخته های بسیار بزرگ شدم حدود ۱۲ ساعت طول کشید ۱۰ روز بعدش سونو ۱۲ میلیمتر بقایا نشان داد. الان که ۲۲ مرداده، از دو روز قبل لک بینی خفیف و درد شکم بسیار جزئی دارم، الان مترونیدازول و سفکسیم مصرف میکنم چه کارکنم بقایا دفع بشه؟
- پریود نامنظم
سلام من دوماه پریود نشدم ببی چک هم گرفتم منفی بود اولین بار پریودم نامنظم میشه ۱۰ سال ازدواج کردم
- خروج تکه گوشت از واژن بدون درد مجرد هستم هر ماه روز 4ام پریودی تکه گوشت میاد
سلام من 20 سالمه و از کلاس چهارم پریود شدم یک یا دوسالی میشه هر وقت پریود میشم روز 4 ام تکه گوشتی ازم خارج میشه خیلی نگرانم یعنی الان برای پرده بکارتم مشکلی پیش نمیاد یا این نشونه نداشتن پرده بکارت هست؟
- کیست اکوفری
با سلام من 35سالمه مجردم وکیست اکوفری ابعاد63دارم ایا خطرناکه ونیاز به جراحی داره ؟با چه دارویی میشه دفع کرد؟
- بارداری بدون دخول
با سلام ۲۶ سالمه و باکره هستم دیروز با نامزدم رابطه داشتم اما بدون دخول ایشون انزال شدن و آبشونو روی واژنم ریختن و فکر میکنم داخل واژنم چندقطره ریخته شد سریع با آب شستم و یه ساعت بعدش ال دی خوردم آیا احتمال بارداری وجود داره ؟؟؟
- سقط جنین
سلام من ۴ روز قبل سقط جنین داشتم لخته هم زیاد داشتم دیروز رفتم سونوگرافی در پاسخ سونو نوشته بود ساک حاملگی دفرمه در کاویته آندومتر که نشانه بقایای بارداری هست این یعنی چی یعنی هنوز سقط نشده امکان داره خود به خود سقط بشه یا نه


