Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- تهوع بارداری
سلام خانوم دکتر . من باردارم نه هفته و سه روز م هست. هفته های پیش حالت تهوع شدید داشتم روزی دو تا دیمترون میخوردم.اواخر هفته ی هشت رفتم سونو دکتر گفت ضربان داره. بعد از اومدن از دکتر یک روز بعدش حالت تهوع من حدود هشتاد درصدش رفته حدود بیست درصدش مونده. خیلی نگرانم و وتا دو هفته ی دیگه امکان دسترسی به دکتر ندارم که برم سونو. میخواستم بدونم ایا جای نگرانی هست و ممکنه خدای نکرده توقف رشد جنین باشه؟ و یا کم شدن حالت تهوع تو هفته ی نه امکان داره با توحه به اینکه حالت تهوع شدید داشتم و تو دو هفته دوکیلو کاهش وزن داشتم
- سرکلاژ شکمی
سلام من باردار هستم و از ترک خوردن شکمم میترسم چیکار کنم که شکمم ترک نخوره
- بارداری
سلام خسته نباشید خانومه من ماه اخر بارداریه سنگ کلیه داره سمت چپ و راست الان زیر سینه سمت راست چند روز تیر کشید بعد الان دو روزه خیلی ورم میکنه درد میکه بعد ورمش میخوابه تو یه روز هم ورم میکنه هم خوب میشه
- عشق
سلام خانم دکتر بنده ۳۳ سالمه و هر جا میرفتم میکفتن لوله بسته داری باید ای وی اف کنی و من مسر بودم برای لاپراسکوپی و بعد از عکس رنگی رحم همون ماه باردار شدم ۴ قبل در اثر تصادف و شکستی پا امبولی ریه کرده بودم دکتر زنان در جریان این اتفاق در گذشته بوده و و من بعد از یک ماه متوجه شدم باردارم اما در ۸ هفته جنین سقط فراموش شده شد وگفتن ضربان نداره رشدش متوقف شده و در بیمارستان با شیاف دفع کردم همسرم واریکوسل شدید اما با آزمایشات ونمونه اسپرم همه چیززکفتن عالی ولی دلیل سقط فراموش شده من چه بوده دکتر زنان بهم آمپول انعقاد هم نداده بود و من زیر نظر دکتر غدد مهرداد هستم و گفتن بخاطر تیرویید نبوده و دکتر مهرداد شما رو معرفی کردن حدود بک ماهه از سقط من میگذره علاقه دارم حامله شم ولی میترسم
- فولیک اسید
سلام خانوم دکترخسته نباشیدممنون ازپاسختون،خانوم دکترفولیک اسیدرحم رواسیدی میکنه؟وآیاهمسرم هم بلیدمصرف کنن؟ممنون
- بارداری
سلام. ببخشید زن باردار میتونه واکسن آنفولانزا تزریق کنه؟ برا جنین ضرری نداره؟
- بارداری
سلام دکتر خسته نباشید.... دوقلو مونوکوریون و مونو آمینون باردارم.الان ۲۱ هفته هستم .. در سونوگرافی ۱۲ و ۱۸هفتگی طول سرویکس ۳۱ بود از روی شکم ... اما در سونوگرافی ۲۱ هفتگی طول سرویکس ۳۰ از روی شکم و مثانمم قبلش کامل خالی کردم ... با استراحت کامل میتونم تا حداقل ۳۵ هته برسم؟ سرکلاژ نکردم خواستم بدونم اندازه سرویکس با سونو شکمی و واژینال فرق داره ؟ یا با مثانه خالی یا پر؟ کدوم حالت معمولا دقیق تره؟ سوال دیگرم اینکه در سونوگرافی ۲۱ هفتگی حجم مایع آمنیوتیک بیش از حد طبیعی و cm۲۳ هست باید چیکار کنم ؟ در سونوگرافی ۱۸ هفتگی مثانه هردو جنین حاوی ادرار بود ...طبیعیه یا خیر؟
- عادت ماهانه
سلام.خسته نباشد.. من دوره هام منظم و 40 روزه است.. الآن باردارم و اولین بارداریم هست.. الآن در هفته 41 بارداری هستم یعنی یک روز هست که رفتم داخل هفته 42.رفتم سونوگرافی دکتر گفت چند روز دیگه باید بری زایمان.. از همه کمتر اینا طول کشیده نمدونم از من چرا اینقد طول کشیده.دکتر گفت بخاطر اینه که دوره هات طولانی هست.ولی فک میکنم میخاست ب من دلداری بده.. واقعاً خیلی استرس دارم و نگرانم.. میترسم بچه مشکلی داشته باشه که اینقد طول کشیده.
- فولیکول نامتناسب
سلام در سونو نوشته شده در تخمدان راست دو فولیکول نامتناسب با فاز جنسی به قطر14_15mمشهود است احتمال بارداری دارد یا خیر ویک کیست نوبوتین در ناحیه سرویکس
- بارداری
سلام من الان یازده از پری میگذره و پریود نشدم میشه باردتری باشه و تستم یه حاله کمرنگ به زور دیده میشه
- سزارین جنین عرضی
سلام خانوم دکتر عزیز.34 هفته هستم و سونوگرافی تشخیص داد که جمجمه جنین در سمت چپم قرار داره.وموقعیتش عرضی ست.آیا سزارین عرضی پیچیده تر از سزارین بریچ هست؟خطری جنین رو تهدید میکنه؟
- خونریزی بعد سقط
من دوازده روز پیش باقرص سقط داشتم الان هفت روز خونریزی مثل روز دوم پریودی دارم،سونوهم دادم گفت بقایا نداری،ولی دیواره رحم ۱۷میلیمتره،بعد خونریزی شروع شد،میخاستم بدونم این طبیعیه!یا چیکار کنم؟
- عمومی
سلام خسته نباشید من ۱۵ دی ماه آ یو آ کردم الان ازمایش خون دادم beta titration 203 است الان من چند هفته بارداری ام یا منفی
- حاماگب
پرولاکتبن خانمم 46 هست آیا احتمال حاملگی وجوددارد یاخیرممنون
- عقب افتادن عادت ماهیانه
سلام خانم دکتر وقت خوش
من یه سوالی داشتم ممنون میشم جواب برید و راهنماییم کنید .
تقریبا ۱۱ روز هست که عادت ماهیانه من عقب افتاده ، ۳ شب قرص مدروکسی پروژسترون مصرف کردم . یه شب نخوردم و فرداش ازمایش بتا دادم که منفی بود . آیا مصرف این ۳ عدد قرص ، تاثیری روی جواب آزمایش میتونه داشته باشه؟ چون هیچ علایمی ندارم مبنی بر عادت ماهیانه شدن. ۳۵ ساله هستم متاهل و دارای یک فرزند. - آزمایش خون بارداری
سلام وقتتون بخیر من این ماه در دوره تخمک گذاریم یه رابطه پر خطر داشتم و ۲۴ ساعت بعدش یه قرص اورژانسی۷۵ درصد خوردم و ۱۲ ساعت بعد یکی دیگه الان از اون روز۱۷ روز میگذره و طبق دوره پریودم که ۲۸ روزه است باید امروز پریود میشدم ولی نشدم شنبه یعنی۵ روز پیش آز خون دادم و منفی با عدد ۱ بود چیکار کنم آیا قطعا باردار نیستم یا امکانش هست ؟؟چرا پریود نمیشم اگر باردار نیستم؟؟
- فتق بارداری
سلام من قبل انجام سونوگرافی ntدردشدید شکمی گرفتم رفتم سونوگرافی کردن به من گفتن که فتق دوطرف شکمت پاره شده الان باید چیکار کنم دکترم گفته که درمان خاصی نداره .ولی هرچندوقت یبار دردهای شدیدی میگیرم بعدشم لکه بینی هام شروع میشه کمکم کنید
- اقدام بارداری
سلام من پریود هام همیشه منظم هست ۲۷روزه است و۶روزمیشم بهمن ماه ۲۵شدم ماه بعد با۵روزتاخیر شدم خون ریزی شدیدویه چیز پوست مانند افتاد رفتم دکتر وسونو هم انجام دادم دکتر گفت هیچ ضایعه ای مشاهده نشدبعداز ۷روز نزدیکی یک روز درمیان داشتم تا ۲۰الان یکم کمردرد وترشح سفید آبکی وتورم واژن نفخ معده دارم سینه درد ندارم ۴ روز مونده به پریودم آیا ممکنه من باردار باشم؟
- بارداری
میشه یه دکتر خوب تو کرج معرفی کنین بره مراقبت بارداری؟
- تاخیر در قاعدگی
سلام وقت بخیر دکتر من قاعدگی نامنظم داشتم و حدود۵سال سیپروترون مصرف میکردم وقاعدگی منظم داشتم اما حدود یک و ماه و نیم پیش دکترمو عوض کردم و دکتر گفتند دیگه سیروترون نخورم و بجاش مدروکسی پروژسترون و متفورمین برام نوشتند و گفتند تنبلی تخمدان دارم ۴دی که پریود بودم گفتنداز ۱۴ام قاعدگی شبی دوتابخورم منم از ۱۷ام دی خوردم و قرصام ۶بهمن تموم شد اما هنوز پریود نشدم من ماه پیش با نامزدم از طریق فقط تماس از پشت ارتباط داشتم بدون دخول مقعدی یا واژنی فقط تماس بود میخواستم بدونم این علت تاخیری از عوارض داروهاست یا ممکنه احتمال حاملکی باشه ممنون میشم کمک کنید


