Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- سرکلاژ شکمی
سلام وقت بخیر بنده با سرکلاژ شکمی در هفته۱۲بارداری هستم در سونو ان تی نوشته شده یک کانون کمی اکوژن به ابعاد۳۰در۵۰ در خلفی تحتانی رحم مقابل جفت مشاهده شده(کانتراکشن بیشتر مطرح میباشد) میخواستم بدونم ضرر داره و چی هست؟
- بارداری
سلام. ببخشید من نمیدونستم باردارم هفته هایه اولمه آمپول استروژن تزریق کردم. آمپول و ترکیبی نوشته بود دکتر. آیا جنین سقط میشه؟ واگه سقط نشه ممکنه روی سلامتیش تاثیر بزاره؟ توخدا جواب بدید دارم دیونه میشم
- سنوگرافی رحم
سلام.هفت روزه پاک شدم.امروزسنوانجام دادم .تخمدان راست فولیکول ۱۴ میلیمتر و تخمدان چپ فولیکول ۱۵ میلیمتر . مایع ازاد هم رویت نشده . آیا با این حال امکان بارداری وجود داره یانه؟سنو گرفتی مشکلی نداره؟
- بقای سقط جنین
معذرت من تو اسفند حامله بودم تو فروردین 15 سقط داشتم.. دوروز قبل سونو دادم بقای باقیمانده 40 میلیمتر داخل رحمم مشاهده شد.. نیاز به کورتاژ هست یاخودش دفع میشه. در ضمن خونریزیم قطع شده دیگه
- سونوان تی
سلام...عموی همسرمن معلول جسمی هستش..من وسطای فروردین سونوان تی دارم...ازالان استرس اینو دارم که نکنه خدای نکرده بچه ی منم مشکلی داشته باشه..خواستم بدونم امکانش هست که همسرمن که توخونوادش همچین چیزی براشون پیش اومده باشه برای ماهم پیش بیاد؟یعنی بچه ی منم معلول بشه؟
- بارداری
سلام استفاده از پودر مو بر دپی برای دست و صورت در سه ماهه آخر بارداری مجاز است استفاده کنیم ؟
- مصرف اسیدفولیک یک ماه قبل بارداری
سلام من فقط یک ماه اسید فولیک خوردم قبل بارداری . سه ماه نخوردم آیا چون کمتر خوردم ضرر داره برا جنین
- بارداری
باسلام وخداقوت.ببخشیدخانم دکترمن ونامزدم رابطه بدون دخول داشتیم ولی نامزدم درحین مالیدن آلتش ابش روی واژنم ریخت ولی شستم بعد ۲۴ساعت هم دوتاقرص اووسییز۰/۷۵مصرف کردم خواستم ببینم خدایی نکرده باردانشم خیلیییی میترسم توروخدا بهم جواب بدید واینکه نامزدم خیلیی شهوتیه آیا درمان داره؟ممنونم اجرتون با خدا
- سرکلاژ
سلام سرکلارابدومینال تاچندسال میش بازنکردسال ۹۴تاحالاسرکلاژم بچه دومم باردارم میتونم بازنکنم
- افسردگی در بارداری
سلام خانوم دکتر.قبل از بارداری 1/4سرترالین50 مصرف میکردم.بلافاصله بعد از باردار شدن قطع کردم.هفته سی و یکم بارداری ام.اتفاق عجیبی برام افتاد.یهو دچار لرز همراه با گرگرفتگی شدم.آزمایش خون،نوار قلب جنین،نوار قلب خودم و اکوی قلب دادم.همگی سالم بود.پزشکم گفتن دوباره مصرف سرترالین رو شروع کنم.ولی من نمیخوام ریسک کنم.بخاطر جنین.حتی 1% هم اگه براش ضرر داره. سوالم اینه که میشه این یک ماه و نیم باقیمانده رو با همین حالات سپری کنم و قرص مصرف نکنم؟یک روز در میان دچار لرز میشم،تقریبا 20 دقیقه طول می کشه.این لرزم واسه جنین ضرر داره؟ ببخشید طولانی شد.ممنون از لطفتون
- ترک شکم در بارداری
سلام خانوم دکتر میتونم برای ترک شکم بارداری از روعن بایو اوئل استفاده کنم از اشناهامون استفاده کرد راضی بودن. برای بارداری که ضرر نداره؟
- سنوگرافی
رحم با ابعاد بزرگتر از حد طبیعی میباشد ۹۹×۴۸ اکوپترن میومتر corseمیباشد.Massواضح در جدار رحم دیده نشد
- درد دنده در بارداری
سلام خانم دکتر من هفته بیست و دو بارداری هستم ، چند روزه درد دنده راست زیر سینه دارم، اولش حالت کوفتگی و کشیدگی خفیف داشت الان بیشتر شده ، سمت راست نمیتونم بخوابم، با حالت های مختلف نشستن و خم شدن ، عطسه کردن بدتر میشه ، و به دنده های پشتم هم فشار اورده ، ایا باید پیگیری کنم یا طبیعی است؟
- بارداری
باسلام کورپوس لوتءوم درطرف راست به قطر17میلی دربارداری خطرناکه؟
- آزمایش بارداری
من ۲۰تا ۲۳ اردیبهشت آخرین پریودیم بوده ،امروز ۱۹ خرداده چند روزه حالت تهوع دارم سینه هام درد میکنه دیروز آزمایش تیتراژ انجام دادم عددش ۵ بود آیا باردارم؟
- چهارمین سزارین
با سلام و وقت بخیر من سه بار سزارین شدم و به دلخواه خودم بوده و هیچ مشکلی هم نداشتم و اورژانسی نبودم الان هم باردارم میخواستم بدونم شما چهارمین سزارین انجام میدید؟؟
- کولیت روده
سلام من ۲۷ سالمه باردار شدم و مشکل کولیت روده زخمی دارم روزی ۹تا قرص مزالازور و ۲تا زوپیرین و ۲ تا فولیک اسید میخورم برای بارداری مشکل ایجاد میکنه
- ناباروری
سلام 7ساله باردار نشدم تنبلی تخمدان دارم در مرحله ای وی اف بودم که تخمک کشی کردم گفتن جنین تشکیل نشده حالا بهم کمپول اووبوست داده امکان داره باین کمپسول باردار بشم
- پولیپ و کیست
با سلام .من ۲۹ ساله هستم ۵سال ازدواج کردم و طبیعی جلوگیری کردم و الان قصد دارم که باردار شوم .حالا این دو بار سونوگرافی دادم که گفتن یه پولیپ ۲۴ملیمتر و کیست در تخمدان چپ ۴۶ میلیمتر دارم حالا خیلی نگرانم که ایا در باردار میشوم اول درمان کنم بعد بزارم باردار شم .
- بارداری
به طور کلی اگه دوتا رابطه بادو شخص مختلف وجود داشته باشه اگه تا چن روز بین این دو رابطه فاصله باشه نیازی به دی آن ای نیست و از روی سونوگرافی آنتی مشخص میشه


