Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام خدمت خانم دکتر من چندروز پیش سونودادم گفت 4هفته وچندروزه ک باردارم الان 3روزه خونریزی مث پریودی دارم چکارکنم آسیبی ب جنین نزنه ممنون
- بارداری با وجود فتق ناف
با سلام بنده ۳۰ ساله ۱ بار زایمان سزارین داشتم کیسه آبم بزرگ بود.و بچه ۴ کیلو بود فتق ناف درآوردم که بهصورت برآمده بالای نافم است می توانم دوباره با وجود فتق باردار بشم
- ی الان پریودشدم تست دادم مثبت شد ازمایش خون دادم ۳۰ شدایاباردارهستم
سلام خانم دکترخسته نباشی آزمایش خون دادم ۳۰شد ایا باردارهستم ؟ الانم یه هفته خون ریزی دارم لخته خونی قهوه ایی وصورتی رنگه ممنون میشم راهنماییم کنید
- کیست در بارداری
سلام من باردارم و یک کیست بزرگ در رحم دارم پزشکا میگن باید جراحی بشه مگه ممکنه در بارداری جراحی صورت بگیره ایا نمیشه لیزر کرد
- مصرف سالیسلیک اسید در بارداری
سلام وقت بخیر من ۸ هفته باردارم و تازه متوجه شدم در شوینده های صورتم ،سالیسلیک اسید و AHA وجود داره حداقل روزی یکبار استفاده کردم خیلی خیلییی ناراحت و نگرانم آیا خیلی خطرناکه و صد در صد مشکلی به وجود میاد؟؟؟
- احتمال بارداری
سلام خسته نباشید بعد از 15روز از پریودیم گذشته و رابطه بدون دخول داشتم و باکره هستم،هنگام ارضا شدن همسرم لباس زیر تن داشتند آیا ممکنه خیسی لباس زیر آغشته به منی به واژن من بخورد و بارداری اتفاق بیافتد یا خیر؟ و من بخاطر استرس 48ساعت بعد از رابطه دو قرص لونژیل همزمان خوردم آیا تاثیر دارد یا نه؟ ممنون
- در ارتباط با بارداری
با سلام پزشک محترم من در روز ۱۴ سیکل یه سونوگرافی انجام دادم که ضخامت رحم ۶mm بود و یک فولیکول با دیواره نسبتا نامنظم با دیامتر ۱۷mm در تخمدان چپ و همرا با مایع مختصر در لگن و کلدوساک خلفی دیده شد که مطرح کننده راپچر فولیکول است آیا ضخامت رحم در این سونوگرافی نرمال است؟ و میتوان با این سونو اقدام به بارداری کنم؟
- بارداری
سلام هفته ۳۰ بارداری هستم موهام درگیر شپش شده از شامپوی پرمترین ۱ درصد میتوانم استفاده کنم ؟ چند روز؟
- عرق نعنا در بارداری – آیا میتوان در بارداری عرق نعنا خورد؟
سلام خانم دکتر
میخواستم بدونم در دوران بارداری برای ناراحتی معده میتونم عرق نعنا استفاده کنم؟ - بارداری ناخواسته
۴تا سزارین شدم والا ناخواسته باردارم چکار کنم سقط کنم یا نگه دارم ۳تا بچه دختر دارم
- سقط ناقص
سلام خانم من ۳۶سالمه برای بار چهارم بار دار بودم ۵هفته و ۲روز چون دیگر بچه نمیخواستیم ۵تا قرص سایتوک مصرف کردم حدود ۵هفته پیش الان هر چی بی بی چک استفاده میکنم نتیجه مثبت میشه امکان هست سقط نشده باشه با این که من لخته های بزرگی دفع. کردم وحدود ده تا قرص ال دی مصرف کردم وبعد قطع کردم الان ۴روز ولی پریود نشدم میشه من را راهنمایی کنید لطفا؟
- بطن
سلام ایا بطن جنین پایین میاد ودورسرش نرمال میشه در ماههای اخرص
- بارداری
سلام من برای تعیین جنسیت کیت گذاشتم امروز صبح ساعت هفت مثبت شد میخاستم بدونم کی باید نزدیکی کنم ساعت چند ممنون؟؟
- بارداری
سلام خانم دکترخسته نباشیدمن توهفته ۱۲بارداری رفتم ان تی گفت احتمالن پسره بعدتوانومالی ۱۸هفته بهم گفتن دختره احتمالن تو۲۳هفته رفتم پیش دکترم واون گفت که جنین حالت بریچه وپسره وهفته ۲۵رفتم یه جای دیگه سونوواون گفت بریچه ودختر حالا من موندم واقعن جنسیت جنینم چیه ؟میخاستم بدونم بریچ بودن تاثیری توی تشخیص جنسیت داره ؟
- جلوگیری از بارداری
سلام خانم دکتر خسته نباشید ی سوال داشتم خدمتون ممنون میشم اگه جواب بدین من ۳ ماه پیش زایمان کردم و ی ماه پیش پریود شدم الان ماهم کامل شده ولی هنوز عادت نشدم جلوگیری طبیعی هم داشتم ولی نمیدونم چرا هنوز پریود نشدم؟
- مصرف قرص نورم اسکین
سلام من ۳ عدد قرص نورم اسکین و یک و نصفی قرص اسپیداکتون مصرف کردم که متوجه شدم باردار هستم میخاستم بدونم روی جنینم اثر گذاشته
- وجود دستگاه آیودی در رحم
سلام ببخشید خانم دکتر اگر شخصی با وجود دستگاه آیودی باردار بشه آیا امکانش هست دستگاه آیودی توسط جنین بلعیده بشه یا به جنین آسیب بزنه؟ جوری هست که نمیتونن دستگاه رو خارج کنن.
- بقایای سقط
بعد از کورتاژ تخلیه که انجام شد بدلیل زایمان زودرس در ۲۲ هفته . من دوماه خوتریزی لخته ای شدید داشتم دوباره سونو دادم ترانس واژینال مشخص شد بقایا جا مونده . در سونو گرافی این متن نوشته شده بود؛ که میخام بدونم جای نگرانی هست یا نه ؟ آندومتر با اکوی هتروژن و بورد نامنظم با میومترمجاور به دیامتر قدامی خلفی افزایش یافته ۱۴ میلیمتر مشاهده شده است ضایعه هترو اکو. واجد فلوی عروقی به ابعاد ۲۰*۱۵*۱۲ و حجم تقریبا ۲ سیسی در دیستال کاویته آندومتر مشاهده شده که مطرح کننده بقایای حاملگی میباشد مایعد ازاد لگنی مشاهده شده است ابعاد رحم ۹۰*۴۶mmاست.
- احتمال بارداری با متفورمین
سلام و خسته نباشید من حدود شش ماه متفورمین مصرف میکنم تنبلی تخمدان داشتم و پری منظم بیست هر ماه پری میشدم و الان دوازده روز عقب انداختم و ازمایش دادم منفی بود ایا امکانش هست چون قرص خواب خوردم منفی نشون داده یا زودتر رفتم ازمایش دادم اخه نه روز ک عقب انداختم رفتم ازمایش در ضمن حالت تهوع و سرگیجه و درد زیر شکم گاهی وقتا دارم. میشه از نشانه های بارداری باشه؟
- سرکلاژ بارداری
سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه باردارم ۳۱ هفته و چهار روز تاریخ آخرین پریود ۱۹ مهر ماه بوده زمان زایمان در آخرین سونو ۲۵/۵/۹۴ تخمین زده شده میخواستم بدونم با توجه به زمان پریود زمان زایمان درست تشخیص داده شده در ضمن من هفته ۲۱ سرکلاژ اورژانس شدم در اطراف ناف گهگاهی درد خفیفی دارم آیا طبیعیه یا نه لطفا راهنماییم کنید با تشکر .


