Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- بارداری
سلام،بنده ٤ماهه براي بارداري اقدام كرده ام كه بارداري صورت نگرفته ،در صورتي كه مشكلي نداريم ولي ميگن تا ١ سال طبيعيه .ميخواستم ببينم چرا همچين حرفي ميزنن؟وقتي ١زوج سالمن چرا بايد تا ١سال صبر كنن؟؟اگه سالمن چرا زود باردار نميشن؟
- پرسش درمود توده هتراکو
سلام خسته نباشید ببخشید توده هترواکو ب ابعاد ۱۱۵*100خوش خیم است با دارو حل میشود
- رابطه مقعدی
سلام. دو یا سه هفته یکبار رابطه مقعدی به زن آسیب میرسونه؟
- سلام من برای عفونت رحم از کدوم قرص استفاده کنم بهتر زیر شکمم خیلی در داره از قرص مترونیدازول هر ۸ساعت بخورم بهتره یا کوتریموکسازول هر ۱۲ ساعت بخورم خوبه لطفا راهنمایی کنید
- سلام. من یه دختر ده ساله دارم. که به خطر اینکه پریود نشه دکتر به اون آمپول واریوپپتیل ٣/٧۵دادهو باید ٢٨ روزه میزدم ولی یادم رفته و ٢٩ روزه زدم؟ آیا پریود میشه؟ یا براش مشکلی پیش نیاد؟
- تشخیص اولین روز پریودی
سلام
خسته نباشید
من مجردم و ۲۱ سالمه و قرص سیپروترون کامپاند رو حدود یک ساله مصرف میکنم. و سیکل قاعدگیم اینجوری دو روز دو روز عقب میره. ماه قبل که باید ۸ میشدم یعنی دو روز قبل از آخرین قاعدگیم ۷ شدم یعنی سه روز قبل از اون تاریخ. این ماه ۴ خون قرمز خیلی کم دیدم و روز بعد به صورت قطره ای و از ۶ خون زیاد شروع شد و چون بابد روز پنجم قرص مصرف کنم نمیدونستم که از ۴ حساب کنم یا ۶ و از ۴ حساب کردمو از روز دوشنبه قرصو خوردم و تا امروز باز خونریزی داشتم میخواستم بدونم کار درستی کردم یا نه ممنونتون میشم راهنماییم کنید - بارداری
سلام من باردارم هفته 18 هست جفت پایینه بعد دیشب رابطه داشتم ارضا شدم الان زیر شکمم خیلی درد میکنه میشه بگید چیکار کنم
- قرص روکین
سلام خسته نباشید من قرص روکین رو اول چندروز خوردم ی هفته نخوردم و بعد دوباره شروع کردم ب منظم خوردن .ن داروخونه ن پرشک نگفتن ک مرتب نخوردند عوارض داره ! الان دقیقا دوهفتست پریودم کاملا خونریزیم قطع نمیشه و واقعا زیر دلم مدام درد میکنه!چیکار کنم؟دکترم گفتن دوروز دوتا قرص استفاده کنم و دارورو بعدش بطور نرمال روزی یکی ادامه بدم!با این وضعیت ادامه دادنش درسته؟؟😖
- آمپول واریوپپتیل
سلام من فیبروم رحم و کیست داشتم. دکترم برام 3 دو واریوپپتیل تجویز کرد که 15 مرداد سومین و آخرین واریوپپتیل رو تزریق کردم. من 49 سال دارم. مشکلم اینه که الان ریزش موی شدید گرفتم. با توجه به اینکه من کم کاری تیروئید هم دارم و لووکسین مصرف میکنم و تالاسمی مینور دارم برای ریزش مو چکار کنم؟ البته یک هفته قبل به متخصص پوست و مو مراجعه کردم و ایشان برام قرص اهن تجویز کردن هیچ تغییری تا حالا که در ریزش مو ایجاد نشده حالا سوالم اینه که چاره این ریزش مو اگه از عوارض واریوپپتیل باشه، چیه؟ و اینکه هورمون های زنانه در بدنم که بخاطر واریوپپتیل قطع شده، همیشگیه؟
- مشکل جنین
سلام در سنو نوشته لوپ های کولون جنین بصورت دیلاته و با اکوی افزایش یافته رویت شدند در 34 هفتگی این یعنی چه و چکار باید بکنم
- پستان..
- رفتم دکتر گفت باید بری سونوگرافی ….. الان تو جواب سونوگرافی اینو نوشته بود یعنی چی
رحم دارای ابعاد 95*52وبزرگتراز نرمال میباشد اکوی می متر هتروژن و حد فاصل آندومتر و می متر ناواضح است که مطرح کننده تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوز یس است ضخامت آندومتر 12mmومنظم میباشد Nicheد محل اسکار سزارین با درگیری 20درصد از ضخامت می متر مشهود است و ضخامت می متر باقیمانده 8میلیمتر میباشد چسبندگی خفیف تخمدان چپ به رحم مشهود است. در مانور Sliding حرکت سرویکس محدود و چسبندگی خفیف کلدوساک دیده شد. ضخیم شدگی یوتروساکرال لیگمان دوطرف با ندول 9میلیمتر در چپ مشاهده میشود. نتیجه : ندول آندومتریوز یوتروساکرال لیگمان چپ با چسبندگی خفیف لگن رحم بزرگ با تغییرات منتشر و متوسط ادنومیوزیس و Niche
- پریود
سلام ،از تابستون پریودم همش عقب میفته درحالیکه قبلش همش سر موقع پریود میشدم،علتش چیه؟چیکارکنم پریود بشم؟میخوام بچه دار بشم بچه ندارم،بعداز پریود قبلی آزمایش دادم که پرولاکتین وlhوfshهمه نرمال بودن،سونو هم دادم که فیبروم ۳۰در۴۰ دارم ودرناحیه زیرچانه و گردن موهای زائد ضخیم دارم
- لابیا
سلام خانم دکتر خسته نباشید..عذر میخوام بابت طرح این سوال من 22سالمه و مجردم.بخاطر اینکه هیچ آشنایی با اندام تناسلی خود ندارم ترس از ازدواج دارم.لابیای کوچک من از وسط باز هست با توجه به عکسایی که داخل اینترنت دیدم انگار از هم بازن.واگر نه باید به چه صورت باشه و یا درمانی داره؟ .خواهش میکنم منو راهنمایی کنید تا ازین استرس خلاص شم..
- پریودی بعداز زایمان سزارین
با سلام من مادر ۲۸ساله ای هستم که دو کودک دارم و تا هجده ماهگی پریود نمیشوم میخواستم بدونم ایا طبیعیه یا مشکلی دارم
- پرده بکارت
سلام آیامعاینات زیاد پرده درکودکان وبزرگسالان باعث آسیب پرده بکارت میشه؟هم چنین درسته ک پرده بکارت کودکان آسیب ببینه تابزرگساای ترمیم میشه؟
- سوال عمومی
سلام خسته نباشید من با نامزدم رابطه داشتم از پشت و جلوگیری نداشتیم ترسیدم وقتی آبش رو پشتم خالی کرد آیا داخل رحمم شده یا ن من باکره هستم از اون لحاظ ترسیدم و ۱ ساعت بعدش یک قرص زد بارداری و ۲۴ ساعت بعدش یک قرص اورژانسی ۱نیم خوردم و روز سوم ۴ عدد قرص زد بارداری خوردم و بعد ۱۲ ساعت بعد دوباره ۴ تا دیگه قرص زد بارداری خوردم ۵ ساعت بعدش حالت تهوع و استفراغ داشتم و بعد ۱۰ دیقه ۴ تا دیگه قرص ضد بارداری خوردم ک ۵ دیقه بعدش همون حالت تهوع رو گرفتم و باز استفراغ کردم با شکم خالی بعدش رفتم صبحونه خوردم ولی هنوز حالت تهوع رو دارم و موندم ۴ تا دیگه قرص زد بارداری بخورم یا ن ممکنه چون استفراغ کردم حامله باشم ؟
- سلام من خنریزی ساب کوریونیک به ابعاد ۴*۲۲ در قسمت تحتانی ساک بارداری دچار شدم آیا برای جنین خطرناک هست و ممکنه به بچه آسیبی برسونه؟
خونریزی ساب کوریونیک به ابعاد ۴*۲۲ در قسمت تحتانی ساک بارداری دیده شده آیا خطر ناک هست و ممکنه به جنین آسیبی برسونه؟
- تاثیر داروها
سلام، آیا استفاده از شیاف پروژسترون ۴۰۰ ،قرص لووتیوکسین ۵۰، قرص آسپرین ۸۰، فولیک اسید ۱ و ویتامین D3با دوز ۱۰۰۰، در نتایج آزمایشهای غربالگری مرحله اول و غربالگری مرحله دوم تاثیر دارند؟
- واکسن آنفلونزا
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر عزیز من تو هفته 10 بارداری هستم و قصد زدن واکسن آنفلونزا رو دارم به دلیل اینکه الان یه سرمای خفیف دارم ابته تب ندارم سوزش گلو و آبریزش بینی گذاشتم 3-4 روز دیگه یعنی 2 آبان بزنم آیا مشکلی ایجاد می کنه؟


