Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- ناحیه اکوفری
یک ناحیه اکوفری به قطر۱۸mmدر مجاورت تخمدان راست دیده میشود که مربوط به فولیکول اگزوفیتیک از منشا تخمدان راست و یا کیستیک پارااوراین میباشد فولیکول به قطر۱۲در تخمدان چپ روز ۹قاعدگی مشهود است میشه اینو بگید یعنی چی؟
- اندومتریومای اسکار سزارین در سمت راست
یکساله که درد دارم و پارسال سونودادم اندومتریومای محل سزارین دارم. خواستم ببینم ربطی به تخمدان داره. ینی به تخمدان هم سرایت میکنه؟
- ضخامت اندومتر
ضخامت اندومتر رحمم در سونو گرافی ۱۲ mm بود دقیقا یک روز بعد از سونو پریود شدم ایا جای نگرانی دارد؟
- بی بی چک
- قرص اورژانسی
سلام ببخشید من ماه پیش و همین طور این ماه از قرص اورژانسی استفاده کردم و این ماه موقع تخمکذاری در حد دو روز پریود شدم یعنی دو هفته زودتر.به نظرتون مشکلی وجود داره یا طبیعیِ؟
- ترویید
سلام من ترویید کم کار دارم و اضافه وزن زیاد گرفتم برای ترس از تداخل دارویی با قرص LDقرص لووترکسین رو نخو ردم میخواستم بدونم این دو قرص با هم تداخل دارویی دارن یا خیر برای جلوگیری از اضافه وزن چیکار کنم
- کرم وارینال دوشب استفادہ کردم روز سوم پریودشدم چیکار کنم
- درد مقعدی
سلام خانم دکتر عزیز من موقعه پریودی درد شدید مقعدی دارم که بدون مصرف قرص نوافن قابل تحمل نیست من سایر روزها موقع اجابت مزاج هیچ دردی ندارم فقط موقع پریودی واینکه قبل از شیاف برای تسکین درد پریودی استفاده میکردم که درد مقعدی نداشتم این چند سال هست که دچارش شدم رفتم دکتر سنوگرافی دادم که گفتن کیست نزدیک تخمدان دارم که هیچ عوارضی نداره و خانم دکتر هم مقعدم را معاینه کردنند چیزی نگفتن فقط پماد آنتی فیشر دادن گفتن اگ خوب نشدید باید لاپاراسکوپی بدید که نتیجه ندیدم و همچنان از درد رنج میبرم لطفاً اگر راه حلی دارید بگید ممنونتون میشم
- مصرف مترژن برای دفع بقایا
باسلام من یک ماه پیش سقط کردم رفتم سونو گفت بقایا دارم،خونریزی ندارم دکتر بهم مترژن داد آیا استفاده کنم ؟مترژن جلوی خونریزی رو نمیگیره؟
- سلام خانوم دکتر شما عمل پایین بودن مثانه وزیبایی واژن هم انجام میدین
- تشخیص اولین روز پریودی
سلام خانم دکتر با تجویز پزشک دو ماه هست که از قرص روکین برای تنظیم پریودم استفاده میکنم، تخمدان پلی کیستیک دارم و نامنظمی پریود. مشکلم اینجاست که چند روز آخر مصرف قرص لکه بینی پیدا میکنم و نمیتونم تشخیص بدم روز اول پریودم رو چه روزی بگیرم. سوالم اینه که تا روزی که قرص میخورم که نباید پریود بگیرم، درسته؟
- دفع بقایای بارداری
باسلام بنده یک ماه پیش سقط باقرص سایکوتیک داشتم ولی بقایا حدود ۵ سی سی باقیمانده بود دکتر قرص متیل وامپول اکسی توسین تجویزکردن که دوباره سونوشدم وگفتن ۷ سی سی شده بقایا)حدود۳ سانت)فعلا پریودنشدم،احتمال دفع باپریودهست؟
- عقب افتادن پریود با تزریق واکسن گارداسیل
دخترم ۱۹ ساله ، دوز اول واکسن گارداسیل رو تزریق کرد و فردا ی همون روز پریود شد اما ماه بعد پریود نشده ، آیا مشکلی ایجاد کرده ؟ میشه منو زاهنمایی کنید که چه کاری باید انجام بدم ؟ و آیا نگران کننده است ؟
- سلام آیا این که بی دلیل گریه میکنم ممکنه افسردگی گرفته باشم و بی اشتهای دارم و صبح که از خواب بیدار میشم خیلی ناراحتم میشه نظرتون در این مورد بدین ممنون میشم رهنمایی کنید
- لانه گزینی
سلام خانوم دکترلانه گزینی یک روزه یاسه روز
- سلام میخاستم بدونم توده اکوژن در تخمدان سرطان است
سلام درخلف تحتانی رحم سرویکس توده اکوژن37*50م م ضخامت رحم 7م م وکیست نابوتین به سایز 16 م م در سرویکس دیده شده وفولیکول 13م م در تخمدان راست ایا خطر دارد یا با کورتاژ رحم درمان میشه یا نه لطفا راهنمایی کنید نگرانم
- سزارین
با سلام من هشت ماه پیش سزارین کردم حدود یک ماه محل بخیه جوشای بزرگ چرکی میزنه و خیلی درد میکنه چیکار باید بکنم به خاطر کرونا نیامدم مطب
- سلام
خانوم دکتر من زخم دارم اومدم مشهد میتونم برم پارک ابی یا ضرر داره برام؟
- ترشحات قهوهای بعد پریود۴۴ستلخ
سلام من ۴۴سالمه سه بار سزارین کردم تیرویید کمکار دارمدغرو میخورم چند وقته بعد پریود ترشحات قهوهای دارم تا۱۰طول میکشه تا ترشحات سفید بشه
- پرده بکارت
سلام ممنونم اگه جواب بدینمنچند هفته پیش اخرای پریودم بود و رابطه جنسی از پشت داشتم چون بد مدل بود پوزیشن خطا رفت و یکم از یکمهم کمتر اصلا درد زیادی حس نکردم خیلی کم فشار امد به واژنم اما داخل نرفت اخرشب رفتم سرویس بهداشتی دیدم یه لکه ازم امده خیلی کمرنگ همون مثل لکه های اخر پریودی بود حالا خیلی نگرانم پردمو از دست دادم یا واسه پریودیم بوده


