Please login or Register to submit your answer
سوالات دیگر پرسیده شده از دکتر شرفالدین
- علت لاغری
سلام وقت بخیر آیا تنبلی تخمدان و ادنوم هیپوفیز و بالا پایین شدن پرولاکتین میتواند باعث لاغری شود؟ بخصوص تنبلی تخمدان؟؟من خانومی ۲۳ ساله با وزن ۴۱ هستم.
- اکوژن
سلام اکوژن به ضخامت دولایه شش میلی متری در رحم دارم.قرص مدروکسی پروژسترون تجویز کرده اند که مصرف نکردم.ایا مصرف قرص باعث بهبودی میشود یا نیاز به عمل دارم
- آمپول پروژسترون
سلام.خسته نباشید. خانم دکتر آمپول پروژسترون خیلی عوارض داره؟من ۴۱ سالمه و ۵ ماهه پریود نمیشم .میترسم این آمپول رو بزنم
- برامدگی
سلام خانوم دکتر ببخشید..من چند وقته یه سری برآمدگی های ریز کنار هم توی لب های داخلی واژنم به وجود اومده ک هر روز داره بیشتر میشه و به سمت مخالفش هم سرایت کرده..دخترم ۱۸ مجرد ولی به خاطر شرایط خانواده نمی تونم برم دکتر.. خیلی نگرانم ک چین و باید چیکار کنم 😥
- انتقال جنین انجام دادم روز یازدهم هست هیچ علایمی ندارم یعنی چی
انتقال جنین انجام دادم روز یازدهم هست هیچ علایمی ندارم یعنی هیچی
- قاعدگی
با سلام خسته نباشید.قرصی برای زود تر پریود شدن هست؟
- قاعدگی و مصرف قرص هورمونی
سلام من دو ماه قرص مدروفم مصرف میکردم و الان ماه سوم بود که دکترم گفت از روز ۱۵ قاعدگی به مدت ۱۰ شب شبی دو تا مصرف کنم ولی الان شب ۲۶ و من فراموش کردم بخورم میشه بگید چه کار کنم ممنونم
- کیست بزرگ
سلام . سونوگرافی کیست با سپتای نازک متعدد و اکوی داخلی و ابعاد ۹۹×۶۷ مشاهده شده که داپلر واسکولاریتی پریفرال دارد (اکوی ۲) و Ri آن 0/56 می باشد که مطرح کننده سیست ادونم با منشاء تخمدان چپ است آیا این کیست سرطانی هست ؟ آیا باید با تخمدان برداشته شود.
- کانون کلسیفیه
سلام ووقت بخیرخدمت شما توسونوگرافی مادرم نوشته درتخمدان راست کانون های کلسیفیهpunctateدیده شد. این چیز بدی هست؟خطرناک یابدخیم نیست؟
- آمپول ترکسومازدم وبعدازیک ساعت به خونریزی افتادم . دکترزنان قرص مدروکسی پروژسترون دادوبعداز روز ۵ پریودی شبی یک عددمصرف کردم وخونریزیم قطع شدالان ۷ دونه استفاده کردم ولی دوباره به خونریزی افتادم. چه توصیه ای دارید؟ ممنون ازشما
باسلام آمپول ترکسومازدم بعدازیک ساعت ونیم به خونریزی افتادم طبق دستورپزشک زنان قرص مدروکسی روازروز۵پریودی هرشب یک عددشروع کردم وخونریزی قطع شدالان ۷ شب دارم میخورم (شبی یک عدد) ولی دوباره به خونریزی افتادم ممنون میشم راهنمایی کنید
- نازایی
سلام خانم دکتر ببخشید استفاده مداوم از مام عوارض داره؟؟؟
- عفونت
سلام من دائم ترشحات سبز رنگ دارم چندوقت پیش متخصص هم رفتم قرص مترونیدازول داد دوعددی خوردم تا یک هفته حالا ترشحاتم کم شده اما بعداز نزدیکی تا یک روز یه دفه ازم میریزه نمیدونم چیکار کنم ۲۷سالمه دوتا بچه سزارینی هم دارم
- شیردهی
سلام خانم دکتر . شما دکتر زایمان من بودید. پسرم الان حدود ۲سالشه میخوام شیرشو قطع کنم ولی دچار درد سینه و لرز میشم اگه شیر ندم شنیدم برای قطع شیر دارویی وجو داره برای این موضوع پیش شما بیام یا باید به پزشک دیگری مراجعه کنم ؟
- لکه بینی
سلام خسته نباشید . قبلا بابته مشکلم ازتون راهنمایی خواستم و تمام راهنماییهاتونو انجام دادم . از یک سال و نیم پیش مشکل لکه بینی قبل از پریود دارم که حدود یه هفته قبل از پریود همراه با درد خفیف شکم و کمر شروع میشه که بعضی از ماهها خون کم یا قهوه ای و یا مقدارش زیاده . در زمان نزدیکی درد یا خونریزی ندارم . تاریخ پریودم منظمه . 31 سالمه 5 ساله ازدواج کردم . تا کنون باردار نشدم و یکساله که اقدام به بارداری کرده ام. که بابت لکه بینی به پزشک مراجعه کردم و معابنات مختلف رو انجام دادن . همانطور که شماهم فرموده بودین : معاینه واژینال ، بررسی جهت عفونت ، سونوگرافی واژینال ، انجام آزمایشات هورمونی ، تست پاپ اسمیر که هیچکدام مشکلی وجود نداشت فقط کمی عفونت بود که با دارو حل شد . در نهایت هم نمونه برداری از رحم که ماه پیش انجام شد و نتیجه آن بیه صورت زیر است : sections show fragments of endometrial tissue . endometrial glands have proliferative changes & are surrounded by cellular stroma with focal edenmatous changes . there are no evidences of malignancy in this specimen . نظر شما در مورد این جواب آزمایش چیه ؟ دیگه خسته شدم از این وضع و از اینهمه معاینه و آزماش . لطفا بگید چکار کنم تا این مشکل کلا حل بشه . من از 12 سالگی که پریود شدم هیچوق نه مشکل تغییر زمان پریود داشتم و نه مشکل لکه بینی و غیره . توروخدا راهنمایی کنین تا کلا مشکلم حل شده . ممنونم
- جواب سنو گرافی
سلام من توی سنو گرافیم نوشته،کیست دارای محتویات اکوژن 40×38درتخمدان چپ دیده شده ک مطرح کننده کیست هموراژیک میباشد ،ینی چی.احتمال اینکه سرطان تخمدان داشته باشم هس؟
- ضربه به رحم
سلام من حدود یه ساعت پیش ضربه محکمی با پا غیر عمد به رحمم خورد اولش خیلی درد شدیدی داشتم الان دردش کمتر شده به نظرتون با ۱۵ سن مشکلی میتونه برام پیش بیاد؟ لطفا جواب بدین.
- فمیکا
من بیماری اندومتریوز دارم با دستور پزشک از روز اول پریود شروع به مصرف قرص کردم پریود من 10 روز طول کشید بعد از 3 روز دوباره دجاره پریود شدم ایا این قرص مصرف بکنم یا خیر
- سیر
سلام آیا خوردن یک حبه سیر به همراه آب در صبح به صورت ناشتا برای زنان خطر داره بخصوص برای باردار شدن
- درمان سوزش واژینال
باسلام خانمی ۴۷ ساله متاهل هستم . بعضی مواقع بعد از پریود سوزش شدید می گیرم بااینکه خیلی بهداشت رعایت می کنم به دستمال کاغذی و نوار بهداشتی کیفیت پایین حساسیت دارم .. اینبار هم مبتلا شدم قرص سیپرو فلوکستین ۷۵۰ مصرف می کنم و پماد کلوتریمازول ۴ روز ولی همچنان سوزش دارم . چی کار کنم ؟
- من کیست داشتم رفتم دکتر گفت باید بری سونوگرافی ….. الان تو جواب سونوگرافی اینو نوشته بود یعنی چی
سلام ببخشید در سونوگرافی اینو نوشته تجمع فلوئیدblood بمقدار اندک در رحم دیده میشود یعنی چی من نامزدم خیلی میترسم توروخدا کمکم کنین


